Pages: [1] 2
  Print  
Autor Topic: Guardian w HD  (Read 12791 times)
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« on: November 12, 2013, 12:57:55 PM »

Dodatek za tydzień w klasie już dużo raczej się nie zmieni, dlatego zaczynam dyskusję o naszych ulubionych puszkach vel pralkach :)

To ma być dyskusja, a po premierze wymiana uwag z doświadczeń w HD, jak i również jakieś nakierowanie początkujących puszek :)

Na początek lektura obowiązkowa:
https://www.lotro.com/forums/showthread.php?529394-Class-Changes-Summary-Guardian

Na razie zakladam ze tankowac bede w niebieskiej sciezce. Jest latwiejsza do spokojnego przejscia w nowa rzeczywistosc. Zoltej pewnie minie jakis czas zanim sie jej nauczymy.

Na poczatek LI.
Tak sobie popatrzyłem na legacje i broń chyba będzie praktycznie identyczna u każdego skoro tankujemy dpsem.
Moja propozycja na legacje na broni:

Vexing Blow Damage (Major)
Whirling Retaliation Damage (Major)
Guardian Ward Duration (Major)
Guardian Pledge CD (Major)
Warriors Heart Duration (Minor) / Sweepeing Cut Dmg (Major)
Vitality
Might

Pod znakiem zapytania są wg mnie Warriors Heart i Might. Jesli faktycznie będzie tak, że Guardzi będą nieśmiertelni to te dodatkowe 10s (przy 20s niestraitowanym) roznicy wielkiej nie zrobi. Zamiast tego dac dodatkowy dmg wrzucajac Sweeping Cut Dmg (Major). Nie wiem ile będziemy mieli Mighta ale skoro takujemy przez dps to te dodatkowe punkty nie zaszkodzą.

Wychodzi 4/5 Major. Nie jest to malo. Do tej pory 3 Major w zupelnosci wystarczaly, ale z krysztalkiem powinno sie udac. Jak nie za pierwszym to drugim razem :)

Belt:

Tu mam wiekszy problem. Jest duzo legacji teoretycznie wartych uzycia, a tylko 7 miejsc.
Must have to na pewno Shield Damage (Major), plus ja zawsze uzywam i kazdemu doradzam Cry Resist Chance (Major) - na prawde robi roznice. Idac dalej mamy ciekawa nowa legacje Force Taunt Duration (Minor). Kolejna prozycja tez chyba obowiazkowa to Shield Smash Damage (Minor) skoro w HD bedzie to skill frontal aoe. Zostaja 3 miejsca. Te pewnie zapelnimy jak bedziemy madrzejsi o wiedze juz po premierdze HD. Zakladam ze wybor bedzie miedzy: Gardians Ward Block/Parry Rating (Major) - w zaleznosci czego nam bedzie brakowac do cap, Guardians Pledge Magnitude (Major) choc sam w tej chwili jestem sceptyczny czy te 1-10% robi jakakolwiek roznice? 50% na b/p/e i tak daje nam "niesmiertelnosc", wieksza niesmiertelnosc? Chyba jednak zbyt duzo szczescia :P.
 Lecimy dalej Challenge Targets (Major) - do tej pory uzywalem, teraz nie wiem, na skirmy, niektore rajdy i insty (Smaug, Ogrody, Fornost Shadow) sie przyda, wyjdzie w praniu.
Legacje powiazane z Catch a breath odrzucam zakladajac ze nie zrobi wielkiej roznicy przy naszych super tankach i healerach :)
Zostaje opcjonalnie Sting Damage (kolejny Major) z pytaniem czy bedzie na niego czas oprocz sytuacji gdy trzeba zdejmowac korupcje i legacje na Vit/Might.
Uff, znowu duzo Major. Konkretnego zestawu juz nie osmielam sie podawac bo jest duzo mozliwych kombinacji. We'll see...

Dyskusje uwazam za rozpoczeta.

