Archoon
|
|
« Reply #18 on: December 29, 2008, 01:02:03 PM » |
|
Piszę w temacie pierwsze wrażenia, gdyż są to moje pierwsze wrażenia z gry AM na T1 i T2 rank 19/renown 15.
Grę w WAR zacząłem po stronie destro jako Sorceress, gdyż moimi ulubionymi postaciami w grach RPG i MMORPG byli zawsze magowie ofensywni (szczególnie ostatnie 2,5 roku w Lineage 2 spędziłem na SpellHowlerze - odpowiednik Sorceress). Sorcem grało się przyjemnie, ale z braku aktywności Twierdzy na Axe Bite Pass zacząłem grać w Orderze Archmagiem.
Wrażenia?
Na rank 1-19 AM spokojnie można solować, nawet łatwiejsze PQ solo robiąc pierwsze 2 etapy! Głównie dlatego, że: Archmage potrafi solo ubić mobki typu champion (na równym lvl), czasem nawet do spółki z zagrowanymi 1-2 zwykłymi mobkami! Sorceress (destro) tu nie daje rady bo ani razu nie udało mi się zbić solo championowi HP poniżej 35-40% przed moim zgonem.
Wniosek 1: Archmage to doskonała postać typu DPS do questów PvE, PQ i solowania. Przynajmniej na rank 1-19. Nad innymi klasami wygrywa tym, że... doskonale potrafi się wyleczyć i potem bić mobki dalej.
W przeciwieństwie do gry PvE, to w random PvP Archmage solo się niestety kompletnie nie sprawdza. Build na leczenie (+Willpower i szkoła Isha) nie pozwala mi nikogo zabić w PvP 1 na 1. Każda inna klasa destro na równym, a nawet niższym o 3-5 ranku, mnie zabija. Skille leczące nic nam w walce solo nie dadzą, bo DPS mamy za mały, a po wyleczeniu się, kończą się AP i... zaliczamy glebę.
Wniosek 2: Archmage (T1 i T2) w walkach random PvP 1 na 1 się kompletnie nie sprawdza.
Natomiast scenaria i open RvR dla Archmaga to piękna gratka. Tu w party AM pokazuje swoją siłę. Build nastawiony na heal sprawdza się znakomicie. Nie raz byłem świadkiem takich akcji, że do puki żyłem, to całe moje party trzymało się przy życiu. Natomiast wraz z moim zgonem praktycznie kilkanaście sekund później leżało całe moje party.
Wniosek 3: do puki żyje AM w party, party ma się dobrze, natomiast wraz ze śmiercią AM ginie zaraz po tym całe party.
Wniosek 4: z wniosku nr 3, praktycznie zawsze to my sami stajemy się celem nr 1 u destro, tym bardziej że zabić nas łatwo, bo def jako robe-user mamy mizerny.
Ale zauważyłem też ciekawą sprawę. Część czarów można castować będąc w ruchu. Niestety tylko DPS, a nie heale, ale zawsze to coś. Pozwala to mi uciekając lub kogoś goniąc rzucać mu co chwila DPS over time. Średnio skuteczne, ale lepsze to niż nic.
Wniosek 5: są czary, które można rzucać będąc w ruchu.
No i Archmage to postać trochę uniwersalna. Ja z sobą noszę po dwa zestawy przedmiotów - jedne zwiększają Willpower, drugie Intelligence. Generalnie chodzę w buildzie Willpower + taktyki na leczenie, ale jak soluję, albo w niektórych przypadkach przebieram się na Inta i zmieniam taktyki. Wszystko zależy od sytuacji. Poza tym w PvE i PQ Archmage nie musi tyle leczyć co w RvR, więc mimo builda na heal i tak nadwyżkę AP zużywam na casty DPS, by pomóc w biciu mobków, pilnując poziomu AP tak, aby nie zchodził poniżej 50%, by mieć dostępne punkty AP na leczenie w razie jakiś nieprzewidzianych sytuacji.
Wniosek 6: AM to postać trochę uniwersalna, generalnie healer, ale jak trzeba to w PvE sobie całkiem nieźle radzi jako ranged DPS. W PvP jak nie jest krytycznie z leczeniem, to też od czasu do czasu też walnie DPS'a.
|