Pages: [1] 2
  Print  
Autor Topic: Warden w HD  (Read 9140 times)
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« on: November 23, 2013, 02:12:06 PM »

Coś tam powardenowałem, podepeesowałem, potankowałem. Kilka uwag, spostrzeżeń, rad, a nuż ktoś przeczyta :). Nerf wrd w HD, nieodczuwalny, dps w górę, przeżywalność (landscape, 6-osobowe i 3-osobowe instancje) w górę. Kontrola nad agro nie jest zła, idealna też nie jest ale to raczej wina kosmicznego dpsu innych klas niż systemu oraz nawyków z poprzednich updejtów gdzie agro łapano instant i huzia na Juzia, idealnie było by gdyby dawano nam wardenom chwilkę na złapanie agro, nie zdarzy się to raczej więc musimy sobie radzić z niecierpliwymi depeesami (tym bardziej niecierpliwym można po prostu dać umrzeć :P). Defiant Challenge, coś tam tauntuje (5 targetów bez możliwości wyboru moba którego konkretnie chcę złapać, nie jest to narzędzie na którym opierał bym tankowanie tym bardziej że mechanika force tauntów się zmieniła), coś tam dodaje do mitygacji, szału jednak nie ma. Rotacja na grupę (w zależności od liczby mobów, odwracamy kolejność) desolation (denerwuje nieco efekt fear'a ale kryty po 5k co 4 sek przyklejają moba lepiej niż kropelka), goad (aoe dot porównywalny z desolation + trigger BM), resolution, eob (nie ma sensu spamować, jedno dla morale leecha starczy, po usunięciu threat ze skili dużo bardziej opłacalne jest resolution - większy dmg[heal]), dalej patrzymy co jest naracie, jeśli jest to mob z większą ilością morale odpalamy suerty of death, restoration, wrd triumph, <randomowy skill pure dps, najlepiej z dot efekt>, na 20-30k morale moba nie ma sensu, padną zanim ktoś zdąży przeagrować. Sigle target zaczynam od suerty, potem adroit manoeuvre, wrd triumph, kilka bleedów (power attack), dalej to już wedle uznania, pojedyńczy cel utrzymać łatwo. Co do bufów i conviction, bufy olewam, poza shield mastery, evade na lvl 95 z marnym bardzo sprzętem na capie, parry na capie, blok po shield mastery 17%, conviction tylko jeśli widzę że ktoś w party oberwał a nie ma hilera. Selfhile odnawiają morale błyskawicznie nawet z niskim inc hilng, samo restoration mimo iż obcięty czas trwania leczy połowę morale w ciągu 10s. Wall of steel tylko do dmg (parry cap), pózniej gdy zdobędę kilka dodatkowych punktów do drzewek ciekawe może być pożeranie bleedów przez WoS i Onslaught jeśli chodzi o tankowanie aoe, do sprawdzenia. Rajdy i skirmrajdy, trzeba będzie dawać chwilę na złapanie mobów, nie widzę innej możliwości (chyba że dodadzą nowe narzędzia do tankowania, w u12.1 Devillegg wydłuży czas trwania hotów i biffów, reszta w 'przyszłości'). Aha, NS się stakuje.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #1 on: November 23, 2013, 06:33:35 PM »

Ja jak ktoś lubi dużo poczytać:
https://www.lotro.com/forums/showthread.php?532207-Warden-12-0-Das-%28re%29Boot-%28Or-More-than-you-probably-wanted-to-know-about-the-HD-Warden%29
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #2 on: November 30, 2013, 11:49:34 AM »

Moje ustawienia pod konkretne role w 'drużynie':

Tank:

http://zapodaj.net/d6d8f1a057353.jpg.html

1 - bonusy do evade z War-cry, evade na capie więc nie ma sensu inwestować.
2 - bonusy do crit def i mitygacji, patrz wyżej.
3 - zamienia część wartości evade na blok i parry (które i tak jest na capie, + do bloku śmiesznie niski, nieopłacalne)
4 - capstone niebieskiego drzewka, wystarczy przeczytać opis i można się zacząć śmiać :P
5 - bonus do light dmg z drzewka Recklessness, razem z bonusem z Determination mamy już +40%, +7% carving, +5% legacja = 52% do wszystkich light dotów, gdyby desolation działało na więcej jak 3 targety (10 dajmy na to :P) nie tylko całe agro było by nasze ale moby padały by jak muchy.