PS. Przepraszam za brak polskich znakow od pewnego momentu, ale cos sie przestawilo i przegladarka zglupiala :P Poprawie w domu.
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #1 on: November 12, 2013, 01:36:32 PM »

Jestem nubem jeśli chodzi o guarda i dlatego mam pytanie.
Jeśli tankuje dps-em to czy przy instach z dużą ilością trashu nie przyda się "Guardian Area Effect Melee Targets" ? Bo to daję do 5 targetów więcej.
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« Reply #2 on: November 12, 2013, 02:58:35 PM »

Tak Edku słuszna uwaga. Do tej pory nie używałem tej legacji polegając na wytraitowanym challenge i legacja plus shield tauntach. Możliwe, że w HD się przyda trudno powiedzieć. Shield tauntow nie będzie. Do skilli aoe dojdzie shield blow i vecing blow bez traita tez jest aoe. Jeśli nie wystarczy trzeba będzie wrzucic.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #3 on: November 12, 2013, 03:34:18 PM »

Shield tauntów akurat szkoda, bo i klimatyczne i animacja fajna ;)
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #4 on: November 13, 2013, 10:18:07 AM »

Nie miałem guardiana na becie ale po przeczytaniu wszelakich opisów to mi wychodzi że:
1.The Defender of the Free - to tank najbardziej zbliżony do obecnego guardiana, używa jak najwięcej  AOE skili ( w przypadku grupy mobów) i tarczy.
2.The Keen Blade - guardian jako dps.
3.The Fighter of Shadow - guardian tankujący 2-ręczną bronią !? To by było coś nowego, a tak to by wynikało z pierwszego bonusu pasywnego
Quote
Tier 1 - Light-touched (unlocked after spending 5 Ranks in the trait trees) - This passive buff will provide a (passive) +5% Melee Damage and a +5% Incoming Healing Modifier buff and allows the GRD to block whilst wielding a 2 handed weapon.
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« Reply #5 on: November 13, 2013, 12:38:08 PM »

Dlatego na wstepie zaznaczyłem:

Quote
Na razie zakladam ze tankowac bede w niebieskiej sciezce. Jest latwiejsza do spokojnego przejscia w nowa rzeczywistosc. Zoltej pewnie minie jakis czas zanim sie jej nauczymy.
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« Reply #6 on: December 01, 2013, 01:43:19 AM »

Nie wiem czy ktoś to czyta, ale jednak napiszę co mi w mojej puszcze gra :)

Powoli wyłania mi się obraz Guarda w HD (tankowanie).
Z moich obserwacji nasunęły się dwa wnioski. Tankujemy force tauntami i tarczą.
Od dłuższego czasu zastanawiałem się które LI zrobić pierwsze i po doświadczeniach z inst/skirmów zdecydowałem się jednak na belta. Czemu?
Moja obecna rotacja opiera się w 90% na skillach tarczą.
Zaczynam Shield-blow-em (wymusza block response) i dalej jazda Shield-swipe -> Shield taunt -> Shield Smash. W wolnym czasie oczywiście Guardian Ward i Whirling retaliation (po parry response, przyzwyczajenie jeszcze z przed HD) oraz obecnie dodałem War chant. Dla mnie Whirl ret. i War chant odpalają się zdecydowanie szybciej niż vexing blow i sweeping cut, które według mnie tylko spowalniają rotację.

Cieplutki belt z warga upolowanego pod Helmowym Jarem, otrzymany od Edka zrobił na mnie wrażenie. Z legacjami:
+25% Sheild Damage (MJ)
+25 Sheild Smash Damage (MN)
i sheild use rank Rank 5
Shield Smash zadaje 3,6k obrażeń (4 targety), cryt to będzie rzędu 7-8k x 3 wychodzi 21-24k threata. Nie jest źle.
W tankowaniu Critical rating mam 12%, do tego dojdą kolce, które wytraitowane dadzą dodatkowe 11% razem daje 23%. Już wiecie czemu rotacja na shieldzie :)
Niestety legacja na broni "Guardian Area Effect Melee Targets" nie działa na Shield Smash :( A bylibyśmy w raju...

