Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Buildy  (Read 10778 times)
Germion
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1101


Addicted to alts


« on: November 05, 2009, 11:33:50 AM »

Moze pojawi sie jeszcze jakis zapalony templar wiec podziele sie doswiadczeniami ( do lvl 34 jak na razie).

Polecam od lvl 10 do mniej wiecej lvl 23 pakowanie wszystkich manastones z + attack ( +1 enetualnie jak sie da +2). Jako profesje wiadomo extract vitality i zbierac metale do bolu celem zrobienia armosmitha ( do lvl 160 najlepiej).

Zbierac wszystkie biale i zielone dropy i nagrody questowe, ktore nie sa bronia (ta sie niezle sprzedaje) i je disenchantowac - do pozniejszego uzycia na lvl 23.

Na lvl 23 craft session: ideal to 5 czesci scritowanych (daje nam to 15 slotow na manastony , do tego 4 sloty w mieczu i tarczy - suma 19 slotow. W blue gear wejda crit stony +10, w tarcze i miecz +8 co daje nam sume 182 crit. Do tego 50 z miecza. Za zamkniecie abbys gate dostajemy pierscionek +4 crit.  Do tego drugi pierscionek bialy z AH z +5 crit (sa bardzo tanie). Dalej ewentualnie jesli sie uda zakupic taniej sa na lvl 18 kolczyki z +10 crit (da sie kupic za 40k). Pozostaje neck, tu nie pamietam czego wtedy uzylem.
Suma sumarum na 23 lvlu mozemy wyciagnac okolo 260 -280 +crit chance self.
Jest to wielkos pozawlajaca na znaczne przyspieszenie grindu i zbaijania mobow. Dalszy etap to zmiana tarczy na lvl 25 na craftowana (3 sloty na manastones). W razie szczescia przy krafcie (co przeklada sie na doplyw gotowki) mozna dokupic dobry neck z critem i ewentualnie niebieski mieczyk craftowany (tez lvl 25).
Po tych zabiegach da sie wyciagnac okolo 320-330 crit self a wtedy to juz panie i panowie zaczyna sie u templara inna bajka :).

Teraz pytanie dlaczego crit a nie atak? Poniewaz wraz ze wzrostem lvli co prawda + atak daje wiecej sustained damage ale biorac pod uwage , ze mamy tu aspekty pvp burst damage jest jednak chyba o wiele lepszy.
Rowniez crit daje bardzo dobre efekty w utrzymaniu agro (wiecej damage - wiecej aggro).
Generalnie wydaje mi sie, ze dobrym celem jest dotarcie do 390 crit self a potem dalsze pakowanie w + atak (jest fajny i  niezbyt drogi food, dajacy +50 crit/accuracy - dzieki ktoremu osiagamy soft cap).

Obecnie na lvl 34 z buildem crit jestem wiecej niz zadowolony. Szybkos zabijania mobow jest delikatnie mowiac zadowalajaca, da sie zsolowac w razie koniecznosci moby + 5lvli 4 dot, tankowanie tez bez problemow.

Dzis bede chyba wieczorem probowac dodatkowo uzywania GS z critem okolo 400, jestem ciekaw efektow :).
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #1 on: December 11, 2009, 08:20:55 PM »

Moze pojawi sie jeszcze jakis zapalony templar

no... co było robić jak tu same DPSy w szmatach latają

to zrobiłem i ja, na razie 26 lvl

Po tych zabiegach da sie wyciagnac okolo 320-330 crit self a wtedy to juz panie i panowie zaczyna sie u templara inna bajka :).

Teraz pytanie dlaczego crit a nie atak?

" teraz pytanie" jest - czemu nie Block ?
bo już mam 3 skille co się po udanym blokowaniu uruchamiają
a i samo blokowanie ma znakomitą wartość obronną

-co do crita... to się na nim "krytycznie" rozczarowałem
w Rangerze pchałem w to wszystko i dość kiepskie wyniki jakoś...

piszą na forach że odczuwa się to dopiero powyżej 450..
i to jest nadal sprawa "zmiennej losowej"
a tamte to wartość stała

Camil (Gwyndeith)
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 693


Casual


WWW
« Reply #2 on: December 12, 2009, 11:45:32 PM »

Też mam Templara. Strasznie mi się podoba, do chwili kiedy nie walczę z istotami magicznymi (Wind Spiritami np. w Miraju Holy Grounds :P). Sorce będą go łykać na śniadanie. No ale cóż. Każdy ma swoje Nemesis. Na 50tce w PvP będę planował biegać w chainmailu wypchanym w Magic Resistance. Płyta + Shield Block oczywiście na PvE niezastąpione.

