Isfar
|
|
« on: February 18, 2012, 11:19:44 PM » |
|
Ten temat jest poświęcony grze Guild Wars 2 która według zapowiedz ma wyjść do końca tego roku. Będzie to gra która wprowadzi wiele nowości w świecie MMO chociażby tryb WvWvW który najbardziej skłania mnie do kupna jej w przyszłości. Tylko ma jedna wadę nie wiem kim zagrać i waham się pomiędzy Guardianem, Necromancerem, Rangerem, Warriorem i Mesmerem i chyba będę musiał zagrać każdym
|
|
|
Betrezen
|
|
« Reply #1 on: February 19, 2012, 09:21:17 AM » |
|
Ruszyła właśnie zamknięta beta, w pierwszym rzucie dla prasy. Ja również interesuję się tą grą i myślę, że chętnych do gry będzie sporo. Szczególnie jeśli spełnią przynajmniej część obietnic. Nad wyborem postaci jednak jeszcze nie myślałem.
|
|
|
Kodda
|
|
« Reply #2 on: February 19, 2012, 10:30:39 AM » |
|
pewnie że "chętnych do gry będzie sporo"... bo już większość starszych graczy o nią się "otarło" i mają pozytywne wrażenia
- tryb WvWvW zapowiada się ciekawie
- grałem Mesmerem i na tym się zapewne skończy, chociaż najpierw wypróbuję pozostałe klasy
- fajne ciuchy były i ogólny smak wizualny... odróżniający tę grę od azjatyckiej mangalizacji
oglądałem też niedawno generator postaci do "EVE online", bardzo pozytywne wrażenie... zwłaszcza próby zaimplementowania pewnych cech islandzkiego wzornictwa w nowoczesne kosmologiczne środowisko
|
|
|
|
Ninael
|
|
« Reply #4 on: February 20, 2012, 08:29:55 PM » |
|
Szkoda tylko, że po filmikach widać, że to jest dokładnie taka sama gra jakich na rynku pełno. Wygląda to w miarę ładnie ale uczucie deja vu jest przemożne... Mechanika i rozgrywka tylko z kosmetycznymi zmianami w stosunku do GW1, WoW, Lotro i całej reszty. Kolejny klon WoW'a i kolejny themepark... Jakbym widział te właśnie gry tylko zniewielkimi zmianami w grafice... Wielka szkoda, że żadna firma nie chce wprowadzać rewolucji i trzyma się dawno już ustalonych schematów. Szkoda bo od dawna liczę, że kiedyś jakaś duża firma wyrwie się z tego dziwnego przymusu robienia gier a'la WoW, i zrobi coś nowego, innego, jakiś porządny sandbox, coś co wprowadza zupełnie inne mechaniki, coś innego niż do tej pory, a nie level/raid/warzone grinder w standardowym świecie fantasy nr 37. Co do EvE to nie będę tu robił offtopa, ale w razie czego zapraszam do wątku jej poświęconemu, chętnie odpowiem na wszelkie pytania Chyba jako jedyna gra umyka pewnym schematom na rynku.
|
|
|
Elk
|
|
« Reply #5 on: February 20, 2012, 09:55:13 PM » |
|
Szkoda tylko, że po filmikach widać, że to jest dokładnie taka sama gra jakich na rynku pełno. Wygląda to w miarę ładnie ale uczucie deja vu jest przemożne...
Ja tam nie wiem bo nie grałem ale wg poniższej relacji z bety to właśnie szykuje się coś całkiem nowego z dużymi różnicami od obecnych popularnych MMO: http://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=8032
|
|
|
Camil (Gwyndeith)
|
|
« Reply #6 on: February 21, 2012, 12:24:49 AM » |
|
Szkoda tylko, że po filmikach widać, że to jest dokładnie taka sama gra jakich na rynku pełno. Wygląda to w miarę ładnie ale uczucie deja vu jest przemożne...
Mechanika i rozgrywka tylko z kosmetycznymi zmianami w stosunku do GW1, WoW, Lotro i całej reszty. Kolejny klon WoW'a i kolejny themepark... Jakbym widział te właśnie gry tylko zniewielkimi zmianami w grafice... Wielka szkoda, że żadna firma nie chce wprowadzać rewolucji i trzyma się dawno już ustalonych schematów.
GW1 było zupełnie inne od WoWa czy LOTRo pod wieloma aspektami i próba przyrównywania na siłę tych tytułów mija się z sensem. GW2 ma ponieść pomysł GW1 dalej i tyle. Pomysł WvWvW jest dość nowatorski (w końcu 3 strony, a nie standardowe 2), a reszta? No cóż... Ładniejsze, obszerniejsze, ale masz rację, że to samo. Jeśli theme park ani PvP (a możesz całkiem rozgraniczyć te dwie rzeczy - to była siła GW1) Ci nie podchodzą, to nie jest tytuł dla Ciebie. Szkoda bo od dawna liczę, że kiedyś jakaś duża firma wyrwie się z tego dziwnego przymusu robienia gier a'la WoW, i zrobi coś nowego, innego, jakiś porządny sandbox, coś co wprowadza zupełnie inne mechaniki, coś innego niż do tej pory, a nie level/raid/warzone grinder w standardowym świecie fantasy nr 37.
