Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: ..::Lost Vale - Taktyki i Opis::..  (Read 6194 times)
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« on: February 23, 2009, 04:31:24 PM »


WSTĘP:



•   L0St v4l3 J3St n4 5 Dn10WyM Bl0kU, 4 j3g0 P0Z10m tRuDn0śC1 cZyMś w r0dZ4Ju t3sTu sPrZęTu w g1lD11
•   gR34t3r w4rDs  Są wYm4g4n3 J4K0 m1n1mUm 4 p0n1ż3j j3sT 0p1s 1D34lNyCh s3tUpÓw, KtÓr3 N13 Są j3dN4K 0b0w1ąZk0w3 By wYsT4Rt0w4ć.

Tanks – Main Tank 5 wardy, Off Tank 4 wardy
Melee DPS 3-4 Wardy
Ranged DPS 3-4 Wardy
Healers – 3 Wardy


Boss Loot: (juz po zmianach 1.2)
 
* Mini bossowie na poszczególnych ścieżkach, będą po poprawkach w 1.2p mieli 100% szanse na upuszczenie lootu: 1 cześć Seta Darkpromise, 1 nowy dungeon Rare/Very Rare item, 1 rare Dye. Dodatkowo, maja również 50% szansy na upuszczenie unikatowej nazwanej Lost Vale broni.

* Główni bossowie na końcach kolejnych skrzydeł będą po poprawkach 1.2p mieli 100% na upuszczenie lootu: 2 części setu darkpromise, 1 nowy dungeon Rare/Very Rare item, 1 rare Dye.  Dodatkowo, maja również 50% szansy na upuszczenie unikatowej nazwanej Lost Vale broni, oraz 50% na dodatkowa farbkę.
 
* Główni bossowie w poszczególnych skrzydłach będą zawsze upuszczali dwa setowe itemy dla ROŻNYCH klas.

* Darkpromise rękawice dla Tankow wypadają z Ahzranok, Larg the Devourer, oraz  z the Darkpromise Beast.

* Darkpromise rękawice dla Healerow wypadają z Ahzranok, Larg the Devourer, oraz z the Darkpromise Beast.

* Darkpromise rękawice dla RDPS klas wypadają z Horgulul, Butcher Gutbeater, i z the Darkpromise Beast.

* Darkpromise rękawice dla MDPS klas wypadają z Horgulul, Butcher Gutbeater, i z the Darkpromise Beast.

* Darkpromise pas dla Tankow wypada teraz z Malghor Greathorn, Chul Earthkeeper, oraz z Zaar the Painseeker.

* Darkpromise pas dla Healerow wypada teraz z Malghor Greathorn, Chul Earthkeeper, oraz z Zaar the Painseeker.

* Darkpromise pas dla Melee DPS klas wypada teraz z Malghor Greathorn, Gorak i z Ancient, and Zaar the Painseeker.

* Darkpromise pas dla Ranged DPS klas wypada teraz z  Malghor Greathorn, Gorak the Ancient, i z  Zaar the Painseeker.


*****


   Zanim grupa uda się do Lost Vale po raz pierwszy, zalecane jest wzięcie questu z Altdorf, Pure of Heart (lokacja wkrótce). Za pomocą tego questu, gracze otrzymają itemy które pozwolą na przejście do kolejnych części Lost Vale.

   Po wejściu do Lost Vale, grupa znajdzie na plaży elfa który daje kolejna cześć questu. Kiedy ruszy do przodu, Dark Promise Beast się pojawi.  Tank buduje agro a reszta leje moba. Kiedy ten zejdzie do 80% hp, zniknie.

   Kiedy grupa będzie miała kontynuacje questa który teraz prosi o pokonanie bossa Ahzranok, można ruszać dalej w kierunku lewego skrzydła.


Lewe Skrzydlo Lost Vale

   Pierwsze paczki trasz mobów to Giant Scorpions, które maja mocne skille, ale nie powinny stanowić zagrożenia dla wyprawy.  Po prostu wystarczy pozwolić Main Tankowi biec przed reszta graczy, razem z Of Tankiem.

   Na chwile przed pierwszym mini bossem Ahzranokiem, gracze napotkają “Menhir Shard”   


   Jest ich 10 w całym lewym skrzydle, i jedna z osób w grupie musi zebrać wszystkie 10, by było można kontynuować wypad do kolejnego skrzydła.

   Zaraz na prawo od Ahzranok, jak pokazane na zdjęciu niżej, znajduje się grupa 2 szamanow. Jesli oszczędzi się im życie, nie będą przeszkadzały ich duchy podczas walki z mini bossem. Pomaga to bardzo mocno w samej walce.


Ahzranok: Tank i Spank, 20% Adds spawn.


   Dość prosta tank i spank walka, ale czasem mini boss może rzucić na siebie czar “Stoneskin” który obniża dps zadawany bossowi. “Sever Blessing” usuwa ten buff z bossa. Kiedy pojawia się addy, tank i of tank mogą rzucić na nie AoE taunt, po czym można je pokonać AoE, bądź zignorować i dobić bossa. Jeśli dps jest powolny, Ahzranok przywoła swojego klona, którego trzeba oftankowac.  Nie wolno stać za Ahzranokiem, bo grozi uderzeniem ogonem “”tailswipe”.
   
   Kiedy boss zostanie pokonany, należny pamiętać o oddaniu questu i zabraniu kontynuacji, która wymaga pokonania Malghora.

Należy pamiętać by znaleźć kolejne dwa “Menhir Shards”  w tej okolicy

Grupy trasz mobów w drodze do kolejnego mini bossa mogą być upierdliwe, z powodu terenu i możliwego wychodzenia z pola widoku.
 
 Jest ważne by wspomnieć o tym ze moby zwane “Pleasureseer” które napotkać można w Lost Vale maja skilla który podnosi “cast time” o jedna sekundę, co rezultuje w poważnych problemach jakie healearzy mogą mieć. Najlepsza taktyka, to ta która prowadzi to wykluczenia/pokonania ich jak najszybciej.


Po drodze do Malghora można znaleźć kolejne dwa “Menhir Shards”

   Jak widać na zdjęciu, na lewo od mini bossa Malghora, widzimy grupę w której są dwaj szamani. Tak jak poprzednio, jeśli ich życie zostanie oszczędzone, walka z samym bossem będzie łatwiejsza.



