Twierdza - Gildia Multi MMO

Lord of The Rings Online (Snowbourn/LAURELIN) => Klasy => LOTRO baza => Warden => Topic started by: Maet on January 27, 2012, 11:07:04 PM



Title: Warden w U6
Post by: Maet on January 27, 2012, 11:07:04 PM
Panie i panowie wardeni. Ne uczcie się grać teraz. Na oko po updacie 6 trzeba będzie 80% uczyć się od nowa. Pierwszy blog Oriona na ten temat:
http://my.lotro.com/user-55/


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on January 28, 2012, 10:33:08 AM
Quote
As with other classes revamp as part of last year’s expansion

Normalnie łzy wzruszenia zalewają mi oczy jak pomyślę o tym revampie guardiana ... chyba się Orion nieco zapędził.

Wygląda na to, że warden będzie wartościowym tankiem/dpsem/ranged dpsem. Brzmi OK ale ostatnia twórczość Oriona pokazuje, że nie potrafi zachować umiaru (perspektywa PvP). Champ i minstrel mają kosmiczną przeżywalność z jednoczesnym wypasionym dpsem (obie klasy) i świetnym healem (głównie mini ale bąblujący champ też nie zostaje w tyle)

Tak, tak, marudzę a guardian jest ok jaki jest a creepy są po to żeby je bezkarnie okładać ...


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on January 31, 2012, 10:22:00 AM
Jest drugi blog. Shield i spear gambits. Dostępne pod tym samym linkiem.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Arduneth on January 31, 2012, 09:20:58 PM
Jest drugi blog. Shield i spear gambits. Dostępne pod tym samym linkiem.

ja tam Wardena ogarniam nie bardzo ;) więc jestem ciekaw raczej dokładnych analiz i uwag naszych kajtujących krzykaczy


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on February 01, 2012, 09:15:35 AM
Quote from: Arduneth link=topic=7068.msg87610#msg87610
ja tam Wardena ogarniam nie bardzo ;) więc jestem ciekaw raczej dokładnych analiz i uwag naszych kajtujących krzykaczy
Narazie ciężko powiedzieć co to da, bo brak części informacji jeszcze, ale podsumowując dotychczasowe blogi:
- Jeden z tankujących stanców zmienia sie w range dps stance. Czyli będzie tank/melee/range stance. Odpowiednio do tego pewnie się traitowało.
- Teoretyczna rola range dps jaką warden miał od utworzenia nabierze mocy.
- Większość gambitów będzie miała różny efekt zależnie od stance w którym się je odpali. Np. dpsowe będą gambitami zasięgowymi jeśli zostaną użyte w range stance. Naucz się teraz wardenie trzy razy więcej gambitów. Niby tyle samo gambitów, ale trzy stance.
- Póki co Orion zajął się zmianami w dpsie. Prawie nic nie ma o tankowaniu. W zasadzie liczą się tu dwie rzeczy. Zmiany w Defiant Challenge. Nasz "force taunt" może zacząć być sensownym skillem defensywnym. Druga propozycja, to immune na crita przez 6 sekund po dostaniu crita. Efekt dostępny raz na 45 sekund. Brzmi fajnie, ale po zastanowieniu się nie jest aż tak dobre. Warden dalej tankowałby bazując na generatorze liczb losowych.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on February 02, 2012, 08:57:48 AM
Jest nowy blog. Ten sam link co w pierwszym poście. Wstępna analiza, mnóstwo dpsu, mało tankowania. Warden będzie potężniejszy od solo, przez 3- osobówki, do 6-osobówek. W rajdzie dalej cienko. Zupełnie nie to co trzeba mr Orion zmienia. Jeden duży plus: spore zmiany w legacjach.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on February 02, 2012, 10:19:58 AM
Hehe - 'a nie mówiłem' :) kolejna OMG! klasa by Orion ;) Nie martw się Mae, na pewno dostaniecie bąble, w których Orion tak się lubuje ;)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on February 02, 2012, 12:35:29 PM
Hehe - 'a nie mówiłem' :) kolejna OMG! klasa by Orion ;) Nie martw się Mae, na pewno dostaniecie bąble, w których Orion tak się lubuje ;)
Po prawdzie to się nie martwię. Twierdza ma wystarczająco dużo tanków. Podepeesuję sobie. Natomiast balans tego niby tanka... No nie wiem. Dobrze chociaż, że proponowany przez niego crit immune (6sek po krycie) nie będzie działać na EM. I bez tego będzie płacz i zgrzytanie zębów.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Arduneth on February 03, 2012, 01:22:05 AM
Hehe - 'a nie mówiłem' :) kolejna OMG! klasa by Orion ;) Nie martw się Mae, na pewno dostaniecie bąble, w których Orion tak się lubuje ;)

Bondziu, proszę idź grać nie marudź już :P ja cię bardzo lubię ale masz zbyt czarną wizję gry a LOTRO to nie tylko Etten ;)

no i ostatnio chyba jesteś więcej na forum niż online a taki fajny content jest :) freepowy :P


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on February 03, 2012, 02:02:41 AM
Ardu - jakie jest więc Twoje zdanie na temat dzieci Oriona - mini i champa? :)

ps. jestem online - nawet za dużo :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Arduneth on February 03, 2012, 02:48:53 AM
Ardu - jakie jest więc Twoje zdanie na temat dzieci Oriona - mini i champa? :)

ps. jestem online - nawet za dużo :)

creepy się nie liczą ;)

