Pages: [1] 2 3 4
  Print  
Autor Topic: Legendary server  (Read 14840 times)
Harni
Lotro Officer
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 653



« on: October 23, 2018, 06:53:39 PM »

i co Wy na to...? https://www.lotro.com/forums/showthread.php?668013-An-Invitation-to-Relive-the-Legend  ;D
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #1 on: October 23, 2018, 07:30:27 PM »

Mhm... kuszące :)

Pewnie się skuszę. Tylko teraz jaka klasa i craft na początek...

Jakby było więcej chętnych to można się dopasować by się uzupełniać i zrobić "legendarną" wersję Twierdzy.
Arduneth
Administrator
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #2 on: October 23, 2018, 07:36:42 PM »

OK ale czym to się w zasadzie różni od levelowania kolejnego alta? :) poza tym, że będzie mniej contentu (chyba nic nie wywalili a tylko dodawali content), skille/traity, cała mechanika będą jak na normalnych serwerach, tylko level cap będzie na początku 50 i potem będzie szedł w górę.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #3 on: October 24, 2018, 12:44:42 AM »

Gdyby to był rzeczywiście wehikuł czasu, powrót do SoA z jego ówczesną mechaniką, a później stopniowe "rozwijanie" Lotro to już bym stał w kolejce i czekał. Nie wiem jak ale znalazłbym na to czas i dotrwał aż do wejścia RoI :)

Byłoby to spełnienie mojego małego marzenia - powrotu do Lotro przed wejściem RoI.
Ale to się nie stanie :)

Pewnie zrobię postać ale podobnie jak Ardu zastanawiam się jaki to ma sens ... Niby stare Lotro ale takie np Bree będzie już nowe, z nowym wyglądem i mapą itd.
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #4 on: October 24, 2018, 08:13:53 AM »

Starego Lotro w sensie kodu tamtej gry sprzed zmian już niema. Odtworzenie tego uwzględniając pewne zmiany w silniku to by była robota dla biura developerów a wiemy, że nawet do obecnej obsługi gry i rozwoju brakuje im ludzi. Także możemy dostać wersję budżetową - obecną grę z okrojonym lvl i zablokowanym dostępem do map i inst z wyższych lvl. Mam nadzieję, że zablokują też bb do czasu gdy odblokuje się je epikiem.

Przy takim sentymencie do tego jak było kiedyś, warto zadać sobie pytanie na ile rzeczywiście tęsknimy do starych rozwiązań, a na ile do czasów gdy byliśmy piękni, młodzi, życie było prostsze i mieliśmy więcej czasu na grę i dobrze bawiliśmy się razem ;) Niektóre rozwiązania rzeczywiście były fajne i potem straciły na znaczeniu lub całkowicie zniknęły. Ale pod wieloma względami teraz gra się przyjemniej.

Myślę, że serwer legendarny to może być fajna zabawa. Pod warunkiem, że przeskalują trudność mobów / staty ze sprzętu tak, by było wyzwanie na średnich lvl.

Zalety:
- cały serwer dla ludzi z abonamentami, więc albo starzy wyjadacze z lifetimem, albo dorośli gracze
- owszem, można teraz kupić kamyczek blokujący exp (kupuję go dla każdej postaci bo nie lubię robić szarych q), ale ze znalezieniem ekipy do robienia questów i inst na lvl jest już problem. Zazwyczaj dołącza jakiś uber koks high lvl i przeciąga wszystkich. Nie ma funu. Potencjał starych, świetnych inst został zmarnowany. Są kiny lewelujące razem z włączonym kamyczkiem, ale nie na każdym serwerze, trzeba się zgrać z dołączeniem itp. itd. A tak będzie CAŁY SERWER ludzi mających np. do zrobienia grupowe q w Angmarze, insty i to nie raz a wiele razy, bo w końcu to co z nich leci będzie miało znaczenie.
- nie wiem jak Wy, ja tak - większość osób z lenistwa idzie na skróty, korzysta z pomocy wysoko lvl altów, gold, wyfarmione matsy, tokeny. Nie ma potrzeby rozwijać craftu np. master, zaraz można wziąć od razu cały set moriowy, bo tokenów w wallecie mnóstwo. Repa wbita zanim się weszło na mapę itp. Pod względem wydajności to dobre rozwiązanie, szybsze. Jeśli celem jest jak najszybsze wbicie 120 lvl to jak najbardziej idealne. Ale coś się traci - satysfakcję z osiągnięć pośrednich. Dzięki takiemu serwerowi, który narzuca konieczność zaczęcia od zera, mamy to wymuszone - wszystko zdobywa się od początku i znów może cieszyć. Craft znów będzie miał znaczenie.
- miła odskocznia od endgamowej farmy.
- granie na luzie, nie na co się spieszyć bo 120 lvl czeka..
- okazja by eksplorować ulepszenia w starych mapach, ciągle a to teksturki naprawią, a to otwierają gdzieś dostęp czy zmienią jakieś miejsce.

