Twierdza - Gildia Multi MMO

Lord of The Rings Online (Snowbourn/LAURELIN) => Klasy => LOTRO baza => Hunter => Topic started by: Veldir on October 28, 2011, 08:28:51 PM



Title: Co sie hunterowi ROI
Post by: Veldir on October 28, 2011, 08:28:51 PM
Tak sobie wszedłem do gry, pierwszy raz od czasu nowego dodatku i po wyjściu z niej postanowiłem, że podzielę się swoimi łowieckimi odczuciami. Nie da się ukryć, że czasy przed znałem dość dobrze, a łowca nie krył przede mną wielu tajemnic. Zatem mogę sobie pozwolić na pewne odniesienia, porównania, szukanie różnić i bieżące spostrzeżenia. Mam nadzieję, że będą zbieżne z Waszymi drodzy łowcy!

W przeciągu wędrówek, odbywanych zgodnie ze schematami ścieżki questowej, po zdobyciu dwóch poziomów mam kilka wniosków:
- konieczna była zmiana traitów, zarówno podstawowych, jak i klasowych, przy tym nie odczuwam jeszcze wielkiej różnicy z tego płynącej, mimo, iż właściwości uległy zmianie.
- cały używany ekwipunek pozostaje bez zmian, przez te dwa poziomy nie miałem żadnych trudności z jakąkolwiek walką/przeciwnikiem/grupą.
- odczuwalna jest zwiększona częstotliwość bloku, uniku itd. potworów, ciekawy jestem na ile się to będzie zmieniało po dodaniu przedmiotów z finezją i zwiększeniu zręczności.
- dodane skile na razie nie zmieniły obrazu walki.

Podstawowe pytanie na dalszą wędrówkę - kiedy gra wymusi modyfikację używanego sprzętu, łącznie z super wypasioną bronią na te z trzeciorzędu eee;) ?



Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Iago on October 28, 2011, 09:19:18 PM
Wprawdzie mój własny hunter okupuje niskie lvle, ale pytanie jest tak ogólne, że odpowiem z perspektywy posiadacza dwóch 75tek.

Bizuterię zaczniesz wymieniać dość szybko, na 70 lvlu włożysz nowe pierścienie i kolczyki (z repowych recek od Dunlendingów), na 75 bracki za repę od Theodred's Riders. Potem zaczniesz zdobywać biżuterię ze skirmishy 12osobowych.

Zbroję - albo dopiero w okolicach 73+ (jeśli miałeś dobry set), albo od razu (jeśli zechcesz szybko dopakować wiodącą statystykę). Na 75 wymienisz ponownie, na set "ze szkołoteki".

Broń - dopiero na 75. Wcześniej albo nie warto, albo nie ma na co. Potem też nie do końca warto, ale tymczasowo 3rd age na 75 można ponosić. W Nan Curunir przyda się dobry dmg.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bursztynka on October 30, 2011, 06:38:29 AM
Do okolic 73lev niezależnie od sprzętu questy sa latwe.
  Gear- agil/offence/crit poszukiwane.
Finezja? W grupie staje z tylu/boku przeciwnika, wiec nie wpływa na celność. Nie wiem jak na smoku bedzie.
Morale? 7-8k jeśli nie chcesz czekac na rezz po obszarowce pobuffowanego porucznika na 12os skirm.
Na 70lev nowe class itemy i pierscionki. Na 75lev gonitwa za s4m, do wymiany na 4 czesci setu.
  Luk/Kusza- od 69-70lev po wydaniu w dps i wsadzeniu settingow t1, mocniej bija od 65levelowych 1age.
Na 75lev:
-3age dps 118- czyli 20-35% więcej niż 65lev bron
- craftowalny 126?  ::)
- 2age 137.9
  Traity classowe - takie zmiany to czysta przyjemność:
ścieżka The Trapper of Foes - ciekawa alternatywa cc na solo/small fellow
The Bowmaster - wreszcie bonusy dla wszystkich stance.
  Legendarne- tyle dobrych ze ciężko wybrać. Większość inspectowanych nosi:
Bow of the Righteous- czyli odzysk części zużytego powera
Press Onward- indukcja zmieniona tak, ze nawet tankując moba mogę odpalić-cd 5min-bardzo wygodne jako heal albo do odzysku powera.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Gilgas (Ruttar) on October 31, 2011, 01:40:26 PM
Szukam jakiegoś zestawu sugerowanych itemów dla HNT, głownie chodzi mi o staty, od ilu AGI np pakować w morale itp.
Na chwilę obecną z tego co widziałem Bursztynka ma ~8000 morale, a ja 6400.
Z tego co oglądałem po wdzianiu na grzbiet setu imposible shot jeszcze mi morale spadnie ... nie widzę biżuteri za bardzo z AGI + Off + Vit/Morale
Dajcie jakies rady co i gdzie, po tabelkach widzę że są rożne fajne items ... tyle że nie bardzo widzę tu 8000 morale.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bursztynka on October 31, 2011, 08:05:17 PM
Topik z dropem z raidow:
http://twierdza.org.pl/index.php?topic=6553.0

