balvor
|
|
« on: July 24, 2009, 12:15:27 AM » |
|
Nadszedl czas by skrobnac pare slow o champie, jesli pojawia sie jakies sugestie to temat chetnie zedytuje.
1. Bronie
- Rodzaj broni Wg mnie najlepsze sa Axy. Sa w miare szybkie i maja mocny dmg. Nie warto bawic sie w mace/daggery/speary gdyz jest to po prostu strata czasu. Maja one taki sam dps, jednakze dmg ze skilli kalkulowany jest na podstawie gornej wartosci dmgu broni, a nie dpsu. - 2h a 1h Czesto pojawiaja sie pytania o bron dla champa. Sprawa tutaj jest w miare prosta. Jesli gramy duzo aoe (area of effect) to lepiej miec po prostu dwie bronie jednoreczne, gdyz szybko mozemy wbijac skille( wtedy missowanie tak nie boli jak podczas bicia bronia 2 reczna, gdzie jest to juz wiecznosc), a do tego mamy niezle bonusy z offhandowej broni. Natomiast co sie tyczy jakis bossow typu zolw itp. to warto miec bron 2 reczna dla wysokich cyferek dmgu. 1 reczna bron jest tez lepsza, gdy wazne jest przerywanie (skill clobber) akcji przeciwnika. Ma to zastosowanie np. na ostatnim bossie w instancji Dark Delvings. - legacje Wszystkie legacje warto miec na tier 6(im wyzszy tier tym mniej pkt potrzeba na zwiekszenie poziomu legacji). Jesli idziemy na full dps, to w kazdej broni podstawa jest legacja +x% dmg on fervour damage bonus, gdyz jest to stance na ktorym najwiecej sie poruszamy. Bardzo wazna legacja jest takze +x% area of effect dmg, ktory zwieksza po prostu dmg ze skilli aoe. Sa to 2 glowne legacje, natomiast sa jeszcze legacje, ktore nie sa niezbedne, ale napewno pomoga. Sa to +x% rend bleed dmg oraz combat- only effect remove delay (legacja ta jest dosc ciekawa gdyz zwieksza ona czas, jaki mamy po zabiciu moba na wrzucenie skilla wymaganego smierci, jest to np Second Wind dajacy mane, czy Red Haze dajacy nam punkty fervoura). Zdarzaja sie jednak momenty, gdzie champ musi przestac wbijac dmg i przerzucic sie na tankowanie, wtedy w broni wazne sa inne legacje, a mianowicie: -x% glory dmg penalty, ktory zmniejsza kare z posiadania owego stanca. Przydatne sa tez wszelkie legacje zwiekszajace parry/blocki po wrzuceniu odpowiednich skilli. - Runy/ settingi Tutaj ogolnie sprawa jest dosc przejrzysta, setting to silver setting of strenght ( +15 might) lub longevity( +15 vit) runa to ruby gem of nobility a runa to profound rune of action. Wszystkie te bajerki trzeba miec w broni/runie. Settingi mozna przemieszac, natomiast runy i gemy trza miec takie jak podalem.
2. Runa Tutaj najwazniejsza jest legacja +x% increased heal for bracing attack( zwieksza % leczenia ze skilla Bracing Attack) . Oprocz tego liczy sie nasz styl gry. Czyli, jesli uzywamy sporo aoe to mamy legacje -x% blade line area of effect skill cost (zmniejsza koszt powera wydawany na skille aoe) lub -x% strike line skill cost (zmniejsza koszt powera wydawany na skille 1vs1). Do tego przyjemnie jest miec legacje zwiekszajaca ilosc DoTa z Rend czyli +x Rend pulses.
Jesli gramy na glory to wazny jest +x% in combat glory power regen, ktory zwieksza niski icpr (in combat power regen).
3. Traity - Virtues Traity oczywiscie na 10, natomiast konkretnie sa to Valour, Loyalty, Discipline i Justice (te 4 sa obowiazkowe). 5 virtue jest zalezny od tego, czy gramy np solo czy raidujemy. Na watchera wazny jest Innocence (na 10 daje -5% melee dmg), gdy gramy solo warto miec Determination (troszke morale, ale daje 30 agi, ktory zmniejsza missowanie np. z aoe) lub Empathy dajacy sporo armoura. - Traity klasowe Vicious Strikes, Deep Strikes, Deadly Strikes, Flurry Of Blows ( zwieksza szybkosc Flurry do 20%), Stalwart Blade, Braced Against Defeat (zwieksza morale za uzywanie Bracing Attack, czyli naszego glownego Heala) oraz ostatni trait czyli Improved Rend, ktory przy uzyciu Rend zmiejsza armour level przeciwnika o 450, co jest dosc istotne przy raidowaniu. - Traity Legendarne Explosion of Blades ( mocny atak aoe, zdobywa sie go po skompletowaniu ksiazki Artisan Blade, kartki moze zdropic kazda klasa, jest tez mozliwosc nabycia ich na AH). Ferocious Strikes ( mocny atak 1vs1, 4 pierwsze kartki padaja z humanoidow w MM, a 4 ostatnie z humanoidow w Angmarze). Ostatni trait to albo Controlled Burn, ktory odpalamy zazwyczaj na bossach ( zdobywa sie go poprzez zrobieniu questa klasowego z 45 lvlu) lub Deathstorm, ktory uzywamy na Watcherze (zdobywa sie poprzez zrobienie v2 b6c8).
