Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Mini encyklopedia Etten  (Read 2236 times)
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« on: December 04, 2013, 02:00:27 PM »

Główne Lokacje na Ettenmoors:

Glân Vraig (GV)
Pozycja „startowa” i główna Twierdza wszystkich Freepów na Etten . GV jest chronione przed dostępem Creepów i nie może być przez nich zdobyta w żaden sposób. W środku jest Voult, Bard, trenerzy klasowi, vendor, trader, kukły do treningu, kilku NPC od których można dostać questy, oraz stajnia z której można dojechać do Bree, Rivendell, TH, MD.

Ost Ringdyr (OR)
Położona na wschodzie, otoczona wąskimi ścieżkami chronionymi przez orły i niedźwiedzie. OR to główna baza Freepów. To tutaj przebywają przywódcy Freepowej armii. Jest tu wielu NPCów od których można dostać questy do wykonania na Etten. OR i GV łączy tzw. safe pass – czyli bezpieczna ścieżka. Może zostać zdobyte przez Creepy, jednak nie może być przejęte. Po prawej stronie od wejścia znajduje się brama do DoF.

Tol Ascarnen (Tol / TA) (+30%)
Środek Etten, główna Twierdza, położona na wyspie na środku rzeki Hoarwell. Dostać się tam można dwoma mostami południowym (STAB) i zachodnim (WTAB), oraz dwoma brodami zachodnim i wschodnim. Może być kontrolowana zarówno przez Creepy jak i Freepy. Dobra pozycja obronna, trudna do zdobycia.

Hoarhollow (HH)
Wioska Hobbitów na wysepce na rzece Hoarwell na południowym wschodzie Ettenmoors. Pod przywództwem burmistrza Wat Mudbottoma twardo stawiają opór i nie poddają się armii Angramu. Miejsce w którym wielu Creepów wykonuje zadania zlecone przez przywódców z DG.

Grimwood Lumber Camp (LC) (+20%)
Hobbici z HH to głównie ogrodnicy i farmerzy, ale część z nich to także wprawieni cieśli którzy zbudowali tutaj swój tartak. Obóz jest pod stałym zagrożeniem i często toczą się tu walki o kontrolę nad tym bogatym w drewno punktem. W środku quest  giverzy – głównie jeśli chodzi o zbieranie drewna w okolicznych lesach. Może być zdobyty i przejęty zarówno przez Creepy jak i Freepy.

Isendeep Mine (Isen / ID) (+20%)
Dawno temu, najprawdopodobniej olbrzymia jaskini trolli, aktualnie kopalnia gdzie toczą się walki o cenne zasoby metali, wykorzystywane do tworzenia broni. Jej położenie na północy Etten, blisko wioski goblinów Grothum, tworzy bardzo trudną sytuację w utrzymaniu kontroli przez Freepy. Może być zdobyta i przejęta zarówno przez Creepy jak i Freepy.

Tirith Rhaw (TR) (+20%)
Zrujnowana ciągłymi walkami wieża położona na zachód od OR, i na wschód od TA. Pozwala na obserwowanie lasów położonych na południe rzeki Hoardale i twierdzy TA. Dobre stanowisko obronne. Może być zdobyta i kontrolowana zarówno przez Freepy jak i przez Creepy. Kontrola nad TR daje dostęp do północno-wschodniego graveyardu.

Lugazag (Lug) (+20%)
Ponura wieża położona na południe od Gramsfoot, wyniszczona ciągłymi walkami, daje punkt obserwacyjny na TA oraz na skaliste i nieprzyjazne Steps of Gram. Może być zdobyta i kontrolowana zarówno przez Freepy jak i przez Creepy. Kontrola nad Lug daje dostęp do południowo-zachodniego graveyardu.

Grothum (GR / Groth)
Wioska Snowreap goblinów, położona daleko na północy w cieniu góry Gram. Pod wodzą dwóch liderów Bok-a i Gasham-a, miejsce to opiera się atakom Freepów – których często można tu spotkać wykonujących zadania zlecone przez przywódców z OR.
 
Gramsfoot (Grams)
Pozycja „startowa” i główna Twierdza wszystkich Creepów na Etten . Grams jest chronione przed dostępem Freepów i nie może być przez nich zdobyta w żaden sposób. W środku są trenerzy klasowi, vendor, trader, kukły do treningu, kilku NPC od których można dostać questy

Dar Gazag (DG)
Położona na zachodzie, otoczona murami, główna twierdza Creepów, połączona z Gramsfoot tzw safe pass. W środku wielu NPC, kilku quest giverów. Znajduje tu się również wejście do DoF.