Pisząc ze 7-8k morale jest przydatne, na aoe poruczników w 12os skirm, mam na myśli postać w 12os skirm. Czyli taka z buffami/bannerem od capta.
Chodzę z większymi morale, z powodu mojego stylu walki. Na przykład: jeśli coś podgryza/strzela healera, to staram się to wziąć i dać kolo tanka, żeby sobie zabrał :p



Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bedharoth on November 01, 2011, 08:58:03 PM
Ja mam bardzo mieszane uczucia co do huntera w RoI. Mam wrażenie, że devsi nie bardzo mają pomysł na huntera. Niby wprowadzają zmiany ale tak naprawdę hunter zostaje w tyle w stosunku do reszty. Z założenia nuker przegrywa w dps z lmem i rk. Ścieżka w cc może i daje fun ale w porównaniu do lma czy burga jest raczej śmieszna. Skile do walki wręcz będące kompletnym nieporozumieniem. W końcu fast travele, które w jakiś sposób wyrózniały huntera są teraz tylko miłym urozmaiceniem zważywszy na Wardena i porozrzucane sieci fast travela.
Realnie nie odczuwam jakichkolwiek pozytywnych zmian.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: JeRzu on November 01, 2011, 09:07:23 PM
 :o but true


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bursztynka on November 02, 2011, 08:53:28 AM
  Chyba za szybko zrównujesz travele warden i portal huntera.
Lowca nosi ze sobą cala drużynę darmozjadów, a warden wymyka się sam.
A umiejętność skakania do ognisk? Powrzucali je wszędzie. To kilka minut oszczędzone na wracaniu do dawcy questów.
Biegająca 21% szybciej drużyna? Spójrz na poradniki składu na Draigoch.
  Co do dps? LM? przez pierwsze 15sec? Tak. Walnie te swoje enty itp, a potem mu zostają jakieś słabe, aż cd nie zejdzie na potężnych? Chociaż w 12os to nie problem, bo jeśli zrobił to na początku walki, to wtedy czeka na rezza :p
RK? Peeewnie.Tez im życie przelatuje przed oczami, jak przeagruja. Prawda Lhu? :)  Przed roi tez miał większy dps jak sie rozkręci. Na ile minut walki mu starcza powera? 3?5? A hunter może jak w Kamasutrze.
  A ścieżka cc? Jak pullnelam 4 sygnatury, to Mae zareagował "auc" Rooty, dps, pada jeden, polowa nastepnego. Schodzi root, fear, dobiega jeden, ginie, distraction,..., loot all. Sprobuj tak burgiem:p


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Huriel on November 02, 2011, 09:06:18 AM
    A ścieżka cc? Jak pullnelam 4 sygnatury, to Mae zareagował "auc". Rooty, dps, pada jeden, polowa nastepnego. Schodzi root, fear, dobiega jeden, ginie, distraction,..., loot all. Sprobuj tak burgiem:p
Burgiem da radę na spokojnie i bez nerwów - a lmem też bez najmniejszego problemu:)


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bedharoth on November 03, 2011, 04:22:31 PM
  Chyba za szybko ...

Nie do końca to miałem na myśli. Główny zarzut jest taki, że obecnie hunter nie ma niczego specjalnego do zaoferowania grupie.
Porty nie wnoszą niczego poza zaoszczędzeniem w porywach minuty. Wiesz doskonale, że ogarnięty gracz jest w stanie dotrzeć prawdopodobnie w każde miejsce (poza oczywiście jedynym zbindowanym ogniskiem) w czasie niewiele dłuzszym niż hunter. To tylko znajomość rozkładu fast travela i kilkudziesięciu sztuk srebra więcej.
CC. Skoro CC huntera jest takie świetne to dlaczego jest wykorzystywane w ostateczności z braku lma i burga? Bo jest. Tyle, że to już nawet nie jest dps tylko zabawka dająca fun.
Co do dpsu juz się wypowiadałem. Hunter (z założenia nuker) jest bity w dpsie przez klasy, które w załozeniu powinny być w tym aspekcie gorsze.
Kolejne zmiany to tylko upraszczanie już i tak prostych zasad huntera i markowanie zmian w ścieżkach. Zmiany polegają tylko na przesuwaniu istniejących klocków do sąsiednich ścieżek bez jakichkolwiek realnych zmian w mechanice huntera.
A skile do melee jak były tak zostały. Czy ktokolwiek ich realnie używa?
 