Wady:
- 4 miesiące na lvl cap to imho mało. Przy 50 lvl jeszcze ok, ale potem zaczyna się konieczność robienia i dbania o LI, przy każdym capie. Kiedyś był na to np. rok, 4 miesiące, jeśli chce się grać tak dla sentymentalnego relaksu a główne zaangażowanie na normalny serwer to będzie sporo roboty
- wszystkie głupie rzeczy farmisz od nowa, zaczynasz goły i niekoniecznie wesoły
- nie wiadomo ile ludzi będzie chętnych, czy serwer się utrzyma.

Mam nadzieję, że ten serwer, poza zwiększeniem dochodów z VIP, będzie miał jeszcze jedną ważną funkcję/zaletę - będą na nim testować skalowanie / rozwiązania średnio lvl co przełoży się na lepsze doświadczenie na normalnych serwerach. Zastanawiam się nawet czy nie planują przy okazji podniesienia capu na moriowy dokonać ogólnych zmian w LI. To byłby idealny moment by wprowadzić broń, która rzeczywiście leweluje razem z Tobą.

Ja zamierzam dać serwerowi legendarnemu szansę :)
Vinyalote
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 115


« Reply #5 on: October 25, 2018, 09:48:55 AM »

Mam zablokowaną postać na 50lvl i byłem w grupie, która robiła insty i raidy na 50 bez legendarnych broni. Niestety jest o wiele za łatwo, za dużo się zmieniło i  jeśli czegoś nie skorygują to nie ma większego sensu. Także sentyment jest chyba jedynym argumentem "za"
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #6 on: October 25, 2018, 04:20:28 PM »

Niestety jest o wiele za łatwo, za dużo się zmieniło i  jeśli czegoś nie skorygują to nie ma większego sensu. Także sentyment jest chyba jedynym argumentem "za"

To jasne, jeśli na tym serwerze nie będzie wyzwania na niższych lvl, to ludzie się rzucą z ciekawości a po tygodniu serwer będzie świecił pustką. Pocieszam się, że po to m.in. zaczęli zmieniać skalowanie by być w stanie to jakoś sensownie ustawić. Ale na razie są w polu z robotą. Sprzęt też trzeba przeskalować do końca, a potem do siły graczy dopasować też siłę npc. Na razie eksperymentują na żywym organizmie i sprawdzają efekty.
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #7 on: October 27, 2018, 10:00:11 AM »

Info ze streamu Cordovana i lotro twitter:
  • Legendarny serwer wyjdzie w listopadzie.
  • Balans ma być taki sam jak na pozostałych serwerach, ale cały czas go skalują, więc może się zmienić do tego co jest teraz.
  • Będzie dostęp do tych instancji, które znajdują się na terenie map dostępnych w Shadows of Angmar, nawet jeśli zostały wydane później.
  • Skirmisze będą dostępne dopiero po Morii
  • Będzie jakaś forma limitu virtues dostępnych dla danego lvl, jeszcze nie ustalili jaka to będzie ilość
  • Nie mogą usunąć drzewek traitów i zrobić tak jak było kiedyś, musieli by stary system implementować od nowa, tak jak i inne stare rozwiązania, bo stary silnik nie zadziała na nowych serwerach. (A na robienie od nowa nie ma zasobów.)
  • Jeśli ktoś jakiś cudem przedrze się wyżej lvl mapy, będzie po 5 sec przenoszony na mapę początkową.
  • Pracują nad przeskalowaniem sprzętu ze skalowalnych inst, tak by były porównywalne z tym co leci z klasycznych inst na niskich lvl
 
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #8 on: October 30, 2018, 10:28:26 PM »

Na twitterze SSG wycofało się z informacji o 6tym listopada jako starcie LS. Twierdzą, że wysłano tego tweeta przez przypadek. Tia, skapnęli się po kilku dniach...