Bondziu, mini nie mam a champem gram for fun i nie na Etten więc raczej nie narzekałbym jeśli by go dopakowali :) tu się powinni wypowiedzieć nasi twierdzowi championi (hmm i championki) czy minstrelki/minstrele

co do Etten to niestety klasy dobrze zrobione pod PvE zawsze będą IMHO niezbalansowane pod PVP i trzeba by np. zmieniać działanie skilli aby uzyskać balans (bo pakowanie creepów też do niczego nie prowadzi)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Taltilar(Fuarn) on February 03, 2012, 10:21:54 AM
Bondziu, proszę idź grać nie marudź już :P ja cię bardzo lubię ale masz zbyt czarną wizję gry a LOTRO to nie tylko Etten ;)
Ja się podepnę. Sorry Bondziu, ale ostatnio gdzie nie wejdę widzę twoje wylewanie żali na temat creepów. Wchodząc w temat Wardenowy chce poczytać o wardenach i guzik mnie obchodzą championi i minstrele, a tym bardziej crepy. Do tego są odpowiednie tematy.
 


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on February 03, 2012, 09:12:03 PM
Warden nie żyje w próżni. Zmiany w tej czy innej klasie (a o tym jest ten temat) trzeba rozpatrywać nie tylko o ile łatwiej będzie mi się grało ale także jak te zmiany mają się do gry jako całości.

Możesz mieć Etten (a creepy szczególnie) w 4 literach. Ale to także jest część Lotro a wielu graczy gra tylko PvP. I wielu z nich przy Lotro trzyma jedynie Etten. Zasługują na poważne traktowanie.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on February 08, 2012, 12:10:42 PM
Kolejna porcja wstępnej analizy zmian w Update 6. Tym razem po gruntownym przemyśleniu zamieszczonych przez Oriona blogów.

Tankowanie.
Orion skupia się na buffach do BPE i critical defense. Nie zostało przez Oriona wykluczone przebicie capów, ale też narazie tego nie ma. Czyli tradycyjnie: silny solo i w 3man, zbalansowany w 6man i słaby w rajdzie. W sumie wychodzi na to, że będzie trochę lepiej, zależnie od tego ile tego critical defensa będzie. Póki co warden dostaje częstsze i silniejsze kryty niż guard. Łącznie z ciosami za 15k-20k w Acid T2. W rajdzie to nie ma prawa sensownie działać. W skrócie bez dramatycznych zmian plus niewiadoma, jeśli idzie o krytyki.

Melee dps.
Boost na moje oko. Aktualnie z tego co ludki parsują wychodzi z tego 2/3 do 3/4 tego co robi champ. Oczywiście mowa o single target dps. Po zmianach Update 6 warden powienien wylądować nieco poniżej champa. Bez jego aoe, z lepszym offtankowaniem. Wygląda to nieźle i ja już szykuję pod to sprzęt. W Panzer Division Twierdza tanków rzadko brakuje. Aoe nie ma aż takiego znaczenie w nowych rajdach. Ot taka namiastka champa. Tyle, że champów też u nas nie brakuje. Jeden nerfik: WT będzie słabszy. Raczej skill buffujący niż dpsowy. Wada czerwonego wardena: znacząco słabszy w sytuacji, gdy DoTy są niemile widziane, jak np. Flagit w DN, czy Ivar w OD.

Range dps.
Tu jest słabiej. Wadą linii fist była jej niespójność. Łączyła ona threat, aoe dps(bardzo słaby), melee dps (na słabych DoTach) i dziwaczne CC oparte o dwusekundowe, losowe feary. IMO niespójność pozostaje. Linia, póki co, będzie łączyć range dps na poziomie połówki huntera na oko, lekkie buffy dla klas range lub tactical(oczywiście na gambitach), melee aoe dps(nie wiadomo o jakiej sile) i nadal te śmieszne feary. Buffy dla range/tactical są niewielkie i w sumie prościej wziąść drugiego hunta/rk niż męczyć się z range-wardenem. Wyjątkiem byłyby jakieś walki, gdzie stoi banda range (Thorog np.), bieda z offtankami, albo Etten, gdzie jakieś pew-pew zawsze się przydaje. Podsumowując, linia fist dalej próbuje złapać wiele srok za ogon. Podejrzewam, że będą tu jeszcze jakieś zmiany.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 12, 2012, 04:26:58 PM
W/g tego co piszą ludzie na forum, warden w U6 wygląda tak:


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 12, 2012, 06:06:33 PM
Ma to oznaczać jego słabość, czy może różnorodność działania, wysoki poziom skomplikowania?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 12, 2012, 08:23:13 PM
Lekko, łatwo i przyjemnie :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 12, 2012, 08:30:24 PM
To miło, bo właśnie przymierzajam się do pogrania Wardenem. Gra RK mnie trochę ostatnio zmęczyła i znudziła.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Fearfin on March 12, 2012, 11:41:49 PM
Tak zauważyłem po u6 lekkie zmiany :)
Zdecydowaną wadą jest 5 gambitowy heal(shield+spear(zapomniałem nazwy)) dopiero na 74 lvl...


