Pages: [1] 2 3
  Print  
Autor Topic: Rozważanie różne nt nowego regulaminu ;)  (Read 10423 times)
Inkwizytor
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1639



« on: May 20, 2011, 03:38:01 PM »

Myślę, że przynajmniej na początku przyda się miejsce gdzie możemy dyskutować na powyższy temat.

Przy okazji link do nowego regulaminu http://twierdza.org.pl/index.php?topic=6038.0

Przede wszystkim chciałbym wyrazić moją ogromną radość, że w gildii ponownie zaczęło się coś dziać i znalazły się osoby którym chce się coś robić. Cieszy mnie również to że wracamy do źródeł z których nasz WARowy oddział się wywodzi - mam nadzieje że pozostałe sekcje Twierdzy również to ucieszy ;)

Ale do rzeczy:

1.  §2 Rangi w gildii - fajna sprawa wprowadzenia rangi Weteran i Doradca - w sumie nigdy na to nie wpadliśmy - mam tylko nadzieje że Doradca nie będzie "martwą" rangą.

2. §3 Kwestie techniczne związane z postaciami - powiem wprost (zresztą Charakternik już o tym wie) - nie podoba mi się ten zapis. O ile logicznym jest brak altów dla rekrutów (zawsze tak było) o tyle ograniczenia dla członków gildii nie rozumiem.
Co komu przeszkadzają dodatkowe postacie w gildii? Wywalenie ich z gildii spowoduje tylko, że część graczy rzadziej będzie się pojawiała (grając na alcie poza gildią) - a to nigdy nie będzie dobre. Zawsze byłem zwolennikiem ewentualnie utrzymywania aktywności postaci (po 30dniach kick).
Nie rozumiem również czemu wyższe rangi mogą mieć więcej altów? Tu już mi zajeżdża "elitarnością" w gildii - kolejny powód do nieporozumień.

3. §4 Komunikacja w gildii - zakaz przeklinania - no w końcu!!! To zawsze był dla mnie ważny punkt w Twierdzy i cieszę się że powracamy do tego w WARze. Zapis ten wyróżniał Twierdzę i powodował, że współpraca z członkami była przyjemniejsza - nie trzeba bluzgać, żeby być zrozumiałym czy nawet żeby wyrażać emocje.
Ciekaw jestem jak obecni członkowie - przyzwyczajeni do braku ograniczeń w tym zakresie - przystosują się do zmiany? ;) Mam też nadzieje, że furtka pozostawiona na mumble nie będzie notorycznie wykorzystywana i tylko od czasu do czasu przy wipie usłyszę "Oż kur...", a nie jak do tej pory "No chodzi tu ku.wo, zajeb... Cię"

4. §5 Zasady gry podczas RVR - bardzo fajnie - mam nadzieje, że  gadanie bez potrzeby, a już w ogóle gadki towarzyskie podczas działań sc/rvr znikną całkowicie i gildiowicze nauczą się, że czym innym jest otoczka towarzyska w gildii a czym innym wspólne granie i walka z destro.
Znajdą się pewnie wielce niezadowoleni - mam mimo wszystko nadzieje, że nie opuszczą gildii tylko nauczą się korzystać z wielu dostępnych na mumble kanałów.


To tak w skrócie ;)

Czekam teraz na zalew nowych rejestracji na forum ;)

Mała uwaga - mamy mumble, ale przypominam, że Twierdza posiada własny serwer ventrilo, z którego mogą korzystać pełnoprawni członkowie gildii (mam tu na myśli Twierdze jako całość). Pozostawiam ten temat pod rozwagę oficerów - trzeba by też skontaktować się z władzami Twierdzy, żeby ustalić szczegóły.

