Pages: [1] 2 3 ... 6
  Print  
Autor Topic: Warden i RoI  (Read 23467 times)
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« on: September 23, 2011, 07:15:42 PM »

Krótko o wardeńskim dev diary:

Pozytywy:
- Zarządzanie agro. Jedyna rzecz, której mi aktualnie brak. Malutki minus. Dostępne wysoko - lvl 70+.
- Never surrender - mimo niezwykłego przywiązania do ukarania za użycie skilla(czy jakaś inna klasa jest karana debuffem za użycie skilla, który ma CD?) będzie ratować wardeńskie tyłki.
- Leciutka obcinka kosztu powera wszystkich skilli.
- Przerzucenie masteries do Way of the Warden.

Neutralne(to be tested on life RoI):
- Battle memory i potency. Czort wi, ale jeśli skill kosztuje do 5% max. morale, a pozwala użyć za to gambitu... Szału nie ma.
- Zmiany w dps. Trochę to przekombinowane, zbugowane i zwiększa dps tylko bleedom, a bleed nie zawsze idzie użyć. Wolałbym zmiany w direct dmg.
- Zmiana stance Determination. Serio? Jakieś 300 crit def i 100 ICPR? Settingi tyle dają. Set z OD daje 1300 crit def. Dam zmianie szansę i nie wrzucę od razu w minusy. Zobaczę na żywo.
- 10 sekund antystuna możliwe do użycia co 30 sekund. Ktoś ma pomysł jak tego używać? Solo nieczęsto stun mnie krzywdzi, w grupie/rajdzie jest LM. Do tego muszę wiedzieć, że dostanę stuna i zdążyć z gambitem. No fajnie, że mam opcję, ale jakoś mnie nie przekonuje.

Minusy:
- Ilość bezużytecznych traitów, linii traitów i legacji bez zmian. W tym legenda wardeńska. Trait "Ten którego nazwy nie wolno wymawiać", znany również jako "Skill and... sam wiesz który..."
- Komplikowanie już skomplikowanej klasy. Jeszcze trudniej będzie mieć alta wardena.
- Jedna strona dev diary, porównując z ilością tego co Orion napisał o minstrelu i champie, mówi sama za siebie.
- Wszystkie zmiany wysoko. Młody warden będzie się uczył gry prawdopodobnie na 75 lvl. Tankując w pugach i psując już średnią opinię klasy.

Podsumowując. Co taki warden może robić? Oczywiście wszystko trzeba potestować, ale parę wniosków jest. Dps solo będzie OK, bo jest OK i go nie psują. Jakoś nie widzę wardena na slocie dpsa nawet w 3-6 man. Wyjątek kinowe/przyjacielskie grupy. Czyli bez zmian.

Tank. Jest wreszcie zarządzanie agro. To spora poprawa. NS będzie zapobiegać zgonom. Znaczy utracie threata. Pamiętajmy - warden nie ginie, warden zrzuca agro ;D. Poza tym będzie jak jest teraz. Dużo common damage(w szczególności spike dmg) guardian>wardena. Dużo tacticala warden>guardiana. Napewno do zbadania jak się tankuje z finezją.

Jak każdą chyba klasę, wardenów czeka masa testowania i kombinowania nad buildem. Nie ma dużo wardenów w Twierdzy, ale postaram się zamieścić potem swoje wnioski na wspólny użytek.
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #1 on: September 23, 2011, 07:36:59 PM »

Krótko o wardeńskim dev diary:

- 10 sekund antystuna możliwe do użycia co 30 sekund. Ktoś ma pomysł jak tego używać?


Jak to gdzie? Na etten


- Jedna strona dev diary, porównując z ilością tego co Orion napisał o minstrelu i champie, mówi sama za siebie.


I to podobno ja marudzę :) Guardiańskie dev diary jest ponad 3 razy krótsze ... To dopiero jest wymowne :D

Arduneth
Administrator
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #2 on: September 23, 2011, 07:44:36 PM »

I to podobno ja marudzę :) Guardiańskie dev diary jest ponad 3 razy krótsze ... To dopiero jest wymowne :D

bo u Guarda wszysto działa git :) u Wardena też prawie

jak widać po wielkości zmian ;)
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #3 on: September 23, 2011, 07:47:27 PM »

Jak to gdzie? Na etten
Racja. Do uciekania przed zergballem się przyda. W mniejszych walkach tak sobie. Mam inne gambity, pilniejsze do wbicia. Przed powitalnym pacnięciem przez warga nie ochroni wogóle. Nawet jeśli go zobaczę.

