Krótko o wardeńskim dev diary:
Pozytywy:
- Zarządzanie agro. Jedyna rzecz, której mi aktualnie brak. Malutki minus. Dostępne wysoko - lvl 70+.
- Never surrender - mimo niezwykłego przywiązania do ukarania za użycie skilla(czy jakaś inna klasa jest karana debuffem za użycie skilla, który ma CD?) będzie ratować wardeńskie tyłki.
- Leciutka obcinka kosztu powera wszystkich skilli.
- Przerzucenie masteries do Way of the Warden.
Neutralne(to be tested on life RoI):
- Battle memory i potency. Czort wi, ale jeśli skill kosztuje do 5% max. morale, a pozwala użyć za to gambitu... Szału nie ma.
- Zmiany w dps. Trochę to przekombinowane, zbugowane i zwiększa dps tylko bleedom, a bleed nie zawsze idzie użyć. Wolałbym zmiany w direct dmg.
- Zmiana stance Determination. Serio? Jakieś 300 crit def i 100 ICPR? Settingi tyle dają. Set z OD daje 1300 crit def. Dam zmianie szansę i nie wrzucę od razu w minusy. Zobaczę na żywo.
- 10 sekund antystuna możliwe do użycia co 30 sekund. Ktoś ma pomysł jak tego używać? Solo nieczęsto stun mnie krzywdzi, w grupie/rajdzie jest LM. Do tego muszę wiedzieć, że dostanę stuna i zdążyć z gambitem. No fajnie, że mam opcję, ale jakoś mnie nie przekonuje.
Minusy:
- Ilość bezużytecznych traitów, linii traitów i legacji bez zmian. W tym legenda wardeńska. Trait "Ten którego nazwy nie wolno wymawiać", znany również jako "Skill and... sam wiesz który..."
- Komplikowanie już skomplikowanej klasy. Jeszcze trudniej będzie mieć alta wardena.
- Jedna strona dev diary, porównując z ilością tego co Orion napisał o minstrelu i champie, mówi sama za siebie.
- Wszystkie zmiany wysoko. Młody warden będzie się uczył gry prawdopodobnie na 75 lvl. Tankując w pugach i psując już średnią opinię klasy.
Podsumowując. Co taki warden może robić? Oczywiście wszystko trzeba potestować, ale parę wniosków jest. Dps solo będzie OK, bo jest OK i go nie psują. Jakoś nie widzę wardena na slocie dpsa nawet w 3-6 man. Wyjątek kinowe/przyjacielskie grupy. Czyli bez zmian.
Tank. Jest wreszcie zarządzanie agro. To spora poprawa. NS będzie zapobiegać zgonom. Znaczy utracie threata. Pamiętajmy - warden nie ginie, warden zrzuca agro
. Poza tym będzie jak jest teraz. Dużo common damage(w szczególności spike dmg) guardian>wardena. Dużo tacticala warden>guardiana. Napewno do zbadania jak się tankuje z finezją.
Jak każdą chyba klasę, wardenów czeka masa testowania i kombinowania nad buildem. Nie ma dużo wardenów w Twierdzy, ale postaram się zamieścić potem swoje wnioski na wspólny użytek.