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Gilgas (Ruttar) on November 04, 2011, 03:14:21 PM
JA, bardzo fajne combo dali teraz w mele.
Co do DPS, nie mam pojęcia, trzeba by odpalić taki programik jak w WOW albo FFXI jest, do zliczania DPS.  Ale wydaje mi się że jadnak hunter ma nieco wiekszy DPS niż inne klasy, przy czym nie jest to jedno "pierdolnięcie" ale stała liczba.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Maet on November 04, 2011, 04:17:05 PM
JA, bardzo fajne combo dali teraz w mele.
Co do DPS, nie mam pojęcia, trzeba by odpalić taki programik jak w WOW albo FFXI jest, do zliczania DPS.  Ale wydaje mi się że jadnak hunter ma nieco wiekszy DPS niż inne klasy, przy czym nie jest to jedno "pierdolnięcie" ale stała liczba.
Nie bawię się takimi programikami, ale są tacy co to robią. Na forum (tym w Hameryce)widziałem porówanie dpsu hunta i RK. Wykręcali obaj około 2000 dps. Rk zabrakło powera po ok 5 minutach, hunter znudził się po 20 min. Dane z bety. Nie wiem na ile różnią się od żywego RoI.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Edhenor on November 04, 2011, 04:58:25 PM
Z tym dps-em to tak różnie jest i mało kiedy jest tak że tylko dps się liczy. Wystarczy przejść się w grupie jako healer i już wszystko jasne. Nieważne jaka klasa czy to hunter czy rk, lm może walnąć ładne combo ale czy warto? Bywa często gęsto że po takim combie "ludzik" albo leży i czeka na reza albo przysparza roboty healerom co bywa że kończy się zgonem tanka albo healera.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Arduneth on November 04, 2011, 06:06:19 PM
dlatego liczy się ogólny DPS a nie burst bardziej, to 2 daje tylko wysokie nr-ki i szybki skok aggro na daną osobę  ;)

w tym momencie faktycznie ujawniałaby się potęga DPSu huntera w przeciwieństwie do nieobliczalnego DPSu LM/RK bazującego na critach :)

co ciekawe to hunterzy (i champy) bardziej kojarzą się z trigger happy samobójcami

swoją drogą jak jest z DPSem hunta i champa na 1 cel?


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Veldir on November 15, 2011, 11:27:25 AM
No cóż, trudno mi policzyć jaki to Vel robił dps w swoim najlepszym okresie. Wydaje mi się jednak, że liczyła się stałość i czas, jaki to robić potrafił, jak i fakt, że nie miał problemu z agrowaniem, chyba, że tego chciałem. Co ważne, także power był zapewniony przy icpr ok. 1100. Nie ukrywam jednak, że zazdrościłem Lhunowi tych 10 tysięcy ;)

Jeśli chodzi o skile melee to przyznam, że realnie ich używam. Mob podbiegający do mnie dostaje zawsze swift stroke (mam podniesiony na broni) i czekam na agile rejoinder (też na broni do 100%). Zwykle dobijam go szybciej dwoma strzałami z bliska niż czekając na napięcie łuku. 

---

Odnośnie zaś dalszych bojów w Roiu to zaszedłem na 71 poziom (bez kilku punktów) i jedyne co do tej pory wymieniłem, bo nie mogłem się oprzeć, to pierścionki, które za pół darmo były na giełdzie (niebieskie na 70 lvl bodaj), no i książkę. Nadal nie mam żadnych problemów z questami/mobami/mini instancjami. Ciągle jestem ciekaw jak daleko tak pociągnę :) Czy tak jak podała Bu do 73 lvl?

---
Bursztynko, podaj proszę jakie agi jest przyzwoite przy obecnych roieniach?


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Maet on November 15, 2011, 11:32:04 AM
Wydaje mi się jednak, że liczyła się stałość i czas, jaki to robić potrafił, jak i fakt, że nie miał problemu z agrowaniem, chyba, że tego chciałem.
Odpowiedź na zagadkę, czym się różni hunter od huntarda ;).


