Skopiowałem wywiad - jak co mozna go znaleźć tu:
http://www.40k-universe.pl/2013/06/26/eternal-crusade-wywiad-specjalnie-dla-40k-universe/Eternal Crusade – Wywiad specjalnie dla 40k-Universe
Niedawno pojawiła się informacja o Eternal Crusade, nowym projekcie MMO w świecie Warhammera 40000 o czym możecie przeczytać tutaj.
Na szczęście dla nas w tym czasie mieliśmy kilka wydarzeń typu Targi gier itp, dlatego też pojawiło się w sieci kilka wywiadów.
Wpadłem na pomysł co by, nie tyle któryś przetłumaczyć, ale samemu napisać do twórców i poprosić o wywiad. Wyjaśniając kilka nieścisłości, które znalazłem przeszukując odmęty sieci.
Na szczęście dla mnie okazało się, że ekipa BHVR to chyba najbardziej otwarci twórcy gier jakich widział świat komercyjnych gier. Poziom ich otwartości może się równać tylko twórcom gier typu Indie, taki powiew świeżości.
Po pierwsze wygląda na to, że chyba wszyscy programiści, projektanci i sam szef nałogowo grają w czterdziestkę przez co pewnie mają dość polityki zamkniętych drzwi.
No to do wywiadu.
1. Wyczytałem w sieci, że oprócz Eldarów, Orków będziemy mieli do dyspozycji Dark Angelsów i Iron Warriorsów. Jako gracz DA jestem tym zachwycony, ale czy decydowanie się na zawarcie tylko jednego zakonu dla SM i CSM?
Tak dokładnie to każda fakcja będzie miała kilka zakonów/światostatków/klanów itd w dniu premiery, Mroczne Anioły i Iron Warriorsi posłyżyły jedynie jako przykład i był pierwszymi ogłoszonymi. W ciągu kilku najbliższych tygodni zamieścimy na naszej stronie więcej informacji dotyczących dostępnych zakonów.
2. Czytając napotkane informacje w sieci i w waszym newsleterze, doszedłem do wniosku, że wszystko wskazuje na to, że EC będzie raczej MMOTPSem z elementami RPG, a nie typowym MMORPG. Czy gra będzie bardziej jak Planetside/SpaceMarine, czy jednak kolejnym klonem WOW?
TAK! Pomimo, że kochamy klasyki, Eternal Crusade będzie zdecydowanie bardziej przypominał mieszankę Eve Online i Planetside 1/2.
3. Wyczytałem w sieci, że żeby grać Ork Boysem nie trzeba płacić za grę. Jeśli dobrze to zrozumiałem jeśli chcesz awansować na Orkowego Noba będziesz musiał przejść na tryb płatny. Czy to jest opcja tylko dla orków czy też granie Zwiadowcą Space Marine też będzie darmowe?
W tej chwili plan zakłada tylko Orków, którzy będą mieli obie opcje, Premium i Darmową. Ponieważ uważamy, że opcja darmowa to świetny sposób na zachęcenie ludzi do spróbowania gry. Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że może to potencjalnie pomóc stworzyć klimat 40tkowy dla wszystkich frakcji. Orkowie będą wielką hordą,a Space Marines będą mieli to uczucie jakie ma się tylko w okrążeniu walcząc dzielnie do ostatniego.
4. Pojawiają się informacje, że będziemy walczyć o kontrolę nad planetami w 3 miesięcznych kampaniach, gdzie będziemy mieć zwycięzcę danej planety. Planujecie dać graczom osobiste i globalne nagrody za te planety? Np badge of honor za walkę na planecie Marneus III i inną za podbicie całego układu planetarnego, a dla frakcji milion punktór rekwizycji przy najstępnej planecie?
Pełna mechanika kampanii jest ciągle w fazie opracowywania – nie chcemy jeszcze finalizować rzeczy, która będzie zależna od akcji dziesiątek tysięci graczy zanim w ogóle publicznie pokażemy jak wygląda sama walka. Jednakże, napewno będziemy mieli kampanie, które w większości przypadków będą krótsze niż 3 miesiące i raczej na skalę kontynentalną, a nie planetarną.