Wada tej konfiguracji jest taka że light dmg zadaje teraz naprawdę duże obrażenia, fornost earth, miejsce gdzie moby mają przeżyć całą walkę z bossem jest dobrym przykładem, ciężko mi było nie zabić któregoś pale folka przypadkiem, jedno eob i krytnięte resolution wykańcza takiego pacjenta.

DPS:

http://zapodaj.net/1c4839db98e6a.jpg.html

Jak wyżej, rozwijamy na maksa traity +light dmg i doty doty doty..można zapomnieć o starej rotacji z wrd trumph i adroit manoeuvre, strata czasu i masteries..bleedy-jeśli wszystkie light doty tykają można zapchać dziurę power attack, unerring strike itp..

DPS na arch nemesis z q monsters or madness:

http://zapodaj.net/572c385c92947.png.html
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #3 on: November 30, 2013, 11:58:04 AM »

Dps rozumiem w tym ustawieniu na niebiesko? Próbowałeś czerwone lub żółte?
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #4 on: November 30, 2013, 12:02:18 PM »

DPS  zapostowałem w ustawieniu na czerwono (głowna ścieżka) + dodatk z determination (rozwinięty trait + light dmg na max), na żółto wczoraj bawiłem się na skirmach, ładne kryty (10-12k+) ale ogólnie czerwona chyba lepsza, musiał bym sprawdzić z combat analysis, solo ciężko, ktoś powinien tankować moba (-do dmg jeśli mob jest w zasięgu melee i Cię naparza), kukły resetują doty więc też odpadają..

Aha, screen jest robiony gdy nasza legacja -10% in the fray attack duration nie działa, jak naprawią można będzie pewnie wycisnąć więcej.
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #5 on: December 02, 2013, 11:07:21 AM »

Bzzy wczoraj pytał o rotacje, coś tam więc naskrobię.

1. desolation (staram się z BP), jeśli nie mam możliwości użycia battle preparation - fi, sh, fi, (sh-fi)
2. goad - (fi-fi) (BM)
3. suerty of death - fi, sh, (fi-sh)
4. piercing strike - fi, (sp-fi)
5. might blow - sp, sh (fi-sp)

Powtórzyć. Użycie battle memory daje nam czas na wklepanie czegoś dodatkowo w kolejnej 'rundzie' (power attack, restoration jeśli trzeba się podleczyć).

Któryś z  bossów szkołoteki potraktowany tą rotacją:

http://zapodaj.net/9ae090eb2f6ba.png.html

Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #6 on: December 05, 2013, 08:42:15 AM »

DC - "... A change is going into 12.1 which will increase DC's radius to 10m and max targets back to 10. It should apply a force taunt as well as the threat catch-up effect. "

Stun breaker -"The animations are being removed for 12.1 and being replaced with simple visual effects. "


+% Light Damage legacy  - "This should be fixed in 12.1. We ran into this bizarre issue where extracting the Warden Light Damage Legacy could result in you getting the Captain Light Damage Legacy and vice-versa. As a stopgap measure we had to prevent extraction of both legacies. We sorted out a proper fix in the meantime, and in 12.1 you will be able to pluck those legacies when deconstructing your weapons.
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #7 on: December 05, 2013, 09:09:10 AM »

Fajnie, fajnie, dzięki zmianie DC będzie można coś tam potankować, szkoda tylko że opierać się to będzie na klikaniu force taunta ze śmiesznie niskim cd a nie na gambitach, po cichu liczę że to takie chwilowe rozwiązanie.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #8 on: December 05, 2013, 10:29:42 AM »

Tego force taunta brakuje w BB. Czasem nie idzie zająć moba/-ów sobą.
Goblin: "Wredny wardenie, zaraz ci przyłożę, ale najpierw potnę/podpalę ten sztandar".
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #9 on: December 05, 2013, 11:12:21 AM »

Kolejny problem z BB jest taki że rzadko kiedy jest się w walce dłużej niż 2s (chyba tylko q powder at the gate w HD pozwala na pozostanie w walce, pojawia się boss, pacniemy go raz i póki żyje jesteśmy w combacie), co uniemożliwia złożenie jakiegokolwiek gambitu, jedyna opcja to BP. Osobiście używam żółtej ścieżki i spamuje wall of stell z BP (na q pobocznych, na głównym nawet nie próbuje niczego mordować inaczej niż katapultą/balistą).
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #10 on: December 06, 2013, 11:12:15 PM »

Jako że warden w HD został klasą która potrzebna jest w drużynie jak piąte koło u wozu (do czasu poprawienia DC nie potankuje za wiele, efektywny dps w grupie wyciąga tylko na mobach powyżej 100-150k morale, słabsze giną zanim się rozkręci) postanowiłem sprawdzić co potrafi po zmianach zdziałać sam (w zasadzie to zacząłem robić insty solo z nudów i dlatego że w ten sposób są jeszcze wyzwaniem).