Physic Crit to build ofensywny Templara z greatswordem. Bardzo się opłaca ponieważ krytując broniami dwuręcznymi (greatsword, polearm, staff) przewraca się przeciwnika. Jaki z tego zysk, to już chyba każdy sobie dopowie. :)

440 to soft cap kryta. Do 440 każde 10 punktów to +1% szansy na krytyka. Powyżej 440, aż do 600 każde 10 punktów to już tylko +0.5%. A powyżej 600, przyrost daje już tylko +0.2%.
Tak więc największy zysk jest tylko do 440, a większość ludzi uważa, że to po prostu wystarczy i resztę slotów warto przeznaczyć na inne kamyki.

Praktycznie, do 440 dociąga się buffem z jedzenia (+50 do kryta) i ewentualnie scrollem (+90 do kryta). Dlaczego ewentualnie? Bo scroll starcza tylko na 10minut, a poza tym w Abyss lepiej się sprawdza scroll na szybsze latanie. Tak więc sprzętem (biżuteria + manastony) najlepiej cryta dociągnąć do 390, a w resztę slotów powkładać np. +attack (cryt to dwukrotność normalnego dmg, więc zysk z +attack należy przemnożyć sobie przez 2).


Nooo... ale póki co, ja osobiście też wolę grać z tarczą. Dodatkowe skille dochodzą (kocham Shield Bash ^^), a i taki Templar jest milej widziany w grupach. Build na tarcze to oczywiście +shield block ile się da. Żeby block wszedł, pełna wartość Bloka musi być wyższa od Accuracy przeciwnika, więc nie można mówić tutaj o stałym capie. Lepiej sobie sprawdzić na uk.aiononline.com kilka postaci Assassinów i Rangerów na swoim levelu i uśrednić ich Accuracy. Shield Block powinniście mieć optymalnie o 500 więcej od średniej. Tak więc wkładanie manastonów tylko w tarczę, nie wystarczy. :P

Osobiście jako defensywny build, w zbroję wkładam Shield Block na przemian z HP. Unikajcie Parry, bo więcej zaszkodzi niż pomoże. Z Parry można otrzymać redukcję dmg tylko do 40%, kiedy z zenchantowaną +10 złotą tarczą, można dociągnąć do 65% (+ jakieś 5% z pasywnych skilli). A niestety w tej grze, rolle na szansę odbywają się w kolejności: Evade, Parry, Blok. Czyli jeśli wejdzie Parry, to już na pewno nie Blok.



A co do Rangera. Dlaczego physic cryt jest taki cudowny? Bo jest bezwzględny i nie musisz się martwić o wartości statów przeciwnika. No oczywiście oprócz Evade, ale i tak przeciwnik może uniknąć max 30% Twoich ciosów, a Rangerzy mają wysokie Accuracy.
U Rangera physic cryt może nie jest tak odczuwalny, bo większość jego skilli robi random dmg. Gdyby cios miał zadać 200 to z krytem zabrałby 400. Jednak, gdyby jego atak miał zrobić kuku za 400 to z krytem będzie to 800. Jest różnica, ne? :)
(w przypadku Rangera opieram się na aionsource a nie własnych doświadczeniach)
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #3 on: December 13, 2009, 11:00:58 AM »

- Block powinniście mieć optymalnie o 500 więcej od średniej
- rolle na szansę odbywają się w kolejności: Evade, Parry, Blok.

dzięki Gwyndeith za to wprowadzenie...

o tej kolejności pierwsze słyszę
rozjaśnia mi to trochę w głowie, choć i tak nie miałem zamiary dawać nic w Parry...

- to mówisz, że w kolczudze na maga lecieć..  ciekawe
to i może w magic boost ładować kamienie... skoro tyle się skilla samemu używa ?

