Prawe skrzydło Lost Vale
Kazdy w grupie powinien teraz posiadać kolejny ważny item “Worldbearer Branch”, który pozwoli na bezpieczne przejście przez moby Sprites w drodze do prawego skrzydła.
Powód dla którego, nie jest możliwe przejście bez tego itemu jest taki, ze moby te będą rzucały “silence” na graczy którzy go nie posiadają. Moby będą się agrowaly tylko na właśnie tych graczy którzy go nie maja.
Przebicie się przez pierwsza sekcje trash mobow, nie powinno stanowić problemu dla grupy. Jedyny mob jaki może sprawić trochę trudności to "Vale Seedkeeper". Ten mob ma umiejętność wyleczenia swoich sprzymierzeńców do pełnego życia. Mob ten powinien być pokonany najpierw, z użyciem skili takich jak Silence, Knockdown bądź Stuny.
Niedaleko na początkach tego skrzydła, grupa spotka “Vale Thornbark” stojącego na szczycie schodów. Należny się upewnić ze wszyscy są razem, i każdy ma max życia, przed wszczęciem z nim walki.
Ten rodzaj moba, włącza pewnego rodzaju event kiedy się z nim walczy. W około grupy pojawia się pole siłowe, po czym będą przywoływane nie elitarne fale mobów, które trzeba pokonać. Jeśli grupa nie porusza się jako całość, grozi rozłączenie.
W kolejnej sekcji, można zauważyć małą jaskinie w odległości. Zaznaczona czerwonym kołkiem na zdjęciu niżej. Możliwe jest by opuścić kilka grup mobów, w tej okolicy, biegnąc w lewo przez nasypem, i skręcając w prawo w kierunku tej jaskini.
To właśnie miejsce gdzie czeka kolejny boss Lost Vale. Kolejna cześć questu.
Chul Earthkeeper: Tank i Spank – Zrzuca gracza z urwiska do wody poniżej. Main tank złapie bossa i ustawi tak by oboje stali blisko krawędzi uskoku. Jeśli melee DPS zostanie ztracony w dol, są dwa wyjścia z sytuacji. Pierwsze to takie by mdps przybiegł z powrotem do bossa, kiedy ot będzie zbierał addy za pomocą aoe taunt, a dps grupy rzuca na nie aoe. Addy pokazane na zdjęciu niżej.
Drugi to taki, ze jeśli grupa posiada wystarczająco dużo rdpsu, może poradzić sobie bez mdpsu, stojąc w wodzie poniżej. Nawet jeśli ktoś zostanie zrzucony z tego typów klas, nadal będą mieli otwarte pole widzenia i pozostaną w zasięgu, by leczyć.
Kiedy Chul the Earthkeeper polegnie, można oddać quest i chwycić kontynuacje od npc który pojawi się w głębi jaskini. Grupa powinna wrócić, ścieżką z jaskini w dol, a potem wzdłuż rzeki, aż pojawia się wrogie moby. Tu znaleźć można kilka Viletounge Lizards, które powodują okropne aoe grupowe. Healerzy powinni być gotowi na leczenie grupowe, kiedy planuje się atak na te moby.
Kiedy ta grupa zostanie pokonana, grupa ma do wyboru dwie drogi. Ścieżka w kierunku jaskini po prawej jest ślepą uliczka, z opcjonalnym bossem i rampa prowadzącą do Gorge-Maw Hunter i Gorge-Maw Sabretusk a dalej do Butcher Gutbeater.
Grupa kieruje w stronę jaskini, a trash jaki czeka w tej sekcji to Cannibalistic Gorger.
Moby te maja okrutny “cleave skill”, dlatego niech Main Tank, bądź Of tank, złapie i tankuje plecami do skały/ściany. Reszta grupy powinna stać za mobem w czasie walki. Po pokonani kilku z nich, nadchodzi czas na opcjonalnego bossa - Larg the Devourer.
Larg the Devourer: Tank i Spank
Walka z tym bossem jest stosunkowo prosta a taktyka polega na odpowiednim ustawieniu się . Kiedy grupa będzie gotowa do walki, wszyscy powinni wbiec a Main Tank, złapać bossa i ustawić go plecami do grupy. Lang posiada skill “frontal cleave” oraz okrutne AoE, które może wymieść cala grupę, jeśli healerzy nie zareagują odpowiednio szybko. By wspomóc, każdy może rzucać skille i morale obniżające obrażenia.
Kiedy Larg polegnie, grupa wycofuję się z jaskini i kontynuuje w gore rampy w kierunku Gorge-Maw Hunter i Gorge-Maw Sabretusks mobów. Ci pierwsi maja skill “cleave” a drugi typ to po prostu tank i spank walka.
