Twierdza - Gildia Multi MMO

Lord of The Rings Online (Snowbourn/LAURELIN) => LOTRO baza => Klasy => Topic started by: Vagner on December 16, 2008, 08:53:41 AM



Title: Klasy w Twierdzy
Post by: Vagner on December 16, 2008, 08:53:41 AM
Namawiam kolegę z Eldara do zrobienia sobie postaci na Snowbourn i aplikowanie do Twierdzy. Poprosił mnie o podpytanie jakich klas w Twierdzy brakuje, a jakich jest w nadmiarze, co niniejszym czynię. Kolega zamierza wybrać klasę pod tym kątem, a na pewno będzie wartościowym rekrutem - ma duże doświadczenie i z niejednego już pieca w LOTRO jadł chleb ;)


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Kadorin on December 16, 2008, 09:08:35 AM
W Twierdzy jest teraz duzo hunterow a malo mincerow i lore masterow .


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Giliarwe on December 16, 2008, 09:33:50 AM
co racja to racja... hunterow mamy b. duzo wiec to odpada... tak naprawde to niech wezmie co chce(byle nie hunt no i moze champ) i guard/warden,  minstrel/runekeeper, captain/lm/burg... kazda z tych klas bedzie dobra ;p


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Huriel on December 16, 2008, 09:36:55 AM
Mincerów nie jest tak malo, przynajmniej sztuk 7. Mało natomiast jest burgów, wardenow, rune-keeperów:)
W każdym razie powinien wybrac klasę, która dobrze będzie mu się grało przede wszystkim - bo to gwarantuje dobra zabawę i radość z gry.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Kasthor on December 16, 2008, 10:35:31 AM
Mi się wydaje, że najlepiej w tym przypadku dobrać klasę na zasadzie wykluczenia.

Hunterów jest w tej chwili tylu, że pewnie jakby się postarali to sami by wypełnili rajd do Riftu (gdyby tylko chcieli tam pójść ;)). Guardianów też widzę sporo online, a zważywszy na fakt że zazwyczaj w rajdzie dwóch to maks (nie wiem jak w Vile Maw, ale pewnie będzie podobnie) to ta liczba którą mamy wystarczy z nawiązką. Champów tak naprawdę mamy tylko z 3-4, ale wszyscy są bardzo aktywni, więc pewnie z frekwencją tu tez nie będzie problemu. Z kapitanami był ciągły problem, ale chyba właśnie się skończył :)

Także zostają minstrel (dodatkowy healer nigdy nie zawadzi ;)), lm/burg (bo z tymi jest ewidentny problem, szczególnie z tymi drugimi) albo któraś z nowych klas (sporo osób zaczęło, ale pewnie niewielu zajdzie gdzieś dalej).


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 09, 2009, 03:14:25 PM
Witam,
zastanawiam się nad rozpoczęciem przygody z LOTR; dlatego chciałbym ponowić pytanie jakiej klasy w twierdzy najbardziej potrzeba? Dla mnie odpada tylko Burglar.

PS. Oczywiście nie zakładam, że jeśli się zdecyduję na grę to zostanę przyjęty do waszego zacnego grona, ale jak to mówią przezorny zawsze ubezpieczony:)


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Khelegros on November 09, 2009, 05:27:33 PM
Graj tym czym chcesz i co na dany moment uwazasz, ze da ci najwiecej frajdy. Zapotrzebowanie klas na dany czas caly czas sie zmienia i na przyklad kiedys bylo mnostwo hunterow, a teraz wieje pustkami nieco w tej klasie.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Niobar on November 09, 2009, 05:28:32 PM
śmieszna sprawa patrząc po postach sprzed prawie roku ale ostatnio jakby hunterów zaczęło brakować :P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Utumo on November 09, 2009, 08:51:41 PM
Faktycznie jest problem z hunterami,ale zanim wylewelujesz postać to minie ho ho i może być zupełnie inaczej,więc jak Khele radzi,graj tym co Ciebie najbardziej bawi.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 07:36:28 AM
Dzieki wszystkim za pomoc:). Zacząłem Capitanem, wbiłem 12 lvl i..... chyba jednak nie dla mnie:/. W czwartek zobacze jak radzi sobie Champion:D, chociaż najchętniej pograłbym kimś na kształt Paladyna, Leczącego wojownika.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Niobar on November 10, 2009, 09:00:12 AM
Captain jest leczącym wojownikiem :P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 09:31:28 AM
Hehe to zauważyłem ale jakos mi ten heal narazie nie podchodzi bo mogę leczyć tylko po walce a nie w trakcie, chyba, że z czasem się to zmienia, albo w party jest inaczej, albo błedy nooba popełniam:)


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Khelegros on November 10, 2009, 09:39:51 AM
W trakcie tez bedziesz mogl leczyc.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Niobar on November 10, 2009, 09:48:17 AM
W walce z kilkoma naraz już chyba możesz, bo po każdym trupku masz odblokowanie krzyku z tego co pamiętam.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 09:54:41 AM
Krzyk jest to fakt, ale chciałbym jakiegoś heala na party/siebie bez konieczności ubicia mobka. Jeśli jest tak jak napisał Khelegros to moze jednak zostane przy tej klasie:).