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 13, 2012, 07:28:00 AM
Ma to oznaczać jego słabość, czy może różnorodność działania, wysoki poziom skomplikowania?
Oznaczało to liczbę bugów jakie są.
Parę przykładów większych błędów:
- legacja, która ma dawać +15% heala conviction daje -10%
- brak bonusu w mitygacjach w Defiant Challenge
- jedna z legacji ma 21 tierów
- legacja do zasięgu javelin skills nie działa na buildery - możesz odpalić gambit na 40m, ale zbudować musisz do 25m
- część traitów nie działa (bodajże te do DoTów nie miałem siły i czasu sprawdzić)
- nie mogę się zalogować na wardena z mojego kompa
- SP SH mastery w niektórych stancach daje tylko SP

To tak na początek co mi w minutę przyszło do głowy.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 13, 2012, 08:49:47 AM
Czyli po poprawkach będzie jeszcze lepiej? hehe - już widzę Ivan kitującego raid creepowy :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 13, 2012, 08:54:19 AM
Tak zauważyłem po u6 lekkie zmiany :)
Zdecydowaną wadą jest 5 gambitowy heal(shield+spear(zapomniałem nazwy)) dopiero na 74 lvl...
Spróbuj combo Safeguard, a potem Celebration of Skill. Nie patrzyłem na to wczoraj, ale podejrzewam, że działa jak w becie. Powinno Ci się spodobać.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Fearfin on March 13, 2012, 11:55:11 AM
Spróbuję :) A mógłbyś jeszcze wyjaśnić o co biega z tymi ranged gambits? Próbowałem na kukłach ale są tylko zwykłe gambity...


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 13, 2012, 12:41:53 PM
Spróbuję :) A mógłbyś jeszcze wyjaśnić o co biega z tymi ranged gambits? Próbowałem na kukłach ale są tylko zwykłe gambity...
Praktycznie wszystkie spear gambity i część pozostałych ma teraz wersję zasięgową. Są dość podobne do wersji melee, tylko mają zasięg 25m.   


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 13, 2012, 02:36:55 PM
i mają wersje na 40M?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Amarande on March 13, 2012, 02:38:39 PM
i mają wersje na 40M?

Nie do końca, gambit można odpalić z 40m, ale żeby go zacząć budować musisz być w odległości 25m od celu ;)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 13, 2012, 03:57:40 PM
i mają wersje na 40M?
Żeby być dokladnym: legacja javelins skills range działa na gambity range. Nie działa na buildery do gambitów, co podejrzewam jest bugiem.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 13, 2012, 07:52:47 PM
Tak się pytam mając w pamięci np burga kopiącego z odległości kilkunastu swoich odnóży ... dziwne pomysły się devsów imają :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 13, 2012, 09:57:08 PM
Bondziu, toż oszczep to broń  dystansowa:)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 13, 2012, 10:43:49 PM
But też jak spadnie przy kopniaku - tylko dlaczego to działa kilka razy :)

A oszczepy znam nie od dziś :) z autopsji hehe


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 14, 2012, 12:33:35 AM
Quote
tylko dlaczego to działa kilka razy
Bo te oszczepy strugali Maorysi z Nowej Zelandii a mieli za wzorzec bumerang :P


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 14, 2012, 09:31:45 AM
Chciałbym być tak pewien nowego wardena jak Ty Bondur. Wygląda na to, że tylko wardeni i raidleaderzy mają zwidy, że jest to krucha wersja guardiana, bez jego zdolności do zarządzania agro. Ja zaczekam z oceną na pierwszego lub drugiego patcha. Póki co jestem mocno niezdecydowany - za dużo bugów w tym narazie. Nowa rotacja sama się nie wymyśli.
Specjalnie dla Ciebie zmienię avatara na znaleziony w topiku o minstrelach ;).


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 14, 2012, 11:15:08 AM
Dobrze wiesz Mae, że nie mówię o sytuacji rajdowej. Boję się wręcz momentu kiedy warden stanie się (w opinii wardenów i rl) równorzędny z guardianem. Bo to może oznaczać, że solo będzie megasuperchruper ;) Z perspektywy solo czy nawet 6man fellow warden jest samodzielnym związkiem taktycznym zdolnym związać walką przeważające siły wroga a co ważniejsze przeżyć i zatańczyć na kurhanach wrogów :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 14, 2012, 02:16:04 PM
Problem w tym, że buff jest, ale nieskalujący się do rajdu. W momencie jak będę miał antystuna zarzuconego (LMowskiego nie to kalectwo wardena), mogę zaatakować dowolną liczbę normal mobków, może sygnatur. Mając 7k morale zagrowałem całe "wrzosowe wzgórze" (mobki koło 73-74). Bo ja wiem? Ze dwadzieścia mobów? Padłem dopiero jak dostałem stuna. To jest chore. Z kolei warden w rajdzie ma się lepiej, ale bez szału. Ot schodzi podobnie do guarda(bo sporo się leczy), do momentu jak dostanie kryta za 13-20k morale. Rzadki przypadek podobno, ale się zdarza. Do tego warden zaliczył potężny nerf Aggression. Skill był potężnym agro leechem przeznaczonym do zmiany tanka (jak np balrog z OD). Teraz warden znów nie ma nic, słownie nic, czym mógłby wspomóc zmianę. Znów muszę polegać na guardianie, który włączy/wyłaczy threat stance.
Nie mam pojęcia jakiego fixa tu trzeba. Orion coś kiedyś wymysli jak mu pozwolą. Napewno potrzebne są dwa składniki.
1. Obrona wardena przed spike damage, to pierwszy. Nie można oczekiwać od healera, że będzie mnie trzymał cały czas powyżej 80% morale. Rajd oczekuje, że tankt wytrzyma więcej niż jeden, dwa dobre strzały.
2. Potężny nerf zdolności do szeroko pojętego "solowania/samoleczenia/leechy morale". Niewiele potestowałem z powodu kłopotu z logowaniem, ale wygląda, że z półboga solo zrobił się bóg. Jednym dość długim gambitem, mając 10 celów mogę się leczyć o około 5k morale. Nie testowałem selfheali przeciw jakimś potężnym bossom, ale podejrzewam, że solo walka z niektórymi bossami 3man w T2 jest w zasięgu.

