Pages: [1] 2
  Print  
Autor Topic: Leechers, Tick i co tam jeszcze ze WARslangu  (Read 10463 times)
Rudobrody
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 421



« on: June 16, 2009, 01:49:36 PM »

Wróciłem do gry po półrocznej przerwie i szczerze powiem przestałem Was czasem rozumieć na vencie :)
A chodzi oczywiście w głównej mierze o RvR, gdzie chyba najwięcej się zmieniło od grudnia. Zatem przepraszając za lamerskie pytania proszę o wyjaśnienie:

1) Leecher - kto to jest i jak go rozpoznać? generalnie kojarzy mi się z czymś negatywnym (coś ala farmer) ale nie do końca rozumiem jak to działa.

2) Tick - o co w tu chodzi? dość często słyszę lub czytam na chacie "nie zdążysz załapać się na tika" czy coś podobnego.

3) Jak to jest, że w bronionym Keepie (np.Order), gdzie jeszcze drzwi nie runęły nagle w środku pojawia się party przeciwnej frakcji (np.Destro) - czy to jakiś exploit? czy legalne zmiany, które umożliwiają jakiejś małej grupie "dywersyjnej" przedarcie się do zamku

4) "push" - różnie dość często pojawiające się słowo

5) czy zdobywanie fortecy jest w jakiś sposób ograniczone do 1-2 Warbanb? czy trzeba mieć ileś tam INFLUENCA, czegoś innego, żeby się załapać na atak?

Z góry dzięki
Iago
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1180



WWW
« Reply #1 on: June 16, 2009, 02:02:54 PM »

Po kolei.

1. Leecher - to faktycznie kuzyn farmera, przy czym chodzi o osobników, którzy nic nie wnoszą do rozgrywki, a korzystają z pracy innych. Np. o bandy siedzące w WarCampach i zbierające renowna przy zamykaniu strefy, a nie angażujące się w walkę. A także o osobników udających się do niższych Tierów, żeby zyskiwać renowna za zamykanie stref przez tamtejszych graczy. Np. pod przykrywką rekrutowania w T1 :>

2. Tick - moment, w którym przyznawane są punkty renowna i inne np. za zamknięcie strefy, obronę keepa itp. Często także sam fakt zamknięcia strefy.
"Nie załapać się na ticka" - spóźnić sie na swoją porcję renowna :P

3. tzw. ninja keep-take; wszystkie klasy mdps mają od 30 rr umiejętność Bypass Defences (lub podobną), która pozwala po uaktywnieniu przez 30s. przechodzić przez posterny we wrogich keepach (długi czas nie działała, naprawiona w któymś tam patchu. 1.2? 1.2.1?). Od patcha 1.3 będzie mozna wykupić upgrade dla keepa, który blokuje wchodzenie do samego keepa. Stosowanie ww. umiejętności zostanie ograniczone do polowań na obrońców na zewnętrznych murach. Wszystko legalne, dopóki do środka wchodzą wyłącznie mdpsy.

4. Push - moment skoordynowanego zmasowanego ataku, kiedy na górę rampy wbiegają wszyscy (tanki, mdpsi, czasem także healerzy) naraz, w celu przełamania tank walla. Także: sam atak.

5. Od czasu któregoś "hot-fixa" do fortecy mogą wchodzić wyłacznie posiadacze najwyższych (37+) ranków, a i ich liczba jest ograniczona (tzw. cap jest wyższy dla atakujących niż dla obrońców, podobno w stosunku 3:1). Miało to ograniczyć lagi w trakcie ataków na fortece. Miało to być rozwiązanie tymczasowe, ale jak większość prowizorek prawdopodobnie zostanie na stałe...

Proponuję temat przykleic i wykorzystać jako słownik slangu WARowego.
lonspar
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 40



« Reply #2 on: June 16, 2009, 02:23:32 PM »

to i ja jeszcze zapytam cóż oznacza CC?
Iago
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1180



WWW
« Reply #3 on: June 16, 2009, 02:31:20 PM »

Crowd Control, CC - umiejętności wpływające bezpośrednio na postacie innych graczy, z efektem natychmiastowym lub czasowym, ograniczające możliwości działania lub powodujące przemieszczenie postaci (knockback - odrzucenie, knockdown - powalenie, silence - uciszenie, stun - ogłuszenie, snare - spowolnienie, root - unieruchomienie, disarm - rozbrojenie). W WAR jest tego nadmiar - każda klasa ma co najmniej jedną, zazwyczaj kilka form. Plaga, którą być może kiedyś uda się wyeliminować (tak wynika z części 2 listu od producentów).
Rudobrody
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 421



« Reply #4 on: June 16, 2009, 02:57:21 PM »

No i wszystko jasne  ;D
Wielkie dzięki.
Murkar
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 857


Maruda


« Reply #5 on: June 16, 2009, 03:13:19 PM »

Crowd Control [...] Plaga, którą być może kiedyś uda się wyeliminować.