Kiedy grupa dotrze do szczytu wzgórza, napotka nowy typ mobów: GorgeMaw-Maneater oraz Gorge-Maw Gnoblars. The Gorge-Maw Gnoblars nie są championami i giną stosunkowo szybko przy AoE. The Gorge- Maw Maneaters, maja jak większość tego typu trashu, skill “cleave” który uderza dość mocno. Dobra strategia jest pozwolić tankowi AoE tauntowac moby plecami do grupy, tak by mogli spokojnie rzucać AoE czary i skile.
Zaraz za rogiem, czeka kolejny mini event. Grupa zatrzymuje się by przez kilka sekund popatrzeć. Trzeba zauważyć stopnie walk jakie czekają. Na kazdym poziomie po dwie pary Gorge-Maw Scouts oraz Gorge-Maw Irongut's.
Event ten może szybko wymieść cala grupę. Tak szybko jak ktoś stanie na pierwszym stopniu, wszystko rusza.
Gorge-Maw Scouts odbiegają by wezwać pomoc, i dlatego są mobami które trzeba wyłączyć z walki jak najszybciej. Użycie skilli CC jest wysoce wskazane, kiedy reszta grupy wykończy ich całkowicie. Używanie Snare/Knockdown/Root tak długo jak moby żyją jest konieczne. Pozostali Gorge-Maw Ironguty wymagają dokładnego ustawienia, ponieważ jak wspomniano wyżej, posiadają okrutny “cleave” skill, który potrafi szybko zniszczyć healerów.
Kiedy grupa przebije się przez trzy stopnie tego eventu, dotrą do dwóch Gorge-Maw Rhinox na szczycie schodów. Moby te bija dość mocno, wiec healerzy powinni być gotowi, na to ze Tanki będą zbierały ostre baty. Dobrze pamiętać ze Knockback działa na większość trashu i grupa powinna wykorzystać wszystkie tego typu skille w walce.
Grupa przebija się dalej, do momentu kiedy napotka teren ruin z rozwarciem po prawej stronie. Tutaj czeka kolejny mini boss Butcher Gutbeater.
Trzeba się przez kilka sekund przyjrzeć pomieszczeniu w którym stoi boss. Da się zauważyć ze ma przy sobie pomocnika Gnoblar. Pomieszczenie w którym stoją nie jest najlepszym miejscem do walki. Przyglądając się, należy zlokalizować małe pomieszczenie zaraz niedaleko bossa i to właśnie tam powinno się go pokonać.
Butcher Gutbeater: Tank i Spank. Bic Gnoblara na 75%, 50%, 25% HP Butchera.
Kiedy grupa wejdzie do pomieszczenia, zauważy namiot po lewej. Tam na namiocie maja się ostawić Rdps i healerzy obróceni plecami do ściany. Po prawej stoi kufer i to właśnie tam Main Tank będzie tankował Butchera.
Of tank (bądź Main tank, jeśli wyprawa jest jednotankowa) powinien tankować Gnoblara blisko Butchera, by ułatwić zmianę celu dpsowi.
Gnoblar powoli będzie wchodził w stan enrage, a kiedy zginie, Butcher przejmuje enrage i Gnoblar ponownie się pojawia.
W zależności od tego jak dużo wardow posiada Of tank, zaleca się zacząć walkę od Butchera, a kiedy będzie miał około 75%, przenieść dps na Gnoblara by go zabić, po czym ponownie przenieść dps na Butchera. Taktykę powtórzyć kiedy Butcher będzie na 50% HP, I ponownie kiedy będzie miał 25% HP by ostatecznie zjechać go do końca. Gnoblar automatycznie będzie się pojawiał podczas całej walki.
Butcher posiada skill typu GTAoE (Ground Target Area of Effect) którym są jego wymiociny zadające obrażenia typu Corpereal. Main tank może sam zdecydować czy stać w nich podczas walki, czy przesunąć się.
Butcher ma również dość silny skill szarży, który odrzuca graczy na dość duża odległość, dlatego trzeba się upewnić ze nie stoi się tyłem do wyjścia z pomieszczenia walki. MDps powinien ustawić się miedzy mobami tak by jednego mieć z przodu a drugiego za plecami. To ułatwi zmienianie celu, który grupa aktualnie bije.
Kiedy mini boss polegnie, można oddać quest zaraz niedaleko kotła w pierwszym pomieszczeniu przy którym stal na początku i zabranie kontynuacji.
