W tym topicu skoncentruje się głownie na end-gamowych aspektach gry hunterem.
1. Dobór traitów.- KlasowychDobór traitów jest uzależniony o tego co zamierzamy robić.
a) SoloIlu hunterów, tyle setupów i najlepszego nie znajdziemy.
Do solowania możemy wyróżnić dwa ustawnienia 4 Bowmaster 3 Huntsman, bądz też 4 Huntsman 3 Bowmaster. Rezultatem jest zwiększony dps do maksimum, kosztem power consumption.
Traity które powinny znaleść sie w takim ustawieniu, moim zdaniem to:
True Shot - Penetrating Shot zadaje wieksze obrażenie poprzez bonus zmniejszający o 8% mitigation moba na typ damagu którym obecnie dysponujemy.
Swift and True - Zwiększa obrażenia z Improved Swift Bow o 8% niezaleznie od mitigation moba na typy dmg.
Deadly Precision - Zwiększa nam focus o jeden punkt z każdym krytycznym zadanym przez nas obrażeniem.
Critical Eye - Zwiększa nasze szanse na criticala.
Swift Recovery - Zmniejsza cooldawno na Needful Haste i Intent Concetration o 1 minute.
Strong Draw Zmniejsza zapotrzebowanie Pentration Shot na focus z 3 do 2 punktów.
Resolute Aim - Zapobiega cofaniu się paska "Induction" w czasie trwania Needful Haste gdy jesteśmy atakowani przez moby a prób użyć skilla.
Oczywiście jest to mój setup do solowania/Etten, jest spora dowolności w doborze traitów, byle byla zachwana proporcja 4B3H lub 4H3B.
b) Hunter na Żółwiu i WatcherzeTutaj przy doborze traitów musimy pamiętać o samej specyfice walki i o tym, że z nami jest captain, który da nam buffy. W obu raidach naszą rolą jest maksymalny DPS, bez zwracania uwagi na generowany threat, czyli build jak do solowania, jednak z pewnymi wyjątkami.
Nie zakładamy
Critical Eye, dzięki kapitańskiemu buffowi i tak będziemy w okolicach 15% critical chance. Zamiast tego polecam
Hail of Arrows, który bypassuje critical cap jeszcze bardziej zwiększając szanase na critical oraz zwiększony multiplier ze skilla Rain of Arrows.
Zamienimy również
Resolute Aim z
Arrow Storm. Zmniejszenie focus consumpion skila Rain of Arrows, podniesie jego używalność co w parze z
Hail of Arrows w zauważalnym stopniu zwiększy nasz dps.
c) Dar NarbugudEndurance naszym przyjacielem jest! W tej instancji nadal naszą główną rolą jest zadawanie obrażeń (jak w każdej
) jednak generowany przez nas threat jest czymś na co musimy zwracać szczegółną uwagę. Przez 80% czasu w instancji jesteśmy na Endurance, wyjątkiem są walki z Fumarolami, lub w niektorych sytuacjach z trash mobami.
Traitami w które musimy się wyposażyć to:
Graceful Draw - zmniejszenie threata przede wszystkim, pozwoli również obniżyć zapotrzebowanie skilli na power, co przy dlugich walkach z bossami jest ważne. LM ma lepsze rzeczy do roboty.
Deep Concetration - odnowi nam kilkaset poweru gdy użyjemy
Intent concetration. Mając dwa powyższe traity otrzymujemy jeszcze bonus +60 ICPR z lini Trapper of Foes.
Pozostale traity to:
Swift and True,
Deadly Precision,
Swift Recovery,
Strong Draw,
Arrow Storm.
Przy takim buildzie nie jesteśmy w stanie wyczerpać nasz power, nigdy. Warto więc zrezygnować z książki
[Major Book of the Wind-rider] (-12% power cost) na rzecz
[Major Book of the Whisper-draw] (zmniejszenie generowanego Threatu)
-Virtuea) SoloMust have:Determination
Valour
Justice
Loyalty
Ostatni wedle uznania.
b) ŻółwValour
Justice
Loyalty
Idealism
Ostatni wedle uznania. Pomińmy jednak Determination. Kapitan da nam buffa.
c) WatcherValour
Justice
Loyalty
Compassion
Charity
d) Dar NarbugudValour
Justice
Loyalty
Idealism
Ostatni wedle uznania. Pomińmy jednak Determination. Kapitan da nam buffa.