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Harni on November 10, 2009, 10:04:51 AM
heal na jedną osobę z party in combat oczywiście dostaniesz, heal na siebie samego in combat w jednym skillu raczej nie licz, jest tylko mały heal połączony z usuwaniem fear'a ale to dopiero po jego wytraitowaniu... do tego można doliczyć zwrot 15% zadanych obrażeń w postaci heal'a po rzuceniu odpowiedniego marka na mobka + jeśli biegasz z heraldem dostaniesz skill lekko cię leczący... hmm jakiś chaos zakrada się w moje myśli... ogólnie kapitan dobrze sobie radzi jako leczący wojownik...


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 10:21:17 AM
Hmmm ok, czyli temat mam nadal do przemyślenia bo liczyłem na klasę w stylu WoW'owego Paladyna, czy Warior Priesta z WAR, pytanie czy taka klasa ma rację bytu w mechanice gry LOTR.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Murkar on November 10, 2009, 10:23:45 AM
Kapitan ma kilka możliwości leczenia, jednak dużo lepiej radzi sobie z leczeniem towarzyszy niż samego siebie. W sumie mamy 4(5) heale + 1 wspomagacz.

Dwa skille okrzykowe:
Words of Courage - leczy wybrany cel (nie siebie) i dodatkowo wrzuca HoTa na tę osobę
Rallying Cry - leczy całą drużynę łącznie z kapitanem, jednak można go odpalić tylko po śmierci moba (i co 45s, przy legacjach częściej) lub po krytycznym uderzeniu z Pressing albo Devastating Attack (nie wspominam o takich możliwościach użycia tego skilla po Song of Aid czy Call to Greatness).

Dwa skille melee:
Inspire - leczy kapiańskiego Shield-Brothera (wybierasz sobie wcześniej osobę, na której trzymasz taki buff i dajesz jej różne bonusy, m.in. właśnie leczenie)
Valiant Strike - wrzuca heal na całą drużynę (odpowiednio wytraitowany daje dodatkowo mocnego HoTa).

Wspomagacz to Revealing Mark - wrzucany na mobka oddaje 15% zadanych obrażeń w postaci leczenia dla każdego.

Dodatkowo można wytraitować Muster Courage tak, aby dawał HoT dla kapitana.

Ogólnie kapitan jest najbardziej zbliżoną klasą do WARowego WPeka/DoKa.

Edit: O, jeszcze zapomniałem o wspomnianym przez Laime heraldzie, który ma skill leczący swojego kapitana.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Niobar on November 10, 2009, 10:27:48 AM
Czy ma rację bytu to nie wiem, ale wiem że nic takiego póki co nie ma. Najblizszy jest właśnie Captain ale on nie jest healerem tylko supportem i to trzeba wziąć pod uwagę przy wyborze postaci. Z klas leczących w tym momencie sa RK i Minstrel z czego żaden z nich raczej nie preferuje zwarcia.  Z drugiej strony idąc na dwóch Captainów mozna się obyć bez main heala.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: emssik on November 10, 2009, 10:44:00 AM
Najbardziej podobnym do retri palladyna jest tutaj chyba champion. Ciężka zbroja, wysoki DPS (dużo lepsze AoE od Retri Pali), niestety ma dużo mniejsze możliwości leczenia. Jedno leczenie o ok 700 Morale (na max levelku, z runka), co 30s, jedno leczenie o 3k Morale raz na godzinę i jedno leczenie, zamieniające połowę Powera na morale raz na 30 min (w stosunku zdaje sie 2:1).

Na 60 levelku, masz ok 5-6.5k morale. Nie ma klasy tak uniwersalnej jak palladyn sam w sobie, który mógł być świetnym tankiem, świetnym leczącym, albo niezłym DPSem. Champ to świetny DPS, średni tank i zerowy healer.

Generalnie w LOTRo nie ma tak uniwersalnych klas. Mojej żonie brakuje strasznie druida z jego Boomkin Form :))


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Niobar on November 10, 2009, 11:01:19 AM
leczenie 3k morale co godzinę ma się tylko jako human mao championskie to jest :P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 11:03:54 AM
O dzięki emssik to naprawdę wiele wyjasnia, czyli w LOTR podejście jest bardziej "czystoklasowe" tzn. healer to healer, dps to dps itd, każdy ma swoja rolę czyli wybierając Capitana bedę Capitanem a nie połaczeniem heala i wara, i zadania w party też bedą Capitańskie a nie leczące bądź dpsujące/tankujące.

Ok zobacze sobie jak się gra dalej Capitanem; najwyzej zmienie na czysty heal czy czysty dps.

Dzięki wszystkim za pomoc:D


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Kelran on November 10, 2009, 01:15:30 PM
Mi i tak najbardziej paladyna z WoW'a przypomina warden: możliwość wbicia się w tłum wrogów, zarzucenie morale leech'y, self-heale, ba nawet i ładny off-heal grupowy należy do arsenału.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: emssik on November 10, 2009, 01:21:44 PM
Tyle, ze obsługa wardena w niczym nie przypomina palladyna, już bardziej rogulca z jego combosami (takie kombinacje, które maksymalizują efekt, ale nie są obowiązkowe jak gambity wardena).


