Iago
|
|
« Reply #1 on: December 05, 2012, 12:42:53 PM » |
|
Wprawdzie nie gram już jakiś czas i moje informacje pochodzą z czasów przed ROR, ale trochę (do 75 lvl, ponad rok) kapitanem pograłem, więc...
0. Podstawy:
Najważniejsza kwestia do zapamiętania: jest praktycznie tyle sposobów grania kapitanem (a co za tym idzie zalecanych kombinacji LI, virtues, itemów itd.) ilu kapitanów. Oczekuj od innych kapitanów zupełnie innych porad. Ja z nimi dyskutować nie będę.
Kapitan na niskich/średnich lvlach ma raczej marny dps (przynajmniej dopóki nie ma dostępu do skilla Shadow's Lament i legendarki Master of War), za to jest bardzo pożądanym kompanem w każdym fellow. Polecam znaleźć sobie kogoś do wspólnego levelowania, bardzo ułatwi życie/uprzyjemni grę.
Braki w arsenale wymuszają styl gry. Kapitan ma tylko 1 skill ranged i całe 2 skille AoE - z czego jeden wymaga uzycia innego skilla wcześniej, a drugi ubicia mobka (lub 5 żółtych traitów i stosownej legendarki). W miarę mozliwości należy zatem unikać walki z więcej niż 4 mobami na raz, szczególnie z mobkami dysponującymi atakiem zasięgowym. Powodzenia...
1. Virtues:
wyłącznie defensywne. Wiodącym statem kapitana jest Might i praktycznie wszystkie ważne staty pochodne (poza crit chance i ICPR, ale wliczając outgoing healing) opierają się o Might. Itemki dające ponad 1500 Might (dla kapitana na 75 lvl) też da się bezproblemowo skompletować. Virtues powinny zatem łatać dziury w obronie/przeżywalności: physical mitigation, armor, morale, resistance. Osobiście preferuję zestaw: Innocence-Zeal-Charity-Valour-Compassion.
2. Itemki:
jako się rzekło - Might przede wszystkim. Na drugim miejscu Fate, z uwagi na tactical crit rating (krytyczne heale z Rallying Cry są fajne) i ICPR. Potem Vitality na równi z Agility (aczkolwiek więcej sensownych itemków dla kapitana będzie mieć Might + crit rating niż Agility+cokolwiek innego). Pula power będzie dostatecznie duża (a jednocześnie zbyt mała) sama z siebie(+buffy), żeby celowe inwestowanie w Will miało większy sens. Prędzej itemki (bizuteria?) z czystym +power.
3. Build:
5red+2blue. Moje własne preferencje: Renewed Voice+Turn of the Tide+Captain's Valour+Expert Attacks+Battle-master+Now for Wrath+Relentless Optimism. Legendarki: Fellowship Brother+In Defense of Middle-Earth+Master of War. Raciale: Man of the Fourth Age+Strength of Morale+Tactics&Might Bonus+ dowolny (najczęściej Duty-bound).
Build jest czysto ofensywny, nastawiony na używanie Standard of War, główny dmg z Shadow's Lament, najczęstsza rotacja: Battle Shout->Devastating Blow/Pressing Attack->Blade of Elendil->Shadow's Lament->Devastating Blow/Pressing Attack->Blade of Elendil (jeśli ma cd ->Defensive Strike/Sure Strike->Blade of Elendil)->Defensive Strike/Sure Strike (do tego czasu cd na Battle Shout powinien się skończyć więc repeta). Jeśli DB/PA crituje - Rallying Cry, jeśli crituje za drugim razem - w zależności od potrzeb Routing Cry/War-cry. Cel powinien mieć założonego Telling Marka, jak zginie - RC, cd na TM powinien się skończyć, zakładamy na kolejny cel i apiać. Sami sobie odzyskujemy power/morale. Cały czas mamy włączone IDOME, Motivating Speech i Tactic: Relentless Attack.
Build idealnie sprawdza się w grze w 2+ osoby (komuś z party zakładamy Blade Brothera i zyskujemy dodatkowy buff, Buffujemy się To Arms i Strength of Will w miarę mozliwości i potrzeb), do gry solo można zamienić Standard of War na peta z Call to Arms: Herald of War lub CtA: Archer i odpowiednio dostosować traity (Blade-brother na peta, również buffujemy się To Arms i Strength of Will w miarę mozliwości i potrzeb). Oczywiście na rajdach może zajść potrzeba przestawienia się na Hands of Healing, wtedy polecam 5blue+2yellow. Sami raczej nie podpsujemy, nastawiamy się na max wsparcia dla party.
4. Tankowanie:
Kapitan nie jest tankiem. Bo tak.
5. LI:
Ardu i Siegnar popełnili bardzo fajny poradnik - jest w tym dziale, zapoznać się, stosować. Koniecznie trzymać w plecaku buff-stick (dodatkowy LI(broń) z wymaksowanymi legacjami: Morale from Motivating Speech, Tactics: On Guard Parry Rating Buff i Tactics: Relentless Attack' Critical Rating Buff, jeśli się uda - pierwszoerówka z niższego poziomu. Do 75 lvl bardzo ładnie sprawdzały się 1-erówki za tokeny z DN, może na AH ktoś będzie sprzedawał nieudaną 1-erówkę z 65 lub 75 lvla? Wymienić legacje na potrzebne na buffstick i jazda). IMO: na głównej broni (dwuręcznej, kapitan z tarczą to kiepski pomysł) potrzebne są co najmniej 4 major legacje (a przydałoby się 5, przy 3 będzie ciężej, choć na bezrybiu...), na emblemie wystarczają 3. IMO na początek wystarczy.
|