Pages: 1 2 [3]
  Print  
Autor Topic: Propozycja- zbieranie surowcow  (Read 16350 times)
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #30 on: July 22, 2008, 06:32:06 PM »

Ja po prostu obawiam sie ze przy jakichkolwiek systemach punktow, bonusow dodatnich, ujemnych powstanie balagan, niepotrzebne emocje itd. Poza tym potrzeba bedzie kogos, kto bedzie potrafil trzymac to wszystko w garsci i aktualizowac na biezaco. Tak jak pomyslalem chwile nad propozycja Elk'a to wydaje sie ona rozsadna zrobic to szybko i bezbolesnie kilkoma wieczorami....

ale co ja tam sie odzywam z moim levelem :D

pzdr

Nie tylko level sie liczy :)
Severeen
Wojownik Twierdzy
Jeździec
*
Offline Offline

Wiadomości: 80



« Reply #31 on: July 22, 2008, 11:36:06 PM »

wg mnie - krótko:
- obowiązek zbierania musi być - tak jest idea tej gry
- nie wyznaczać jednego terminu na zbieranie - strata czasu będzie ogromna- zamiast mieć matsy na 100% będą na 20-30- szkoda czasu na latanie po mapie- nawet zmiana instancji niewiele da jeśli zbierze sie spora liczna osób
- dla najlepszych jakieś profity musza być-ktoś zbierze raz , drugi sporo matsów  i będzie np tak samo traktowany w kolejce do raidu jak ktoś kto zebrał 10x mniej - to pomyśli - a po co mam tracić czas?

- dodatkowo - przydałaby się aktualizacja potrzeb ok. 2 x w tygodniu , żeby wiedzieć co zbierać, żeby nie okazało się że mamy za dużo o 800 electrum  a brakuje 3000 granitu
Nergal
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 198


El Commendante AoC


« Reply #32 on: July 23, 2008, 01:52:56 AM »

Brakuje okolo 4500 granitu jeszce .

Do roboty panie i panowie.
Gefaran
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 413


Shapeshifter


« Reply #33 on: July 27, 2008, 10:10:25 AM »

Sorki, że tak późno ale sporo się u mnie dzieje. Thorres dobrze odczytał moje intencje. Nie jestem przeciw progresowi, budowaniu siły itd. Jednak Twierdza z założenia ( i wdg mnie nie ma znaczenia czy to szachy, warcaby czy AoC) miała być właśnie cieplutką ostoją dla 'starszych' świata MMORPG, którzy zmęczeni pracą i rodziną odstresowują się przy grze. 100 surki to nie mało? Pewnie macie racje, pewnie nie wiele to kosztuje wysiłku ale przymus zebrania tych 100 surki to jak dla mnie zwiększenie ilości x10. Naprawdę na co dzień irl mam wystarczającą ilość różnych przymusów, nawet tych jakie sam sobie muszę postawić, żeby jeszcze w czasie wolnym, gdzie mam się bawić poddawać się innym przymusom. Tak, że zbierajmy, mobilizujmy się, dogadujmy sobie pól żartami ale nie budujmy przymusów. To gildia ludzi dorosłych, nie dzieci. Worki z grochem, pasy i inne nagany można zostawić za drzwiami.
Nergal
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 198


El Commendante AoC


« Reply #34 on: July 27, 2008, 12:23:03 PM »

Idąc twoją drogą drogą myślenia, nie róbmy nic z przymusu, nie rozwijajmy miasta, bo po co, przecież to przymus dla niektórych, bo surowce trzeba na to zebrać, bo crafting'u trzeba się nauczyć, ba potem trzeba będzie tego jeszcze bronić, bo inaczej zniszczą nam nasz dorobek w tej grze. Tak samo z BK który stoi. Niestety ale ta gra wymusza pewne zachowanie i pewne obowiązki.
Jeżeli tego nie lubisz to nie jest to gra dla ciebie.

Piszesz że nie grasz, ale swoje zdanie już sobie wyrobiłeś. Ciekawe skąd i w jaki sposób.

Znowu mam wrażenie że nie czytasz postów, lub nie rozumiesz tego co jest tam napisane. Najpierw pograj i porozmawiaj z ludzmi, potem wyciągaj wnioski, a na końcu wypowiadaj się.
Co do początków i zasad, to wiem równie dużo co ty, tylko i ludzie się zmieniają i gry są inne.