Wychodząc z pomieszczenia z kotlem, trzeba skierować się w prawo by kontynuować wyprawę. Trasz w tej sekcji to kilka Gorge-Maw Rhinox, Gorge-Maw Hunter i Gorge-Maw Sabretuskski. W oddali widać coś w rodzaju pomostu, z kilkoma mobami typu "Branchwraiths" i najlepiej wyciągać je na odległość w miejsca gdzie jest dużo miejsca do walki i manewry. Powód jest taki ze moby te rzucają losowo okrutne GTAoE pod jednego z graczy jak pokazane na zdjęciu niżej. Zadaje to ogromne obrażenia, jeśli się z niego ie wyjdzie w porę. Po nich czeka "Vale Graybark" i tak, znaczy to tyle ze kolejny mini event czeka. Grupa szybko musi zbliżyć sie do siebie, by nikt nie pozostał poza polem siłowym. "Vale Graybark" przywoła nie elitarne moby które maja okrutny mechanizm samozniszczenia zadający duże obrażenia AoE. DPS koncentruje się na "Vale Graybark" a Main Tank bądź Of Tank zbiera addy, by można je było zgładzić za pomocą AoE.
Za mostem widać kolejne "Branchwraiths" po prawej. Mozna je ominąć, ale trzeba uważać na patrol kręcący się w okolicy. Kiedy się pojawi, trzeba go zebrać i wyeliminować, by nie stwarzał zagrożenia dla grupy.
Grupa ponownie napotka kolejnego "Vale Graybark" lecz ten nie włącza pola siłowego. Jednak przywołuje nie elitarne moby. Taktyka jak wcześniej by poradzić sobie z tym eventem.
W kolejnej części dungeonu, jest miejsce gdzie quest marker wskazuje miejsce wykonania questu. Tutaj odbędzie się kolejny mini event. Dobrym pomysłem jest wyczyszczenie wszystkich mobow “Sprite” z okolicy, zanim zacznie się przedstawienie.
Rozglądając się po okolicy, można odkryć 3 statuetki mobów, jak i kilka dysko podobnych platform z różnymi znakami.
Członkowie grupy ustawiają się na kazdym, a Main tank i Of Tank ustawiają się na największej platformie. To złamie magiczna pieczęć, i trzy kamienne statuly będą atakowalne. Każdy musi stać w miejscu, a moby trzeba tankować na największej platformie. Jeśli ktoś zejdzie, te z powrotem wrócą pod postać kamienia.
Kiedy ten dość prosty event będzie za grupa, można oddać quest i chwycić kontynuacje. Pokonać Gorak the Ancient.
Dalej w gore schodami. Trzeba wyczyścić trochę trashu oraz kolejnego “Vale Graybarka” Taktyka taka sama jak wspominano wcześniej, po czym przenieść się w dol ku otwartemu terenowi.
Grupa napotka kolejne "Branchwraiths" które trzeba pokonać, wraz z spritesami z okolicy, by nie sprawiały kłopotu przy walce z kolejnym mini bossem - Gorak the Ancient.
Gorak the Ancient: 2 fazy, 1 - Tank i spank, 2 - Błyskawice.
Gorak the Ancient pojawia się na platformie którą patroluje w te i z powrotem. Należy go trzymać na tej platformie, ponieważ jeśli zejdzie, wejdzie w stan enrage i zmiecie grupe w jednym uderzeniu. Tylko melee klasy mogą stać na platformie podczas walki. Reszta stoi na ziemi w okolicy kolumn/kamieni które są w tej okolicy.
Gorak to walka dwu fazowa. W pierwszej fazie, Of tank guarduje Main tanka, a ten obraca bossa plecami do grupy, ze względu na jego “cleave” od którego nie ma ochrony, a który zadaje duże ilości obrażeń. Trzeba oszczędzić sille i morale redukujące obrażenia właśnie na te fazę. Faza druga zaczyna się kiedy gracze na platformie zostaną odrzuceni, a Gorak zacznie rzucać błyskawicę (obrażenia typu elemental). Obrażenia będą większe im bliżej siebie gracze stoją, jednak jeśli boss nie widzi kogoś, nie może w niego rzucać. Trzeba szybko schować się za kamień, albo inny obiekt, który przerwie linie widzenia a tym samym rzucany czar bossa. Podczas trwania tej fazy, healerzy powinni się schować i rzucać aoe leczenie wraz z hotami (heal over time). Gorak zmienia fazy walki w czasie pojedynku i musi być pokonany przed trzecim wejściem w błyskawicę, ponieważ wchodzi wtedy w enrage i wymiata cala grupę.
Taktyka twierdzy:
Różnice względem opisu taktyki na forum: bałwan nie wchodzi w enrage. I dobrze, bo by go pewnie nie szło ubić. Ale i tak bije jak kafarem.