Malghor Greathorn: Tank i Spank oraz Frontal Cleave


   Różowe chmurki powodują natychmiastowy hate od bossa, oraz debuff który się stakuje i powoduje zwiększenie otrzymywanych obrażeń. Chmurki wędrują, podczas walki.
   Rekomenduje się by healerzy i RDPS stali na małym namiocie zaraz po lewej stronie od wejścia do bossa. Ilustracja pokazuje miejsce.

Taktyka Twierdzy:

   Po prawej stronie zaraz niedaleko podnóża wzniesienia/skalnej ściany ustawia się grupa.  Tank i of tank ustawiają się naprzeciwko namiotu poniżej. Chmurki aggro będą same przychodziły podczas walki.  Tank ustawia bossa plecami do grupy. 


    Kiedy Malghor będzie miał 20% hp, wejdzie w swojego rodzaju “lekki enrange” który spowoduje zwiększenie obrażeń które zadaje.

Kiedy Malghor zostanie pokonany, grupa powinna oddać questa i zabrać kontynuacje która mówi o naładowaniu “Menhir Shards”.

   W kolejnej części, grupa stanie twarzą w twarz z pająkami, które będą albo w grupkach po 4, albo single wielkie pajęczaki zwane Whitefire Broodmother. Te znoszą jajka które, jeśli nie zostaną zabite, wyklują małe pająki.


 Jajka takie można również spotkać w rożnych miejscach drogi i pękają kiedy zbliżymy się do nich za bardzo.  Powinny być niszczone na odległość. Wychodzi z nich od 1 do 3 małych normalnych pająków.
 
  Pająki te maja kilka nieprzyjemnych skili: Slow, disorient, silence i disarm na grupe. Przed kolejnym mini bossem, Horgulul,  trzeba znaleźć kolejne 5 “Menhir Shards” które są potrzebne do ukończenia kontynuacji questu.

   Kiedy grupa dotrze do miejsca widocznego na zdjęciu niżej, zobaczy mini bossa Horgulul wraz z kilkoma grupami addow. Nalezy kontynuować w dol w prawo i wyczyścić grupki.


   Addy te będą kontynuacyjnie przychodziły do graczy. Niech Main Tank AoE agruje je, by reszta spokojnie mogla je wykończyć za pomocą AoE, albo mob za mobem.
   Boss ma bardzo duży promień agro, dlatego należny bardzo uważać, by niechcący go nie pociągnąć. Kiedy addy zostaną pokonane, czas na mini bossa.


Horgulul: Tank and Spank – AoE Knockback, addy na 75%, 50% i 25%

   Horgulul posiada nieprzyjemny AoE knockback, i dlatego powinien być tankowany plecami do skal. To samo tyczy się reszty grupy.
   Kiedy pojawia się addy, Mt ablo Ot powinien je zebrać Aoe Tauntem, po czym można je zabić przy pomocy AoE albo zignorować. Kiedy boss zostanie pokonany, addy znikną.

   Horgulul zwiększa swoje obrażenia, im mniej życia ma, by w końcu wejść w stan “enrage” jeśli dps grupy jest za wolny.


   Kiedy Horgulul zostanie pokonany, grupa musi zebrać się w pobliżu kolumn, po środku miejsca walki. Kazdy powinien oddać swoje kryształy “Menhir Shards” . Kiedy wszystkie 10 zostanie uaktywnionych, będzie można oddać quest.


   Bardzo ważną rzeczą jest, zauważyć ze po oddaniu questa, pojawia się nowy item w backpacku. “Torch of Lileath”. Gracze powinni podłączyć go do paska ze skillami, bo będzie potrzebny do usuwania pajęczyny rzucanej przez ostatniego bossa lewej ścieżki Lost Vale.

   Jeśli grupa chciała by iść na północ od kolumny, zaprowadzi to graczy do środkowego skrzydła Lost Vale, a potem ku startowej lokacji dungeonu. Gracze powinni iść w lewo, w kierunku jaskini pełnej pająków. Pająki maja kilka przykrych w skutkach skilli. Pleasure Venom, który dodaje 1 sec do castowania  oraz :


   To ostatnie grupy trasz mobów w lewym skrzydle. Kiedy grupa przebije się, na końcu jaskini znajdzie pierwsze prawdziwe wyzwanie Lost Vale - Dralel the Whitefire Matron!


Dralel the Whitefire Matron: Tank i Spank – AoE Knockback, ciągłe fale addow przez cala walkę.



   Jest wiele rzeczy które trzeba wziasc pod uwagę z myślą o tym starciu. Po pierwsze gdzie tankować. Jak widać na zdjęciu, można tankować bossa w zaznaczonym miejscu, plecami do skal które lezą na ziemi.  Przy pierwszym pullu, wszyscy będą musieli opierać się plecami o coś, by uniknąć odrzucenia na dużą odległość. Kiedy knockback nastąpi, wszyscy w grupie będą wyłączeni z walki, i każdy będzie musiał szybko użyć itemu o którym jest mowa wyżej. “Torch of Lileath” – Main tank musi to zrobić pierwszy, ponieważ jeśli tego nie zrobi, boss rzuci się na kogoś innego z grupy.

    Losowo podczas trwania walki, gracze będą obrzucani pajęczyną, a kiedy tak się stanie powinni użyć pochodni, by kontynuować walkę.

    Podczas trwania całej walki, małe pająki będą się pojawiać. Maja nie więcej niż około 100hp i będą się starały dostać do bossa. Jeśli tak się stanie, Dralel je zje, co da jej zwiększenie obrażeń zadawanych gracza. Grupa musi za wszelka cenę zapobiec temu i zadbać o to by wybić ścierwa za pomocą AoE zanim dotrą do bossa. Z kazdym pająkiem jaki zjada, dostaje 5% enrage.

Taktyka Twierdzy:


   Patrząc z przodu na lorda, należy iść w prawo. Mozna zauważyć mała niebieska "jaskinie", do której nie można wejść, ale można użyć jako ściany do podparcia. Tam powinien stać MT, ma tam iść i postawić sztandar z armorem i ap regeneracja przed pullem.

