Pages: 1 2 [3] 4 5
  Print  
Autor Topic: Mam kilka pytań odnośnie ŁOTR'a :)  (Read 18651 times)
Kai Man (Teliden)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 282


Siewca Wiatru


« Reply #30 on: March 15, 2012, 01:28:11 PM »

Jako Rekrut, wiem tylko, że mam przestrzegać Kodeksu, mam okres karencji od 3 do 4 tygodni i muszę zgłosić wniosek o awans osobiście...

Nie znalazłem Wewnętrznego Regulaminu Oddziału LOTRO, a szkoda :( Ja stary, mogę sobie wyobrazić, co musi robić Rekrut, ale młodsi (i to spooooro) już nie tak jednoznacznie.
Słowem, czy nie przydałoby się takiego Regulaminu opracować?

A jeśli nie będziecie się śmiać, to podrzucam własne zrozumienie istoty Rekruta w okresie próbnym:

Quote
Rekrut jest obserwowany i oceniany przez Oficerów i Wojowników przez cztery tygodnie.  Rekrut winien godnie reprezentować Twierdzę, przestrzegając zasad zawartych w Kodeksie, stosując ogólnie pojętą etykietę, kulturę osobistą i dbałość o poprawność językową. W okresie próbnym, Rekrut ma czas na poznanie wojowników i oficerów Twierdzy, którym winien jest szacunek i respekt. Rekrut może zadawać wszelkie pytania na forum, natomiast w czasie Gry winien ważyć słowa, gdyż musi mieć świadomość, że obrońcy Twierdzy mogą wykonywać akurat arcyważne zadania. Rekrut, zatem w Grze winien pokazać swoją nieustępliwość i zapobiegliwość, oraz samodzielność. Oto najważniejsze punkty, niepisanego regulaminu Rekruta:

1. Rekrut jest posłuszny, choć nie jest sługą.

2. Rekrut dba o dobre imię Twierdzy,  a szczególnie swoim zachowaniem, zarówno na forum, jak i w Grze.

3. Rekrut nie wynosi informacji dotyczącej Kinshipu na zewnątrz.

4. Rekrut w miarę swoich sił i możliwości pomaga braciom i sojusznikom w Grze i na forum.

5. Rekrut ma obowiązek zameldować swoją obecność na kanale Kinshipu (wystarczy zwykłe „cześć”)

6. Rekrut winien informować na forum o nieobecnościach w Grze powyżej 3 dni.
 
7. Rekrut nie wykorzystuje wojowników i oficerów w celu osiągnięcia korzyści osobistych.

8. Rekrut stara się być samodzielnym, nie zawsze będzie pod ręką 75 lvl Hunter ( :P )
 
9. Rekrut stara się być aktywnym użytkownikiem forum, aby zapoznać się z Kinshipem, poszczególnymi członkami, panującymi zasadami.
 
 10. Rekrut stara się być opanowany i zrównoważony, nie błaga i nie molestuje wojowników i oficerów podczas Gry.
 
11. Rekrut  winien pamiętać, że nie jest jeszcze pełnoprawnym członkiem Twierdzy.

12. Rekrut nie może zachowywać się tchórzliwie, co nie oznacza by cechowała go straszliwie głupia brawura.

13. Rekrut unika gwary netowej, choć winien jak najszybciej przyswoić język techniczny Gry.

14. Rekrut szanuje zasady pisowni i ortografii języka ojczystego.

15. Rekrut ma prawo do korzystania z kanału Kinship, oraz w przypadku dobrego humoru oficerów, również do korzystania z komunikatora Ventrilo 3.01. na kanale LOTRO(R).