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Eor (Czarny) on November 16, 2011, 10:45:37 AM
Po pierwsze. Nie mam huntera zatem trudno mi się wypowiadać na powyższy temat.
Po drugie. Osobiście uważam, że funkcja hunta jako DPS'a pozostanie dalej niezagrożona.
Po trzecie. Jako healer już niejednokrotnie wyklinałem tych szalonych LMÓw i RKów :), których ledwo mogłem utrzymać poświęcając im CAŁĄ uwagę i odwracając ja od np. tanka. Tak jak ja to rozumiem, gwałtowne spamowanie helem ustawiało mnie wysoko w kolejności agrro, co w połączeniu z możliwym zejściem tanka po odwróceniu uwagi wskazywało jasno następny cel :'(
Równy dps hunta jest zatem znacznie mniej stresujący a sumarycznie wydaje mi się, że nie mniejszy.
Nie wspomnę też o hmyy ... nielubianej właściwości skilli LM/RK ... ja pierdykam jak ja tego nie lubię ... te ognie i błyskawice. Nie dość że przez chwilę nic nie widzę ;D to jeszcze komp lubi mi w tym momencie przylagować.
Reasumując, nie ujmując LMom i RK przydatności, jako healer znacznie bardziej wolę huntera jako range dpsa w teamie - szczególnie dużych 12 osobowych grupach.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Veldir on November 27, 2011, 05:48:18 PM
Przewędrowałem cały questowy świat. Vel nie został wyposażony ani w nowy łuk, ani w nową włócznię. Pojawiło się tylko kilka błyskotek - dwa pierścienie od rzemieślnika na lvl 70 (?) i jeszcze dwa elementy biżuterii z questowych nagród. Wszystko to wystarczyło by bez większych, a nawet  mniejszych problemów dojść do końca. Uwagi, pewnej czujności, wymagała tylko końcówka, bowiem "w pierścieniu" jest dość gęsto i włączenie się do walki kilku mobów musiało kończyć się zgonem.

Z mojej perspektywy w łowcy wiele się nie zmieniło. Może jakaś różnica będzie widoczna w grze drużynowej czy po ubraniu go w nowy sprzęt. Na razie jednak wszystko wydaje mi się tylko kosmetyką nie wpływającą na przebieg gry.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Veldir on February 29, 2012, 11:07:32 PM
I tak przyszło mi doprowadzić Veldira do wyposażenia, które już częściowo mogę potraktować jako optymalne w ramach ROI. Przy pewnych brakach, jak np. 2 części nowego seta, w biżu itd. osiągnąłem statystyki, które wydają mi się już dobrymi. Przyznam, że zdziwiłem się wczoraj zakładając 4 części nowego seta jak niezła pojawiła się konstrukcja. A dokładniej podaję co najbardziej istotne:
Morale - 7779
Power 3294
ICPR - 1128
Agi - 1673
Finezja - 5718
Obrażenia - 20.035 (90%)
Kryt - 17,6%

Sprawdziłem jak to działa na zwykłych mobkach i na smoku i widzę dużą różnicę w stosunku do wcześniejszej wersji. Czekam na test rajdowy, przyznam, że z wielką ciekawością.

Jak to wygląda u Was? Balansujecie czy przeginacie w jakąś stronę? ;)


Title: Re: Co sie hunterowi ROI
Post by: Bursztynka on March 02, 2012, 07:49:38 AM
Przy buildzie na podobne morale, mam więcej crita i mniej max power.

Najbardziej cenię kryta.
Mam wrzucony trait, dający fokusa przy krytycznym trafieniu. Na skirmisze dorzucam 1-2 traity do aoe, do których też kryt jest bezcenny.

Power?
Ma się nie kończyć.
Noszę koło 2-2.5k. Plus 2 traity do zmniejszenia kosztu strzałów, 2legacje, press onward. Gdy tank chwyci agro, to zmieniam tom z -threat, na -power.
 
Na wspólnych wypadach mam 5-10k morale. Zależy czy spodziewam się obrywać. Powinnam mieć peta- Juczny Osioł, bo noszę pełny plecak itemów, które zmieniam w zależności od potrzeby.


Title: Re: Co sie hunterowi ROI w ToO
Post by: Bursztynka on April 16, 2012, 03:14:13 PM
Jaki rodzaj damage, jest najefektywniejszy na bossy ToO.

boss w części    | podatność w t1 |  podatność w t2
------------------------------------------------------------------------------
lightning            | fire light            |  light
----------------------------------------------------------------------------
fire&frost           | brak                  |  nieznana
---------------------------------------------------------------------------
acid                   | fire                    |  nieznana (fire?)
-----------------------------------------------------------------------------
shadow             | fire light            |  nieznana (fire?)
--------------------------------------------------------------------------
Sarumany          | brak                 |  nieznana       

Na podstawie  Knowledge of Lore-Master na wiki i youtube.
Są opinie, że na bossa w acid/shadow t2 najlepiej fire wchodzi.