Nic to, niech lepiej poprawią to i owo niż wyjdzie jeden wielki niewypał z powodu złego skalowania czy kolejnych bugów w Lone Lands jak te po ostatnim patchu.
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*****
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« Reply #9 on: October 31, 2018, 01:01:19 PM »

Standardowo - niech najpierw dobrze przetestują, a dopiero wtedy niech otwierają. Nie ma nic gorszego, niż bieganie i wkurzanie się na łatwe do wyeliminowania bugi czy zły balans.
Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #10 on: November 05, 2018, 06:11:10 PM »

Serwer Legendarny - Anor - startuje 8go listopada o 18 naszego czasu.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #11 on: November 06, 2018, 02:26:52 AM »

Przy takim sentymencie do tego jak było kiedyś, warto zadać sobie pytanie na ile rzeczywiście tęsknimy do starych rozwiązań, a na ile do czasów gdy byliśmy piękni, młodzi, życie było prostsze i mieliśmy więcej czasu na grę i dobrze bawiliśmy się razem ;) Niektóre rozwiązania rzeczywiście były fajne i potem straciły na znaczeniu lub całkowicie zniknęły. Ale pod wieloma względami teraz gra się przyjemniej.

Tęsknota to oddzielny temat. Tęsknimy do czasów kiedy Bree, Thorin's Hall, czy 21 Sala tętniły życiem, kiedy na każdym rogu nie stała stajnia i wcale nie irytowaliśmy się tym, że do instancji trzeba DOJECHAĆ bo był to element klimatu.
itd itd itd ....

Nie o tęsknotę chodzi.

Nie chodzi też o ustalanie kiedy grało się przyjemniej bo tu w grę wchodzą osobiste odczucia i gusta. I to, w którym momencie dołączyliśmy do Lotro.

Ardu słusznie zauważył - czym Legendarny serwer różni się od zalogowania się na inny z obecnych serwerów i levelowania tam pierwszej postaci? Do skrytki, kasy, altów, domku, kinu i innych gadżetów, którymi dysponujesz na podstawowym serwerze dostępu mieć nie będziesz i nie pomożesz sobie. Samo ograniczenie levelowo-obszarowe to trochę mało jak na nazwanie serwera Legendarnym. W zasadzie dostajemy klon obecnych serwerów z ograniczeniem levelu jaki możemy osiągnąć i obszaru po jakim możemy się poruszać. I nawet tu mocno trzymam kciuki żeby było to zrobione zgrabnie a nie przaśnie. Luki w niewidzialnym murze szybko będą łatane ale czy np zadbają o to żeby mapa pokazywała tylko obecnie "otwarte" obszary, tabliczki w stajniach uwzględniały tylko trasy SoA a nie wszystkie i tylko SoA będą aktywne itd ....

Oczywiście założę postać (o ile zdążę) i zobaczę jak Legenda wygląda na żywo. Nie planuję jednak większej aktywności niż moja obecna :)

Rozumiem SSG - chcą zarobić więcej kasy. Być może nawet będą powstawać kolejne serwery Legendarne, tak aby w każdym momencie była możliwość zaczęcia "od początku". I niech im kasa płynie szerokim strumieniem, a motywacji do pracy nie brakuje to może kieeeeedyś doczekamy się prawdziwie Legendarnego serwera. Myślę, że z radością przyjęli by go i starzy (powrót do tego co pokryło się mgłą wspomnień) i nowi (poczuć jak to było na początku). A nakład pracy? Dużo większy żeby odpalić taki serwer ale w ogólnym rozrachunku może nawet i mniejszy bo odpadałaby praca z bieżącym skalowaniem wszystkiego pod zmieniające się mechaniki w bieżącym nurcie update'ów. Cała praca to dwa słowa - sprzęt i dające się odtworzyć backupy.

Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #12 on: November 06, 2018, 07:36:06 AM »

Legendarny serwer różni się jedną podstawową rzeczą - WSZYSCY będą mieli ten sam max lvl. WSZYSCY będą robić te same instancje, z wyzwaniem lewelowym a nie szybki ran z koksem . Przynajmniej większość będzie robić q. grupowe w Angmarze, których teraz nie robi na lvl praktycznie nikt. WSZYSCY będą potrzebowali itemów z craftu. Tego nie da stone of tortoise w grupie osób na pozostałych serwerach.