Crowd Control jest bardzo ważnym elementem taktyki na poziomie grupy.
To dzięki cc na scenariach wygrywają zorganizowane drużyny. Bez tego elementu decyduje sprzęt uczestników - kto mocniej wali, kto mocniej leczy.
Tylko możliwość wyłączenia pewnych elementów drużyny przeciwnej decyduje o umiejętnościach graczy.

Niestety aktualnie cc jest bardzo niezbalansowane: każdego nietanka można zabić w 2 sekundy, a różne formy cc trzymają 5-7 sekund.
Moim zdaniem w tym względzie trzeba:
- albo znacznie zmniejszyć dps (wiązałby się też z tym nerf group heala) tak, aby zwykły spam skilli nie powodował masowych zgonów, a dopiero użycie cc albo mocnego spiku pozwalało powalić przeciwnika
- albo zmniejszyć czas działania cc tak, aby zostawić jakąkolwiek możliwość działań obronnych, myślę, że 3 sekundy na blokady (Diasarm, Disable, czy Silence) byłoby lepsze (na Root, czy Snare nie ma co narzekać, wystarczy ogarnąć kto gdzie stoi i czemu nie może pushować tak szybko jak by niektórzy chcieli albo kto się wlecze z tyłu i wymaga pomocy)
- albo nawet trochę wydłużyć działanie różnych skilli cc, ale dodać więcej skilli usuwających tego typu efekty, jako AM mam 1 moralkę (60 sekund cd) do usunięcia przeszkadzajek rzuconych na mnie, chciałbym w takim układzie widzieć jednak skill, który mogę zaspamować na każdego w grupie z mniejszym cd (20 sekund) nie żeby go obronić przed cc, ale mu go usunąć, w ten sposób zwiększa się istota komunikacji (kto co ma na sobie) i jeszcze bardziej możliwości taktyczne, a to to przecież chodzi w każdym PvP

Wszystko imHo oczywiście, pewnie trzeba jakoś to wydzielić z tematu, wybaczcie za spam :D.
Elron
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 407



« Reply #6 on: June 16, 2009, 03:21:39 PM »

A pomyslec ze Mythic reklamowal swego czasu WHO jako gre z minimalna iloscia CC a "klasami od CC" mialy byc tanki:)
Rudobrody
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 421



« Reply #7 on: June 17, 2009, 09:56:20 AM »

A to jeszcze dołoze do słownika:

PRE-MADE GROUP = ustawiona wcześniej grupa 6-osobowa, zwykle z tej samej gildii. W przeciwieństwie do (PUG) Pick-Up-Group ma zwykle przewagę ze względu na posiadanie optymalnego składu, wspólych Add-on'ów  no i komunikacji głosowej (np.VENT)

S/B = sword & board = 1h weapon + shield

zaczerpnięte z: http://forums.warhammeronline.com/
Luna
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 440



« Reply #8 on: June 17, 2009, 02:22:01 PM »

to dołóżmy jeszcze

DMG   - Obrażenia
DPS    - Damage per second- obrażenia na sekundę,
MDPS  - Mele Class DPS - klasy walczące w zwarciu
RDPS   - Range Class DPS - klasy zasięgowe - walczące na odległość

DOT - Damage Over Time - Obrażenia rozłożone w czasie
HOT - Heal Over Time - Heal rozłożony w czasie

AoE  - Area of Effect - inaczej obszarówka - może być Heal lub DPS - attak kilku przeciwników naraz lub też Heal grupowy

Agroo vel Hate - odnosi się do PVE i tego jak postrzegają Ciebie Moby ( Mob = "potworek" "Boss" wróg kontrolowany przez komputer itp ) - ogólnie zasada jest jasna , nie możesz prze'Agrować Tanka bo inaczej Boss skupi swoją niechęć na Tobie , Tank w tej sytuacji ma zawsze rację , a ten co przeagrował zazwyczaj winny jest WIPE'u :)
WIPE - ogólnie all are dead, nie udana akcja zakończona śmiercią większości :)
INC- incoming - nadchodzi , atakują , prośba by podawać na głównym ilość, przynajmniej w przybliżeniu , many a lot , WB etc.
Pull - zaplanowany atak, po zgłoszeniu gotowości graczy następuje ustalony atak .

