No i miałem w weekend grać w Defiance a w zasadzie cały spędziłem w Neverwinter , bardzo fajnie się zapowiada .
Kurna szkoda że teraz to czytam ja też siedziałem i nawet Mirackle wpadł.
Pozwolę sobie na krótkie podsumowanie (próbuję pytania i odpowiedzi):
1) gra jest f2p? to czy da się zdobywać walutę kupowalną za realną kasę w samej grze?
Tak gra jest f2p Cryptic oferuje opcję sprzedaży waluty (ZEN) w swoim sklepie jak i umożliwia handel między graczami (ZENy na Astralne Diamenty i odwrotnie (podobnie jak w Star Trek Online to się prezentuje)
2) jakie mamy waluty?
mamy klasyczny kesh czyli miedź, srebro (i zakładam złoto ale jam biedny) ZENy, Astralne Diamenty - surowe i rafinowane (na pewno można zdobywać za (jakieś) eventy Skirmishowe (o tym potem) i surowe przy okazji zdobywania Coinów (za chwilę), dalej jest Glory (za PvP (póki co nie wiem zbytnio jakie ale na bank są 5v5 areny bo mnie zapraszali)) i Ardent oraz Celestial Coiny (szerszy temat więc za chwilę)
3) Co to za Coiny?
Coiny symbolizują twoją... pobożność. Przy starcie gry wybieramy patronujące nam bóstwo (wybór póki co skromny chyba raptem 12 bogów (żadnego nie lubię, może poza Selune (brak kurna Mystry))) i od 13 bodaj lvla możemy wzywać ich imię w Rest Zonach. W nagrodę raz dziennie po 1 Ardent i Celestial Coinie bodaj, surowe astralne diamenty i jakiś buff na 15 minut (dostałem też kilka potionków NPC mówił że wraz z coinami się itemy zdarzają więc chyba nazwano potionek itemem, ale to początek gry do tego bety)
4) o łepetyne obiła mi się nazwa Foundry, co to do jasnego kasztana jest?
A więc Foundry to możliwość tworzenia własnych zadań / kampanii przez społeczność (na ten moment wyszło parę miodzio przygód ja zaszalałem na Dweomerkeeper'ze (3 z 8 planowanych na przyszłość q są powiem genialne trzeci jest kosmiczny ( czy sferyczny jak kto woli))). jak Foundry działa nie testowałem bo system jest zdatny do użycia, ale podobno wciąż dopracowywany i chce finalną wersję zobaczyć...
5) no dobra ale co z walką?
A co parę łbów by się rozwaliło nie? Walka przypomina nieco GW2 (jak masz tanka to z tego co widziałem raczej Tera combatem bo tank może trzymać na sobie moba). Dużo uników (każda klasa ma inny (guardian fighter ma chyba blok ale głowy nie dam bo nie grałem nim) ja miałem teleportacje). może wyda się wam dziwny domyślny bind klawiszy (ataki at-will - myszka, encountery 3 - Q, E, R, Daily - 1, 2 (na początku tylko 1) i special power - TAB, unik norma - SHIFT + WSAD) ale powiem wam ze to nawet wygodne co ciekawe skille pasywne częściowo przynajmniej trzeba ekwipować (są 2 malutkie sloty). Walka Control Wizardem przebiega dosyć dynamicznie (mój współczynnik teleportacja:atak wynosił jakoś 3:1 z tym ze latałem głownie solo bo jeszcze companiona się nie dorobiłem). Co więcej o ile wiem poziom przygody skaluje się do najsilniejszej postaci w party czy jakoś tak (np przygodę z foundry robiłem raz na 2 lvl i raz na 10 i było zawsze na moim (działanie w party zakładam na podstawie doświadczeń ze STO)
6) jak wygląda crafting /AH?
To właśnie moja największa obawa po przygodzie w Star Trek Online, ale crafting nie został na tej becie udostępniony
Auction House to jakieś trochę dziwne gadasz z NPCem on ci sugeruje co z oferty ci się przyda jak nie chcesz tego to bierzesz wyszukiwarkę i masz tam dość szerokie opcję (niestety nie było akurat czego wyszukiwać bo nie było ofert xD)
UWAGA: na ten moment na AH płaci się Astralnymi Diamentami... dziwne
7) jak działa rozwój postaci?
Na konkretnych lvlach otrzymujemy zdolności aktywne i zwykłe pasywne z automatu. Czasem otrzymujemy feat pointy które wydajemyw "drzewku talentów" które potem na 30 o ile się orientuje rozszerza się w drzewko klasy Paragon ja miałem do wybory 3 różne Thaumaturge (chyba spiker) Opressor (bardziej CC) i jeszcze jedno. Co 10 lvl zwiększamy statystyk bazowe na 30 i 60 jest premia +1 do tych co zwiększamy chyba (na 10 zwiększałem 2 wybrane o 1). Zdolności poboczne są nieco inne niż klasycznie niektóre (na przykład skrócenie CD skilli (cast tak samo długi)) ale spoko klasyczny Cirt rating znajdziecie i paru innych starych znajomych ( z racji że grałem casterem nie wiem jak rozwiązano problem Klasy Pancerza (chyba zmniejsza dmg (w D&D (starszych przynajmniej) zmniejszało szanse na zostanie trafionym chyba).
8 ) jak wygląda PvE? A jak PvP?
PvP na ten moment zdaję sie są areny 5v5 ale nie potykałem się to nie znam teog
PvE Mamy Skirmishe i Dungeony. Póki co byłem na jednym skirmishu Gdzie staliśmy przy fontannie i broniliśmy jej przed atakami zdechlaków na końcu był boss (nekro-kler czy coś) na dungach niestety ei byłem ale mam tu ładny filmik z neta (
http://www.youtube.com/watch?v=NeiPMxfdFU0 http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_156726&feature=iv&src_vid=NeiPMxfdFU0&v=SEdXnBEiqI0) 2 częściowy.
9) Jak z grafiką?
Grafika moim zdaniem zła nie jest choć Mirek narzekał na animację poruszania (ja problemów nie zauważyłem może łatwiej zanimować szatę niż ciężkie blachy które szczególnie wygodne pewnie nie są).
Oto zrobiony przeze mnie na 3 mijsi kampanii Dweomerkeeper screen
(
http://img203.imageshack.us/img203/1929/dweomerkeeptemple.png )
10) czy to nie miało być aby krótkie podsumowanie
No być miało, a wyszło jak zwykle xD
Dziękuje za uwagę [kłania się i zmierza do Księżycowej Maski w sobie tylko znanym celu]