Axe
Administrator
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 941



« Reply #35 on: July 27, 2008, 12:59:15 PM »

W ogóle to muszę przyznać, że podejście niektórych jest co najmniej niesmaczne.
Jak brać korzyści wynikające z przynależności do gildii to wszyscy chętnie, ale kiedy dać coś od siebie to już wielkie halo, że niedobra gildia wymaga :/
Wstyd!
Gefaran
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 413


Shapeshifter


« Reply #36 on: July 27, 2008, 01:09:51 PM »

Nie muszę grać żeby oceniać ogólne założenia. Wniosków nie ma z czego wyciągać bo w tej dyskusji są niepotrzebne. Posty czytam i wydaje mi się ze zrozumieniem, zaś co do początków powstania Twierdzy, ja przy tym nie byłem. Znalazłem ją i dołączyłem dopiero kiedy już była prężna i w pełni działająca, więc nie mnie się o tym wypowiadać. To działka Karolusa, Maxa i innych, co tworzyli tą paczkę starszaków wśród świata nastolatków. Jeżeli zaś chodzi o drogę 'rozwoju'. Cóż mnie w Twierdzy urzekło to, że tworzą ją ludzie na poziomie, ludzie którzy wyrośli już z 'wyścigu szczurów' i chcą się bawić z podobnymi sobie. Jedną z cech ludzi dojrzałych jest cierpliwość. Co z tego, że Twierdza dojdzie do czegoś później niż Titans czy inna gildia? Wielokrotnie na forum były dyskusje i rozważania czy przyspieszyć rozwój w jakiejś grze, czy wprowadzić DKP itd. Zawsze Twierdza odpowiadała negatywnie, zawsze było to w stylu 'Twierdza jest casual, tu nie ma przymusów ani zakazów. Chcesz się rozwijać szybciej, organizuj to w swoim zakresie ale bez tworzenia sztucznych praw. Jak rozwój jest dla Ciebie zbyt wolny, cóż tak działa ta gildia i nic na to nie poradzimy". Każda gra jest inna, ma inne warunki i wymagania. Jak się okaże, że WHO ma kill pointsy i np przy wyliczeniu średniej gildiowej w rankingu cała gildia dostaje bonusy to też będziecie chcieli wymusić na Twierdzowiczach PvP'owanie określonej ilości punktów bo jak nie to paszoł won z mojej Ameryki? Jak na razie taka odpowiedź o ile w ogóle, była używana tylko względem pomysłów właśnie próbujących wymuszać takie a nie inne działania na graczach. Może to się zmieni, może nie. Mnie w gildii gdzie nie ma przymusu jest dobrze, do takiej się zapisałem i w takiej jestem. Oczywiście nie sądzę bym miał jakieś większe znaczenie, ot taki szaraczek który stara się być głosem rozsądku i przestrogą, bo teraz przymus surki, później przymus podatku złotowego, za chwilę przymus odpowiedniego poziomu PK i skończymy starając się jako pierwsi zabić Onyxię na danym serwerze...  ;)

P.s. Co zaś do korzyści i darmozjadowania. Był bym w Twierdzy w grze gdzie bycie w gildii daje minusy, bo ja nie siedzę dla korzyści innych niż to, że mogę do kogoś zagadać, ze sprawdzonymi ludźmi przejść się na insta, czy wymienić informacje i spostrzeżenia.
Axe
Administrator
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 941



« Reply #37 on: July 27, 2008, 08:17:36 PM »

Tak czytam, czytam i zastanawia mnie jedno - wiesz jaka jest idea miasta w AoC czy tylko tak sobie - piszesz aby pisać?

Quote
Jedną z cech ludzi dojrzałych jest cierpliwość.
Zaś drugą - odpowiedzialność.

Skoro większość ludzi aktywnie grających w AoC jest za taką formą wkładu w rozwój miasta - które w efekcie pozwoli im (oraz wszystkim innym) na większy rozwój indywidualny, to nie rozumiem co ma tu do przekazania 'głos rozsądku' osoby która nie jest zaangażowana osobiście w AoC?

Nie gram w WoW i nie próbuję mówić osobom w WoW grającym co jest dobre a co złe - bo nie znam realiów i zasad panujących w grze.
Poza tym - naprawdę - ilość "haraczu" jaki ściąga niedobra gildia jest tak śmiesznie niski, że w ciągu tygodnia nawet mimochodem przebiegając obok źródeł materiałów można je zebrać na spokojnie.

Nie mówiąc już o tym, że nie było powiedziane że wszyscy mają dostarczyć osobiście zebrane materiały - ktoś woli walczyć zamiast zbierać - nie ma problemu - większość materiałów można spokojnie kupić za zdobyte pieniądze. Ktoś nie chce się bawić w handlarza - na pewno może się dogadać z szefostwem i dorzucić się do puli gotówką.