Racja po raz drugi. Guardianskie dev diary to bida z nędzą. Co nie zmienia faktu, że nikt nie neguje faktu, że guardian to tank. Lub "supreme tank". Lub "superior tank". Wybierz ulubione określenie ;)

@Ardu. Tak. Działa. Mnie brakowało tylko zarządzania agro. Nie twardości np. Jest git. Otwierający post, to podsumowanie zmian +/-/0, tak jak ja je widzę.

Edit.: a propos proporcji uwagi Oriona poświęconej mini i wardenowi. Podejrzewam, że lekko licząc połowa minstreli by się chętnie zamieniła ;) Chodzi mi o to, że mini i champy mają szeroko wyjaśniony cel zmian skilli, traitów. A gdzie cel w dodaniu potency i battle memory? Jest cool?
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #4 on: September 23, 2011, 08:42:12 PM »

@Mae
Przed zergiem nie chroni nic poza nie logowaniem się na etten :) Hipsniętego wytrakują, sprintującego dogonią itd ...

Antystun przyda się do walk 1v1 i w małych grupach. Warden jest w nich mocną klasą i ciężko go ubić. Dodatkowe 10sec antystuna to zawsze jakiś dps, heal, dot więcej :) Myślę, że ettenowi wardeni z zadowoleniem przyjęli ten bonusik.

Co do "supreme tank" to na forum można spotkać też określenie 'tank until RoI' :D zobaczymy  w praniu.

@Ardu
Twoja logika jest porażająca :) Ale posługując się nią to burg czy mini nie powinni w ogóle mieć dev diary bo wszystko działało aż za dobrze :)

Jest wiele zaniedbanych aspektów guardiana ale najbardziej zaniedbana jest komunikacja z guardiańskim community. Jeden z pancernych zadał sobie trud i poszukał kiedy ostatni raz nasi szanowni devisi raczyli odezwać się na forum. Cierpliwości starczyło mu do 1,5 roku wstecz ... W każdej normalnej firmie za takie traktowanie klientów tracisz pracę :)

ps. za podsumowanie niech służy taki oto cytat:

Quote
I'm not worried about wardens as their primary role is tanking just like ours.

I am however jealous that they have a dev who not only listens to them but also understands them and crack warden jokes and all that sort of nonsense that happens in their forums while ours is about as helpful as a hooker in an Amish village.
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #5 on: September 23, 2011, 09:21:12 PM »

Mocne Bondziu, szczególnie to o Amiszach : ;D ;D
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #6 on: September 24, 2011, 07:59:48 AM »

antystun...

Co do "supreme tank" to na forum można spotkać też określenie 'tank until RoI' :D zobaczymy  w praniu.

... as a hooker in an Amish village.

Poczytałeś o tym antystunie? Parę szczegółów. Trwa 10 sekund, a można go użyć co 30 sekund. Pokrywa zatem 1/3 czasu nawet jeśli jest używany maksymalnie często. W walce 1vs1 przyda się np. na takie rzeczy jak poisonowy stun pająka. Wtedy wiem, że dostanę stuna. W sytuacji, gdy nie mam pewności, zwyczajnie się nie opłaca. Albo zużywam do tego dwa masteries, które są normalnie użyte do budowy dwu dotów, albo ręcznie wklepuję cztery buildery. Normalnie ręczne utworzenie gambitu to około 5 sekund. W kitowanej walce z 10? Tak, lepiej mieć taki skill niż nie mieć, ale przełomu to nie zrobi. Ot, wardeńska mechanika. Podobne do mojej opinie słyszałem również od bardziej "ettenowych" wardenów.

Co do tankowania w ogólności. Moja wizja balansu grd/wrd, to wspólna twierdzowa lista guardiani/wardeni. Gdy nie będzię istotne czy idą 2 guardy, 2 wardeni (częsty przypadek zapewne) lub guard/ward. Po prostu dwaj pierwsi. Zobaczymy jak to tankowanie w RoI będzie wyglądać.