   Patrząc sie w kierunku lorda i mając jaskinie za plecami, należy odszukać gruzowisko z kamieni, kawałek w dol po prawej stronie, w połowie miedzy lordem a tankiem. Tam przykleja się jeden healer i rdps.

  Ponownie patrząc na bossa z miejsca Main Tanka mającego mini jaskinie za plecami, trzeba spojrzeć w lewo. Niedaleko kolumny skalnej jest kolejne gruzowisko i to dam ma stać drugi healer i ewentualny rdps.

   Tam stoi również Ot i reszta mdpsu, aż tank ruszy z pullem. Kiedy akcja się zacznie maja biegać i zabijać pajączki no matter what.

   Jeśli pajączek się prześliźnie w jakiś sposob, niech tank włączy coś w rodzaju aoe aury/czaru. To na pewno zabije paskudy zanim dostana się do lorda.

   Należy się upewnić ze "Shield Wall" jest wyekwipowana jako morale skill.

1.  Kiedy jako TANK pullujesz lorda, musisz pierwszy użyć zapałki do zdjecia sieci. Cala reszta graczy po tobie.

2. Tak szybko jak wszyscy wyjdą z sieci, lord stanie w miejscu na około 40 sekund. Masy pajączków zaczną wychodzić z ziemi, i trzeba je wszystkie zabić. Jako tank, należy podbiec do lorda i spamować aoe skille. To powinno pokonać około 90% pierwszych pajączków. Jakikolwiek dps powinien rzucić, czar na lorda, typu aoe.

3. Kiedy wszystkie pajączki zostaną pokonane, jako tank ustaw się w połowie drogi miedzy lordem a mini jaskinia wspomniana wyżej. W tej pozycji od razu zacząć spamować taunty i agrujace skille.

4. Lord wyjdzie z sieci i będzie szarżować tego kto jest najwyżej na liście agro. Najprawdopodobniej będzie to Main tank, po spamie tauntow. Tak właśnie powinno się stać.

5. Jako Tank NIE OBRACAJ SIĘ by dobiec do miejsca tankowania. Powoli cofnij się tyłem w kierunku malej jaskini, nadal spamując taunty i skile. W tym czasie morale powinno się naładować na tyle by tank mógł włączyć "Shield Wall". Użyć i kontynuować cofanie się. Jesli się obrócisz i zaczniesz biedź przodem zanim "Shield Wall" zostanie użyty, stracisz bardzo dużo aggro i lord może pognać do kogos innego.

6. Grupa jest gotowa do zdjecia/pokonania Lorda. Lord powinien bić około 2-3k w uderzeniu. Zaczyna się druga faza (ta łatwa).  Rpds ma używać aoe skilli. Najlepiej zaraz za jej zadem.

7. W trakcie trwania walki, lord będzie używał swojej sieci na tanku i innych graczach. Jeśli wszyscy są ustawieni jak opisano wyżej, nie będą latali, a po prostu obrzuceni siecią, przez co mogą szybko ja zdjąć za pomocą zapałki. Jako tank musisz uważać kiedy siec okryje twój awatar, by szybko go usunąć. Jeśli tego nie zrobisz, lord rzuci się na kogoś innego.

8. Tak trzymać az Lord zamieni sie w kupę ścierwa.



   Kiedy Dralel polegnie, upuści Darkpromise buty, które są BoP. Żeby oddać questa, trzeba wrócić na plażę gdzie cały wypad się zaczynał. Za oddanie questa, gracze otrzymają pierwsza cześć setu bizuteri. By dostać się na plażę, należny iść na północ od kolumny, jak opisane wyżej.

    Kiedy gracze oddadzą już quest, grupa jest gotowa na wycieczkę do prawego skrzydła Lost Vale.


..::Koniec Lewego Skrzydła::..


Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #1 on: February 24, 2009, 12:56:40 PM »


Prawe skrzydło Lost Vale

   Kazdy w grupie powinien teraz posiadać kolejny ważny item “Worldbearer Branch”, który pozwoli na bezpieczne przejście przez moby Sprites w drodze do prawego skrzydła.


   Powód dla którego, nie jest możliwe przejście bez tego itemu jest taki, ze moby te będą rzucały “silence” na  graczy którzy go nie posiadają. Moby będą się agrowaly tylko na właśnie tych graczy którzy go nie maja.


   Przebicie się przez pierwsza sekcje trash mobow, nie powinno stanowić problemu dla grupy. Jedyny mob jaki może sprawić trochę trudności to "Vale Seedkeeper".  Ten mob ma umiejętność wyleczenia swoich sprzymierzeńców do pełnego życia. Mob ten powinien być pokonany najpierw, z użyciem skili takich jak Silence, Knockdown bądź Stuny.


  Niedaleko na początkach tego skrzydła, grupa spotka “Vale Thornbark”  stojącego na szczycie schodów. Należny się upewnić ze wszyscy są razem, i każdy ma max życia, przed wszczęciem z nim walki.
   Ten rodzaj moba, włącza pewnego rodzaju event kiedy się z nim walczy.  W około grupy pojawia się pole siłowe, po czym będą przywoływane nie elitarne fale mobów, które trzeba pokonać. Jeśli grupa nie porusza się jako całość, grozi rozłączenie.

   W kolejnej sekcji, można zauważyć małą jaskinie w odległości. Zaznaczona czerwonym kołkiem na zdjęciu niżej. Możliwe jest by opuścić kilka grup mobów, w tej okolicy, biegnąc w lewo przez nasypem, i skręcając w prawo w kierunku tej jaskini.
   To właśnie miejsce gdzie czeka kolejny boss Lost Vale. Kolejna cześć questu.


Chul Earthkeeper: Tank i Spank – Zrzuca gracza z urwiska do wody poniżej.


   Main tank złapie bossa i ustawi tak by oboje stali blisko krawędzi uskoku. Jeśli melee DPS zostanie ztracony w dol, są dwa wyjścia z sytuacji. Pierwsze to takie by mdps przybiegł z powrotem do bossa, kiedy ot będzie zbierał addy za pomocą aoe taunt, a dps grupy rzuca na nie aoe. Addy pokazane na zdjęciu niżej.