16. Rekrut ma prawo do awansu na wojownika, po upływie narzuconej karencji i sam musi się o niego upomnieć. 

17.  Rekrut może nie uzyskać awansu w przypadku, gdy:
- zaatakuje słowem, czynem, gestem wojownika, oficera Twierdzy, lub innego Gracza;
- będzie nadużywał chamstwa;
- będzie wykorzystywał zdobytą wiedzę tylko dla własnych celów;
- nie będzie stosował się do zasad Kodeksu Twierdzy;
- będą liczne i uzasadnione skargi na jego zachowanie;
- zaistnieją inne, poważne przesłanki.
- nie ukończył 4 lat :P
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #31 on: March 15, 2012, 03:19:39 PM »

Pewien mądry krasnolud powiedział kiedyś, że im dojrzalsze społeczeństwo tym mniej regulacji potrzebuje.
Fearfin
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 605



« Reply #32 on: March 15, 2012, 03:26:59 PM »

Tak futrzasty,że biega po Etten z pazurkami? :)
Kai Man (Teliden)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 282


Siewca Wiatru


« Reply #33 on: March 15, 2012, 04:23:37 PM »

Pewien mądry krasnolud powiedział kiedyś, że im dojrzalsze społeczeństwo tym mniej regulacji potrzebuje.

Pewnikiem ów krasnolud sam siebie uważał za społeczność.

Tam gdzie są znamiona struktury władzy, awansu, hierarchii, tam musi istnieć zestaw norm i zachowań, inaczej społeczność umiera w chaosie. Drugą stroną jest przyjmowanie w szeregi danej społeczności nowych nabytków. Mniejszy problem, gdy nabytek funkcjonował już w podobnych społecznościach, ale większy gdy nie robił tego nigdy. Mamy więc Rekruta, który ma osiągnąć dojrzałość, stać się wojownikiem... Według mądrego krasnoluda, winien od razu być dojrzały, bo przecież znalazł się w dojrzałym społeczeństwie, które ma swoje ogólne normy (widać je w Kodeksie). Według mniej mądrego elfa nie jest to takie jednoznaczne, gdyż mamy tutaj do czynienia z problemem adaptacji. Rekrut zatem, nie musi znać i nie zna niepisanych norm zachowań szczegółowych bardziej, czy mniej. Jedynym wyjściem dla Rekruta jest atakowanie (still) starych i mądrych krasnoludów, w celu uzyskania wiedzy o pierdołach większych i mniejszych. Mniej mądry elf zaś woli raz się poświęcić i spisać normy, by mieć więcej czasu na ratowanie świata...
Camil (Gwyndeith)
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 693


Casual


WWW
« Reply #34 on: March 15, 2012, 08:41:04 PM »

Zamiast odpowiadać na głupie pytanie młodego narybku zawsze lepiej odesłać go do Art. 175 regulaminu Rekruta edycja 3.0b1, ustęp 11, podpunkt c, który to jest przypisem do punktu 164, ustęp 87 z nowelizacją z III Ery, a który mówi że... tak właściwie to potrzebujesz podania 14C, które wydaje się po wypełnieniu druku L4 koniecznie na żółtym papierze...


I Moria wymarła. :P
Veldir
Lotro Officer
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1939



« Reply #35 on: March 15, 2012, 08:58:07 PM »

Ok, ja bym to przypiął, z drobnymi modyfikacjami:
- skreślenie punktów 5 (właśnie brak takowego obowiązku daje dobry asumpt do oceny), 6 (nie ma listy obecności) i 12 (trudno powiedzieć co konkretnego to wnosi),
- w punkcie 17 dodać przed "w przypadku" - m.in., po drugiej pauzie wykreślić nadużywał.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #36 on: March 15, 2012, 09:30:31 PM »

Pewien mądry krasnolud powiedział kiedyś, że im dojrzalsze społeczeństwo tym mniej regulacji potrzebuje.

Pewnikiem ów krasnolud sam siebie uważał za społeczność.

Tam gdzie są znamiona struktury władzy, awansu, hierarchii, tam musi istnieć zestaw norm i zachowań, inaczej społeczność umiera w chaosie. Drugą stroną jest przyjmowanie w szeregi danej społeczności nowych nabytków. Mniejszy problem, gdy nabytek funkcjonował już w podobnych społecznościach, ale większy gdy nie robił tego nigdy. Mamy więc Rekruta, który ma osiągnąć dojrzałość, stać się wojownikiem... Według mądrego krasnoluda, winien od razu być dojrzały, bo przecież znalazł się w dojrzałym społeczeństwie, które ma swoje ogólne normy (widać je w Kodeksie). Według mniej mądrego elfa nie jest to takie jednoznaczne, gdyż mamy tutaj do czynienia z problemem adaptacji. Rekrut zatem, nie musi znać i nie zna niepisanych norm zachowań szczegółowych bardziej, czy mniej. Jedynym wyjściem dla Rekruta jest atakowanie (still) starych i mądrych krasnoludów, w celu uzyskania wiedzy o pierdołach większych i mniejszych. Mniej mądry elf zaś woli raz się poświęcić i spisać normy, by mieć więcej czasu na ratowanie świata...

