Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: ..::Kodeks Twierdzy::..  (Read 11220 times)
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*****
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« on: July 11, 2008, 08:35:48 AM »

Pamiętaj, że składając podanie do któregokolwiek z oddziałów Twierdzy akceptujesz poniższy kodeks.


Jesteśmy gildia casualowa, gramy kiedy chcemy i jak chcemy. Social nad Progress, towarzystwo nad epixami, po prostu stawiamy na jakość, a nie na ilość.

1.   Kultura i Dobroć – nie używamy obraźliwych słów, ani na forum, ani na chacie gildiowym, nawet w stosunku do wrogów. Nie obrażamy siebie, tak samo jak żadnych narodowości, ras czy religii.
Szanuj swojego rozmówcę, a i Ciebie będą szanować.
Bądź wzorem, nie przynoś sobie i Twierdzy wstydu.


2.   Komunikacja – chętnie piszemy i rozmawiamy z innymi, szczególnie w razie nieporozumień i kłótni. W razie sporów – rozmawiamy ze sobą, najpierw na privie (mail, Team Speak), a jeśli to nie skutkuje – sprawę przedstawiamy Oficerowi, Guild Masterowi lub Radzie. Dlaczego – patrz punkt pierwszy.
Jeśli już sprawa wymaga interwencji ww, osób – dyskusja odbywa się w zamkniętej części forum.

Piszemy zgodnie z zasadami ortografii – pamiętaj, że pełne błędów posty czyta się źle i trudniej je zrozumieć.

3.   Nazewnictwo – klimatyczność – szacunek i kultura dotyczą również imion na forum i w grze. Nicki wulgarne w jakimkolwiek języku, chamskie i obrażające innych, rasistowskie, z końcówkami PL, spolszczenia angielskich nazw (np.: Drożdż, Endrju), nazwy własne produktów lub osób (np. Hilaryclinton, Fanta) nie będą tolerowane.
Podobnie z imionami zawierającymi zbyt wiele polskich znaków, ponieważ często gramy z osobami nie mówiącymi po polsku. (Szczepan – piękne imię, jednak każdy nie-Polak polamie sobie na nim język).

Każdy guild Master ma prawo poluzować lub zaostrzyć wymagania związane z imionami.

Na forum rejestrujemy się pod imieniem z gry!


4.   Doskonałość – doskonal swoje ciało i ducha. 
Staraj się dobrze grac swoja klasa -  poznawaj swoje możliwości, skille i staraj się mieć dobry sprzęt, jednak nie za wszelką cenę. Graj i zachowuj się tak, byś przynosił sobie i Gildii chwałę.


5.   Prawdomówność – nie wprowadzamy w błąd i nie podajemy fałszywych informacji


6.   Uczynność i Pomoc – pomagamy sobie w miarę możliwości – gildia jest dla Ciebie, ale i Ty jesteś dla Gildii. Nie realizujemy samolubnych celów, traktując Gildie jako dodatek.
Pamiętaj, że jako część Gildii budujesz jej wielkość – zarówno w grze, jak i na forum.

7.   Poufność – nie zdradzamy spraw gildiowych na zewnątrz, wszelkie problemy rozwiązujemy na zamkniętym forum gildiowym.
Patrz również punkt 1 i 3.

8.   Uczciwość – nie używamy exploitow, nie kupujemy Golda od gold farmerów , nie handlujemy na guild chacie – od tego są działy kupię/sprzedam/oddam i Auction Hall (nie dotyczy The Elder Scrolls Online). Jeśli masz coś, co może się przydać innym, a nie chcesz/nie musisz tego sprzedawać – na pewno są osoby, którym dany przedmiot się przyda.

9.   Praworządność i podążanie za Lore danej gry – przestrzegamy zasad panujących w świecie danej gry i trzymamy się zasad fair play. Nie ninjujemy, nie gankujemy, nie obrażamy innych graczy.

10.   Aktywność – jeśli planujesz dłuższą przerwę – poinformuj o tym na forum. Osoby nieaktywne ponad sto dni zostaną z gildii usunięte, jednakże nie ma sie co martwić – po powrocie wystarczy /tell do kogoś z gildii po ponowne zaproszenie.

11.   Hierarchia w Twierdzy

Przybysz/Rekrut – osoba na 3-tygodniowym okresie próbnym (4 tyg w przypadku młodszym wiekiem osób)

- Wojownik – osoba należąca do gildii przynajmniej 3 tygodnie, która pomyślnie przeszła przez okres próbny. Pełnoprawny członek gildii

- Oficer – osoba doświadczona w danej grze, mistrz klasowy, osoba służąca rada, opiekującą się innymi osobami grającymi dana klasa i nie tylko. Osoba aktywna w grze i na forum. Organizuje rajdy, eventy, pomoc, wspiera Guild Mastera. Ma możliwość przyjmowania do gildii, a także nadawania statusu membera po okresie próbnym.

- Guild Master – „głowa” danego oddziału. Odpowiedzialny za trwałość gildii w danej grze, za swoich Wojowników, służący radą, pomocą, rozwiązujący spory. Ma ostatnie zdanie w sprawach dot. danego oddziału, także w sprawie rekrutacji. Przyjmuje do Gildii, promuje członków i oficerów, może  również usuwać z gildii. Organizuje eventy, rajdy, wypady do instancji. Jeśli aktualny GM chce przekazać swoje stanowisko innej osobie, musi o tym poinformować Radę. Jeśli „stary” Gm nie dopełnił tego obowiązku – nowy GM musi poinformować o przejęciu stanowiska.

- Rada Gildii – osoby grające najdłużej, w tym założyciele Twierdzy. Organizuje eventy w grze i w realu, podejmują demokratycznie decyzje w kluczowych sprawach dot. gildii, wyznaczają cele gildii, czuwający nad jej trwałością.


Uwaga - Kodeks jest nadrzędnym dokumentem w Twierdzy. Każdy oddział ma swój wewnętrzny regulamin.


edit: nazwa komunikatora głosowego
edit 2 - 8 marca 2014 - dot. handlu w Teso
Pages: [1]
  Print