Starego Lotro w sensie kodu tamtej gry sprzed zmian już niema. Odtworzenie tego uwzględniając pewne zmiany w silniku to by była robota dla biura developerów a wiemy, że nawet do obecnej obsługi gry i rozwoju brakuje im ludzi. Także możemy dostać wersję budżetową - obecną grę z okrojonym lvl i zablokowanym dostępem do map i inst z wyższych lvl. Mam nadzieję, że zablokują też bb do czasu gdy odblokuje się je epikiem.
Przy takim sentymencie do tego jak było kiedyś, warto zadać sobie pytanie na ile rzeczywiście tęsknimy do starych rozwiązań, a na ile do czasów gdy byliśmy piękni, młodzi, życie było prostsze i mieliśmy więcej czasu na grę i dobrze bawiliśmy się razem
Niektóre rozwiązania rzeczywiście były fajne i potem straciły na znaczeniu lub całkowicie zniknęły. Ale pod wieloma względami teraz gra się przyjemniej.
Myślę, że serwer legendarny to może być fajna zabawa. Pod warunkiem, że przeskalują trudność mobów / staty ze sprzętu tak, by było wyzwanie na średnich lvl.
Zalety:
- cały serwer dla ludzi z abonamentami, więc albo starzy wyjadacze z lifetimem, albo dorośli gracze
- owszem, można teraz kupić kamyczek blokujący exp (kupuję go dla każdej postaci bo nie lubię robić szarych q), ale ze znalezieniem ekipy do robienia questów i inst na lvl jest już problem. Zazwyczaj dołącza jakiś uber koks high lvl i przeciąga wszystkich. Nie ma funu. Potencjał starych, świetnych inst został zmarnowany. Są kiny lewelujące razem z włączonym kamyczkiem, ale nie na każdym serwerze, trzeba się zgrać z dołączeniem itp. itd. A tak będzie CAŁY SERWER ludzi mających np. do zrobienia grupowe q w Angmarze, insty i to nie raz a wiele razy, bo w końcu to co z nich leci będzie miało znaczenie.
- nie wiem jak Wy, ja tak - większość osób z lenistwa idzie na skróty, korzysta z pomocy wysoko lvl altów, gold, wyfarmione matsy, tokeny. Nie ma potrzeby rozwijać craftu np. master, zaraz można wziąć od razu cały set moriowy, bo tokenów w wallecie mnóstwo. Repa wbita zanim się weszło na mapę itp. Pod względem wydajności to dobre rozwiązanie, szybsze. Jeśli celem jest jak najszybsze wbicie 120 lvl to jak najbardziej idealne. Ale coś się traci - satysfakcję z osiągnięć pośrednich. Dzięki takiemu serwerowi, który narzuca konieczność zaczęcia od zera, mamy to wymuszone - wszystko zdobywa się od początku i znów może cieszyć. Craft znów będzie miał znaczenie.
- miła odskocznia od endgamowej farmy.
- granie na luzie, nie na co się spieszyć bo 120 lvl czeka..
- okazja by eksplorować ulepszenia w starych mapach, ciągle a to teksturki naprawią, a to otwierają gdzieś dostęp czy zmienią jakieś miejsce.
Wady:
- 4 miesiące na lvl cap to imho mało. Przy 50 lvl jeszcze ok, ale potem zaczyna się konieczność robienia i dbania o LI, przy każdym capie. Kiedyś był na to np. rok, 4 miesiące, jeśli chce się grać tak dla sentymentalnego relaksu a główne zaangażowanie na normalny serwer to będzie sporo roboty
- wszystkie głupie rzeczy farmisz od nowa, zaczynasz goły i niekoniecznie wesoły
- nie wiadomo ile ludzi będzie chętnych, czy serwer się utrzyma.
Mam nadzieję, że ten serwer, poza zwiększeniem dochodów z VIP, będzie miał jeszcze jedną ważną funkcję/zaletę - będą na nim testować skalowanie / rozwiązania średnio lvl co przełoży się na lepsze doświadczenie na normalnych serwerach. Zastanawiam się nawet czy nie planują przy okazji podniesienia capu na moriowy dokonać ogólnych zmian w LI. To byłby idealny moment by wprowadzić broń, która rzeczywiście leweluje razem z Tobą.
Ja zamierzam dać serwerowi legendarnemu szansę