Jeśli chodzi o nagrody, to trafiłeś dokładnie w nasze zamiary. Planujemy zwrócić uwagę na bohaterów wojennych i sprawić żeby poczuli się, że osiągneli coś unikalnego czego nieda się zrobić ponownie.
5. Jeszcze jedno pytanie dotyczące planet. Czy to zawsze będą nowe planety, czy może będzie możliwość odzyskania raz utraconych planet?
Jak powyżej, ciągle za wcześniej na finalne decyzje. W tej chwili planujemy możliwość walki o te same terytoria w nowych kampaniach.
6. Wiemy, że galaktyka jest pełna starożytnej i zapomnianej technologii, relikwii, STC i innych błogosławieństw Omnisiah. Czy bedziemy mieć możliwość wejścia w posiadania unikalnych przedmiotów np „Gniewu Murneusa”, który będzie trochę lepszym Storm Bolterem, ale będzie całkowicie unikalny w sensie, że tylko jedna osoba będzie miała ten konretny relikt i nikt inny. Będą inne unikalne Storm Boltery, ale tylko jeden „Gniew Murneusa”, lub może gracze sami będą mogli nazywać/zmieniać swoje relikwie?
W tej chwili badamy system taki jak ten!
7. Wiemy, że zaczynamy grę na statku kosmicznym, gdzie będziemy mogli utrzymywać/dekorować nasz „dom”. Co jest świetnym pomysłem, pozwolić graczą na posiadanie czegoś swojego w ciągle zmieniającym się świecie, gdzie trwa totalna destrukcja. Jestem ciekaw szczegółów, czy jeśli zaczniemy jako pojedynczy gracz, dostaniemy celę na jakimś większym krążowniku, czy może swój własny statek na własność, a jeśli zdecydujemy się na dołączenie do oddziału to wskoczymy na większy statek? Zakładam podobną sytuację dla Eldarów, CSM i Orkowych wraków.
Player Housing to kolejny system ciągle w fazie opracowywania teoretycznego, ale próbując wpasować się w klimat 40tkowy, pojedynczy Kosmiczny Marine (dla przykładu) dostanie raczej swwoją małą celę, a nie swój własny statek, będziesz potrzebował większej struktury społecznej dla większego statku.
8. Wiemy, że jeśli będziemy wypełniać misję stworzone przez swoich przełożonych to będziemy dostawać więcej XP. To jest świetny pomysł, ale moim największym zmartwieniem jest to do czego w świecie gdzie „Jest tylko wojna” potrzebujemy XP? Czy będzie to bardziej na zasadzie odblokowania nowych broni i specjalizacji, stając się np Dewastatorem, albo Kapelanem Śledczym, z unikalnym uzbrojeniem i mocami. W gruncie rzeczy zmieniając tylko twój styl gry, w przeciwieństwie do większości MMO, gdzie twój poziom jest zasadniczo wskaźnikiem jakiego potworka możesz bić, lub do jakiej lokacji wejść?
XP został zaprojektowany właśnie tak jak to opisałeś – oczywiście będzie małe zwiększenie mocy przez postęp i dozbrajanie się, jednak większość będzie się opierała na powiększeniu taktycznych opcji i bardziej się specjalizując. Eternal Crusade to głównie gra PvP i sądzimy, że duże różnice w poziomach siły i poziomy źle pasują do takiego środowiska.
9. Przeczytałem, że planujecie wydać grę wciągu 24ech miesięcy i rozpocząć Open Betę w ciągu 18u miesięcy. Trochę napięty grafik, jak długo już przygotowujecie tą grę w tajemnicy?
Pracujemy nad tym już od jakichś 9ciu miesięcy. Jako, że jest to system gry oparty jest na graczach to chcielibyśmy jak najszybciej dać ją w ich ręce.
-Brent, Lead Designer
No cóż to tyle. Jeśli nasuwają wam się jakieś pytania wpiszcie w komentarzach, nie wiem wszystkiego ale trochę już się naczytałem więc postaram się odpowiedzieć, a jak się nazbiera kupka to może znowu wypytamy Devsów. Tyle, że nie chciałbym tego robić za często, bo zamiast robić grę to będą odpisywać na maile
Emperor protects