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Xabbu on November 10, 2009, 01:32:59 PM
[..]
Generalnie w LOTRo nie ma tak uniwersalnych klas. Mojej żonie brakuje strasznie druida z jego Boomkin Form :))

Mi tez druida brakowało, i nie dałem rady już się opierać.  Zapraszamy żonę na moonglade ;)

Dodam jeszcze, ze zastanawia mnie jak grono polonistów może dopuścić pisanie "paladyn" przez dwa LL niemal w co drugim poście ;D :P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Nepher on November 10, 2009, 01:33:58 PM
Nie wiem co ma na celu to porownywanie klas .. zadna z nich nie jest taka sama jak wowie, to jest inna gra .. kazda ma jakas ceche charakteru podobna a inne zupelnie rozne. Porownanie palladyna znajdziesz w wielu klasach, aczkolwiek nie bedzie to palladyn czy tez rogal.



Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: emssik on November 10, 2009, 01:44:14 PM
Nie wiem co ma na celu to porownywanie klas .. zadna z nich nie jest taka sama jak wowie, to jest inna gra .. kazda ma jakas ceche charakteru podobna a inne zupelnie rozne. Porownanie palladyna znajdziesz w wielu klasach, aczkolwiek nie bedzie to palladyn czy tez rogal.

Porównywani klas postaci, pozwala się o wiele szybciej znaleźć w świecie nowego mmorpga, w którym wszystko jest dla nas inne. Jest to jakaś deska ratunku, żeby na początku utrzymać się na powierzchni, gdy usiłujemy znaleźć znane nam z innych produkcji rozwiązania.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Nepher on November 10, 2009, 02:40:54 PM
No to przykro mi, nie ma Palladyna w Lotro .. Capitan nie ma babelka ;P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Woltalin on November 10, 2009, 02:55:50 PM
Przeczytałem cały temat i smucą mnie próby doboru postaci względem jej późniejszej ewentualnej przydatności w drużynie i w rajdach. Jak widać gra tak spójna z prozą Tolkienowską nie oparła się dzisiejszym trendom widocznym we wszystich MMO. Szkoda... Do tej pory cieszyły mnie posty zawierające wypowiedzi o rozwiniętej fabule, tak podobnej do tego co można przyczyać. Niestety jest ich coraz mniej. Jedyną słuszną wypowiedzią wydaje mi się być ta Khelegrosa. Graj Muhrtag klasą dowolną, tą która będzie najlepiej Ci odpowiadać, i nie dobieraj jej względem potrzeb danej gildii. Może odnajdziesz w tej rozrywce coś więcej...

Pozdrawiam Woltalin


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 03:37:32 PM
Wierz mi Woltalin, że wcale nie miałem zamiaru dobierac postaci pod kątem jej przydatności w rajdach. Czasu na grę mam i tak na tyle mało, że rzadko mogę w nich uczestniczyć, ale jeśli się juz uda to chciałbym grać klasą, w której dobrze się czuje, a taką właśnie był Paladyn w wow i WP w WAR(choć tu wiecej grałem tankiem).
Zaczynajac zatem nowe MMO też chciałbym się dobrze bawić, więc jeśli jakaś klasa jest podobna w mechanice do wyżej wymienionych zdecydowałbym sie na nią.
Jak wyszło jednak z rozmowy LOTR posiada troszkę inne podejście do klas niż inne MMO, w które grałem, a co za tym idzie muszę zacząć erę eksperymentów, żeby znaleść to coś więcej:D


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Nepher on November 10, 2009, 03:54:33 PM
I takie podejscie mi sie podoba ;) .. mam nadzieje, ze szybko znajdziesz klase ktora Ci bedzie rownie odpowiadac ;)


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 03:58:07 PM
Hehehe ja także, nie ukrywam. Tolkiena uwielbiam, ale wybór klasy to inna bajka. Na szczęście żony w weakend nie bedzie to potestuje od tanka do dps'a i odwrotnie:P.
Znajac życie nie ździwię się jeśli chcąc grać alapaladynem skończę na dpsi'e czy tanku;)


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Nepher on November 10, 2009, 04:02:00 PM
Lub dla ogolnego zaskoczenia ...  na Burglarze ;P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 04:20:43 PM
Hehehe no racja zapomniałem o nim:). Jak to mówią: nigdy nie mów nigdy:P


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Veldir on November 10, 2009, 04:39:32 PM
I ja mam nadzieję, że poszukiwania zakończysz sukcesem. Ale jednego jestem pewny, nie znajdziesz tu nikogo kto by przypominał Michael'a Dudikoff'a* ;)

* W razie problemów pełnych informacji o tym superbohaterze udziela Kadorin :D


Ps. Woltalin, ładnie powiedziane.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: muhrtag on November 10, 2009, 05:07:05 PM
Nie no ten Pan jest znany każdemu:P.


Title: Re: Klasy w Twierdzy
Post by: Kadorin on November 10, 2009, 06:03:16 PM
 ;D