Posłużę się cytatem innego klasyka (krasnoluda a jakże!) :D

Quote
On zabrał się ostatnio za regulację spraw, jak to nazywa, społecznych. Dla przykładu: wolno nosić szelki azali nie. Jeść karpia od razu czy czekać, aż się galareta zetnie. Jest li gra na okarynie zgodna z naszą wielowiekową krasnoludzką tradycją azali to zgubny wpływ zgniłej i dekadenckiej kultury ludzi. Po ilu latach pracy można złożyć wniosek o przydział stałej żony. Którą ręką się podcierać. W jakiej odległości od kopalni dozwala się gwizdać. I temu podobne sprawy o żywotnym znaczeniu.

Kai Man (Teliden)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 282


Siewca Wiatru


« Reply #37 on: March 19, 2012, 09:52:11 AM »

Marudzenia starego ylfa ciąg dalszy...

Mamy tematyczny dział/kategorię (nieważne o nazewnictwo, bo jak coś mi świta zmiany są po phpBB2) forum:

- Lord of The Rings Online (Snowbourn Eu)

w nim poddziały tematyczne:
LOTRO baza
Rajdy, instancje, questy
Rekrutacja: Twierdza LOTRO

I dalej, głębiej są również poddziały/fora i subfora. Podoba mi się drzewko: 
LOTRO baza
Klasy
Champion
Burglar
Hunter
i tak dalej

Natomiast brakuje  mi takiego samego podziału w
Crafting
Jeweller
Cook
Tailor
i tak dalej

Chyba nie ma sensu dzielić tego na tinkerów, explorerów, armoererów, yeomanów i tak dalej, czy foresterów i prospectorów, przecież ważne są jeno (IMO) stricte rzemiosła).

Sorry, że marudzę, ale to podzwonne mojego wieloletniego administrowania kilku forum, oraz narkotyczna chęć gadania forumowego.

Mam również nieodparte wrażenie, iż publicznie dostępne działy/fora, szczególnie ad LOTRO, są umarłe i nowy nabytek (czytaj ja) ma wątpliwość, czy wolno mu odkurzać temat z 2009 roku, a z kolei zakładać nowy temat, o podobnym brzmieniu, to też dylemat. Mam również wrażenie, że taki stan rzeczy wynika z tego, iż świeże tematy są dostępne tylko dla Kinshipu, może się mylę...
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« Reply #38 on: March 19, 2012, 10:07:30 AM »

Niektóre działy są widoczne tylko dla kinshipu, bo dotycza spraw związanych z gildią. Watek - w zależności od miejsca założenia ma inną widoczność, co nie zmienia faktu, że wszelkie nowości są omawiane zawsze w miejscach ogólnodostepnych nawet dla osób niezarejestrowanych na forum (taka jest Loto Baza).

Dział "Crafting" nie jest specjalnie popularny, bo i sam crafting w Lotro nie jest specjalnie skomplikowany, więc rozbijanie wszystkiego na dodatkowe działy byłoby chyba tylko ukłonem w stronę formy, a nie tresci.

Nikt nie kasuje starych tematów i nikt nie ma problemu z odgrzewaniem takiż nawet po bardzo długim czasie - a nawet powtarzane pytanie uzyskuje odpowiedź i np linka do innego tematu z podobna treścią. To nie inne fora, to jest Twierdza, tu się pomaga :)
Kai Man (Teliden)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 282


Siewca Wiatru


« Reply #39 on: March 19, 2012, 10:19:20 AM »

Dzięki Lady. Rozumiem, że na Forum panuje duża doza wolności i dowolności, zatem ruszam bardziej śmiało :P
Nepher
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 3050


Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to?