Cała walka sprowadza się do idealnego zgrania w czasie wszystkich składowych teamu. Najważniejszą rolę ma MT: jako jedyny jest w stanie śledzić wszystkie poczynania Goraka i informować pozostałych o zmianie fazy. Dalej: koniecznie trzeba przystępować do walki z Gorakiem z naładowanym morale. Nabić na jakiejś wróżce, zabić ją i od razu atakować bossa. Heal i rdps ustawia się na skarpie, mdps podchodzi do bossa wyłącznie z tyłu.
Sprawa zycia lub śmierci grupy przy jednym tanku: healerzy muszą mieć morale przyspieszające castowanie single target heala. I muszą go używać na zmianę, raz jeden, raz drugi. Jeśli mdps ma jakieś morale zwiększające obronę tanka - także musi go użyć w odpowiednim momencie.
Sekwencja walki wygląda tak: Pull, tank uzywa morale dającego mu max przeżywalności (100% block lub parry na min. 10s), jak tylko to morale się skończy - pierwszy healer odpala swój przyspieszacz i healuje tanka. Następuje zmiana fazy (tank powinien to ogłosić), odrzucenie mdpsa (który musi sie rozbiec i schować). Tank ogłasza koniec drugiej fazy, mdps odpala swoje morale zwiększające obronę tanka. Jak tylko ono sie skończy - drugi healer odpala przyspieszacz. I tak na zmianę, aż do padnięcia bossa. Tank musi cały czas pilnować zmiany faz, wszyscy muszą we właściwym momencie odpalać swoje morale.
Powyższe zakłada, że boss się nie zbuguje/nie zerwie na healerów. Tarell radziła, żeby healerzy odpalali detaunta po zmianie fazy (jeśli dobrze pamiętam), przed rzuceniem przyspieszacza. Jesli boss się zbuguje to jest wipe: nie ma odrzucenia, błyskawice walą w zbitą grupę mdpsa i zabijają wszystkich na miejscu. (by Iago, dziekujemy)
Kiedy polegnie, można oddać quest i chwycić kontynuacje. Należy udać się wzdłuż ścieżki, w gore schodów w kierunku Main Bossa tego skrzydła
W następnej części skrzydła, grupa napotka różne moby typu Wraithsprites, które patrolują okolice. Jest ich około 3 do 4 grup w ruchu. Niech Main tank wyciąga je tak by uniknąć podwójnego pociągnięcia.
Kiedy ostatnia grupa polegnie, main boss skrzydła złapie aggro na grupę. Jest wiele spraw do spamiętania na te walkę.
Sarthain the Worldbearer: Tank i Spank, Przejściowy DPS.
Sarathin pozostaje w jednym miejscu na swojej wysepce. Walka zaczyna się od przywołania nie elitarnych mobów, wilków i jastrzębi. Te pojawiają się ponieważ nie ma nikogo na środkowej wysepce. Main tank wbiega tam i buduje aggro na bossie, przy czym unika się pojawienia kolejnych addow. Reszta grupy z Of tankiem na czele biegnie na około wyspy, tak by ustawić się na tyłach bossa. W tej pozycji należy wyeliminować addy.
Sarthain posiada skill przywoływania cierni na swoich stopach. Kiedy tak sie stanie, każdy dps zadany mu odbije się w takiej samej ilości na atakującego. Zaleca się wstrzymanie dpsu kiedy to nastąpi. Sarthain może również rzucić czar cc typu hex. Mozna go usunąć za pomocą czaru jaki powinni mieć healerzy.
Podczas walki pojawia się trzej Corrupterzy poza wyspa z bossem. Pojawia się na północy, wschodzie i zachodzie od bossa. Kiedy ten przywoła ciernie, dps powinien się ustawić właśnie w tych kierunkach by je zniszczyć. Kiedy bariery padną, będzie można zniszczyć Corrupterow. Czas na ich pokonanie to 45 sekund, po czym zaczyna leczyć main bossa. Main tank i Of tank powinni pomoc w walce z nimi. Podczas tej fazy, dps nie będzie obrywał żadnych obrażeń, poza rootem. Kiedy zostaną pokonane, MT i Ot lecą z powrotem na wyspę, by uniknąć pojawieniu się kolejnych nie elitarnych addow.
Należy powtarzać te kroki, az boss zginie. Wypadnie z niego cześć Darkpromise Shoulder.(naramienniki).
Kiedy Sarthain zostanie pokonany, grupa zostanie nagrodzona wykonaniem questu i kolejna częścią do setu bizuteri z Lost Vale. Nagroda do odebrania czeka u elfa na plaży, na początku dungeonu. Kazdy z grupy otrzyma również item "Pilfered Talisman", który pozwoli na bezpieczne przejście ku środkowemu skrzydłu Lost Vale.
..::Koniec Prawego Skrzydła::..