Po za tym:
•   BoE - Bind on Equip - Gdy założymy item z tą właściwością, “przywiązuje się” do nas i nikt inny już nie będzie mógł go założyć - czyli nie będzie go można sprzedać innemu graczowi.
•   BoP - Bind on Pickup - j. w., ale item zostaje do nas przywiązany od razu, gdy tylko będziemy go mieli w backpack’u.
•   BRB - Be Right Back - Zaraz wracam.
•   FFS - For Fuck Sake - do cholery jasnej.
•   GJ - Good Job - dobra robota.
•   GTG - Got to Go - Muszę lecieć.
•   IMO - In My Opinion - W mojej opinii.
•   LFG - Looking for Group - Szukam grupy do instancji x. Nazywa się też tak kanał, do tego samego celu.
•   LFM - Looking for More - Szukam więcej ludzi do instancji x.
•   LOL - Laughing out Loud - śmiech.
•   NVM - Nevermind - Mniejsza z tym.
•   NP - No Problem - Nie ma za co.
•   NPC - Non-playing Character - postać kontrolowana automatycznie przez komputer, są to nie tylko stojący handlarze, strażnicy czy postacie zlecające questy, ale także wrogo nastawione mobki.
•   OMW - On My Way - Jestem w drodze (do jakiegoś punktu).
•   ROTFL - Rolling on the floor - laughing - śmiech.
•   TY, THX - Thank You - Thanks
•   WTB - Want to Buy x - Chcę kupić przedmiot x. Stosowane na kanałach handlowych, ogłoszeniach
•   WTS - Want to Sell x - Chcę sprzedać przedmiot x.
•   WTT - Want to Trade x for y- Chcę się zamienić x za y.
•   WTF - What The Fuck - Co do kur*y?. mocno wulgarne :)


Komciu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 268



« Reply #9 on: June 19, 2009, 02:50:43 AM »

A dla mnie CC to zawsze będzie Close Combat.
WTH zamiast WTF opcjonalnie.^^

Chociaż takie słowniki słów uniwersalnych to można sobie darować, każdy pewnie gdzieś się spotkał z GG, GJ, AFK, proponuję zostawić te dotyczące tylko WAR.
RAJ
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 673


« Reply #10 on: June 19, 2009, 07:44:27 AM »

sprzeciw, niech zostanie pelny slownik, bo sa ludzie ktorzy moga nie miec wczesniejszych doswiadczen z mmo (jak ja)
Piria
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 83



« Reply #11 on: June 19, 2009, 01:11:22 PM »

GG? GJ? Pierwsze słyszę :P

słownik powinien być i już!

o ile AFK pojawia się pewnie w każdej grze, o tyle niektóre skróty są wyłącznie WARowe, typu skróty nazw BO-sów (battle objectiv-ów, tych flag co się je przejmuje) - albo od ich nazw, albo od ich typu, który jest pod nazwą i w każdej krainie są te 4 typy. I tu mamy
HB - healing boon
DB - befensive boon
AG - artisans gift
MG - merchants gift
są też skróty od pierszych liter krain... od nazw profesji, strasznie dużo tego.
yacah
Bohater
***
Offline Offline

Wiadomości: 794



« Reply #12 on: June 19, 2009, 01:28:13 PM »

gg- good game , good going (zalezy od interpretacji) -znaczy mniej wiecej -  dzieki za gre ... :)

gj - jak wyzej
Fland
Przybysz.
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 508



« Reply #13 on: June 19, 2009, 01:35:00 PM »

GL & HF - bardziej w shooterach stosowane niz w mmo , ale czasami sie z czyms takim spotykam - good luck and have fun :)
yacah
Bohater
***
Offline Offline

Wiadomości: 794



« Reply #14 on: June 19, 2009, 01:47:31 PM »

Ninja - czlowiek , ktory needuje na wszystko , nawet rzeczy , ktorych nie potrzebuje (np slayer needujacy amulet do inteligencji) - niemile widziany , czesto wyszydzany i kickowany z WB/party

INC! - zawolanie znaczace INCOMING! - czyli nadciagajace oddzialy wroga - taki wykrzyknik , zeby ludzi zmobilizowac

CU , Cya - see you (ya) - do zobaczenia - pozegnanie

Laterz/Laters - do zobaczenia pozniej - jak w/w

FG - full group - czyli cala 1 grupa (przy podawaniu ilosci ludzi) ... np 3FG = 18 osob

FYI - for Your information - dla Twojej wiadomosci

BTW - by the way - na marginesie mowiac

OP - overpowered - czyli przegiety (mowiac o klasie) ...
Pages: [1] 2
  Print