Inne Ważne Lokacje:

Delvings Of Fror (DoF) (+30% +30% +40% = +100%)
Delvings of Frór, są ogólnodostępnymi podziemiami dostępnymi zarówno przez creepy jak i freepy, znajdują się pod terenem Ettenmoors. Główne wejścia znajdują się przy DG (crepes) i OR (freeps). Znajduję się tutaj 3 bossów: Rottenroot (Tree), Grodris (Drake), Gaergoth (Middle Boss), każdy z nich po zabiciu przez daną stronę daje dodatkowy buff do renown. Do DoF można również wejść poprzez backdoor z każdego Outpostu, oraz z OC i EC..

Orc Camp (OC)
Obóz orków znajduje się na północ od TR, i na południe od GY. Znajduje się tutaj wejście do DoF. Creepy mają możliwość wysłania tyranta do pomocy w przejęciu TA.
 
Elf Camp (EC)
Elf Camp znajduje się na południe od Lug, blisko GY. W środku kilku freepowych NPC, wejście do DoF. Freepy mają możliwość wysłania An-a do przejęcia TA.

Outposts (OP)
Na terenie Etten znajdują się 4 Outposty: River OP, Isendeep OP, Arador’s End OP, Hoarhallow OP. Każdy z nich może być przejęty przez freepy jak i przez creepy. Kontrolowanie 1 OP dodaje boosta do mastery +3400 Physical i +3400 Tactical Mastery (x4= 13600). Jeśli przez dłuższy czas żadna ze stron nie przejmuje OP, przechodzi on pod kontrolę „neutralną” dla Forces of the Delvings of Thror.
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #1 on: December 04, 2013, 02:00:36 PM »

Skróty (i wyjaśnienia) używane na Etten i na OOC:

•   AEop – Arador’s End Outpost.
•   Aud/Auda – Audacity, pasywna statystyka aktywna na etten, dostępna dla obuydwu stron. Obniża inc dms, czas cc, power cost
•   Auto-flip – Automatyczna zmiana kontroli nad Keepem bez pomocy graczy.
•   BA – Black Arrow.
•   BD/BKD – Back Door, czyli tylne wejście do keepu lub OP. (Where is the aceton? TR BKD. – Gdzie jest akcja/walka? Przy tylnym wejściu do TR)
•   Bub – Bańka, Bąbel – Heblująca lub ochronna bańka dostępna dla niektórych klass, lub zakładana innym klasom jako dodatkowa ochrona.
•   Buff – Bonus w postaci np. poniesienia statystyki lub innych pozytwynych efektów
•   Burg/Brg – Burglar.
•   BV – Bear Valley, dolina miśków w okolicach TR i koło GV.
•   CC – Crowd Control. Stun, Mez, Root, Fear, Slow to przykłady CC, najprościej tłumacząc efekty spowalniające i zatrzymujące przeciwnika.
•   CJ – To ‘corpse-jump’, czyli skakanie po zabitym przeciwniku, okazywane jako brak szacunku oraz naśmiewania się z przeciwnika.
Inne przykłady podobnego (i mało przyjemnego zachowania)
•   CG – Captain General, przywódca wolnych ludzi w Keepie
•   Clubbing – znane także jako Rank Farming. Definicja Turbinek: "the intentional surrender of your character to an enemy; resulting in a purposeful defeat and a gain of Infamy or renown to increase rank”. Nabijanie ranku poprzez podkładanie się przeciwników, wszelkiego rodzaju ustawki lub też wykorzystywanie darmowych kont lotro do tworzenia Freaverów i zabijanie ich dla Renown. Często spotyka się też podejście że GTA jest traktowane jako arena dla Clubbersów.
(W oczach creepów 95% graczy freepowych to clubberzy)
•   Comms – Commendations, główna waluta Etten za którą freepy kupują sety, potki, LI i inne dodatki a creepy, Audacity, sille, traity, potki itp.
•   Cows – Krowy czyli Aurochy koło GTA, pośród których jest Rockwithers, (or Rocky), stgnaturkowy auroch
•   Cpt (Capt, Cappy) – Captain.
•   Craid – Creep Raid.
•   Creeps – Monster Players.
•   DC – Dwarf Camp, obóz koło zachodniego wejścia do kopalni ID, założony przez krasnoludy
•   Dc – Disconect - czyli chwilowa utrata połączenia z serverem
•   Def/Defi – Defiler.
•   DG – Dar-Gazag.
•   DoT – Damage over Time
•   DP – Destiny Points, stare pkt zdobywane m.in za levelowanie.
•   DPS – Damage Per Second.
•   Eagle Valley – Dolina orłów pomiędy GV a OR.
•   EC – Elf Camp.
•   Flip – czyli przejęcie keepu/op przez drugą stronę (flip – zmiana/przekręcenie).
•   Flank – Manewer (głównie rajdowy) używany aby obejść grupę z którą się toczy walkę kierując i zaatakować z innej strony (right flank, left flank, rear flank). Manewr niejednokrotnie mocno zaskakujący i powodujący niemałe zniszczenia.
•   Flonk – to taka niby flanka ale po stronie creepów.
•   Freaver – A Free-To-Play Reaver – czyli gracz z kontem F2P która stworzył sobie postać reavera (darmowa klasa).
•   Flop – Odnosi się do minsterlskiego skila ‘Feign Death’, po którego użyciu minstrel wychodzi z combatu pozorując własną śmierć i jest nieatakowalny w tym stanie. (dotyczy również hobbickiego skilla rasowego)
•    Fraid – Freep raid.
•   Freeps – Free Peoples.
•   Gank – Pojęcie które wzięło się od ‘Gang kill’, odnosi się między innymi do graczy którzy (w kilku) atakują solo gracza na terenie GTA (również nazywane „małym zergiem”), lub do graczy (najczęściej Wargów) którzy wykorzystując m.in. stealtha „dobijają” zwycięskiego gracza z porzedniego pojedynku. Pojęcie często nadużywane przez freepów niejednokrotnie gdy jakis HiRank creep zabija świeżynkę freepa.
(często mówi się że wielu freepów clubbinguje, ale jeszcze wiecej creepów gankuje ;))
•   Goldie – Old Goldhead, czyli „szefo” miśków koło TR
•   Gollo – Golloval, Orzeł na zachód od ID
•   Grams – Gramsfoot
•   Grd – Guardian.
•   Grenie/Cookie – Młodziak, nowy gracz, low rank na Etten.
•   Groth/GR – Grothum, wioska gobelinów pomiędzy OR a ID
•   Grp – Group, Fellowship (najczęściej odnosi się do 6 osób), mniej niż raid, wiecej niż solo :)
•   GV – Glain Vraig, główna baza wypadowa Freepów
•   GY – Graveyard, Cmentarzysko – miejsce chronione przez łuczników tzw One-shootersów gdzie „podnosimy” się po przegranej walce. Znane także jako Rez Circle.
•   HH – Hoarhollow, Wioska hobbitów na południowym zachodzie
•   HIPS – Hide in Plain Sight, sill Burga, ale również  i Wargów (choć pod inna nazwą „Disappear”). Pozwala na „ucieczkę” z pola walki poprzez wejście w stealtha na krótki okres czasu.