To o Amiszach, to jeden z lepszych tekstów, jakie ostatnio napotkałem ;D
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #7 on: September 24, 2011, 09:28:47 AM »

Tak czytałem :) I napisałem, że to jest bonusik a nie przełom. I wg mnie to dobrze :) Przełomowych zmian u freepów do kopania creepowych zadków jest i tak wystarczająca ilość :) Tak na marginesie walcząc z wargiem możesz być pewien co najmniej 2 stunów. Jednego na początku walki, drugiego w trakcie. Pozostałe zależą od determinacji warga :) Z tym skillem możesz sobie wybrać bardziej dogodny moment (bo np zejdzie już cd z pota). Nie jest to jakiś megawypasionyzabijającysamąnazwą skill ale taktyczna pomoc.

Należę do ortodoksów, dla których tank = guardian a prawdziwy tank to krasnolud guardian :) Nie widzę jednak żadnych problemów we wspólnej liście. Każda klasa ma swoją robotę do wykonana, po prostu w inny sposób. Obrazowo guardian ma przyjmować ciosy i krzyczeć "tylko na tyle cię stać?" a warden ma ziewać i pytać znudzonym głosem "trafisz mnie w końcu"? (nie pamiętam kto tak napisał ale podoba mi się). Takie mam wyobrażenia obu klas. Guardian ciężkozbrojny, wielka tracza, topór, stoi krzepko na swoich nogach i walczy face to face z wielkoludami, a warden przekuwa brak heavy armora w zaletę bo dzięki temu jest zwinniejszy. Tyle idealnych wyobrażeń. Potrzeba jeszcze inteligentnych devsów żeby tak to działało.

Nawet ortodoksi rozumieją, że obie klasy mają taką samą rolę 'primary' A to znaczy, że obie powinny być w stanie to robić. Oczywiście, że będziemy narzekać jeśli zmiany sprawią, że warden będzie preferowany ponad guardiana :) Ale to bardziej z zazdrości niż wściekłości. W furię wprawi nas sytuacja kiedy w nasze buty wejdą czampy, dla których jest to rola 'secondary', kiedy okaże się, że nie możemy tankować a przecież nikt poważny nie weźmie jako dpsa guardiana na poważny rajd :) Jeden taki eksperyment już był i zakończył się dodaniem Overpower więc po cichu niektórzy mówią, że może warto przeczekać kolejny męczeński okres :) Patrząc jednak na nastawienie naszego klasowego antydevsa nie liczyłbym na to :P Brakuje zrozumienia prostej prawdy - w dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości (a tak zmieniają się klasy w lotro) stanie w miejscu (guardian podobno jest dobry taki jaki jest) oznacza cofanie się w rozwoju :)

Ps. Autorem amiszowego bonmota jest Stubi http://forums.lotro.com/showthread.php?420915-Anyone-now-worried-after-the-Warden-Dev-Diary 
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #8 on: September 24, 2011, 10:00:44 AM »

Nie wiem czy o to chodzi ale...
Ktoś tam bodajże Graal zapowiadał, że guard nie straci tych 10% przewagi w mitygacji(physical). Jakoś tak guard idzie w "trafiłeś mnie, to twój najsilniejszy cios?", a warden w "trafiłeś mnie, a teraz spróbuj to powtórzyć".
A skoro już o tym... Z zabaw jednego betatestera (ma guarda i wardena) wynika, że jeśli idzie mitygacje różnica medium-heavy nawet się powiększy (w becie do 15% mniej więcej). Powiększy się też różnica w BPE. Teraz jest śladowa 1-3%. W RoI około 10% na evade. Block i parry mniej więcej podobne guard/ward. Pod warunkiem, że guard używa block stance. Wygląda, że rzeczywiście styl tankowania zmierza w kierunku jaki opisałem w powyższym cytacie.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #9 on: September 29, 2011, 10:43:02 AM »

Sa sygnały, że od RoI zabawa młodym wardenem (40-50 lvl) zrobiła się sporo trudniejsza. Prawdopodobnie wiąże się to z utratą passivów do BPE i Accuracy. Czy jakiś młodszy warden doświadcza czegoś takiego? Ja na 65 nie zauważyłem zmiany w "twardości".
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #10 on: October 04, 2011, 10:13:58 AM »

Króciutki raport z bugów i wyrobów bugopodobnych:

NS jest lekko zbugowane. Generalnie zdarza się zginąć pomimo włączonego NS. Ja sam tego nie doświadczyłem, ale są dwie wykluczające teorie:
1. Być może NS nie działa na DoTy.
2. Możliwe, że buff "invicible" jest zdejmowany przed healem, przez co pojawia się małe okienko czasowe pomiędzy nimi, w którym można paść. Dotyczyłoby to szczególnie walk z wieloma przeciwnikami.