Całe to Update 6 wzmocniło wardena, ale zrobiło to głównie w regionie gdzie miał się dobrze, czyli do poziomu prostego 6man. Skutki mogą być widowiskowe. W rajdzie tymczasem dalej nie ma ani jednego powodu, żeby zabrać wardena zamiast guarda, za to jest kilka grubszych, żeby zabrać guarda nie wardena. Nie licząc sterty bugów jakie teraz są w całym tym systemie gambitów/stanców i faktu, że warden stał się jeszcze bardziej skomplikowany niż był. Pojawi się masa kiepskich wardenów, a klasa od zawsze ma złą reputację przez kolesi, którzy próbują brać agro skillami do dpsu, albo spamując jeden gambit, itp.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Severei on March 17, 2012, 06:41:28 PM
Przyszedl czas zeby zadebiutowac na forum klasowym. Okazja sie nadazyla w zwiazku z wczorajszym rajdem na Orthanc. Pierwotnie mialem dpsowac ale w koncu przyszlo mi tankowac, dlatego opisze moje wrazenia.

Uprzedzam ze moj gear nie ulegl zmianie od ostatniego tankowania Orthancu w U5, czyli jest "taki se". Pierwsze co rzuca sie w oczy - zaczynajac pull nie musze miec wlaczonego never surrender ani nerwowo obserwowac paska hp. Avoidance niewatpliwie jest zwiekszony bardzo znacznie, duzy wplyw na plynny start walki ma tez battle preparation - start z wlaczonymi buffami jest imo mocno niedoceniany - robi bardzo duza roznice.

Kolejny punkt selfheale - bardzo duzy plus wreszcie chce sie ich uzywac bo na prawde pomagaja. Przyklad tankujac 2 taskmasterow - mialem incoming dmg na poziomie 800/s. Heale 630/s ja 350/s minstrel - a trzeba wziac pod uwage ze 630 to nie jest max, bo jeszcze nie da sie ukryc nie mam opracowanych super rotacji gambitow + plus nie mam legacy na + heal.

Dalej threat tak jak pisza na forach eob jest op - przyklad pull trashy z 2 trollami ja tankuje 1 Walkos drugiego - wszystko zabite oprocz ostatniego trolla, podbiegam do niego 2 eob juz jest moj, mimo ze przez jakies 3 mins byl na nim nabijany threat. Tu jedna uwaga podobno nie sam eob jest op ale legacy fist-spear threat up - ja mam ja wymaksowana. Wiadomo ze eob nie jest idealny, ze wzgledu na aoe, ale sprawdza sie sposob zeby odsunac sie od reszty grupy za pomoca 1313 + 2323 i wtedy spamowac eob, na bossach nie ma tego problemu.

Na koniec lyzka dziegciu - niestety dalej jestesmy w stanie oberwac mocno, wczoraj warg przywalil mi za 11k niecrita... a to wszystko t1...

Ogolnie musze przyznac ze jest duzo lepiej t1 mozemy tankowac spokojnie, problemy moga sie zaczac na t2. Tak jak Maet wspomnial zbuffowali nas nie tam gdzie byl najwiekszy problem.
Ciekawy jestem czy odpowiednio sie buffujac jestesmy w stanie uniknac calkowicie crytow bo juz teraz crit avoidance podchodzi pod 20% a mam zamiar wstawic sobie jeszcze te nowe relici na crit avoidance/morale/power.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 17, 2012, 08:06:02 PM
Ciekawy jestem czy odpowiednio sie buffujac jestesmy w stanie uniknac calkowicie crytow bo juz teraz crit avoidance podchodzi pod 20% a mam zamiar wstawic sobie jeszcze te nowe relici na crit avoidance/morale/power.

U7 - one more warden revamp - 100% damage avoidance :D

Nic dziwnego, że wczoraj Ivanka nie mogło zabić 3creepów z top10.

Albo Orion jest idiotą i cała jego mafia też, albo całe wardeńskie community robi go w wała.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 17, 2012, 08:53:11 PM
Znalazłem filmik pokazujący "skromne" możliwości Wardena solo.   :o
 m.youtube.com/watch?gl=US&hl=pl&client=mv-google&v=-9jWmE_m-tg


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 17, 2012, 09:01:43 PM
Wardeni już solowali Lumber Camp, ID i Lug - TR i TA też nie powinny być problemem.

I niech ktoś powie że nie jest to chore ;)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 17, 2012, 09:08:50 PM
Może i jest. Ma strasznie op solo, ale jeśli walczy z dziesiątkami przeciwników. Jak widać na filmie, gdy został ostatni boss to już nie było tak różowo.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Amarande on March 18, 2012, 01:26:51 AM
No prawdziwe szaleństwo, "tankować" 20 mobów 15 lvl niższych. Przed U6 byłem w stanie to zrobić z 8-10 mobkami i się nie spociłem.