OE:
 -ustawiamy się pod dps, i lecimy do przodu, duszki nie są problemem z uwagi na duży light dmg, uważamy na czarownice, nie zakładamy za dużo dotów co by nie spalić challenge.
 
http://zapodaj.net/1b1af4a1abf0f.jpg.html

Bellsy:
-pierwszego bossa robiłem w determination, wykańczałem addy, zostawiając po 3 wariorów z każdej fali bym miał z kogo ciągnąć morale, zdejmujemy doty (skillem i potką jako że czasem mamy więcej niż jeden), drugi i trzeci boss w spear traitach, grupy z kilkoma sorceres of elements w determination starając się mieć cały czas rzucone DC co by nie zgasnąć od jednego hita (o dziwo obyło się bez wipe). Do bosa finalnego miałem trzy podejścia, raz uciekł mi szczur, drugim razem miałem problem z powerem, o dziwo większy niż z morale, po przestawieniu się z determination na spear padł oraz udało się zaliczyć challenge.

http://zapodaj.net/f2d35eff10811.jpg.html

SG:
-ciężko, 5 wipów, o dziwo dwa na trashu (grupy z sorcami, stuny których nie można zrzucić skilem), jeden na pierwszym bosie (ubrany pod tanka w determination, zabrakło dmg, na czerwono na styk), kolejny na drugim bosie (ubrany na czerwono, zabrakło hila w drugiej fazie, na niebiesko kaszka z mleczkiem), raz na gorothulu, niefart, daze od sorca i kilka krytów, koniecznie ubrać determination i sprzęt pod vitality, w pewnym momencie miałem odpalone wszystkie kości dookoła i ze 20 mobów na sobie (duchy, szkielety, lorka, sorca) i bossa), EoB kluczem, bossa bilem w zasadzie tylko selfhilami + okazjonalnie komplet dotów (jak akurat nie latałem w powietrzu/nie byłem zfearowny), zajmuje sporo czasu, jakieś 1,5h z przerwami na możliwość ponownego użycia hopa, duszka już nie biłem, miałem dość.

http://zapodaj.net/88a276836606f.jpg.html
http://zapodaj.net/6e1b50a9459ec.jpg.html

screnów z fornost fire/water, HV i sambroga nie mam, pewnie wkleję z opisem przy kolejnej okazji.


Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #11 on: December 10, 2013, 05:08:45 PM »

Oba setupy (tank, dps) moich LI:

Pod tanka (leżą i się kurzą):
http://postimg.org/image/uc1974c1f/

Pod dps:
http://postimg.org/image/qgqufmqcn/

ważne legacje w obu zestawach moim zdaniem to (main hand): spear gambit dmg, light dmg, in the fray attack duration (jak już naprawią), reszta to wedle uznania, na broni pod dps nie bardzo jest z czego wybierać, wages of fear zadaje ładny dmg więc wrzuciłem, zastanawiam się czy nie zmienić na legacje z mightem, 130 mighta to nadal 1300 mastery dla wrd, kombinuje jak tu wycisnąć 60k phisical (na razie mam 56k, dmg zwiększony o 150%), legacje na javelinie z tych must have to spear shield gambit dmg, shield gambit line healing (ułatwia solowanie), reszta to już wedle uznania, osobiście mam na broni pod tankowanie + fist buff duration które pewnie z paczem zmienie na heal bonus for conviction (o ile threat z hila coś poprawi z aoe agro), pod dps zamiast tego mam fist gambit crit rating (nie wiem czy działa na doty ale nawet jeśli nie to i tak w głownej mierze moja rotacja opiera się na fist gambitach, potem dopiero bleedy ze spear line), in combat power reg pomaga zarówno u tankującego jak i u depeesującego wrd. Moim zdaniem teraz jedyna opcja dla wrd to dps (chyba że ktoś lubi się stresować tym że nie jest w stanie utrzymać aoe agro), dużych liczb jak u rk czy u lm'a się raczej nie zobaczy ale na dps wrd nie narzekam, doty potrafią zjechać 60k morale w ciągu sekund, właściwie brakuje mi tylko legacji +x desolation targets.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #12 on: December 11, 2013, 10:16:24 AM »