Reszta legacji to:
+3 Challenge targets (kosztowna legacja, strczyło tylko tyle, co i tak daje 11 targetów, aż nadto)
Cry resist Chance Rank9 (nie trzeba tłumaczyć, każdy force taunt to Cry)
+5 Force taunt duration (dojdzie do tego kolejne +5 z setu z biżu i mamy 20sek force tauntów. Jak zobaczymy że Fray ma CD 10sek, challenge i engage 20sek, to można stwierdzić że na rajdach gdzie najczęściej nie ma setek mobów utrzymamy wszystko force tauntami)
Ostatnia to obecnie Catch the breatch power healing. Na tyle na ile starczy punktów. W pewnym momencie zauważyłęm że power mi leci z prędkością światła, dlatego w tej chwili ta legacja. Choć kilka wypadów na insty/skirmy i poleciało kilka fanych itemów z Fate, którego mam teraz ponad 600 i już dzisiaj na skirmach z powerem problemu nie miałem, więc pewnie do wymiany niedługo.

Jutro wkleję jak rozdałem punkty i dlaczego. :)
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #7 on: December 01, 2013, 10:12:59 AM »

Ja jeszcze GRD nie nagrałem się w HD, ale z tego co pisałeś "sposób" tankowania brzmi bardzo podobnie do wcześniejszego. Po staremu również podstawą były hity tarczą które generowały sporo threata (szczególnie na single target czyli rajdy itp). Na trzymanie wielu mobków naraz (bez jakiejś wybiórczości czyli głównie insty/skirm rajdy) - zawsze podstawą były taunty, challenge itp. Również używanie Whirling retaliation było bardzo częste (przy instach/skirm) ponieważ był to aggro leach z fellowshipu (chyba zresztą jedyny jaki miał GRD).

Jak będę levelował GRD to napisze kilka słów o ścieżce DPS (ot taki mały wkład mój będzie ;D)
Gudrim
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 313



« Reply #8 on: December 01, 2013, 10:20:16 AM »

A ja przeczytam.  :D I wydaje się to całkiem ciekawe, ale muszę niestety powiedzieć, ze ogólne zmiany na guardzie, na razie mi sue tak średnio podobają. Jakoś tak dziwnie mi się gra. Choć muszę powiedzieć, ze man wrażebie, ze mimo iż straciłem kilka skili do zabijania (w tankowym drzewku), to mobki padają nieco szybciej. więcej na razie nie powiem. Dużo nie grałem, inst nie robiłem jeszcze.  Pożyjemy, zobaczymy.

A teraz tak trochę nie na temat. Tylko czytałem i przeglądałem drzewka, ale RK wydaje się interesujący oraz Hunter. Czas wrócić do starego Gudrima. Urlop zaraz my się skończy. ;)
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #9 on: December 01, 2013, 12:00:02 PM »

Co do dps interesująco wygląda połączenie bleedów z czerwonej ścieżki z overhelm i traitami z żółtej radiance (rozrzucanie debuffów przez aoe) oraz insult to injury (szansa na odnowienie debuffów). Mój młody guard latając po Morii potrafi walnąć za ponad tysiaka z ovehelma. Potem hammer down (nowy skill) to już wisienka na torcie. Ogólnie nie mam doświadczenia żeby ocenić dużo-mało, ale jest poczucie mocy :)
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« Reply #10 on: December 02, 2013, 10:06:22 AM »

Tankowanie bossów w HD wygląda teraz tak:

Fray the Edge -> Fray the Edge -> ... -> Fray the Edge

Tak to wyglądało wczoraj np. na Durchescie i nie przeszkadzało mi to że miałem -100% threata :)

Oczywiście duże uproszczenie, przy okazji rzucałem War chant (-5% dmg) i Guardian Ward i inne skille dla zabicia nudy, ale sam Fray dla minimalistów wystarcza :P
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« Reply #11 on: December 02, 2013, 11:28:41 AM »

sam Fray dla minimalistów wystarcza :P
a mówili, że teraz leczenie będzie nudne - bolster, bolster, bolster... ;-)
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #12 on: December 02, 2013, 01:22:53 PM »

login -> launch BB -> afk

pasjonujące ;D
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #13 on: December 07, 2013, 10:35:30 PM »