Wieczorkiem będę ingame - spodziewam się big dramy ;)
Vallian
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 44



« Reply #1 on: May 20, 2011, 05:11:50 PM »

Jeśli chodzi o mnie i szybkie refleksje to:

pkt 3 Kodeksu dotyczący Nazewnictwa - troche przesada, mamy już graczy z nickami przypominającymi dwukasetową spawarkę do drewna. Imo punkt ten należy nieco zmodyfikować, jeśli ma on obowiązywać.

pkt 9 tegoż samego Kodeksu to jawna prowokacja! Jestem na "nie"

I narazie to wszystko, Regulamin cacy, tak jak omawialiśmy na zlocie ;)

"No chodzi tu ku.wo, zajeb... Cię"

hehe, mam nieodparte wrażenie że wiem o kogo chodzi ;) żeby ładnie klnąć trzeba mieć flow jak Bogusław Linda :P
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #2 on: May 20, 2011, 06:03:23 PM »

Jeśli chodzi o mnie i szybkie refleksje to:

pkt 3 Kodeksu dotyczący Nazewnictwa - troche przesada, mamy już graczy z nickami przypominającymi dwukasetową spawarkę do drewna. Imo punkt ten należy nieco zmodyfikować, jeśli ma on obowiązywać.

Punkt dotyczy tych graczy, którzy wstępują w nasze szeregi. Mieliśmy wczoraj długą i burzliwą dyskusję na ten temat.
pkt 9 tegoż samego Kodeksu to jawna prowokacja! Jestem na "nie"

sprecyzuj proszę o który punkt Ci chodzi
Inkwizytor
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1639



« Reply #3 on: May 20, 2011, 06:03:58 PM »

Jakość poszczególnych nikców zawsze była w Twierdzy przestrzegana - nie raz prosiliśmy gracza o zmianę nicka (w sensie zmianę postaci jeśli był na niskim levelu). Głowy nie dam sobie uciąć ale chyba Napadzior jest właśnie takim przykładem.

Co Ci się nie podoba w podsumowaniu? Jak dla mnie całkiem sensowne.

EDIT - @Eldricht - właśnie się zastanawiałem jak chcecie rozwiązać problem niektórych nicków już istniejących w gildii. Pomysł z ich pozostawieniem z równoczesnym ograniczeniem dla nowych graczy średnio mi sie podoba - jak nowy gracz zareaguje jak zobaczy że przed chwilą kazali mu zmienic nicka a w gildii biegają ciekawsze? "Co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie"?

Rozwiązanie mi się nie podoba, chociaż wysokie standardy nazewnictwa jak najbardziej popieram.
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #4 on: May 20, 2011, 06:12:37 PM »

Rozwiązanie jest proste - nowy regulamin, który został właśnie wprowadzony. To tak jak ustawa, prawo nie działa wstecz czyli Ci, którzy mają nicki powiedzmy specyficzne nie mogą zostać zmuszeni do ich zmiany ani też nie można wobec nich wyciągać żadnych konsekwencji.
sin
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 36


Sinafaye


« Reply #5 on: May 20, 2011, 06:44:52 PM »

Nie rozumiem również czemu wyższe rangi mogą mieć więcej altów? Tu już mi zajeżdża "elitarnością" w gildii - kolejny powód do nieporozumień.
Nie chodzi o zadna elitarnosc, po prostu wypadalo by wynagrodzic jakos graczy, ktorzy sie staraja.
Inkwizytor
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1639



« Reply #6 on: May 20, 2011, 07:59:15 PM »

Jes tto jakiś argument, ale nadal obawiam się różnicowania gildiowiczów.
Medaelcor
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Reply #7 on: May 21, 2011, 12:29:40 AM »

Fajnie, że coś się zaczyna kręcić w dobrą stronę. Zobaczymy jak wyjdzie w "praniu".
Inkwizytor
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1639



« Reply #8 on: May 21, 2011, 10:26:25 AM »

Pozwoliłem sobie zmodyfikować datę w temacie z regulaminem (wchodzi w życie 23.05, a nie 23.06 ;) ) i go przykleiłem.