•   HHOP/SOP – (czasami Hop) Hoarhallow Outpost.
•   HoT – Heal over Time
•   Hunt/Hnt – Hunter.
•   Inc – Incoming, czyli „zbliżają się”, „atakują”, „nadchodzą” najczęściej używane przy starciach rajdowych „Raid incoming!”
•   Infamy – punkty zdobywane za zabijanie freepów (lub za questy) pozwalające na zwiększanie ranku.
•   Isen/ID – Isendeep Mine.
•   IDOP – Isendeep Outpost.
•   KB – Killing Blow – czuli Zabójczy cios. Ostatni, zadany cios w przeciwnika pozbawiający go życia.
•   LC – Grimwood Lumber Camp.
•   Leech (or Leeching) – Pijawka, osoba najczęściej nie uczestnicząca bezpośrednio w walce ale korzystająca na niej poprzez założenie najczęściej HoTa na gracza, lub „zaznaczenie” przeciwnika pojedynczym ciosem. Zdobyte pkt renown/infamy dzielą się wtedy poprzez graczy uczestniczących w walce i dla pijawek po równo dla każdego (co w praktyce oznacza „stratę” dla gracza toczącego walkę i zwycięzcy pojedynku)
•   LoS – Line of Sight – Linia widoczności. Najczęściej używane w przypadku czy widzi się przeciwnika czy nie, np. „target not in the line of sight”
•   Lm – Loremaster.
•   Lug – Lugazag.
•   Mini (Min, Mincer) – Minstrel.
•   Ninja Invite – często niechciane zaproszenie do grp/rajdu od innego gracza (lub zaproszenie nieuzgodnione itp.)
•   Noras/Norbogs – małe stworzonka, Norbogs koło TA
•   NPC – Non-Player-Character.
•   OC – Orc Camp
•   Old EC – Miejsce w któym kiedyś znajdował się EC, blisko STAB.
•   Old OC – Miejsce w którym kiedyś znajdował się OC, na południe od WTAB (TA Crude Map) OOC – Kanał do „rozmów” na etten.
•   OP – Outpost.
•   Op – Overpower – często używane pojęcie przez zarówno Freepy jak i Creepy oznaczające, „przepakowaną” postać, czyli bardzo mocną, niejednokrotnie używającą tzw store buffs
•   Ost/OR – Ost Ringdyr
•   PVE – Player versus Environment, najczęściej używane na etten w odniesieniu do graczy zdobywających Commsy i Renown/Infimy, poprzez robienie questów na etten.
•   PVP – Player versus Player. Walki pomiędzy graczami.
•   Rat – Raid Assist Target. ZAWSZE ATAKUJ RATA! :)
•   Renown – punkty zdobywane za zabijanie Creepów.
•   Rez – Resurrect, czyli tzw. podniesienie gracza, ożywienie go.
•   Rk – Runekeeper.
•   Rop –River Outpost.
•   RvR – Raid vs Raid.
•   SB/STAB – South Bridge, południowy most od TA.
•   SI –Stun Immunity/Anti-stun – czyli „buff” zapobiegający niektórym efektom CC
•   Spars / GTA – nieoficjalne miejsce sparingów 1v1 (Good TA Map - GTA) – To nie jest oficjalne miejsce 1v1, takowe nie istnieje – całe etten jest obszarem „wolnej” walki, jednak wielu graczy „sznuje” GTA i nie atakuje tam graczy.
•   Tag/Tagging – podobne do leeching, ale głównie skupiające się na „zanaczeniu” przeciwnika dmg.
•   Tol/TA –Tol Ascarnen.
•   TR –Tirith Rhaw.
•   TR Road – Droga z TR do TA
•   TR Rock – Wielka skała na wschód od TR.
•   WTAB – Zachodni Most z/do TA.
•   WL – Warleader.
•   Wrd – Warden.
•   Xroads – Skrzyżowanie dróg LC STAB.
•   Yroads – skrzyżowanie 3 dróg (tworzące Y). Pomiędzy Lug, WTAB i drogą do EC
•   Zerg – Wyobrażenie pociągu który przejeżdża po małej myszce… najczęściej odnosi się sytuacji gdy gracz został „przejechany” przez cały rajd strony przeciwnej.
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #2 on: December 04, 2013, 02:00:46 PM »

R
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #3 on: December 04, 2013, 02:00:59 PM »

Rezerwacja na później :)
Engril
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1463



« Reply #4 on: December 04, 2013, 02:08:10 PM »

Nudzi Ci się Milo? :D
Milo
Przybysz.
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1844


Why so serious... Its only a game.


« Reply #5 on: December 04, 2013, 02:12:08 PM »

eeee tam... z dzieciakami siedzę :)

Myślę, że każdy z czegoś takiego skorzysta, zarówno nowi jak i starzy już gracze :)


PS. Sorki za błędy, Word na siłę próbuje wszystko co napisze poprawić ;D
Gudrim
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 311



« Reply #6 on: December 04, 2013, 03:57:51 PM »

Mi się na pewno przyda.  :D Zapewne pierwsze co zrobię po wbiciu 95, to pójde na Etten zabić paru orków by samemu zostać niedługo później, albo od razu zabitym.
viferia
Gość
« Reply #7 on: August 25, 2014, 03:41:20 PM »

Moze sie komuś przyda ( starzy bywalcy pewnie na pamięc znają ale ja sie tam, nadal gubie:P) mapka wyjść

Pages: [1]
  Print