To co potrafi warden w 75% zależy od gracza który nim steruje (odpowiednich rotacji i przewidywania co sie zdarzy za 3 gambity). Obojętnie jak wielki będzie buff, dupiasty gracz z niczym sobie nie poradzi. Ten który "zjadł zęby na wardenie" poradzi sobie nawet z tym co było w U5. Dlatego wg. mnie nigdy nie uda sie zbalansowania wardena.

Zresztą po co balansować klasy, LOTRO zawsze miało PVP w głębokim poważaniu więc Etten jest na 2-3 plane jeżeli chodzi o jakikolwiek balans.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 18, 2012, 07:31:02 AM
Ciekawy jestem czy odpowiednio sie buffujac jestesmy w stanie uniknac calkowicie crytow bo juz teraz crit avoidance podchodzi pod 20% a mam zamiar wstawic sobie jeszcze te nowe relici na crit avoidance/morale/power.

Na forum wardenów jeden taki wrzucił screena z Combat Analysis po Lightningu w T2. Łącznie przez całą walkę dostał dwa kryty i jeden devastate. Devastate za 18k.

Przypomnę też dwie rzeczy. Pierwsza: solowanie, to nie tankowanie. Druga: gdzie macie teraz content rajdowy, w którym pojawia się potrzeba tankowania więcej niż 3-4 adów? Skirmishe? :P.

W/g mnie Turbinki dały ciała. Po pół roku oczekiwania cała mechanika klasy jest stertą bugów. Bóg solo, którego nie ma po co brać do rajdu. Nawet gdyby, to tworzenie gambitów dostatecznie "usztywniało" rotację skilli. Po kiego grzyba Orion wymyślił gambity budowane z gambitów? Zaczekam jeszcze na te bugfixy. Nie spodziewam się po nich wiele. Ot choćby doty bijące commonem nie są na liście do tego patcha. Mój status: z rzadka leveluję alta, bo mi LOTRO obrzydzili. Rajdy sobie odpuściłem. Czekam na GW2. Preorder rusza 10 kwietnia.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 18, 2012, 12:48:16 PM
Jak już tu mamy temat wardena to mi podpowiedzcie które legacje są teraz przydatne bo zamierzam właśnie trochę okurzyć swoją postać. Oczywiście mi chodzi głownie o legacje po solo ;D bo wardenem praktycznie gram tylko solo.

ps. a tu coś dla Bondura ;D
(http://dl.dropbox.com/u/1669669/ovric_isengardtroll.jpg)
(http://dl.dropbox.com/u/1669669/ovric_isengardtroll3.jpg)

i link to do tematu na forum Turbine


Title: Re: Warden w U6
Post by: Arduneth on March 18, 2012, 01:35:08 PM
co to za plugin z tymi tabelkami statsów i DPSu?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 18, 2012, 01:38:13 PM
No prawdziwe szaleństwo, "tankować" 20 mobów 15 lvl niższych. Przed U6 byłem w stanie to zrobić z 8-10 mobkami i się nie spociłem.


Zresztą po co balansować klasy, LOTRO zawsze miało PVP w głębokim poważaniu więc Etten jest na 2-3 plane jeżeli chodzi o jakikolwiek balans.

Fanzolisz Ama  :D

Co innego HoC - gdzie pierwszy pull robił solo nawet zapomniany w ciemnej d* guardian. A co innego twierdza gdzie prócz stada trashu masz sygnaturki po 100k+ morale i bossa 400k. Warden robi to solo. I przypominam - to jest PvE a nie PvP.

A co do PvP. Rzeczywiście nie ma sensu balansować walki kiedy dobrego wardena nie może zabić 3creepów r13,r12,r12. W każdej normalnej grze w tym momencie byłby szybki nerf i poprawka w następnym patchu.

Nie da się wg Ciebie zbalansować wardena? Ha: ) Wszystko da się zbalansować. Oczywiście jest to stały proces i każda większa zmiana w klasie powoduje przesunięcie jej na kole OP (wg nowego słownika to już nie overpowered ale Orion's Precioussssss'). Syzyfowa praca wymagająca przede wszystkim wyzbycia się osobistych uczuć do klasy/rasy/gidlii/zawodu/ (jak to się zwie ...) - Orion kocha te swoje wardeńskie  animki:) co w powinno eliminować go jako admina tej klasy. Inna sprawa to filtrowanie informacji płynących od graczy, ignorowanie skrajności i szukanie tego co rzeczywiście daje obraz gdzie trzeba przyciąć a gdzie dołożyć.

Zdziwiłbyś się dla ilu ludzi, szczególnie od czasu wejścia OD (wywalenie najlepszego pomysłu na zbieranie setów - kamyki i zastąpienie medaliomanią z bez sensu konowanymi instancjami T1 T2 NM HM) etten zostaje ostatnią częścią Lotro dla której warto się logować do gry. I WB też to widzi - zaczęły się zmiany, część ok, część zupełnie idiotycznych ale widzą, że nie mogą zostawić PvP zupełnie z boku.

ps. U5 też już zasługiwało na nerf :)

@Mae - w maju wychodzi Diablo III :P


Title: Re: Warden w U6
Post by: Nepher on March 18, 2012, 01:39:10 PM
co to za plugin z tymi tabelkami statsów i DPSu?