   Drugi to taki, ze jeśli grupa posiada wystarczająco dużo rdpsu, może poradzić sobie bez mdpsu, stojąc w wodzie poniżej. Nawet jeśli ktoś zostanie zrzucony z tego typów klas, nadal będą mieli otwarte pole widzenia i pozostaną w zasięgu, by leczyć.

   Kiedy Chul the Earthkeeper polegnie, można oddać quest i chwycić kontynuacje od npc który pojawi się w głębi jaskini. Grupa powinna wrócić, ścieżką z jaskini w dol, a potem wzdłuż rzeki, aż pojawia się wrogie moby. Tu znaleźć można kilka Viletounge Lizards, które powodują okropne aoe grupowe. Healerzy powinni być gotowi na leczenie grupowe, kiedy planuje się atak na te moby.


   Kiedy ta grupa zostanie pokonana, grupa ma do wyboru dwie drogi. Ścieżka w kierunku jaskini po prawej jest ślepą uliczka, z opcjonalnym bossem i rampa prowadzącą do Gorge-Maw Hunter i Gorge-Maw Sabretusk a dalej do Butcher Gutbeater.
   Grupa kieruje w stronę jaskini, a trash jaki czeka w tej sekcji to Cannibalistic Gorger.

 
Moby te maja okrutny “cleave skill”, dlatego niech Main Tank, bądź Of tank, złapie i tankuje plecami do skały/ściany.  Reszta grupy powinna stać za mobem w czasie walki. Po pokonani kilku z nich, nadchodzi czas na opcjonalnego bossa - Larg the Devourer.


Larg the Devourer: Tank i Spank


   Walka z tym bossem jest stosunkowo prosta a taktyka polega na odpowiednim ustawieniu się . Kiedy grupa będzie gotowa do walki, wszyscy powinni wbiec a Main Tank, złapać bossa i ustawić go plecami do grupy. Lang posiada skill “frontal cleave” oraz okrutne AoE, które może wymieść cala grupę, jeśli healerzy nie zareagują odpowiednio szybko. By wspomóc, każdy może rzucać skille i morale obniżające obrażenia.

   Kiedy Larg polegnie, grupa wycofuję się z jaskini i kontynuuje w gore rampy w kierunku Gorge-Maw Hunter i Gorge-Maw Sabretusks mobów.  Ci pierwsi maja skill “cleave” a drugi typ to po prostu tank i spank walka.


  Kiedy grupa dotrze do szczytu wzgórza, napotka nowy typ mobów: GorgeMaw-Maneater oraz Gorge-Maw Gnoblars. The Gorge-Maw Gnoblars nie są championami i giną stosunkowo szybko przy AoE. The Gorge- Maw Maneaters, maja jak większość tego typu trashu, skill “cleave” który uderza dość mocno. Dobra strategia jest pozwolić tankowi AoE tauntowac moby plecami do grupy, tak by mogli spokojnie rzucać AoE czary i skile.


   Zaraz za rogiem, czeka kolejny mini event. Grupa zatrzymuje się by przez kilka sekund popatrzeć. Trzeba zauważyć stopnie walk jakie czekają. Na kazdym poziomie po dwie pary Gorge-Maw Scouts oraz Gorge-Maw Irongut's.
   Event ten może szybko wymieść cala grupę. Tak szybko jak ktoś stanie na pierwszym stopniu, wszystko rusza.



   Gorge-Maw Scouts odbiegają by wezwać pomoc, i dlatego są mobami które trzeba wyłączyć z walki jak najszybciej. Użycie skilli CC jest wysoce wskazane, kiedy reszta grupy wykończy ich całkowicie.  Używanie Snare/Knockdown/Root tak długo jak moby żyją jest konieczne. Pozostali Gorge-Maw Ironguty wymagają dokładnego ustawienia, ponieważ jak wspomniano wyżej, posiadają okrutny “cleave” skill, który potrafi szybko zniszczyć healerów.
   Kiedy grupa przebije się przez trzy stopnie tego eventu, dotrą do dwóch Gorge-Maw Rhinox na szczycie schodów. Moby te bija dość mocno, wiec healerzy powinni być gotowi, na to ze Tanki będą zbierały ostre baty. Dobrze pamiętać ze Knockback działa na większość trashu i grupa powinna wykorzystać wszystkie tego typu skille w walce.

   Grupa przebija się dalej, do momentu kiedy napotka teren ruin z rozwarciem po prawej stronie. Tutaj czeka kolejny mini boss Butcher Gutbeater.


  Trzeba się przez kilka sekund przyjrzeć pomieszczeniu w którym stoi boss. Da się zauważyć ze ma przy sobie pomocnika Gnoblar. Pomieszczenie w którym stoją nie jest najlepszym miejscem do walki. Przyglądając się, należy zlokalizować małe pomieszczenie zaraz niedaleko bossa i to właśnie tam powinno się go pokonać.

Butcher Gutbeater: Tank i Spank. Bic Gnoblara na 75%, 50%, 25% HP Butchera.

   Kiedy grupa wejdzie do pomieszczenia, zauważy namiot po lewej. Tam na namiocie maja się ostawić Rdps i healerzy obróceni plecami do ściany. Po prawej stoi kufer i to właśnie tam Main Tank będzie tankował Butchera.
  Of tank (bądź Main tank, jeśli wyprawa jest jednotankowa) powinien tankować Gnoblara blisko Butchera, by ułatwić zmianę celu dpsowi.
   Gnoblar powoli będzie wchodził w stan enrage, a kiedy zginie, Butcher przejmuje enrage i Gnoblar ponownie się pojawia.
  W zależności od tego jak dużo wardow posiada Of tank, zaleca się zacząć walkę od Butchera, a kiedy będzie miał około 75%, przenieść dps na Gnoblara by go zabić, po czym ponownie przenieść dps na Butchera. Taktykę powtórzyć kiedy Butcher będzie na 50% HP, I ponownie kiedy będzie miał 25% HP by ostatecznie zjechać go do końca. Gnoblar automatycznie będzie się pojawiał podczas całej walki.
   Butcher posiada skill typu GTAoE (Ground Target Area of Effect) którym są jego wymiociny zadające obrażenia typu Corpereal. Main tank może sam zdecydować czy stać w nich podczas walki, czy przesunąć się.
   Butcher ma również dość silny skill szarży, który odrzuca graczy na dość duża odległość, dlatego trzeba się upewnić ze nie stoi się tyłem do wyjścia z pomieszczenia walki. MDps powinien ustawić się miedzy mobami tak by jednego mieć z przodu a drugiego za plecami. To ułatwi zmienianie celu, który grupa aktualnie bije.