Podwójne masteries (dzida dzida np)różnią się od starych. Mają animację. Trzeba używać z czuciem. Przy okazji inna sprawa z potency. Jeśli gambit odpalający chybi lub zostanie zresistowany potency nie zostaje aktywowane. Na szczęście wizualizacja jest... wyraźna ;) Użyte z battle memory gambity AM i reversal nie działają.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #11 on: October 18, 2011, 09:54:15 AM »

No to krótkie podsumowanie(Bondur style  ;)):

1. Dps lekko w górę. Z drugiej strony podobne odczucia mam na cpt.
2. Solo survival - nerf. HoTy są tylko trochę lepsze niż bezuzyteczne. Tylko NS czasem ratuje tyłek. Nie wspominajcie przy mnie o antystunie, bo wyjdę z siebie.
3. 3-6man instancje - nerf. Daję radę, ale po co się męczyć jak można wziąść guarda, albo champa.
4. Rajdy - wielki nerf. W skirmach tankowałem. U smoka nie byłem, ale różnica w krytach jest jak lekko ponad 4k devastate w guarda i ponad 7k w wardena. Wardeni tankują smoka(i skirmishe), ale łatwiej i mniej stresująco dla healera jest wziąść heavy armor.

Zawsze prezentowałem opinię, że warden może równorzędnie tankować. Wyjątki to moby durchestopodobne. Teraz myślę, że guar>warden, champ = warden. Teraz myślę, że dofarmię 4 część setu i wardenem będę grać okazyjnie. Z braku guarda potankuję. Z braku dpsa podepesuję. Pogram trochę solo. Pofarmię empowery. Taaak. Brzmi ekscytująco.
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #12 on: October 18, 2011, 10:08:39 AM »

Jeszcze nie skończyłem levelowania wardena ale mam podobne odczucia, o hotach można w zasadzie zapomniec.
Quote
Użyte z battle memory gambity AM i reversal nie działają.
Reversal działa tylko może aż za dobrze bo zostaje w pamięci aż do wyjścia z combatu. (fajne na LT  :P )
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #13 on: October 18, 2011, 02:27:04 PM »


No to krótkie podsumowanie(Bondur style  ;)):


Wzruszyłem się :)

Teraz myślę, że dofarmię 4 część setu i wardenem będę grać okazyjnie. Z braku guarda potankuję. Z braku dpsa podepesuję. Pogram trochę solo. Pofarmię empowery. Taaak. Brzmi ekscytująco.

Kiedyś powiedziałbym chodź na Etten - teraz byłby to czysty nepheryzm (przyp red - patrz motto pod jego avatarem)

Patrząc na RoI przez pryzmat Etten mogę powiedzieć, że freepy ogólnie są mocno PONAD creepami jeśli chodzi o siłę. Wardena stawiałbym w niskich stanach średnich, gdzieś ponad RK i HNT, w okolicach cpt. Na pewno zupełnie inaczej niż przez Roi wolę na etten spotkać solo wardena niż champa i jego kosmiczny dps czy 2 bąble w trakcie walki ...

Powoli zbliża się czas kiedy porzucę PvE na Etten (bo pvp freepy to teraz wielka rzadkość) i będę mógł się przekonać jak prezentuje guardian w porównaniu do biegającego kolegi.

Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #14 on: October 18, 2011, 02:34:43 PM »

Bieganie to była średnia frajda wcześniej. Teraz w sytuacji, gdy moby od czasu do czasu mogą wardena zahaczyć, to niekiedy samobójstwo. Słabe mitygacje i brak buffów do defensa. Mój osobisty rekord to hit za 11k od bezgłowego wighta w Maze.
Jak to pisałeś? Rise od the Warden? :P
Pages: [1] 2 3 ... 6
  Print