4. Ekwipunek Co sie tyczy zbroi to sprawa jest dosc prosta, radiant set, a helm/ barki do zmiany na te nieradiantowe ( jednak jesli mamy radianty z watchera to wtedy je nosimy).
- Bizuteria
Kolczyki- tutaj championi roznia sie w pogladach, ja np. lubie miec w kazdym itemie might, dlatego nosze kolczyk, ktory mozna wymienic od traderow w morii( trzeba miec odpowiednia reputacje). Jest on naprawde dobry, i chyba tylko kolczyk z nowej instancji DN jest lepszy od niego, dodaje vit, might, agi, sporo morale oraz melee cryt, czyli to co jest dla nas naprawde wazne. Drugi kolczyk to albo Jewelled cluster ( dropi z 1 bossa w Fil Gashan, daje sporo power, morale i might) lub np Diamond stud ( dropi z ostatniego bossa w Grand Stairs, nie daje might ale daje duzo morale). W ostatecznym rozrachunku Najlepiej chyba miec kolczyk od tradera i ten z nowego rajdu.
Amulet- sprawa oczywista, tylko i wylacznie Sublime Dawn- Rose Necklace. Daje wszystko to co potrzeba, nie ma narazie lepszego.
Pocket- Tasgall's gift of valour (dostepny za quest line w angmarze). Jesli np go sprzedalismy mozna uzywac Champions Badge (taka jakby slabsza wersja, mozliwa do zdropienia w instancji o nazwie Carn Dum). To nosimy na codzien. Na rajdy typu watcher warto zalozyc Miniature Brass Anvil (ostatni boss w Halls of Crafting, daje -3% melee dmg).
Bracelet- Najlepszy jest po prostu Insidious Cuff ( ostatni boss z Grand Stairs).
Ring- tutaj wg mnie nie ma lepszych( wyjatek ring z DN) niz craft z 48 lvlu, tj Etched Beryl Ring. Dobry jest tez ring z Ettenmoors, lecz trzeba miec rank 8 w War. W ostatecznym rozrachunku warto miec 1 ring z Ettens i ring z DN.
Cloak- Jest to craft na 58 lvl (High Herald's Hooded Cloak). Warto jednak pokusic sie o Pendevig- Clog (lewa strona Skumfil), ktory jest odrobine lepszy od podanego powyzej.
Bow- tu polecam Cuguru ( 2 boss w Halls of Crafting) ze wzgledu na jego on use, czyli +45 morale.
5. Rajdowanie
- Filikul Zasada na zolwiu jest dosc prosta, a mianowicie FULL DPS. Traity zakladamy takie jak powyzej. Mozna tez uzywac Ebbing Ire, ktorym mozemy przerzucic aggro z siebie na tanka.
- Watcher Tutaj taktyke chcialbym opisac dokladnie, znajdzie sie ona tu w nieco pozniejszym czasie.
6. Ogolnie porady (co warto miec, jak grac)
Na championie wazne jest uzywanie skilli odpalanych po zabiciu moba. Sa to: Flurry( z traitem zwieksza szybkosc ataku o 20%, jest to mus), Red Haze (daje punkt fervouru co 12s), Second Wind (daje power) oraz Heroics( ma dlugi CD, wiec warto go uzywac jedynie w kryzysowych sytuacjach. Poza tym ma takze %, mozliwy do zwiekszenia odpowiednia legacja, na leczenie).
Podczas tankowania uzywamy wszelkich skilli typu Blocking Blades, Exchange of Blows/ Sudden Defence itp.
Warto posiadac Exquisite War Horn, dzieki ktoremu mozemy stunowac przeciwnikow na 5s. Czas ten mozna zwiekszyc dzieki odpowiedniej legacji.
Poza tym zawsze na bossach uzywamy jedzonka na regen/ zwiekszenie statystyk
Na ten czas to tyle, temat ten bedzie stale modyfikowany, by ulatwic gre nowym graczom.
|