   Kiedy mini boss polegnie, można oddać quest zaraz niedaleko kotła w pierwszym pomieszczeniu przy którym stal na początku i zabranie kontynuacji.

   Wychodząc z pomieszczenia z kotlem, trzeba skierować się w prawo by kontynuować wyprawę. Trasz w tej sekcji to kilka Gorge-Maw Rhinox, Gorge-Maw Hunter i  Gorge-Maw Sabretuskski. W oddali widać coś w rodzaju pomostu, z kilkoma mobami typu "Branchwraiths" i najlepiej wyciągać je na odległość w miejsca gdzie jest dużo miejsca do walki i manewry. Powód jest taki ze moby te rzucają losowo okrutne GTAoE pod jednego z graczy jak pokazane na zdjęciu niżej. Zadaje to ogromne obrażenia, jeśli się z niego ie wyjdzie w porę. Po nich czeka "Vale Graybark" i tak, znaczy to tyle ze kolejny mini event czeka. Grupa szybko musi zbliżyć sie do siebie, by nikt nie pozostał poza polem siłowym. "Vale Graybark" przywoła nie elitarne moby które maja okrutny mechanizm samozniszczenia zadający duże obrażenia AoE. DPS koncentruje się na "Vale Graybark" a Main Tank bądź Of Tank zbiera addy, by można je było zgładzić za pomocą AoE.


   Za mostem widać kolejne "Branchwraiths" po prawej. Mozna je ominąć, ale trzeba uważać na patrol kręcący się w okolicy.  Kiedy się pojawi, trzeba go zebrać i wyeliminować, by nie stwarzał zagrożenia dla grupy.
   Grupa ponownie napotka kolejnego "Vale Graybark" lecz ten nie włącza pola siłowego. Jednak przywołuje nie elitarne moby.  Taktyka jak wcześniej by poradzić sobie z tym eventem.

   W kolejnej części dungeonu, jest miejsce gdzie quest marker wskazuje miejsce wykonania questu. Tutaj odbędzie się kolejny mini event. Dobrym pomysłem jest wyczyszczenie wszystkich mobow “Sprite” z okolicy, zanim zacznie się przedstawienie.
   Rozglądając się po okolicy, można odkryć 3 statuetki mobów, jak i kilka dysko podobnych platform z różnymi znakami.
  
 

   Członkowie grupy ustawiają się na kazdym, a Main tank i Of Tank ustawiają się na największej platformie.  To złamie magiczna pieczęć, i trzy kamienne statuly będą atakowalne. Każdy musi stać w miejscu, a moby trzeba tankować na największej platformie. Jeśli ktoś zejdzie, te z powrotem wrócą pod postać kamienia.


   Kiedy ten dość prosty event będzie za grupa, można oddać quest i chwycić kontynuacje. Pokonać Gorak the Ancient.

   Dalej w gore schodami. Trzeba wyczyścić trochę trashu oraz kolejnego “Vale Graybarka” Taktyka taka sama jak wspominano wcześniej, po czym przenieść się w dol ku otwartemu terenowi.

   Grupa napotka kolejne "Branchwraiths" które trzeba pokonać, wraz z spritesami z okolicy, by nie sprawiały kłopotu przy walce z kolejnym mini bossem - Gorak the Ancient.


Gorak the Ancient: 2 fazy, 1 - Tank i spank, 2 - Błyskawice.
 

   Gorak the Ancient pojawia się na platformie którą patroluje w te i z powrotem. Należy go trzymać na tej platformie, ponieważ jeśli zejdzie, wejdzie w stan enrage i zmiecie grupe w jednym uderzeniu. Tylko melee klasy mogą stać na platformie podczas walki. Reszta stoi na ziemi w okolicy kolumn/kamieni które są w tej okolicy.
  Gorak to walka dwu fazowa. W pierwszej fazie, Of tank guarduje Main tanka, a ten obraca bossa plecami do grupy, ze względu na jego “cleave” od którego nie ma ochrony, a który zadaje duże ilości obrażeń. Trzeba oszczędzić sille i morale redukujące obrażenia właśnie na te fazę. Faza druga zaczyna się kiedy gracze na platformie zostaną odrzuceni, a Gorak zacznie rzucać błyskawicę (obrażenia typu elemental). Obrażenia będą większe im bliżej siebie gracze stoją, jednak jeśli boss nie widzi kogoś, nie może w niego rzucać. Trzeba szybko schować się za kamień, albo inny obiekt, który przerwie linie widzenia a tym samym rzucany czar bossa. Podczas trwania tej fazy, healerzy powinni się schować i rzucać aoe leczenie wraz z hotami (heal over time). Gorak zmienia fazy walki w czasie pojedynku i musi być pokonany przed trzecim wejściem w błyskawicę, ponieważ wchodzi wtedy w enrage i wymiata cala grupę.

Taktyka twierdzy:

Różnice względem opisu taktyki na forum: bałwan nie wchodzi w enrage. I dobrze, bo by go pewnie nie szło ubić. Ale i tak bije jak kafarem.

Cała walka sprowadza się do idealnego zgrania w czasie wszystkich składowych teamu. Najważniejszą rolę ma MT: jako jedyny jest w stanie śledzić wszystkie poczynania Goraka i informować pozostałych o zmianie fazy. Dalej: koniecznie trzeba przystępować do walki z Gorakiem z naładowanym morale. Nabić na jakiejś wróżce, zabić ją i od razu atakować bossa. Heal i rdps ustawia się na skarpie, mdps podchodzi do bossa wyłącznie z tyłu.

Sprawa zycia lub śmierci grupy przy jednym tanku: healerzy muszą mieć morale przyspieszające castowanie single target heala. I muszą go używać na zmianę, raz jeden, raz drugi. Jeśli mdps ma jakieś morale zwiększające obronę tanka - także musi go użyć w odpowiednim momencie.

