Yano
|
|
« Reply #6 on: July 14, 2009, 12:06:15 AM » |
|
Bo widzisz, odnosnie tych subskrypcji w Wow. Kilka miesiecy temu Blizz w wywiadzie podawal strukture graczy i dlaczego pewne rzeczy zostalo zmienione/levelowanie przyspieszone itp. Wbrew obiegowej opinii, zreszta powtarzanej do znudzenia na kazdym polskim forum, rowniez Twierdzy, Wow to gra nie tylko dla nolifow, gdzie trzeba siedziec, farmic i zrobic sobie tu drugi dom. Otoz z opowiesci czlowieka z Blizza, ponad 50% ludzi w Wow, to osoby podciagniete pod status casual, nie graja regularnie,nie logujace sie codziennie, graja nie tylko z powodow itemow itp. Cala machine farmy, i ogolnie pojetego wariactwa napedzaja niestety gildie rajdowe, wiadomo, sa najwiecej online, zamieszczaja w necie najwiecej taktyk, postow itp. Ktos kiedy napisal, ze sa smieszne nicki w Wow, ale ilu z nas, obawiam sie ze wiekszosc, jak zaczynala z Wow robila postacie na serwerach gdzie grali Polacy, typu Burning Legion. Serwer znany z chamstwa, gankerstwa i dzieci Neo. Rowniez w Wow sa serwery RPG, gdzie mozna z calym zaangazowaniem rpg-owac i trzymac sie w miare normalnych nickow. Roznica taka, ze serwerow EU Wow ma ile, z 60? Ciezko to porownac w takiej masie ludzi z gra, ktora ma serwerow 5, z czego 2 w miare zaludnione. Gwarantuje, ze gdyby np Lotro mialo 5 milionow playerow, czego zycze, to nawet tutaj mielibyscie zmasowany atak podan z nickami wyrwe ci serce pl itp. A jesli Twierdza czego jestem pewien, by odrzucala takich delikwentow, zaludnili by kolejne 4 serwery i biegali zebrzac o golda, i pomoc w instancjach:)) Do skosnookich bym gier nie porownywal, tam wszystko, co mozna zfarmic, i grindowac jest boskie, a ze zoltych na swiecie najwiecej, i MMO to sposob na zycie, no to nie dziwota, ze Azja ma takie wyniki. Im to akurat pasuje, wojownicy o twarzach 14 latka, z mieczem jak statua wolnosci. Zreszta Wow nie jest wieczny, jak na zycie tego MMO, to kilka lat po premierze, co by ludzie nie gadali, cos w tym musi byc, ze prawie 12 milionow kont jest oplacanych. Dla przypomnienia, Blizz bierze pod uwage konta, gdzie user byl online najdalej miesiac temu. Wiec takie teorie, ze Blizz bierze wszystkich pod uwage, od razu mozna obalic. Moim zdaniem, na podstawie filmow i materialow ktore obejrzalem o Aionie, nasuwa sie jeden wniosek- wiecie, dlaczego liczba graczy pnie sie do gory? Bo nie wiem, czy tylko mnie, ale Aion to odswiezony Wow. Ja przynajmniej mam takie wrazenie. Oczywiscie z japonskimi twarzami, itp, ale system podobny. Czas pokaze, i niechze w koncu jakas gra zagrozi Wow, bo cholera udzial 52% rynku przeciw 48% wszystkich znanych MMO to daje do myslenia, i to blisko 5 lat od premiery.
Pozdrawiam
|