Combat Analysis


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 18, 2012, 01:45:22 PM
@Edek - zapisałem w kajeciku :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 18, 2012, 01:46:51 PM
Wybiórczy cytat :P:

Nie da się wg Ciebie zbalansować wardena? Ha: ) Wszystko da się zbalansować.

Orion kocha te swoje wardeńskie  animki:)

ps. U5 też już zasługiwało na nerf :)

@Mae - w maju wychodzi Diablo III :P

Balans wymaga zrobienia rzeczy, które są specyficzne dla wardena skalującymi się. Nie zrobiono tego. Ba, przecież nawet BPE się nie skaluje dobrze z rajdem.

Orion dość chłodno i rzadko wypowiada się ostatnio na temat wardenów. Oj chyba jesteśmy niewdzięcznymi... wardenami :P

U5 miało głupi pomysł na naprawę (nieskalujący się - ponownie).

Diablo jakoś mnie nie ciągnie.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudryt on March 18, 2012, 08:49:40 PM
Moim zdaniem całkiem ciekawie zmienili wardena, jednak pogrywam sobie na nim tylko od czasu czasu, więc moje odczucia mogą być inne niż graczy mających wrd jako maina. Dodanie stanca na range jest cakiem niezłym pomysłem, a przynajmniej ciekawym, szczególnie jeśli chodzi o pvp. Pytanie brzmi tylko: po kie licho klasie tankjącej aż 2 ścieżki przeznaczone jako dps?

Warden zawsze był przeznaczony jako tank przesunięty w stronę mniejszych instancji, niż raidów i wielkich bossów, więc nie wiem skąd bierze się to wielkie zdziwienie, że dalej nie można pełnoprawnie konkurować z guardianem na tym polu.

Taraz warden, w odróżnieniu od guarda nie może otrzymać 2 critów pod rząd, co uważam za przesadę, ale fakt faktem, tank powinien mieć crit defence, które wardenowi widać tak zostało zaaplikowane. Self-heale są potężne i może spełniają w końcu swoją rolę uzupełnienia mitigacji, ale pozostaje chyba problem one-hitów, ale cóż, może trzeba po prostu nabić tyle morale, że 1 hit nie zje tanka? Z resztą sądzą, że guardianie też mogą zostać zabici 1 ciosem, jeno dzięki mit z mniejszą częstotliwością.

Co do tego filmiku zamieszczonego: nie rozśmieszajcie mnie nawet. Jedyny mój komentarz do niego brzmi: czemu on w ogóle tam zginął? Oto lvl 65 guardian w walce z kilkoma mniej mobami:
http://www.youtube.com/watch?v=rWLVWIIJxGE

Nie wiem czego się wardeni spodziewali po updacie, ale w mojej opini to co chcecie, aby zmienili jest właśnie cechą charakterystyczną klasy, którą gracie. Cudów nie należy oczekiwać, są self-heale, są buffy, jest crit immunity, ale za to nie ma mitigacji. Nie znaczy to, żeby zaraz płakać, tylko cieszyć się tym co zostało dane ;)

offtopic:
 ______________________
Co do komentarzy Bondzia:   ::)
1.  na lvl 65 moim wardenem (czytać craftowalny armor i po 300 każdej statystyki, tak will, fate też) udało mi się tyranta z LC wysolować aż do połowy morala, kiedy to mnie zdołał waść zabić (jeszcze nie było never surrender, jakby było, to kto wie... ::) ).   Skoro teraz na etten została dodana dodatkowa statystyka zapewnijąca -30% inc dmg to solowanie tyranta dla wardena nie powinno być wyzwaniem. Tyranci i CG nie mieli z założenia wipować raidów, więc nie mają jakiegoś ogromnego, niemożliwego do zniesienia dps'u.
2.  ranga na etten o niczym nie świadczy... no może poza czasem spędzonym w krainie pvp. To, że 3 creepów nie potrafi załatwić szybko wardena też mnie jakoś nie dziwi, WLa też teraz trudno ruszyć, nawet tego mojego, a r5 i audacity r1 nie powala na kolana. Nie zrozumiałem tej wypowiedzi
3.  Guard ma się świetnie i zawsze się tak miał, jest dobrze zbudowaną klasą od samego początku i nie wiem, czemu tak zależy ci na tym coby się nim zajęli. Odnośnie pvp: obecnie nie minstrel jest najbardziej OP clasą, jest nią warg. Możiwość nałożenia 5 dotów na początek walki (4 non-stop, dodatkowe efekty neutralizujące przeciwnika, mitagcje koło 50% nie licząc audacity, knockdown 10s (trwa krócej, ale zawsze...) to uważam za coś czyniącego warga OP. I co, zadowolny, że jeden z twych pupilków doczekał się uwagi Oriona? ;)

Jak chcesz mi na to jakoś odpowiedzieć, to proszę na pv, bądź do tematu o etten. Choć znam już twoje utrzymywane z krasnoludzkim uporem zdaniem, że to ty zostałeś ponownie pokrzywdzony, a inni znów mają się lepiej. Tak całkowicie szczerze: podejrzewam, że narzekałbyś zawsze i wszędzie, niezależnie od okoliczności, jak to inni mają dobrze i jak to zostałeś pokrzywdzony. Twe posty są zawsze o takim samym wydźwięku i podejściu do gry.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Nepher on March 18, 2012, 09:03:49 PM
Wytlumaczcie mi jedną rzecz jak trzylatkowi.
Z jednej strony wszyscy placza, ze warden jest do d.... Nie radzi sobie w rajdach.
Z drugiej strony wszyscy placza, ze warden jest za OP. Prakrycznie solo przejmuje to, na co potrzeba grupy.