Sekwencja walki wygląda tak: Pull, tank uzywa morale dającego mu max przeżywalności (100% block lub parry na min. 10s), jak tylko to morale się skończy - pierwszy healer odpala swój przyspieszacz i healuje tanka. Następuje zmiana fazy (tank powinien to ogłosić), odrzucenie mdpsa (który musi sie rozbiec i schować). Tank ogłasza koniec drugiej fazy, mdps odpala swoje morale zwiększające obronę tanka. Jak tylko ono sie skończy - drugi healer odpala przyspieszacz. I tak na zmianę, aż do padnięcia bossa. Tank musi cały czas pilnować zmiany faz, wszyscy muszą we właściwym momencie odpalać swoje morale.

Powyższe zakłada, że boss się nie zbuguje/nie zerwie na healerów. Tarell radziła, żeby healerzy odpalali detaunta po zmianie fazy (jeśli dobrze pamiętam), przed rzuceniem przyspieszacza. Jesli boss się zbuguje to jest wipe: nie ma odrzucenia, błyskawice walą w zbitą grupę mdpsa i zabijają wszystkich na miejscu.  (by Iago, dziekujemy)

   Kiedy polegnie, można oddać quest i chwycić kontynuacje. Należy udać się wzdłuż ścieżki, w gore schodów w kierunku Main Bossa tego skrzydła
   W następnej części skrzydła, grupa napotka różne moby typu Wraithsprites, które patrolują okolice. Jest ich około 3 do 4 grup w ruchu. Niech Main tank wyciąga je tak by uniknąć podwójnego pociągnięcia.

Kiedy ostatnia grupa polegnie, main boss skrzydła złapie aggro na grupę. Jest wiele spraw do spamiętania na te walkę.


Sarthain the Worldbearer: Tank i Spank, Przejściowy DPS.

   Sarathin pozostaje w jednym miejscu na swojej wysepce. Walka zaczyna się od przywołania nie elitarnych mobów, wilków i jastrzębi. Te pojawiają się ponieważ nie ma nikogo na środkowej wysepce. Main tank wbiega tam i buduje aggro na bossie, przy czym unika się pojawienia kolejnych addow. Reszta grupy z Of tankiem na czele biegnie na około wyspy, tak by ustawić się na tyłach bossa. W tej pozycji należy wyeliminować addy.

   Sarthain posiada skill przywoływania cierni na swoich stopach. Kiedy tak sie stanie, każdy dps zadany mu odbije się w takiej samej ilości na atakującego. Zaleca się wstrzymanie dpsu kiedy to nastąpi. Sarthain może również rzucić czar cc typu hex. Mozna go usunąć za pomocą czaru jaki powinni mieć healerzy.
   Podczas walki pojawia się trzej Corrupterzy poza wyspa z bossem. Pojawia się na północy, wschodzie i zachodzie od bossa. Kiedy ten przywoła ciernie, dps powinien się ustawić właśnie w tych kierunkach by je zniszczyć. Kiedy bariery padną, będzie można zniszczyć Corrupterow. Czas na ich pokonanie to 45 sekund, po czym zaczyna leczyć main bossa. Main tank i Of tank powinni pomoc w walce z nimi. Podczas tej fazy, dps nie będzie obrywał żadnych obrażeń, poza rootem. Kiedy zostaną pokonane, MT i Ot lecą z powrotem na wyspę, by uniknąć pojawieniu się kolejnych nie elitarnych addow. 
   Należy powtarzać te kroki, az boss zginie. Wypadnie z niego cześć Darkpromise Shoulder.(naramienniki).

   Kiedy Sarthain zostanie pokonany, grupa zostanie nagrodzona wykonaniem questu i kolejna częścią do setu bizuteri z Lost Vale. Nagroda do odebrania czeka u elfa na plaży, na początku dungeonu. Kazdy z grupy otrzyma również item "Pilfered Talisman", który pozwoli na bezpieczne przejście ku środkowemu skrzydłu Lost Vale.

..::Koniec Prawego Skrzydła::..
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #2 on: February 26, 2009, 10:14:05 AM »

Środkowe skrzydło Lost Vale


    Nowy quest wymaga odnalezienia Caledor Mournfire w miejscu zwanym The Everqueen's Pass of the Lost Vale.  Znaleźć go można niedaleko od startu w środkowe skrzydło. Grupa udaje się na północ od plaży startowej, poprzez aleje łuczniczą, w kierunku otwartego terenu z mała wysepka z posagiem na środku.  Należy opłynąć ja kierując się w gore.


   W pierwszej sekcji można spotkać Darkpromise Daemonettes oraz Darkpromise Hounds. To proste moby typu tank i spank, i nie powinny zagrażać grupie. Należy kontynuować, czyszcząc po drodze Daemonettety aż do momentu dotarcia do wietrznego tunelu. Jesli ktoś spróbuje przejść przez tunel przed rozmowa z Caledor Mournfire, zostanie “wywiany” przez silne wiatry.

   
   Caledor Mournfire stoi zaraz przed wejściem do tunelu. Kiedy porozmawia się z npc, zaliczy się quest. Kontynuacja mówi o walce z nim, aż uwierzy ze nie jest się demonem. Kiedy walka dobiegnie końca, grupa dostanie kolejny quest.
 
 Grupa dostanie talizmany, które pozwolą na wejście do tunelu.


   Grupa przebija się przez tunel. Wejście po prawej stronie jest ślepą uliczka. Mozna je zignorować, bo nie prowadzi nigdzie. Kiedy tunel się skończy, trzeba skręcić w lewo w gore schodów, czyszcząc po drodze Daemonettesy.

   W okolicy można zauważyć bardzo dużo mobów Gorge-Fury oraz Bliss-Fury w powietrzu. Na tym etapie można je zignorować, boss  - Zaar, the Painseeker czeka zaraz po lewej, za zniszczonymi wrotami, miedzy dwoma kolumnami.



Zaar the Painseeker: Tank i Spank: Losowo wybrani gracze wrzucani do klatek.

