Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Mapy na Etten czyli poradnik początkującego creepa  (Read 5440 times)
Quintu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 457

"Sam jesteś BaRlog!" :D


« on: August 19, 2012, 12:04:15 AM »

Podczas gdy nasi przeciwnicy poruszają się konno po nie za bardzo rozległych terenach Etten, my creepy mamy cały system map, które błyskawicznie przenoszą nas w żądane miejsce a ceną za ich użycie jest czas w którym mogą być użyte ponownie. 
Rozpoczynając grę creepem otrzymujemy pewną namiastkę mapy czyli Crude Map to Gramsfoot. Jej ikonka wygląda następująco:


Mapka ta ma cooldown czasowy wynoszący aż godzinę co czyni ją mało użyteczną. Aby otrzymać jej ulepszoną wersję otrzymujemy od war-tyranta w gramsfoot zadanie na przeprowadzenie zwiadu we wszystkich twierdzach znajdujących się na terenie Etten. Quest ten nosi nazwę - Gift from the War-tyrant.


Oprócz mapy otrzymamy także jako bonus 100 Commendation Points (CP) Sama mapka (nazywa się Map to Gramsfoot) ma taką ikonkę:


Jak widzicie mapka ta ma cooldown wynoszący tylko 1 minutę z tym, że pierwsze jej użycie spowoduje po raz ostatni, że będziecie musieli poczekać na następne użycie 1 godzinę (to samo stanie się jeżeli użyjecie ponownie mapy crude dlatego wartą ją od razu po zdobyciu mapy 1-minutowej usunąć z paska skilli)

Kolejne mapy zdobywa się za robienie questów w poszczególnych twierdzach w Etten. Na Etten znajdują się następujące twierdze do których (a właściwie w okolice których) można używać specjalnych map - Lugazag (nazwa popularna - Lug), Grimwood Lumber Camp (skrót używany na Etten - LC), Isendeep Mine (skrót - ID), Tirith Raw (skrót - TR) i centralna twierdza której opanowanie jest ze strategicznego punktu widzenia kluczowe - Tol Ascarnen (skrót TA). Do każdej z tych twierdz możemy zdobyć aż trzy mapy, które różnią się miedzy sobą czasem potrzebnym na ich powtórne użycie a przez to mają też nieco inne nazwy. Mapy zdobywa się poprzez robienie questów zlecanych przez taskmasterów w poszczególnych twierdzach. Sposób ich zdobywania omówię na podstawie questów w Tol Ascarnen. Pierwsza seria questów nosi nazwę Tol Ascarnen Travel Tier 1 (pod taką nazwą jest w deed logu). Zadanie jest proste - należy wykonać 10 zadań questowych zleconych przez taskmasterów z TA (1/10):


Po zrobieniu 10 zadań udajemy się do War-tyranta do Gramsfoot i jako nagrodę odbieramy Crude Map to Tol Ascarnen:


Dodatkowo inkasujemy miłą nagrodę w postaci 500 CP. Mapa ma cooldown wynoszący 30 min.
Kiedy War-tyrant wręczy nam pierwszą mapę do TA w Deed Logu tworzy się kolejne zadanie w której nagrodą jest kolejna ulepszona wersja mapy. Zadnie nosi nazwę - Tol Ascarnen Travel Tier 2.


Tym razem musimy wykonać w TA 15 questów (10/25). Nagrodą za wykonanie wszystkich 15 questów jest Poor Map to Tol Ascarnen, którą także wręczy nam War-tyrant w Gramsfoot:


Dodatkowo otrzymamy także 1000 CP. Mapka przerzuca nas w nieco inne miejsce w okolicach TA niż czyni to mapka Crude. Jej cooldown wynosi 10 minut.
Podobnie jak poprzednio w Deed Logu utworzy się kolejny deed noszący nazwę Tol Ascarnen Travel Tier 3.


Tym razem musimy wykonać aż 25 questów w TA (25/50). Po ich wykonaniu otrzymamy od War-tyranta z Gramsfoot ostatnią mapę do TA która nazywa się Good Map to Tol Ascarnen:


Dodatkowo dostaniemy w nagrodę aż 1500 CP. Good mapka to najlepsza mapa którą możemy przedostać się w okolice TA. Jej cooldown wynosi tylko 5 minut - po tym czasie można jej użyć ponownie.