- ciekaw też jestem twojej opinii o 1h mieczu czy macy ?
Camil (Gwyndeith)
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 693


Casual


WWW
« Reply #4 on: December 13, 2009, 04:54:15 PM »

Hehe, nie ma sprawy. :)

Evade oczywiście jest najlepszy, bo wtedy żaden dmg nie wchodzi, jednak można unikać maksymalnie 30% ciosów przeciwnika.
Zparrować można max 40% ciosów, a dmg jaki wchodzi wpierw jest redukowany przez PDef, a później o 40% przez parry.
Zblokować można max 50% ciosów, a dmg jaki wchodzi wpierw jest redukowany przez PDef, a później o tyle ile daje tarcza (każdy enchant tarczy to +2% do redukcji) oraz pasywne skille.
To wszystko niestety działa tylko i wyłącznie na ataki fizyczne. Magicznych nie można ani uniknąć, ani zparrować, ani zblokować. Wysoki PDef też nic tutaj nie zmienia. :(

Dlaczego w kolczudze na maga? Ponieważ kolczugi mają większy magic resistance (tyle samo co leather, ale mniejszym kosztem PDef). Największy oczywiście mają Cloth, ale wtedy Glad czy Asek zjedliby Cie na śniadanie.

Magic Resistance działa jak Evade. Jeżeli uda się zresistować, nie wchodzi żaden dmg (ani Fear, ani Sleep, ani Root :D). Jednak by była jakaś szansa na Resista musić mieć Magic Resistance więcej niż Magic Accuracy atakującego. Jaki jest cap na szansę Resista nie wiadomo. Prawdopodobnie coś w okolicach Evade (30%-40%?).

Te wszystkie procentowe szanse na unik i resist, odnoszą się do postaci na podobnym levelu. Jeżeli przeciwnik jest jednak kilka leveli od Was wyższy, to dostaje dodatkowe boosty do statystyk i dlatego nie możecie go nawet zadrapać. W Aionie zachęca się do gankowania lowleveli... :P

Elemental Resistance z kolei działa jak PDef. Każde 10pkt w danym elemencie zmniejsza otrzymany dmg z zaklęć tego rodzaju o 1%. Po którymś z ostatnich patchów znerfili bazowy elemental resist postaci. Chyba chcieli pomóc Spirit Masterom, ale przez to Sorce są jeszcze bardziej przegięci. ;P

Quote
to i może w magic boost ładować kamienie... skoro tyle się skilla samemu używa ?
Mówisz o Templarze? Z tego co wiem, to faktycznie ma drzewko advanced stygm na magical dmg, ale dopiero od 45lvl. I nie sądzę, by 2 stygmy uzasadniały ładowanie w MBoosta. :)


1h miecz czy maczuga? Trudno powiedzieć. Miecz ma bazowo o 4% większe szanse na krytyka. Jest też szybszy (to wpływa na animację skilli) i ma mniejszy rozstrzał dmgu (wyższy dmg minimalny).
Na korzyść maczugi wpływa wyższy górny dmg i trochę większe Accuracy. Jednak jest to okupione szybkością.

Miecze jest łatwiej sobie dobrać, bo zwykle dają dodatkowe boosty do statystyk z których korzystamy, kiedy wiele maczug daje boosty do MB, MP, MAcc, z których pożytku nie mamy (przynajmniej do tego 45lvl).

Póki co, za bardzo bym się tym nie przejmował i brał to co lepsze od sprzętu jaki masz na sobie. Jednak zbliżając się do endgame'u, bardziej celowałbym w miecze i to ze szczególnym naciskiem na Atk Speed.
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #5 on: December 16, 2009, 12:37:24 AM »

bardziej celowałbym w miecze i to ze szczególnym naciskiem na Atk Speed.

pogrzebałem trochę na forach żeby sprawdzić swoje przemyślenia w sprawie macy i widzę...
że sporo ludzi dobrze się wypowiada o nich/ czy jak kto woli o maczugach... młotach ... no broni "obuchowej" właśnie/

ten "atak speed" to podejrzana sprawa i nie do końca wiem jak wpływa  na ten "czas"  to przerywanie animacji ?
bo wygląda, że to znacznie ważniejsze dla skracania walki niż ta różnica 1,4 miecza  do 1,5s  macy /czyli 0,1/
/przy 30 sek średnim biciu moba - to by było ok 20 uderzeń macą , a mieczem niecałe 1,5 uderzenia więcej, co przy silniejszym uderzaniu macy wskazywało by właśnie na nią/

- dochodzi jeszcze ten większy magic boost do skili magiczych
- no i chciałbym zwrócić uwagę na enchantowanie
dające po udanej próbie + 2 dla miecza ,  a +3 dla macy...
ludzi o stalowych nerwach może to doprowadzić do
 x 9 udanych prób pod rząd  :P
Camil (Gwyndeith)
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 693


Casual


WWW
« Reply #6 on: December 16, 2009, 03:22:33 AM »

Pisząc o Atk Speed chodziło mi o takie cuś http://www.aionarmory.com/item.aspx?id=100000768 co tutaj ma +19%. :) W bazowym speedzie różnica jest niewielka, ale z modyfikatorami rośnie (a są jeszcze rękawice na +atk speed, scroll, mantra, itd...).