   Pierwsza rzeczą jaka należy zauważyć to cztery klatki w rogach pomieszczenia. Na zdjęciu zaznaczono w jakiej kolejności do jakich klatek, gracze będą wtrącani. Gracze którzy są wrzucani, wybierani są losowo. Boss nigdy nie wrzuci do klatki Main Tanka. Kiedy gracz znajduje się w klatce, jedyny sposób na przetrwanie, to wystarczającą ilość życia. Jedyny heal jaki działa na “zapuszkowanych” to AoE heal. Dps musi w jak najkrótszym czasie zniszczyć klatkę, by oswobodzić kolegę/koleżankę. Zaar jak większość bossów ma “frontal cleave”, a po za tym to prosta tank i spank walka.



   Kiedy polegnie, grupa odkryje ze to dopiero pierwsza cześć questu zostaje zaliczona. By go zakończyć, trzeba pokonać jeszcze “Darkpromise Beast”

   Grupa wychodzi z komnaty Zaara i wraca do miejsca gdzie latają Gorge-Fury i Bliss-Fury. Skręt w lewo i kontynuacja. Kolejne pulle składają się z 3 Gorge i 1 Blissa. Bliss powinien zginać pierwszy, ponieważ ma OKRUTNE czołowe “Cleave”, które może szybko wybić healerów, jeśli się na nich zerwie. Nalezy przebijać sie w dol schodów w kierunku koryta rzeki.  Po drodze można odkryć jaskinie po prawej stronie. Aktualnie trzeba ja prostu zostawić, bo to labirynt bez żadnego konkretnego lootu.


   Skręt w prawo i grupa przechodzi przez rzekę. Zanim jednak tak się stanie, trzeba zauważyć nowe moby. Mini wersje Horulul. To zwykle tank i spank moby, ale bija stosunkowo mocno.
   Po przeprawie przez rzekę, da się zauważyć rampę prowadzącą w gore. W tym kierunku powinna się udać grupa. W połowie rampy grupę napadną mini wersje “darkpromise beast” zwane “Darkpromise Painvine”. Nie powinny stanowić problemu dla grupy i giną stosunkowo szybko. Grupa posuwa się dalej, aż dojdzie do białego mostu, który nie jest zniszczony. Za mostem widać więcej “Painvines” oraz kolejnego bossa ”The Darkpromise Beast”. Zanim boss będzie gotowy do walki, trzeba pokonać jego obstawę. Dwóch strażników.

Darkpromise Beast: Rdps rozstawić się, melee stoi w grupie za bossem.


   “Darkpromise Beast”  ma okrutny DoT, który tyka za 1000 obrażeń i zostawia okrutny debuff, który powoduje zwiększenie tika o kolejne 1000, jeśli ta sama osoba go złapie. Dot ten jest debuffen i jest aktywny przez cala walkę. Trucizna ta przechodzi na najbliższą osobę, kiedy tiki się kończą. Jeśli nie ma nikogo w pobliżu, zaaplikuje się na te sama osobę. Zaleca się by przekazać ten dot w grupie i robić tak przez cala walkę z bossem.

   Inny skill jaki “Darkpromise Beast” umie to atak splunięciem, który powoduje aoe obrażenia rykoszetowe, na osoba stojąca w pobliżu. Boss randomowo wybiera, kogo opluć. Healerzy muszą być szybcy z leczeniem grupowym. Leczenie i jego efektywność jest kluczem do wygrania tej potyczki.

   Kiedy bestia padnie, będzie można oddac quest i zabrać kontynuacje. W gore po schodach przed grupa. Trzeba się przyjrzeć okolicy. Nowe moby do pokonania rozciągające się po obu stronach rzeki.

   Grupa ma dwie ścieżki do wyboru. Pierwsza to taka by ostrożnie ominąć masę traszu, a druga, by wyczyścić tak jak to powinno wyglądać, w kierunku zaznaczonym czerwonym kołem na zdjęciu niżej.


   Jesli grupa wybierze pierwsza opcje, wszyscy powinni ostrożnie stanąć na krawędzi urwiska, tak jak to zaznaczono na zdjęciu "Shortcut Start", by dostać się do rzeki, omijając trash po lewej stronie. Trzeba się tak posuwać aż grupa dotrze do stop wodospadu. Patrząc na wodospad, skręcić w lewo gdzie można zobaczyć kilka mobów, na schodach gdzie pierwsza strzałka pokazuje. Moby które trzymają bronie dwu ręczne, maja okrutne „cleave“ i można użyć ataków na dystans by je ściągnąć. Main Tank obraca je tak by stały tyłem do grupy, a takim ustawianiu nie powinno być problemów. Kiedy polegną można wejść w gore, gdzie widać kolejna grupę. Trzeba wyczyścić te grupe i kontynuować za strzałką na zdjęciu, aż grupa dotrze do mostu na zdjęciu niżej.


  Grupa idzie w prawa stronę, gdzie można dostrzec teren ze zdjecia wyżej. W odległości widać dwa “Darkpromise Binding kamienie”. Tam właśnie czeka kolejny boss “Sechar, the Darkpromise Chieftan”. Ostrożnie posuwać się w prawo stojąc na krawędzi, by uniknąć pullu mobów po lewej stronie. W drodze ku bossowi, grupa przecina powalony filar, w pobliżu którego stoją moby już znane grupie.

   Kiedy grupa będzie gotowa na kolejnego bossa, Main i Off tank maja zniszczyć filary każdy osobno, przy pomocy rdpsu grupowego. Kiedy padną, tanki biegną do stop schodów, przygotowani na walkę z Sechar, the Darkpromise Chieftan.

Sechar, the Darkpromise Chieftan: 1 Faza rozbiec się, , 2nd faza zbić się w grupę.


   Sechar ma dwie aury: Aura of Pain oraz Aura of Pleasure. Każda trwa około 30 sekund, a boss zmienia je automatycznie. Aury te zadają obrażenia typu elemental.
   Walka zacznie się od “Aura of Pain” która jest po prostu dotem, który zadaje więcej obrażeń im bliżej siebie ludzie z grupy stoją. Dlatego kiedy boss jest w tej fazie nikt poza tankiem nie stoi kolo bossa.
   Aura of Pleasue jest bardziej czarem AoE i gracze będą obrywać więcej im dalej od siebie stoją. W trakcie tej fazy, wszyscy stoją za bossem. Dps może zignorować addy, jeśli healing jest dobry. Jeśli są problemy, Of tank może ściągnąć je na siebie a aoe dps wykończyć.