Naprawdę - Nergal podszedł do zagadnienia tak pobłażliwie jak tylko można aby gildia jakoś posuwała się do przodu a nie tylko dreptała w miejscu.
No i jest jeszcze kwestia Battle Keepów, ale osobie nie rozeznanej w realiach AoC to nawet nie mam jakoś ochoty tego teraz tłumaczyć.

Gefaran - naprawdę, przy całym szacunku do Ciebie - jeśli naprawdę masz ochotę bić pianę, to założę Ci osobny dział i tam się spełniaj, a nie mąć w tematach które nie dotyczą Ciebie bezpośredno.
Gefaran
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 413


Shapeshifter


« Reply #38 on: July 28, 2008, 09:45:20 AM »

Nie jest moim celem bicie piany. Dodatkowo mylisz się Axe, pisząc że temat mnie nie dotyczy. Chcę, kiedy już warunki osobiste mi pozwolą wrócić do AoC, więc to co zastanę jak najbardziej ma wpływ na moją grę. Mylisz się sądząc, że większość ludzi w AoC wystarczy do wszystkiego. Twierdza jest gildią multi i ogólne zasady obowiązują wszystkie działy (to tak jak by nagle w Jasiejówce ludzie sobie wymyślili, że u nich znaki stopu to będą smutne mordki a droga z pierszeństwem - uśmiechnieta mordka i wprowadzili tą zmianę u siebie głosem większości) . Jeżeli Twierdza się nie zmieni, nie zatraci casualowości i lekkości, żadne podatki nie przejdą. Jednak nie ma co pisać po próżnicy. Temat jest wystarczająco zaakcentowany, żeby ludzie, którzy naprawdę decydują o tak istotnych zmianach w kierunkach rozwoju gildii go zauważyli. Wszystko co się dało chyba już tu napisaliśmy a decyzja należy do nich. I na koniec, nie chce nikogo urazić, nie chcę pod kimś kopać dołków, poprostu nie chcę wrócić za jakiś czas i zobaczyć, że moja kochana Twierdza to już zupełnie inna bajka.  ;)
Yllien
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 76



« Reply #39 on: July 28, 2008, 10:31:04 AM »

Osobiście również przeciwny jestem "presji", nakazom, DKP itd., ale...
Jak słusznie napisano tutaj już - AoC jest grą na tyle odmienną od pozostałych mmorgp, iż wymaga również nieco innego do niej podejścia.
Bez rozwiniętego miasta prędzej czy później czeka nas stagnacja i niemożność zabawy w siege, wysokolevelowy craft etc. Nie chciałbym być złym prorokiem, lecz przy takim scenariuszu imo czekałby nas exodus graczy do innych gildii.

Oczywiście ideałem byłaby "społeczna" postawa wszystkich członków gildii - wtedy zapewne nie byłyby potrzebne nawet tak skromne "przymusy", ale to utopia.
Dlatego uważam, iż obecnie przyjęte rozwiązanie jest optymalnym - pozostawiając wilka sytego (stały dopływ surowców) i owcę całą (zachowana ogólnie idea casual).
Btw, wczoraj zmierzyłem czas potrzebny na zebranie 100 surowców w pointain - 15 minut (przy dość mocno przeszkadzających akurat strażnikach).
Tyle czasu pro publico bono nie problem chyba poświęcić?
Zresztą, praktycznie w każdej mmorpg występują mniejsze lub większe przymusy jeśli gracze chcą się łączyć w klany, gildie itp.
Przykładowo, w L2 w którym spędziłem najwięcej czasu w KAZDYM klanie była stała oplata tygodniowa (i to wcale nie mała), wszystkie materiały z dropa do skrzynki klanowej i nikt sie przeciw temu nie buntował, bo utrzymanie zamku, clan hallu, pvp, siege - to koszty, a kto je miał ponosić jak nie członkowie klanu?

Tak więc moim skromny zdaniem - nie ma się o co spierać i "ciśnieniować" :)

P.S. fajnie jest widzieć jak nasze miasto się rozrasta i fajnie mieć świadomość, że się swoją (nawet bardzo malutką) cegiełkę do tego dorzuciło ;)

Pozdrawiam,
Nergal
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 198


El Commendante AoC


« Reply #40 on: August 12, 2008, 01:42:09 PM »

Temat zamykam. Szkoda gadać o tym.

Dla wszystkich, którzy nie rozumieją zasad jakimi kieruje się Twierdza polecam
nadrzędny KODEKS TWIERDZY.
http://twierdza.org.pl/index.php?topic=749.msg6743#msg6743

Warto też zwrócić uwagę na końcowe zdanie :

Quote
Uwaga - Kodeks jest nadrzędnym dokumentem w Twierdzy. Każdy oddział ma swój wewnętrzny regulamin.
Pages: 1 2 [3]
  Print