A po co Ci duża firma do tego? Kilka sandboxowych tytułów jest. Jednak by takie światy się rozwijały potrzeba super community (a tego masz jak na lekarstwo, w przeciwieństwie do liczby trolli na każdym forum) i zaangażowanych devsów/GMów, a tego nie ma żadna duża korporacja, dla której klient to dojna krowa i pojedynczy głos nic nie znaczy.
|
|
|
Boodny
|
|
« Reply #7 on: February 21, 2012, 12:32:10 AM » |
|
Szkoda bo od dawna liczę, że kiedyś jakaś duża firma wyrwie się z tego dziwnego przymusu robienia gier a'la WoW, i zrobi coś nowego, innego, jakiś porządny sandbox, coś co wprowadza zupełnie inne mechaniki, coś innego niż do tej pory, a nie level/raid/warzone grinder w standardowym świecie fantasy nr 37. Żadna duża firma nie zrobi sandboxa, bo ludzie nie chcą w sandboxy grać. To nie jest przypadek, że dużo jest gier a'la WoW. Te firmy dokładnie wiedzą na czym da się zarobić i takie gry robią i chyba nikt nie liczy na to, że jakaś firma wyłoży kasę na grę, na której nic nie zarobi.
|
|
|
Ninael
|
|
« Reply #8 on: February 21, 2012, 01:12:42 AM » |
|
Niestety, od kiedy gry stały się rozrywką dla mas jest to samo co z filmami. I dlatego hollywoodzkie tępe szmiry zarabiają takie pieniądze. Co do oryginalności gry to proszę...ile razy można po raz kolejny grać w to samo w innej otoczce graficznej. Ale zawsze znajdzie się masa ludzi która wybuli grzecznie pieniążki nie kwestionując niczego. Kolego Camil, 3 strony w PVP były żeby daleko nie szukać w Daoc, grze bądź co bądź mainstreamowej, nie niszowej. I, ups, był wtedy 2003 rok. Rzeczywiście nowatorskie PVP podchodzi mi bardzo, ale nie to zabawne pvp bez żadnego ryzyka, które jest w Wowie, GW czy innych tego typu gierkach. Nazywając się "pvperem" i grając tylko w tego typu gry naraża się człowiek po prostu na śmieszność Hello Kitty online wita! Co do sandboxów to nie masz racji, po prostu tu jest ryzyko. Zrobisz to dobrze, ludzie będą w to grać, spieprzysz sprawę to nie będą. Proste jak drut. Ale zawsze lepiej jest robić odgrzewane kotlety oczywiście, z tego samego powodu bez ryzyka zarabia się w hollywood na sequelach czy remake'ach, a kino dla ludzi bardziej wymagających jest w ciemnej d... Tak jak i gry. I dlatego GW2 to murowany sukces
|
|
|
Nepher
|
|
« Reply #9 on: February 21, 2012, 01:20:10 AM » |
|
Chwała Tibii, pvp o podwyzszonym ryzyku ;P
|
|
|
Maet
|
|
« Reply #10 on: February 21, 2012, 08:52:54 AM » |
|
No, parę pomysłów, nazwijmy je roboczo "nowatorskimi", w GW2 jest. Ciekaw jestem na przykład jak będzie wyglądała gra bez healerów. Jestem prawie pewien, że spróbuję w to zagrać. Jeśli Update 6 w LOTRO nie zmieni tego jak mi się obecnie w nie gra, to z "prawie pewien" robi się "pewien". Biorąc pod uwagę, że trochę luda w to będzie grało, podejrzewam, że oddział Twierdza też będzie istniał. Klasy i rasy jeszcze nie wybrałem. Pewnie pogram trochę każdym, żeby poczuć klasę, a potem wybiorę i pokasuję resztę. Spróbuję walczyć ze swoim altoholizmem. Na szczycie listy jest aktualnie Asura Guardian.
|
|
|
Isfar
|
|
« Reply #11 on: February 22, 2012, 11:50:48 PM » |
|
Zapraszam do zapisów na bete Guild Wars 2 są one możliwe tylko przez 48h. Mam nadzeje że komuś z Twierdzy uda się trafić do bety. Powodzenia
|
|
|
Huzar
|
|
« Reply #12 on: February 23, 2012, 02:17:59 AM » |
|
Jak dla mnie to system pvp nieograniczony żadnymi progami rasy/czegokolwiek układający się tylko pod community to lineage 2 i nic tego systemu nie pobije, nie mówiąc już o oblężeniach zamków, korzyści płynących z ich posiadania ofc lvl grinding to bolączka tego tytułu lecz cóż coś za coś.
|
|
|
Rudobrody
|
|
« Reply #13 on: March 13, 2012, 04:56:21 PM » |
|
https://buy.guildwars2.com/od 10.kwietnia rusza pre-order już chyba standardowo każdy kto zakupi pre-order otrzyma dostęp do wszelkich beta-testów i wcześniejszy dostęp do gry.
|
|
|
Iago
|
|
« Reply #14 on: March 13, 2012, 05:34:57 PM » |
|
Mhmm... pudełkowo tylko kolekcjonerka, czy jak? Nie żeby mi to jakoś strasznie przeszkadzało, ale to dość ciekawe podejście. BTW: http://gw2.luna-atra.fr/skills_tool/ <- fajny char-builder. Tak swoją drogą to po przeanalizowaniu skilli ja naprawde jestem sobie w stanie wyobrazić np. gildię z samymi warriorami. Nie ma potrzeby brać healerów, skoro każdy ma swój heal + dedykowani memberzy używają skilli buffujących (okrzyków, bannerów) heal; nie ma potrzeby brać rdpsów, bo część ma łuki, część strzelby; nie ma potrzeby brać tanków, bo wszyscy mają ciężkie zbroje, część do tego tarcze/mace/hammer. A do dpsu wystarczą dwuręczne miecze/2 topory. Pomalować ich na niebiesko i mamy tacsów ultrasmerfów
|
|
|
|