Sechar po wygranej walce upusci Darkpromise Helm. Kiedy tak się stanie, można oddać quest i chwycić kontynuacje. Ta cześć questu prosi o powrót do Caledor Mournfire, stojącego w pobliżu wietrznego tunelu. Dalsza cześć mówi o pokonaniu N'Kari, Keeper of Secrets i zdobyciu ekstraktu Everqueen, by ocalić Everqueen. Grupa powinna wrócić do miejsca gdzie bila się z Sechar. Z tego miejsca, należy udać się w gore schodami i skręcić w lewo. Podążać za ścieżką, aż do wrót, jak na zdjęciu niżej.
   
   Za wrotami, czekają jeszcze 3 pulle, przez Lordem N'Kari, Keeper of Secrets. W tym pomieszczeniu, grupa spotka Darkpromise Heirophants. Należy skręcić w lewo i iść przez otwarcie gdzie czekają Darkpromise Summonerzy. Pokonanie ich uruchomi mechanizm, który przywoła ostatniego Lorda Lost Vale, kiedy ostatni summoner zginie.


  Darkpromise Summonerzy powodują AoE dps, ale nie tak okrutny ja inne w Lost Vale. Kiedy zgina, wypuszcza na ziemie kamień zwany “Channeling Stone”. Item ten wpadnie do quest backpacka kiedy ktoś go podniesie. Kamień ten jest bardzo istotny w walce z ostatnim Lordem. N'kari rzuca nieblokowany i nie możliwy do migrowania atak który zadaje 500 obrażeń co pól sekundy, który wymiecie grupę, jeśli nie zostanie przerwany za pomocą Channeling Stone. Dps oraz Of tank
powinni zebrać taki kamień.


   Około 10 sekund od zgonu ostatniego summonera, pojawi sie N'Kari, Keeper of Secrets po środku pokoju.  Zanim się tak stanie, cala grupa po za Main Tankiem ustawia się w wejściu do pomieszczenia.


N'Kari, Keeper of Secrets: 1 faza: Tank i Spank, 2 faza sfery i addy.

   Jest wiele spraw o których trzeba wiedzieć, by pokonać tego lorda wiec najpierw wytłumaczenie skilli i działań N'Kari:

Faza 1 i skille:

Circle of Pleasure – Jak widać na zdjęciu niżej, stanie w nim spowolni ruch.


 Circle of Pain -  Jak widać na zdjęciu niżej, stanie w nim obniży regeneracje AP o 75%



N'Kari posiada również umiejętność wysłania gracza w powietrze, a kiedy spadnie, dostaje obrażenia od upadku, wraz z graczem na którego spada. Obrażenia typu elemental. Detauntowanie lorda w czasie lotu, obniża obrażenia.

Faza 2 i skille:

Devastate -  Cleave szeroki na cały pokój za 7500 obrażeń, którego nie można zablokować ani migrować.

Kule – Trzy rożne kolory sfer/kul się pojawia. 2 Czerwone, jedna purpurowa oraz jedna niebieska.


   Kule te pojawiają się przy wejściu do pomieszczenia, a grupa dostanie buffa do szybkości poruszania się. Kule poruszają się po pokoju i należy przejąc odpowiednia tak szybko jak to możliwe.

Czerwona – podnosi dps o 100%. To kule dla dpesu.
 
Purpurowa – podnosi HP o 10000. To kula dla main tanka na zmianę z of tankiem.
 
Niebieska – podnosi leczenie o 300%. Healerzy dogadują się co do rotacji.

Addy – Kiedy zacznie się druga faza, tanki muszą pozbierać addy, a grupa za pomocą cc, knockbackow, stunow ma je zwolnic i zniszczyć zanim przeniesie się na Lorda.



Strategia:

    Kiedy walka się zacznie, Main tank powinien ustawić Lorda plecami do grupy w dalekim kacie zaraz za schodami na balkon. Reszta grupy rozbiega i rozstawia się tak by być z dala od Circle of Pain i Circle of Pleasure. Należy ich unikać zawsze podczas całej walki.

   Podczas pierwszej fazy, tank musi szybko zebrać agro, ponieważ to faza szybkiego dpsu.
Trzeba się rozglądać za pojawieniem się sfer/kul, które zaczynają 2 faze. Kiedy tak się stanie, każdy dostanie dopalacz do szybkiego poruszania się, by łatwiej zebrać buffy z kul.
  Kiedy grupa zbierze kule, tank który zebrał purpurowa, leci tankować Lorda, a healer który zebrał niebieska go leczy. Reszta grupy bije addy.
   Kiedy addy zgina, N'kari przestanie używać Devistate umiejętności,  a wtedy dps powinien szybko przenieść się na nią, by ja zjechać, tak mocno jak to możliwe.
   W pewnym momencie, podczas tych faz, N'Kari zacznie używać swojego skilu torment który zadaje 500 obrażeń co 0.5 secundy. Kiedy tak się stanie, jeden z posiadaczy kamienia używa go na Lordzie, by to przerwać.
   Taktykę powtarzać, az Lord zginie!!!

Gratki..Właśnie ukończyliście Lost Vale.

By zakończyć quest, trzeba zebrać essencje z N’Kari.  Wypada z niej również darkpromise chest dla wszystkich klas. Quest zakańcza się, odwiedzając elfiego króla w Altdorf, gdzie cały łańcuch się zaczął.


Guide został napisany przez Nimlet z The Unnamed Guild @ Karak-Hirn EU
Tłumaczenie i interpretacja textu Xabbu z Twierdza @ Karak Azgal.
Serdecznie dziękujemy graczowi Nimlet.

Link do orginalu:

http://www.nimlet.exofire.net/Lost%20Vale/LV/LV_Intro.html

Gildia Unnamed Guild :

http://www.theunnamedguild.com/
Mithr
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 4


« Reply #3 on: February 28, 2009, 11:45:53 AM »

Świetna robota Xabbu, dzięki
Pages: [1]
  Print