Gdzies sie po drodze pogubiłem.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 18, 2012, 10:08:50 PM
Wytlumaczcie mi jedną rzecz jak trzylatkowi.
Z jednej strony wszyscy placza, ze warden jest do d.... Nie radzi sobie w rajdach.
Z drugiej strony wszyscy placza, ze warden jest za OP. Prakrycznie solo przejmuje to, na co potrzeba grupy.

Gdzies sie po drodze pogubiłem.


Przeczytaj co napisał Gucio - muszę się z nim zgodzić :)

Quote
Nie wiem czego się wardeni spodziewali po updacie, ale w mojej opini to co chcecie, aby zmienili jest właśnie cechą charakterystyczną klasy, którą gracie. Cudów nie należy oczekiwać, są self-heale, są buffy, jest crit immunity, ale za to nie ma mitigacji. Nie znaczy to, żeby zaraz płakać, tylko cieszyć się tym co zostało dane

To chyba wynika z błędu popełnionego już przy revampach innych klas. Poprawia się to w czym klasa niedomaga (choć często po prostu tak ma być) przy okazji wzmacniając tam gdzie i tak było dobrze. Wardeni chcą obrywać tyle ile guardian .... niech zaczną grać guardianem :) bez selfheali i innych zabawek super do biegania solo w małych grupach.

A co do komentarzy o PvP:

1) rajdów nie ale solo graczy tak.
2) ranga po stronie creepów coś znaczy (pomijam towarzystwo nabijania infa i cheaterów) - choćby battlefield promotions, a także skille i traity. A te szybko to było 10minut i sobie podarowali :D
3) Czy to że mijasz się z prawdą wynika tylko z tego, że grasz burgiem? :)

Sprostujmy Twoje rewelacje:
1) Tak, warg może założyć 5 dotów z czego 3 to 16sekundowe 1 10sec i 1 20sec - wskaż, które są non stop? :) Potrzebuje do tego odpalenia 6 skilli - jak to się ma do 55sec dota od LMa np? :)
2) Tak, mam skill który daje 10sec knockdown - z audiacity jego czas spadnie do 5sec - jak myślisz kogo zabiję w tym czasie? Teraz porównanie - ile czasu trwa teraz max mezz/daze od burga (te których nie da się ściągnąć potkiem) - 35sec? - czyli 17,5 jak będę miał max audiacity. Już dawno będę martwy. No i najlepsze - po użyciu toppla dostaję max cd na hipsa :) Czy burg ma tak samo? :)

Wargi doczekały się uwagi. Kilka rzeczy już przetestowałem, na kilka muszę zebrać duuuużo commsów (kto wymyślił żeby trzeba było kupić skille na r1?) i generalnie sporo się zmienia w graniu wargiem i stare psiaki muszą zmienić swoje zwyczaje. Jedno się nie zmieni a w zasadzie wróci - warg packi. Zgodnie z zamysłem zmian Oriona.





Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 18, 2012, 10:29:38 PM
Wardeni chcą obrywać tyle ile guardian .... niech zaczną grać guardianem :) bez selfheali i innych zabawek super do biegania solo w małych grupach.

Bondur (Gudryt w sumie też :P), pięknie ładnie, nawet się zgadzam, jeśli idzie o siłę wardena pvp i lżejszym kontencie. Natomiast cały czas zapominacie o jednym. Rajdy są kwintesencją gry MMO PvE. Ja i wiele innych osób tak to widzi.  Póki Turbinki nie przestaną mówić, że warden to tank, będę się upierał, że mam być równie wydajny w rajdzie jak guardian. Albo niech konstruują rajdy tak, żeby warden nie był handicapem. Aktualnie po U6 niektóre kinshipy nie puszczają wardenów do Orthanku.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 19, 2012, 10:17:45 AM
A ja się kolejny raz pytam grających obecnie wardenem - jakie legacje na LI polecacie do gry solo po U6. Bo chcę odkurzyć wardena i zrobić mu nowe bronie.
A że jako człowiek jestem leniwy to nie chce mi się wszystkiego od początku testować :P


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 19, 2012, 11:08:14 AM
Ja obecnie nie gram wardenem ;).
Myślisz o jakim typie gry solo? Farma zwyklych mobków, solo jakieś bestie wielkie?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 19, 2012, 11:17:13 AM
Chce poćwiczyć wardena bo całkiem zapomnę jak się nim gra. Gdy miał 65 lev lubiłem nim biegać po Uru i CD a teraz myślę o instach moriowych itp. Oczywiście solo. ;D


Title: Re: Warden w U6
Post by: Kai Man (Teliden) on March 19, 2012, 11:21:20 AM
przepraszam za off, ale nie mogłem pOFFstrzymać :P No kurde odetchnąłem z ulgą, że wybrałem inną klasę, a przecież z obrazków bardzo mi się Warden podobał ;) A tutaj widzę same problemy i jedyny aktywny dział.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 19, 2012, 11:38:54 AM
@Edek
Istotny będzie głównie javelin.
Major:
- warden heal bonus - must have
- fist gambit buff duration - miła opcja
- fist gambit evade - miła opcja
Minor:
Tu dość słabawo ja zmieniałem na staty. Można ambush szybszy, shield mastery block, może DC cooldown jak zrobią z tego coś sensownego.