Na zakończenie kilka uwag wspólnych:

1. Każda twierdza na Etten ma 3 rodzaje map. Są to mapy Crude, Poor i Good z cooldownem odpowiednio 30, 10 i 5 min,

2. Aby posiadać zestaw map do każdego keepu należy zrobić serię deedów opartych na robieniu questów zlecanych przez taskmasterów w poszczególnych twierdzach (deedy noszą bardzo podobne nazwy różniące się tylko nazwą twierdzy której dotyczą - przykładowo Tol Ascarnen Travel Tier 1 czy Tirith Raw Travel Tier 1),

3. Łącznie można mieć 17 map (właściwie 16 bo mapa Crude do Gramsfoot staje się zbędna po zrobieniu mapy 1-minutowej) - 15 map do poszczególnych twierdz oraz mapę 1-minutową do Gramsfoot, Oto jak wygląda taki komplecik:


4. Każdy typ map ma zbiorowy cooldown - jeżeli użyjemy mapy Crude do TA a jesteśmy w posiadaniu map Crude do innych twierdz - wszystkie mapy Crude będą miały 30-minutowy czas oczekiwania na ich ponowne użycie. Podobnie jest z mapami Poor i Good - w ramach swojego typu mają zbiorowy cooldown,

5. Mapy nigdy nie przenoszą nas bezpośrednio do środka twierdzy. Lądujemy w ich okolicach a do samej twierdzy czeka nas króciutki spacerek. Każdy typ mapy przenosi nas w inne okolice twierdzy (przykładowo Mapa Crude do TA przenosi nas do obozu orków - Orc Camp - OC, mapa Poor do TA - nad brzeg rzeki pełen norbogów przy północnych murach twierdzy a mapa Good do TA - nad brzeg rzeki która opływa twierdzę ale po południowej stronie twierdzy a dodatkowo nie na brzegu przy twierdzy a po drugiej stronie rzeki - rzeczkę trzeba przepłynąć),

6. Niektóre questy są dawane przez taskmasterów znajdujących się po za daną twierdzą. Przykładowo quest na zabicie mayora w wiosce hobbitów Harhollow otrzymujemy w warowni orków Dar Gazag ale quest zaliczany jest do deedu związanego z mapą do Lugazag. Podobnie jest z questem na zabicie marshalla Ana - otrzymujemy go w Orc Camp a zalicza nam deed na mapy do Tol Ascarnen.


Tyle w skrócie. Mam nadzieję, że nieco pomogłem początkującym creepom. Do zobaczenia na Etten.
Eor (Czarny)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 368



« Reply #1 on: August 19, 2012, 12:55:44 PM »

Aaaaa Quintu ... to o tym poradniku mówiłeś :) Bardzo przyjemna sprawa.
Szkoda, że jej nie było jak na własnej skórze testowałem o co w tych mapkach tak naprawdę chodzi ;) Dobra robota.
Quintu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 457

"Sam jesteś BaRlog!" :D


« Reply #2 on: August 26, 2012, 11:25:02 AM »

mały suplemencik - dodałem screena ze wszystkimi ikonkami map
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2731



« Reply #3 on: August 26, 2012, 01:23:10 PM »

Czy w dalszym ciągu utrzymany jest wymóg przeżycia podczas zwiadu? Miałem wrażenie, że w którymś "update" mieli to zlikwidować. Ale przy takiej ilości zmian po stronie creepów mogłem przegapić :)
Arduneth
Administrator
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #4 on: August 26, 2012, 03:59:00 PM »

to ja dorzucę tylko starą mapkę z CSTM która jeszcze jest aktualna:

Quintu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 457

"Sam jesteś BaRlog!" :D


« Reply #5 on: August 27, 2012, 03:21:47 PM »

Czy w dalszym ciągu utrzymany jest wymóg przeżycia podczas zwiadu? Miałem wrażenie, że w którymś "update" mieli to zlikwidować. Ale przy takiej ilości zmian po stronie creepów mogłem przegapić :)

Powiem szczerze, że przeszedłem ten quest bez "przygód" więc autorytatywnie nie stwierdzę czy wymóg przeżycia pozostał. Mile widziane sprawdzenie przez kogoś początkującego.

ps. niebawem założę sobie BA - będzie okazja do testów
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Administrator
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 10656


KoHaniutka


« Reply #6 on: August 27, 2012, 03:38:33 PM »

Już nie ma wymogu nieginięcia :)
Quintu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 457

"Sam jesteś BaRlog!" :D


« Reply #7 on: August 27, 2012, 11:30:44 PM »

ok - wprowadziłem w podstawowym tekście stosowną poprawkę
Pages: [1]
  Print