Dodatkowo poodklejałem nieaktualne tematy o podobnej treści i zmodyfikowałem listę oficerów w tematach gdzie taka się pojawiała ;)

Otworzyłem też (zamknięty ze względu na brak potrzeby) temat gdzie akceptuje się regulamin. Ponieważ akceptacja jest wymagana doradzam skorzystanie z tego tematu (w tym dziale, powyżej).


EDIT:
zaktualizowałem również tematy dotyczące gildii i rekrutacji na forum przełęczy:

http://forum.warhammeronline.pl/index.php/topic,6621.0.html
http://forum.warhammeronline.pl/index.php/topic,6618.0.html
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #9 on: May 21, 2011, 11:02:12 AM »

Jeszcze proponuję zmienić temat wywalając "oraz przedsionek do Garaz Runkaraki" ;)
Vallian
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 44



« Reply #10 on: May 21, 2011, 11:54:31 AM »


pkt 9 tegoż samego Kodeksu to jawna prowokacja! Jestem na "nie"

sprecyzuj proszę o który punkt Ci chodzi

"9.   Praworządność i podążanie za Lore danej gry – przestrzegamy zasad panujących w świecie danej gry i trzymamy się zasad fair play. Nie ninjujemy, nie gankujemy, nie obrażamy innych graczy."

O ile obrażanie innych graczy jest zrozumiałe, to zakaz ninjowania i gankowania jest do kitu. Dlaczego? Po pierwsze dobry gank to jedna z najlepszych opcji do szybkiego levelowania. Po drugie imo należy użyć wszelkich możliwości żeby pokonać wroga (bez exploitów) wiec czy to ninja, czy to gank, wróg leży i to sie liczy.

edit:
literówka
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #11 on: May 21, 2011, 12:00:50 PM »


pkt 9 tegoż samego Kodeksu to jawna prowokacja! Jestem na "nie"

sprecyzuj proszę o który punkt Ci chodzi

"9.   Praworządność i podążanie za Lore danej gry – przestrzegamy zasad panujących w świecie danej gry i trzymamy się zasad fair play. Nie ninjujemy, nie gankujemy, nie obrażamy innych graczy."

O ile obrażanie innych graczy jest zrozumiałe, to zakaz ninjowania i gankowania jest do kitu. Dlaczego? Po pierwsze dobry gank to jedna z najlepszych opcji to szybkiego levelowania. Po drugie imo należy użyć wszelkich możliwości żeby pokonać wroga (bez exploitów) wiec czy to ninja, czy to gank, wróg leży i to sie liczy.

Co do gankowania masz rację - sam gankuję przecież, ninjowanie generalnie się skończyło.
sin
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 36


Sinafaye


« Reply #12 on: May 21, 2011, 12:44:38 PM »

Coz, warhammer polega na pvp, wiec ta zasada nie aplikuje sie chyba do niej. ;-) A raczej aplikuje sie w taki sposob, ze gankowanie jest zgodne z jej lore. ;-)

Eldricht: Z nadrzednego regulaminu Twierdzy, z tego co zauwazylem w koncu. ;-p
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #13 on: May 21, 2011, 12:47:08 PM »

Wyczarował chyba ze starego regulaminu, też nie zauważyłem. A nowy jest tutaj: http://twierdza.org.pl/index.php?topic=6038.0
Eldricht.
Weteran
**
Offline Offline

Wiadomości: 190



« Reply #14 on: May 21, 2011, 12:54:32 PM »

Coz, warhammer polega na pvp, wiec ta zasada nie aplikuje sie chyba do niej. ;-) A raczej aplikuje sie w taki sposob, ze gankowanie jest zgodne z jej lore. ;-)

Eldricht: Z nadrzednego regulaminu Twierdzy, z tego co zauwazylem w koncu. ;-p
Masz rację. Skoro on również obowiązuje to może ktoś mi dziś wieczorem pomoże wyfarmić pockety na podstawie punktu 6 kodeksu ;D
Pages: [1] 2 3
  Print