Jednakże ostatnio słyszałem plotkę, jakoby maczuga przy krytyku robiła knockdown jak bronie dwuręczne. Jeżeli to prawda... no to wtedy maczuga byłaby the best. :) Co prawda bazowo ma tylko 1% szansy na kryta, ale raz na 100 wejdzie.

A co do tego magic boosta, to jak pisałem wcześniej, są tylko 2 magiczne advanced stygmy od 45lvl i to tylko jeśli wybierzesz to drzewko (a jest to drzewko ofensywne, czyli lepszy będzie tam greatsword).


Atak speed przyspiesza autoatak, jak również animację skilli (nie przerywa jej, tylko przyspiesza jakbyś wrzucił przewijanie na wideo ;P).

Maczuga ma większy rozrzut dmg. Owszem, ma wyższą górną granicę, ale niższą dolną. Czyli średnio wychodzi podobnie jak z mieczem, chyba że masz szczęście ciągle trafiać w górny pułap.


Podsumowując, jeżeli potwierdzi się, że maczuga potrafi przy krytyku wywrócić, to nie ma co się zastanawiać. Jeżeli jednak to wierutna bzdura, to... kwestia gustu. :) Co byś nie wybrał do tarczy, będzie to build defensywny, więc powinieneś się skupić na tym, co pozwoli Ci zbudować większe agro. Czy będzie to większy dmg z maczugi, czy więcej krytów z miecza? Trudno powiedzieć bez nudnych testów, które ja wolę pozostawiać innym. :D
W każdym razie maczuga nie jest wcale złym wyborem, ale na Magic Boosta do tego 45lvl nawet nie zwracaj uwagi. No i nie rolluj kiedy grasz z klerykiem... ;p
Camil (Gwyndeith)
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 693


Casual


WWW
« Reply #7 on: December 17, 2009, 04:21:14 AM »

Ja jakoś potwierdzić knockdowna z maczugi nie mogę... Hmm... No nic. Drobna aktualizacja.

Gdy przyjdzie 41lvl, odblokuje się łańcuch questów, prowadzących do nagrody jaką jest Xenophon's Weapon.
http://www.aionarmory.com/quest.aspx?id=1619

Bedąc Templarem, jak dla mnie wybór jest oczywisty. Maczuga! Bo jest extendable! Nie tylko pozwala bić w trochę szerszym okręgu (5m), ale wpływ Inescapable Judgement wydłuża się z 15m do 18m! A te 3m robią różnicę w walce z casterami i rangerami.

Owszem, istnieją też wydłużalne miecze, ale dorwać je.... Tą maczugę macie gwarantowaną, jako nagroda z Questa.

http://www.youtube.com/watch?v=HcxaO0SMdEc
http://www.aionarmory.com/search.aspx?browse=1.1&filters=88=Increases

PS: Jeżeli jesteś Assassinem lub Gladiatorem z Dual Wieldem, potrzebujesz dwóch wydłużalnych broni w obie łapy, albo nie zadziała. Druga, zwykła broń będzie ograniczać Twój zasięg.
Luna
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 440



« Reply #8 on: December 17, 2009, 10:32:52 AM »

dokładnie
dla klas dual wield potrzeba dwóch broni exdandable

pierwszą z nich można ( hehe) wydropix z Kromede Dagger zasięg 7 metrów
a druga , no cóz.....................nie wiem czy Zeno Dagger jest tej klasy.


Co do Rangera,
i manastonów, CRIt Crit Crit  aż do 400( 390 ) potem mięki cap poprzez scroll do 450 pozstałe manastoney to HP.

Pytanie do Germiona,
Skąd dropił Ci sprzęt Judgment ?

Y.
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #9 on: December 17, 2009, 05:18:48 PM »

Atak speed przyspiesza autoatak, jak również animację skilli (nie przerywa jej, tylko przyspiesza
pisząc "przerywa" myślałem o wyświetlaniu animacji właśnie... czyli skraca cały ten czas
a skoro "przyśpiesza" to jest to znacznie ważniejsze niż czas samego "atak speedu" którego różnica jest minimalna dla tych dwu broni

słyszałem plotkę, jakoby maczuga przy krytyku robiła knockdown jak bronie dwuręczne. Jeżeli to prawda...

na razie używam maczugi właśnie i jakoś nie zauważyłem tego przwracania :(
Pages: [1]
  Print