tu niestety się pojawia inny problem
klasa którą da się zbalansować w PVP, czy też ogólnie osiągnięcie balansu wszystkich klas w PVP niestety nie oznacza, że będą one zbalansowane w contencie PVE, raczej mała szansa na to (i vice versa też)
jedynym praktycznie sposobem byłaby silna zmiana skilli freepowych przy aktywnym statusie Monster Play ale spowodowałoby to faktyczne istnienie 2 różnych (trochę tylko podobnych do siebie) klas dla każdej istniejącej i też wywołało falę protestów, że nie można bić creepów swoimi ukochanymi klasami z PVE
Turbinki mogły PVP rozwiązać jeszcze inaczej, bazując na powyższym, robiąc po stronie creepów session play (z 6 klasami do wyboru, każda z porównywalną ilością skilli do creepów, podobną mechaniką/UI i zbliżonym systemem awansu/pozyskiwania skilli)
wejście albo przez session play w GV albo po prostu osobny (3ci) ekran logowania jak teraz mamy dla creepów
byłoby to jednak jeszcze ostrzejsze odcięcie PVP od PVE, praktycznie zupełną, wzajemną ich izolacja (spotkałoby się pewnie z pewną ilością protestów) i trochę więcej roboty ze względu na dodatkowe klasy do opracowania (choć przyznam, że trochę kusi mnie ten pomysł...
)