Nie zmienia to faktu że jest i że prowadzi do celu Ja pamiętam jeszcze czasy starszych MMO (żeby daleko nie szukać vanilla WoW czy stare Lotro) czy singleplayer rpgów gdzie był jedynie opis tego gdzie należałoby iść, a nie dokładne oznaczenie na mapie czy jakiś quest compass bo przecież tak prościej zrobić a nie silić się na dokładne opisy...
I spróbuj teraz w WoW'ie czy Lotro to wyłączyć i dojść gdzieś bazując na opisie - po prostu się nie da bo developerzy są leniwi i już porządne opisy olewają kompletnie bo przecież jest marker.
Chodzi o traktowanie gracza jak idioty co zresztą jest widoczne w większości współczesnych gier...Po prostu taka konstatacja że to smutne nieco
heh sam pamiętam w lotro ale zdziwię cię niektóre q mają tam tak poryte markery (maleńka kropeczka na wielkiej mapie) że ja i tak do nich po opisie dochodzę.
Ale ogólnie zastanawiam się czy głównym celem tej opcji nie jest foundry bo analizując:
- zwykły gracz niepewna znajomość angielskiego / lenistwo jak mówisz także i to większe czasem
- zamiłowanie do labiryntów już jest widoczne
- często nikt nie pomyśli nawet o jakiejś pierdzielonej pochodni żeby coś było widać w podziemiach, a swojej a ten moment nie mamy, więc nie dość ze wiemy gdzie iść to widzimy gdzie znajduje się cokolwiek poza ciemnością xD
Dodam jeszcze o sporej liczbie graczy w krajach typu Polska (o dziwo także takie jak Portugalia / Hiszpania / Niemcy) gdzie wciąż znajdują się gracze MMO władający językiem angielskim na jeszcze gorszym poziomie ode mnie (czyli gracze zupełnie niekomunikatywni gadający w każdym party w języku ojczystym, którego nikt nie rozumie i nie potrafiący sobie przetłumaczyć polecenia w zadaniu (nawet tego skróconego follow npc dla przykładu)). Tacy idioci wciąż istnieją jest to co prawda całkowicie bezwartościowa część community bo chęci do nauki języka tez zero (w lotro mam już kilku portugalców bodaj na ignore i kilku niemców w rifcie (w rifcie siedzę tydzień)) ALE... to są klienci których rodzice płacą, więc jest zysk...
. Możliwe że dlatego gry zaczynają z góry zakładać że mają do czynienia z imbecylem bo sięgają po nie chyba powoli 4-latki sądząc po znajomości języka (moja 8-letnia kuzynka już się w miarę dogaduje stąd szacowanie takie bo oni jak pisze "pls english" to "[niezrozumiały dla mnie potok liter]?!")
Kończąc ten wywód zadam zupełnie inne pytania:
Widział ktoś już klucz? Zostały 3 dni a ja nie widziałem nikogo kto by rozdawał (choćby już rozdane). Myślicie że będą korzystać z kluczy z 3 bety jednak? Czy też będzie to po prostu jakaś Mega Elitarna Beta? Brak mi już pomysłów grzebie codziennie i żadnych śladów kluczy a czas się kończy...
EDIT: Kończąc nadzieję na 4 betę zamieszczam info z forum niedawno zedytowali i teraz zauważyłem (jakby nie mogli od razu poprawić tematu)
konkrety tutaj -
http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?30761-Neverwinter-Beta-Weekend-details-Read-this-first!
a tu Open Becie -
http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?117801-Neverwinter-Open-Beta-begins-April-30-2013!&p=1681041#post1681041 (tu wszystko jest ok)
EDIT2 (ISTOTNE): Sorry za kolorki, ale cały niemal system zdolności który widzieliśmy na 3 becie będzie przebudowany (i tu w**** że 4 beta tylko dla founderów chyba). Nie będziemy mieć wszystkich zdolności naszej klasy i to na maksa, będziemy co lvl dostawać pkt które pójdę na kupowanie i ulepszanie zdolności (nie mam pojęcia czy będą respeci bo nie piszą ale myślę że jakieś będą (pewnie za Astral Diamondy)). D0 30 max 2 ranga skilla itp itp
Więcej szczegółów tutaj macie -
http://nw.perfectworld.com/news/?p=859521