Title: Mechanika w SWTOR Post by: thoern on January 11, 2012, 03:44:54 PM Wall of text and basic Math inside warning!! 8)
Quote Originally Posted by Georg ZoellerGeorg Zoeller to Lead Combat Designer, wiec chyba wie co mowi :P Pierwsza czesc jest w miare oczywista, rzut to okreslenie czy trafilismy: dla przykladu, nasze Accuracy to 90%, cel ma 10% Defence. Mozliwe wyniki to 1 do 80(acc-deff) trafilismy 80-90(przedzial Acc zmodyfikowany przez wartosc def) cel obronil sie przed atakiem, pojawia sie wiadomosc parry, dodge itp 90-100(wiecej niz nasze bazowe Acc)strzelilismy panu bogu w okno=miss Druga czesc jest duzo ciekawsza. Po trafieniu w cel nastepuje kolejny rzut na to jak trafilismy. Mozliwe wyniki to: - Crit, dmg jest zwiekszany o wartosc wynikajaca z Surge - Shield, dmg jest zmiejszany o wartosc wynikajaca z Absorsion - normal, dmg jest naliczany standardowo ciekawe jest to ze nie moze nastapic sytuacja ze crit jest shield-owany oraz ze wartosc kryta ma 'pierwszenstwo' przed shieldem, czyli przyklad: nasza szansa na kryta 30%, cel ma 40% shielda 1-30 kryt 30-70 shield 70-100 normalny hit ciekawiej sie robi jak odpalimy sobie np buffa do kryta +50%, wtedy wartosci beda szansa na kryt 80%, shield 40% a mozliwe wyniki to: 1-80 kryt 80-100 shield czyli dzieki naszemu wysokiemu krytowi obcielismy 20% szansy na shieldowanie ataku. Wynika z tego ze nie oplaca sie budowac bardzo wysokiej szansy na shield-a na tanku, bo i tak nam ja zmniejszy mechanika. Pozniej dmg jest juz standardowo redukowany przez inne czynniki - pancerz, debufy, guard itp. Po przeanalizowniu tego wszystkiego zaczalem kopac dalej i odkrylem bardzo ciekawa informacje o shield-zie. W chwili obecnej NIEchroni on przed atakami typu TECH i FORCE. Efekt shield moze sie pojawic tylko przy ataku WEAPON. Zmienilo sie to podobno niedawno, wczesniej shield chronil przed wszytkimi typami atakow, i narazie nie wiadomo czy jest to bug czy zaplanowany nerf. Title: Re: Mechanika w SWTOR Post by: Angro on January 12, 2012, 07:28:01 AM Zaiste ciekawe. Aczkolwiek, co do fragmentu w którym twierdzisz, że nie oplaca sie zbierać shield chance muszę się niezgodzić. W sytuacji PvE mobki/bossowie posiadaja stały crit chance, który nie zepchnie (a przynajmniej nie powinien) shield chance z tabeli.
Jesli weżmiemy pod uwagę diminishing returns, które okolo 30% Defa są już zapewne bardzo odczuwalne, shield chance będzie jedyna rozsadną opcją. Myślę, że przy dobrym gearze i odrobinie kombinacji można wbić "def capa" w sensie, że przy ataku bossa nigdy nie dostaniesz czystego hita zawsze będzie to shield albo dodge/parry/deflect. Ewentualnie Crit, który w tym przypadku (co mnie niezmiernie dziwi) ma prio nad shieldem. Jednak zazwyczaj (każde rozsądnie rozwiązane mmo) crit chance przeciwników PvE powinno byc w okolicy 5%. Uważam, że nie ma co się zbytnio spinać nad teorią do puki nie dostaniemy jakiejkolwiek formy Combat loga. Title: Re: Mechanika w SWTOR Post by: thoern on January 12, 2012, 08:45:19 AM zgadzam sie ze w PvE im wiecej shield chance tym lepiej, ale w PvP juz nie jestem tego taki pewien. Jezeli dodatkowo informacja o tym ze shield nie chroni przed atakami Tech i force jest prawdziwa to zabicie tanka przy pomocy takich atakow, bijacych po Elemental/Internal, jest bardzo latwe.
|