Już odzywają się ludzie, którzy grali kiedyś, a potem widząc ile mają do odrobienia, oraz zmiany w późniejszych updatach nie mają ochotę na grę na normalnych serwerach. Mnie się obecny endgame nastawiony na frustrujące i ciągle okrajane farmienie ton emków, emberów, sprzętu i esencji, które za chwile będą bezwartościowe bo wejdzie wyższy item lvl i nowe esencje, bardzo nie podoba.  Jasne, że z czasem legendarny serwer dobije zawartością do zwykłych, ale przez jakiś rok czy więcej można mieć inne doświadczenie.

To też ciekawe dla tych, których ominął jakiś etap, np. Hytbold jako endgame. Nie ma takiej frajdy jak się to robi i nic z tego nie masz praktycznie, bo wbijesz 120 zanim wymaksujesz i sprzęt Ci nie potrzebny. A na lvl będzie miało swój urok.

Masz racje, każdy ma własne gusta i sentymenty. Wszystkich się nie zadowoli. Osobiście nie sądzę by stara klasyczna wersja gry w praktyce wzbudziła taki entuzjazm jak ludzie deklarują. Przyzwyczailiśmy się do ułatwień, lepszej grafiki, większego baga i tony innych usprawnień. Ja szczerze mówiąc też nie mam już czasu by się przed kilku h raidem zbierać przez godzinę, bo ciągle ktoś pada w drodze do wejścia do insty.  Jedyne czego naprawdę żałuję to stare wersje klas, sprzed drzewek.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #13 on: November 06, 2018, 09:11:40 AM »

Legendarny serwer różni się jedną podstawową rzeczą - WSZYSCY będą mieli ten sam max lvl. WSZYSCY będą robić te same instancje, z wyzwaniem lewelowym a nie szybki ran z koksem . Przynajmniej większość będzie robić q. grupowe w Angmarze, których teraz nie robi na lvl praktycznie nikt. WSZYSCY będą potrzebowali itemów z craftu. Tego nie da stone of tortoise w grupie osób na pozostałych serwerach.

Co do instancji i wyzwania to już Vinyalote opisał jak wygląda obecnie robienie starych instancji. Nawet jeśli masz całą grupę na 50lv, nie używającą dodatkowych pomocy (LI, dodatkowe scrolle itp) to jest łatwo. I nic w tym dziwnego. Jeśli do starej gry (SoA) wkładasz nową (obecną) mechanikę, która ze zrozumiałych względów musi być łatwiejsza (leniwi i wychowywani, że ma być ŁATWO nowi gracze) to mamy co mamy. I ciężko to naprawić bo skalowanie musiałoby pasować zarówno do legendarnej jak i normalnej wersji serwerów :)

Na pewno plusem nowego serwera będzie możliwość zrobienia wspólnie wielu questów, a znalezienie grupy będzie łatwe. Aż do pierwszego "rozszerzenia serwera" odpadnie także problem "koksów".

Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że żółwi kamyk nie daje tego samego. O ile masz grupę osób, która chciałaby grać i levelować wspólnie robiąc stopniowo questy/instancje/fabułę, założy postacie na innym serwerze żeby nie kusiło podesłać czegoś albo wyjąć ze skrzynki, nie będzie korzystała z pomocy graczy spoza grupy .... to w zasadzie masz to samo. Prawie to samo bo jesteś ograniczony tylko do swojej grupy a Legendarny serwer będzie jakby zebraniem wszystkich takich osób i grup w jednym miejscu :) I dlatego wielu chce spróbować i zobaczyć, mimo głośnego wyrażania opinii że lepszy byłby powrót do prawdziwego SoA.  W pierwszym etapie na pewno będzie miał jedną cechę, do której tęsknimy wszyscy - będzie tętnił życiem.

Falladriell
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1111


« Reply #14 on: November 06, 2018, 09:31:40 AM »

Bondur, cały czas zmieniają skalowanie, ostatnio właśnie na lvl 45-50. Nie wiem jeszcze z jakim efektem. Jasne, jak się raid da zrobić w 3 os to to nie ma sensu, ale choć to skalowanie idzie im w bólu to raczej celem ma być obecność wyzwania w endgamie na każdym lvl a nie ich brak. Teraz na niektórych niskich lvl wręcz przesadzili i jest za trudno.

Zakładając, że raidy przeskalują sensownie - potrzebujesz 12 osób. Jak masz tylko 12 osób z kamyczkiem, to dobrze wiesz ile trwa ustalenie terminu by wszystkim pasowało. A do deedów, dobrego lootu potrzebujesz ileś runów. Na LS będzie chętnym więcej. Można będzie też robić insty na lvl w różnej konfiguracji klasowej , a nie ciągle to samo.
Pages: [1] 2 3 4
  Print