2. Dobór biżuterii*kliknij w na nazwę itemu by zobaczyć jak wygląda
Tutaj niestety nie mamy dużego pola manewru, i nie znajdziemy wielu zamienników na konkretne sytuacje.
Najlepszą biżuterie można zdobyć w Grand Stairs, są tam aż 4 rzeczy których hunter potrzebuje.
Diamond Stud,
Insidious Cuff,
Sapphire Ring i
Painted Vane ( na walke z Watcherem).
Farmiąc te przedmioty najszybciej podbijemy swoje morale, agility oraz in-combat power regen.
Kolejnymi przedmiotami na które każdy hunter powinien zwracać uwagę to
Ancient Signet Pendant dropiący w Forges z ostatniego bossa,
Lengammel's Feather nagroda za B6C5,
Memorial Plaque,dropi z ostatniego bossa w Fil Gashan,
Amber Ring dropiący z trolli w Forgotten Treasury oraz
Turtle-Shell Bracelet, którą można kupić na AH.
3. Dobór broni oraz gemów/settingów/runTemat rzeka.
Na tym polu generalnie ciężko dojść do porozumienia. Która broń jest lepsza, z większym DPS czy mniejszym a wolnijeesza. Z mojego punktu widzenia, najlepszą zasięgową bronią jest kusza lv59. Jest najwolniejsza, co przekłada się na większe minimalne-maksymalne obrażenia, zwikszając tym samym siłe naszych skilli.
Z bronią melee jest trochę inaczej. Tutaj główna role odgrywają znajdujące się na niej legacje niż sam damage zadawany przez nią. Dobrze jednak by miała prędkość niż 2.0.
Opis wszystkich legacjia) broń rangedBarbed Arrow Bleed Damage (+1% to +10%) - zwiększa obrażenia zadawane przez DoT zakładany skillem Barbed Arrow. Jedna z najmniej użytecznych legacji. Mając ją wymaksowaną każdy tick będzie zadawał 32 common dmg (domyślnie 29).
Heartseeker Damage (+1% to +10%) - Bardzo mało użyteczna legacja, mająca znikomy wpływ na nasz output damage.
Burn Hot Damage (+0.5% to +5%) - Kolejna z legacji, których żaden hunter nie chciał by mieć na broni. Burn Hot jest używany naprawde okazjonalnie, 5% wielkiej różnicy nie zrobi a kosztuje dużo Legendary Points.
Induction Bow Critical Damage Multiplier (+1% to +19%) - Must have! Podstawowa rzecz na broni zasięgowej. Zwiększa obrażenia krytyczne/devastated skilli posiadających induction time tj. Quick Shot, Improved Swift Bow, Barbed Arrow, Bard's Arrow, Heartseeker, Districting Shot.
Focus Bow Critical Damage Multiplier (+1% to +19%) - Must have! Podstawowa rzecz na broni zasięgowej. Zwiększa obrażenia krytyczne/devastated skilli korzystających z focusa tj. Penetrating Shot, Rain of Arrows, Improved Merciful Shot, Rain of Thorns.
Ranged Skill Evade Chance (-207 to -378) - Przydatna legacja zmniejszająca szanse, że mob z którym walczysz uniknie ataku.
Ranged Skill Block Chance Modifier (-207 to -378) - Przydatna legacja zmniejszająca szanse, że mob z którym walczysz zablokuje atak.
Moving Miss Chance (-1% to -10%) - legacja zwiększające szanse na to, że zadasz obrażenia z auto-ataku podczas poruszania się. Jedna z gorszych legacji na którą nie waro wydawać LP.
Quick Shot Critical Rating (+207 to +378) - legacja zwiększające szanse na critical z Quick Shot. Średnia legacja, na którą jednak warto wydać kilka LP jeżeli nie mamy innej alternatywy.
Distracting Shot Cooldown (-1 to -19) - Bardzo użyteczna legacja, jeżeli używamy pełnej lini Traper of Foes + Explosive Arrow. Niestety przycięcie damagu który będzie zadawać mając tą linie traitową wyklucza ją z użycia, co czyni legacja bezużyteczna.
Distracting Shot Resistance Penetration (-460 to -910) - Zmniejsza szanse na to, że mob zresistuje naszą próbe uśpienia go. Dobra legacja gdyby ... patrz punkt wyżej.
