sin
|
|
« on: March 08, 2011, 03:14:17 PM » |
|
Ze wzgledu na to, ze przez gildie przewija sie sporo nowych osob, postanowilem spisac pare zasad jakie obowiazuja podczas przeroznych sytuacji, dodajac do tego pare przydatnych informacji. Postawowilem podzielic reguly na dwie katogorie - ogolne i takie, ktore je rozrzeszaja w sytuacji gdy warband jest prowadzony przeze mnie (nie widze jednak przeszkod, by zaciagnac te zasady, jezeli innym prowadzacym beda one odpowiadac). Pierwsze bede egzekwowal zawsze, drugich tylko gdy bede warband leaderem. Tak wiec, do dziela:
I. Stolica (ogolne): a) Pierwszy do oblezonego miasta wchodzi warband leader, zawsze. b) Przed wejsciem zapamietujemy numer party, w ktorym jestesmy. Jezeli dowodca nie powie inaczej, to obowiazuje ogolna zasada przeskoku do party (czyli party1 do party6, 2 do 5, 3 do 4 i 4 do 3). c) Nie wychodzimy ze stolicy, dopoki tak nie zdecyduje lider (no chyba, ze musimy sie wylogowac, bo pali nam sie dom, zona rodzi etc. - dostawanie po dupie od destro NIE JEST wystarczajacym powodem). d) Jezeli lider nie zadecyduje inaczej obowiazuje zasada rezygnacji ze zlotych workow (opt out from gold bags only) w/g faz oblezenia: - stage I - osoby ponizej 65 renown ranku. - stage II - osoby ponizej 80 renown ranku. - stage III - osoby pozniej 80 renown ranku. Oczywiscie opt out obowiazuje rowniez wtedy, gdy jestesmy juz ubrani w dany set (zbierac drugi mozna bez stresu). Z biegiem czasu, gdy poziomy postaci beda wieksze, na pewno powyzsze liczby ulegna zmianom. e) Jezeli ktos nie wie jak robic stolice, to po krotce to opisze: W pierszej fazie musimy zniszczyc lub obronic brame palacowa robiac to posrednio przez przejmowanie/bronienie Battle Objective'ow. W drugiej fazie jeden z warlordow musi dojsc do bramy wroga, a gdy dojdzie dwoch nastepuje tak zwany double cap, ktory owocuje podwojnym renownem (wiec gdy dowodca mowi, by przestac prac warlorda w odpowiednim momencie, by to uzyskac, to wszyscy przestaja atakowac). W trzeciej fazie musimy zabic dowodce sil destrackich, najpierw jednak anihilujac jego czempionow. Czempiony orderu powinni zmienic party na jedno, gdzie jako support powinien dojsc jeszcze jakis healer, lub dwoch. Najmniej liczne pozostale party powinno uzupelnic pozostale w/g logicznego doboru klas. Jest to opis bardzo minimalistyczny, jezeli ktos nie wie dokladnie o co chodzi, to prosze pytac PRZED stolica. Podczas jej trwania nie ma czasu na tlumaczenia.
f) Tak zwany crash to wymuszenie zamkniecia gry (np. przez zakoncz proces w windowsowym menadzerze zadan). Wykonuje sie go, gdy skonczyl sie juz czas wejscia na instancje, a druzyna jest w srodku i wlasnie ja skonczyla. Po zamkniecie gry nalezy odczekac okolo 3 minut, po czym jak wlaczyc i sie zalogowac.
II. Warband (ogolne): a) Podazamy zawsze za warband liderem, chyba ze ten sobie zyczyl inaczej. b) Jezeli jestesmy aoe dpsami to "bombimy" tam gdzie glowna bomba, jezeli single targetami to asystujemy wybrana osobe. Tanki trzymaja sie swoich guardow. c) Obecnosc na mumble jest obowiazkowa. Nawet nie wchodzcie do zorganizowanej warbandy gildyjnej, jezeli nie macie zamiaru/mozliwosci sluchac lidera przez mumbla. d) Podczas momentow bez walkowych mozecie sobie rozmawiac, jednak w sytuacji gdy jest destro mowi tylko lider (no chyba, ze zapytal kogos o cos).
III. Warband (pod moim dowodzeniem): a) Auto-roll ustawiony na need jest dozwolony tylko na currency. b) Na mumblu jestesny ma kanale WB. Mozemy do niego dolaczyc tylko wtedy, gdy juz w grze bedziemy w warbandzie (takze nie wchodzcie tam, gdy widzicie duzo ludzi z tekstami "Hejka! Ale Was duzo, co robicie!?"). Ponadto (jest to rozwiazanie chwilowe, zobaczymy jak wyjdzie w praktyce) wszystkie osoby sa wyciszone, poza paroma, calkowicie subiektywnie przeze mnie wybranymi.
IV. Kary: Nie dostosowanie sie do powyzszych regul bedzie owocowalo nastepujacymi sankacjami: a) Za pierwszym razem: Upomnienie. a) Za drugim razem: Zakaz uczestniczenia w pieciu kolejnych warbandach. b) Za trzecim razem: Zakaz uczestniczenia w 10 kolejnych warbandach + zolta kartka. c) Za czwartym razem: Zakaz uczestniczenia w 15 kolejnych warbandach + zolta kartka + banita na 3 dni + wyciszenie na mumblu na 3 dni + ostatnie ostrzezenie. d) Za piatym sie pozegnamy (jezeli w wyniku kartek nie zrobilismy tego juz wczesniej).
Jezeli komus te zasady nie odpowiadaja, to nie widze przeszkod pozegnac sie od razu. Jezeli zas, wiekszosci nie odpowiadaja, to nie widze przeszkod, abym ustapil z rangi oficera. ;-) Aha i jezeli robimy warbande aliansowa to zasady ogolne rowniez obowiazuja, z tym, ze wypada miec ich komunikator. Zaopatrzcie sie zawczasu w teamspeaka. Zapewne o czyms zapomnialem, edytujac bede tutaj wpisywal ostatnia aktualna date. 7 maja 2011.
|