Zawsze miałem mieszane uczucia odnośnie wardeńskich legacji. Nieliczne są dość dobre, reszta to klasyczne meh. Niby źle, ale z drugiej strony prawie nie potrzebowałem jakiś empowerów, rememberanców, itp.
Twardowski (Meribas)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 448



« Reply #13 on: December 14, 2013, 03:31:42 PM »

Cześć!
Po ponad trzech latach odpaliłem Lotro z zamiarem pogrania choć trochę. Idea była prosta: w końcu po 6 latach posiadania gry dotrzeć do Mori. Gra się złatkowała (raptem 12 giga danych), a ja oniemiałem. O co w tym wszystkim teraz biega? I dlaczego jacyś nieznani mi hobbici dają mi prezenty? Krótko mówiąc jestem całkowicie zagubiony.
Czy ktoś mógłby mi wskazać drogę? Mam wardena na 36 poziomie, z całkowicie nieadekwatnym sprzętem (bo opartym na sile) i zastanawiam się co powonieniem teraz zrobić, aby móc spokojnie kontynuować grę. Poczytałem trochę wątków tu i na oficjalnym forum, ale to wcale mi nie pomogło. Z uwagi na charakter pracy zawodowej i niski poziom biegać będę solo, ale nie wiem nawet jaką wobec tego powinienem wybrać specjalizację.
 
Isav
Banita
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 492



« Reply #14 on: December 15, 2013, 11:12:05 AM »

Hej. Ustaw się pod recklessness, druga specjalizacja pod determination (może się przydać na jakieś silniejsze moby, chociaż wątpię by było coś w landscape aż tak wymagającego), żółtą ścieżkę możesz w zasadzie odpuścić, chyba że chcesz się pobawić w range dpsa (z drugiej strony nie wiem czy niektóre deedy klasowe nie są powiązane z poszczególnymi ścieżkami tak jak u innych klas, sprawdź sobie). Z tego co wiem warden dostaje teraz poszczególne gambity dużo szybciej, dajny ma to restoration na 16 lvl chyba (wcześniej był to gambit 60 lvl+, dokładnie też nie pamiętam, levelowałem wrd kawał czasu temu) czyli mimo iż gra została uproszczona nauczenie się wardena od zera jest trudniejsze moim zdaniem, na 20 lvl będziesz już miał prawdopodobnie wszystkie dostepne gambity (przynajmniej większość) począwszy od tych dwu składowych na pięciu kończąc, a wraz z rozwijaniem konkretnego drzewka traitów będą one rosły w siłę, dużo do zapamiętania biorąc pod uwagę że mając do dyspozycji mocniejsze ataki nie będzie potrzeby używania tych słabszych (w efekcie części gambitów możesz po prostu nie znać bo pominąłeś używanie ich levelując). Chyba najlepsza metoda teraz na naukę to ustawiać sobie na trackerze deedy klasowe po kolei i robiąc questy niszczyć moby gambitami które są do tego deeda wymagane, po osiągnięciu dziennego limitu przejść do deeda nr 2, potem nr 3 itp. Kolejna ważna sprawa, masteries (skróty pozwalające wbijać gambity dużo szybciej), nie wiem na którym lvl ma się teraz do nich dostęp (możliwe że jest to powiązane z wydaniem określonej liczby skill pointów w danym drzewku albo z deedami klasowymi), ale gdy je dostaniesz polecam od razu zacząć ich używać i uczyć się składać gambity z masteries (przydaje się do tego quick recovery) i mieszane z gambit builders, naucz się składać te same gambity używając różnych masteries, jeśli masz myszkę z więcej jak trzema przyciskami zbinduj sobie poszczególne masteries pod te przyciski co by nie musieć klikać, przyspiesza nieco budowanie gambitów, z drugiej strony zanim zacząłem grać na etten klikałem masteries myszką i też dawało radę. Aha, sprzęt z mightem który posiadasz, nie musisz się spieszyć z wymianą, rób kłesty i stopniowo zamieniaj might na agi, might nadal daje phisical mastery (boost do dmg) więc w zasadzie nie wiem po co było to całe zamieszanie ze zmianą might->agi, możesz miksować poszczególne kawałki zbroi/wyposażenia, w niczym to nie przeszkadza, ja też teraz o ile poprawią łapanie agro wardenem będę szukał biżu z mightem co by dociągnąć blok do 25% (z shield mastery mam 22%, 200-300 mighta pozwoli mi osiągnąć capa nie szkodząc przy okazji innym avoidances i dps).
Pages: [1] 2
  Print