Focus Bow Power Cost (-1% to -10%) - Zmniejsza zużycie poweru przez skille używające focus points tj. Penetrating Shot, Rain of Arrows, Improved Merciful Shot, Rain of Thorns. Legacja bardzo dobra, którą warto mieć na broni.
Induction Bow Power Cost (-1% to -10%) - Zmniejsza zużycie poweru przez skille posiadające induction time tj. Quick Shot, Improved Swift Bow, Barbed Arrow, Bard's Arrow, Heartseeker, Districting Shot. Legacja bardzo dobra, którą warto mieć na broni.
Induction Bow Threat Down (Rating 1 to Rating 10) - Legacja zmniejszająca aggro generowane przez skille posiadające induction time. Legacja którą warto mieć w przypadku niektórych raidów (np. DN)
Focus Bow Threat Down (Rating 1 to Rating 10) - Legacja zmniejszające aggro generowane przez skille kożystające z Focus Points. Legacja którą warto mieć w przypadku niektórych raidów (np. DN).
Ranged Evade Rating (+207 to +378) - Legacja zwiększając nasze szanse na uniknięcie ataku ranged przeciwnika. Raczej zbędna legacja.
Strength Quick Shot Slow (+1% to +10%) - Must have! dla każdego huntera solującego i chodzącego na Etten. Spowalnia moba o kolejne 10% dając w rezultacie -50% run speed.
b) broń meleeOff-hand Damage (+1% to +10%) - zwiększa obrażenia zadawane przez broń off-hand. Wartości damagu zadawanego przez huntera w close combat są na tyle małe, że +10% dla jeden z broni nie zrobi różnicy, unikać jak ognia.
Blindside Critical Chance (+207 to +435) - zwiekszona szansa na critical tego skilla. Bardzo dobra legacja, szczegolnie uzyteczna w grze solo, gdy Blindside jest w rotacji skilli.
Melee Crit Rating (+207 to +378) Zwiększa szanse na obrażenia krytyczne ze skilli melee. Srednia legacja, zwiakszać poziomy tylko w przypadku braku lepszej legacji.
Low Cut Bleed Chance (+1% to +13%) - Jeden z najbardziej bezuzytecznych bonusów. Low cut jest używany głownie w specyficznych okolicznościach, szansa na pojawienie się dota, czas jego trwania i wysokość wykluczają tą legacja z hunterowskij broni.
Melee Damage Critical Multiplier (+1% to +19%) - Criticale ze skilli melee u huntera są na tyle rzadkie, że legacja można uznać za słabą, chociaż w jednym przypadku może być użyteczna Scourging Blow użyty po Barbed Arrow.
Agile Rejoinder Heal Chance (+1% to +15%) - Uzywając skilla Agile Rejoinder mamy czanse na odpalenie HoT'a (Heal over Time), niestety jest to tylko 50 morale x 4, co niestety czyni legacje mało atrakcyjną.
Swift Stroke Parry Rating Buff (+207 to +378) - Zwieksza buff do parry jaki otrzymujemy używając skilla Swift Stroke. Dla wiekszości hunterów legacja jest bezużyteczna. Maksymalny poziom parry (15%) jest osiągany przy użyciu Swift Stroke nawet nie mają bonusa z legacji.
Improved Strength of Earth Morale Regen (+360 to +780) - Bardzo dobra legacja dla solującego huntera. Zwiększa morale regen ISoEM. By legacja była użyteczna potrzebujemy 3 traitiow z lini Huntsman.
Beneath Notice Cooldown (-5 to -89) - Must have! dla huntera wybierającego się na raidy. Wymaksować w miare możliwości
Melee Power Cost (+1% to +10%) - Kolejna legacja nie mająca wiekszego zastosowania. Pochłania sporo LP, nie dając zauważalnej różnicy w power consumpion.
Camouflage Stealth Level (0 to +2) - Must Have! dla każdego huntera lubiącego chodzić na Etten. Zwiększa nasz stealth podacza Camouflage, utrudniając creepom wykrycie nas.
Stealth Detection (+1 to +2) 0 Must have! dla każdego huntera lubiącego chodzić na Etten. Zwiększa nasze szanse na wykrycie wargów poruszających się w stealthcie.
Needful Haste duration (+2 to +11) - Must have! Każda hunter powinien dążyć do tego by jego broń posiadała tą legacje. Wymakoswać w pierwszej kolejności. Wydłuża czas trwania Needful Haste do 41 sekund.
O gemach, settingach, i broniach off-hand dopisze jutro