LEGACJE Guardiańskie po zmianach w HD

Main-hand Major:
Bash Damage
Brutal Assault Damage
Guardian Area Effect Melee Targets
Guardian's Pledge Cooldown
Guardian's Ward Duration
Overwhelm Critical Rating
Overwhelm Damage
Sweeping Cut Damage
Vexing Blow Damage
Whirling Retaliation Damage

Main-hand Minor:
Charge Duration
Guardian Bleed Damage
Guardian Bleed Pulses
Stamp Cooldown
Targeted Melee Skills Range
To the King Damage
Turn the Tables Cooldown

Belt Major:
Catch a Breath Cooldown
Catch a Breath Morale Heal
Challenge Targets
Cry Resist Chance
Guardian's Ward Block Rating
Guardian's Ward Damage
Guardian's Ward Parry Rating
Shield Damage
Sting Damage
+1-10% Guardian's Pledge Magnitude [NEW!]
+1-15% Catch a Breath Power Healing [NEW!]

Belt Minor:
Increased Block, Parry and Evade from Protection
+1-5 War Chant Duration [NEW!]
+1-5 Force Taunt Duration [NEW!]
Shield Smash Damage
Shield Wall Range
Stagger Critical Rating
Stagger Effect Duration
Stagger Positional Damage
Warrior's Heart Morale Heal (not working)
Warrior's Heart/Fortitude Duration (reduced to max. +10s)


LEGACJE ZAMIENIONE

Guardian's Threat Parry and Block Rating -> +1-15% Catch a Breath Power Healing
Threat Generation Up Rating -> +1-10% Guardian's Pledge Magnitude
Reactive Block Damage -> +1-5 War Chant Duration
Power Restore on Reactions -> +1-5 Force Taunt Duration
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #14 on: December 10, 2013, 09:02:34 AM »

Guardian w czerwonej ścieżce, KEEN BLADE – czyli stary Overpower.

Bardzo przyzwoity DPS, niewiele odstępuje od aktualnie średnio słabego dps u champa, myślę, że przy dobrym sprzęcie z Mightem różnice będą bardzo niewielkie. W tej chwili zrobiłem sobie już mieczyk na 95, jako taki eq kupiłem/zdobyłem (na razie nie mam nic z biżu z BB jeszcze) i guard masakruje moby bardzo szybko. Bardzo ważne aby przy ustawieniach pod dps, zainwestować dużo w cryta. Guardian z dużą szansą na cryta (cap 25%) i przy dużej ilości zadanych, zcrytowanych ciosów jest praktycznie „nieśmiertelny”. Przy moim aktualnym ustawieniu traitów (full red + troche yellow), mam aż 7 skilli które przt crycie leczą moją postać za 2,5% całości morale. Może to nie dużo, ale z kiepskim sprzętem pod dps mam 22k życia, z dobrym będę miał pewnie pod 27-30k wiec łatwo sobie przeliczyć heal.

Wklejam mieczyk jaki sobie zrobiłem, do bonusów miałem zecydowanie pecha, no i że robiłem go na szybko nie przeliczyłem pkt sobie, skojarzyłem z ilością jaka jest na 1st age i remebrancem dołożyłem sobie Charge Duration (zachciało mi się biegać dłużej) – kryształ poszedł na marne… Tak wiec NIE dokładajcie sobie 7 legacji :)




Jeśli chodzi o pozostałe legacje, minor-y polecam wrzucić jakie ja mam, DoTy naprawdę ładne można założyć, udało mi się po 700-750 co 2s założyć na mobka. Majory – co kto lubi można wrzucić sobie 3 z wybranych (co kto lubi):
Brutal Assault Damage
Overwhelm Critical Rating
Overwhelm Damage
Sweeping Cut Damage
Vexing Blow Damage
Whirling Retaliation Damage


Edytka: :) Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała, bardzo fajny nowy skill, Hammer down, (świetna animacja), często crytujący, dający ładny dps i heal, niestety z 1min cd - zdecydowanie powinna być legacja na niego obniżająca cd (na pasek)


I tyle :) Wszelkie uwagi mile widziane
Pages: [1] 2
  Print