« Reply #40 on: March 19, 2012, 10:22:15 AM »

Dzięki Lady. Rozumiem, że na Forum panuje duża doza wolności i dowolności, zatem ruszam bardziej śmiało :P

w granicach rozsądku ;)
Arduneth
Administrator
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #41 on: March 20, 2012, 01:27:11 AM »

to co jest najbardziej nieupdate'owane w stosunku do potrzeb nowych to dział klas i podczepione tematy o poszczególnych klasach

są to informacje bardzo ciekawe ale niestety często sprzed 2-3 lat a niektóre klasy miały od tego czasu poważne zmiany

nie jest to krytyka bynajmniej tylko stwierdzenie smutnego faktu który może też zmotywuje aktualnie grających przedstawicieli danej klasy do udzielenia się na forum i np. przygotowania opisu elementów danej klasy (skille, traity, strategie, etc.)

jako, że sam próbuję w wolnej chwili uaktualnić trochę dział kapitański wiem, iż nie jest to robota na 5 czy nawet 55 minut ;)

Kai Man jeżeli jesteś w stanie natchnąć doświadczonych przedstawicieli danej klasy weną do napisania kilku słów bądź uaktualnienia istniejącego (często całkiem solidnego) info to zapraszam

:)

działu Craft nie warto dzielić na kategorie moim skromnym daniem, jak napisała Huri - byłoby to tylko "ukłonem w stronę formy, a nie tresci"

kilka działów LOTROwych jest całkiem aktywnych regularnie, niektóre tylko od update'u do update'u
Kai Man (Teliden)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 282


Siewca Wiatru


« Reply #42 on: March 20, 2012, 07:28:34 AM »

co do opisu klas, to mimo chęci, nie wiem czy zdołam :P Język taktyczno-techniczny jest mi obcy, zwykle rozwijałem POstaci na czuja, zgodnie z konwencją własnych wizji RPGowych bardziej, niźli pod względem potęgi... System rozwoju i rozbudowy Postaci LOTRO jest skrajnie odmienny, niźli miałem do czynienia do tej pory w innych grach, zatem na teraz niewiele rozczaiłem :P Hunterem w ogóle gram po raz pierwszy ever (sic!) Zatem nie chciałbym się ośmieszać wśród tak doświadczonych Graczy, operujących językiem, którego się muszę dopiero uczyć.

Trudno mi się przyzwyczaić, że cechy Postaci wpadają z automatu, skille wykupuję co któryś lvl (chyba parzysty), a główną moc i kierunek Postaci tworzą no, jak one traity? i cechy itemów. Poczytałem nieco o Hunterze i innych klasach tutaj na forum i nadal nie rozumiem, dlaczego budowa solo różni się od budowy w instancjach, czy rajdach. Nie mam pojęcia, nawet po wczorajszych doświadczeniach z instancji (dziki skład 6 osób - bez ventri) jaką rolę spełnia Hunter, jak taktycznie zbudowana jest drużyna, jak technicznie to powinno wyglądać - nie wyobrażam sobie większej liczby składowej :P Na podstawie Huntera dodam, że nie rozumiem dlaczego nie wykorzystuje wszystkich (trzech bodajże) traitów, zawierających Agility itd. itp. Bo ja tak, na oko dałbym 3 na agility i dwa pozostałe vitality/power. Ufff....
Arduneth
Administrator
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #43 on: March 20, 2012, 07:41:40 AM »

to normalne, że na początku się poznaje świat gry, jej mechanikę i poszczególne klasy,  dlatego napisałem:
Kai Man jeżeli jesteś w stanie natchnąć doświadczonych przedstawicieli danej klasy weną do napisania kilku słów bądź uaktualnienia istniejącego (często całkiem solidnego) info to zapraszam
;)

także w celu zachęcenia do udzielania się na forum innych :P
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« Reply #44 on: April 17, 2012, 11:46:43 AM »

Tu to wrzucę - to odnośnie tych drzwi na 90 lvl w Bree (sztuk trzy):

The door is useable on the Bullroarer test server but it's not meant to be useable on the live servers, so the devs put a level limit on the door for the live servers that no player can reach. There are more doors like this in other parts of the game, not meant to be useable on the live servers but meant to be useable on the test server. On the test server, there is no level limit'
Pages: 1 2 [3] 4 5
  Print