Main hand w miarę dowolnie co lubisz.
Z majorów sensownie wyglądają:
- spear gambit damage
- recklessness attack duration
- gambit life tap damage
- shield gambit buff duration
Minor:
- jav range(ja lubię)
- resolution damage
- shield tactic mitigation bonus
Albo ponownie zamienić na staty. Legacje nie robią wielkiej zmiany, a staty to tania alternatywa.

Nie najgorzej powinien sobie radzić warden wytraitowany pod shield ganiający na zmianę w recklessness i determination zależnie od tego czy ma dużo czy mało wrogów, dużo czy mało morale.



Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 19, 2012, 11:42:43 AM
przepraszam za off, ale nie mogłem pOFFstrzymać :P No kurde odetchnąłem z ulgą, że wybrałem inną klasę, a przecież z obrazków bardzo mi się Warden podobał ;) A tutaj widzę same problemy i jedyny aktywny dział.
Jeśli nie zamierzasz rajdować wardenem, to napotkasz tylko jeden problem. No, dwa.
1. Mnóstwo bugów. Przed chwilą był wielki revamp klasy. Pośpieszne przepchnięcie Update 6 temu nie pomogło.
2. Klasa jest skomplikowana w obsłudze. Trzeba poświęcić ładnych parę godzin na połapanie się jak czego używać.
Poza tym warden to bóg solo i jeśli chcesz nim pograć ze względu na to, że fajnie wygląda lub pasuje Ci taki styl, a nie przeszkadzają Ci bugi, polecam.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 19, 2012, 03:19:40 PM
A ja mam inne pytanie. Ostatnio ciągnie mnie do Wardena, i chcę wyciągnąć go z lamusa. Nic nim prawie nie osiągnąłem, mam dopiero 19 lvl, więc też moja wiedza o nim jest znikoma. Ogólnie mało gram ostatnio, więc chwilowo tylko zbieram tokeny do gildii crafterskich, aby go porządnie ubrać oraz uzbroić. I tu jest moje pytanie. Jakie statystyki są dla Wardena najważniejsze. Lecieć w Might i Vitality jak dla tanka, czy też pakować w Agility? Trochę zajmuje uzbieranie tych tokenów, więc nie chce zrobić głupiego błędu, robiąc zupełnie nie przydatną zbroję czy biżuterię. Dlatego pytam się Was, doświadczonych Wardenów. Co o tym sądzicie? Co polecacie?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 19, 2012, 03:29:49 PM
Doświadczony warden średnio Ci doradzi, chyba że levelował ostatnio drugiego :).

Jakbym miał strzelać do zabawy na niskim średnim levelu przyda się vital might i agi - w tej kolejności. Teoretycznie na 20 levelu dostajesz determination. Możesz poudawać tanka, ale dość średnie narzędzia threatowe są. Ciężko będzie zabrać agro klasom dps np. w Great Barrows. Wygląda, że do levelowania nie ma to jak recklessness i traitowanie na czerwono. Zdolność przetrwania wystarczająca i nie bijesz moba minutę. Nie przejmowałbym się też za bardzo sprzętem i statami. Ważne, żeby mieć broń w miarę na swój level. Na 30 dostaniesz assailment - nowy range stance. Jestem naprawdę ciekaw opinii nowych wardenów na jego temat.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 19, 2012, 03:45:54 PM
Czyli sprzęt jak dla tanka robić. Ale zanim wbiję 30 lvl i założę to wszystko, to trochę czasu jeszcze minie, może coś się zmieni w tym czasie. W każdym razie dzięki za odpowiedź.
 Jeszcze jedno pytanie mi się teraz nawinęło. Czy naprawdę jest teraz tak tragicznie jeśli chodzi o Wardena na większych rajdach. Czy naprawdę jest taki nie przydatny do poważniejszych wypadów? Z tego co wiem, to radzi sobie na 3 i 6 osobowych instancjach, ale na rajdach to już jest słabiutko. A jak było w przeszłości? Zawsze były tego typu problemy z Wardenem, czy ostatnio coś popsuli?


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 19, 2012, 04:02:38 PM
Cóż w T2 nie byłem wogóle, w T1 nie byłem po Update 6. Opieram się o średnią opinię z forum i własny zdrowy rozsądek.
Przy takich założeniach: w rajdzie jest lepiej niż kiedykolwiek od czasów RoI. Mam z zasadzie dwa, trzy zastrzeżenia:
- Podatność na oneshotowanie lub bliskie temu eksperymenty w rodzaju devastate za 18k morale. Owszem dostanę po tym crit immune na 6 sekund, ale nie trzeba kryta żeby mnie dobić. A lekarz może nie zdążyć. Analogiczny hit w guarda to około 11k morale.
- Brak zarządzania agro. Ekstremalnie trudno wardenem sterować przerzucaniem agro miedzy dwoma tankami. Guardian ma do tego proste narzędzia. Warden nie ma wogóle.
- Ogólny nerf poziomu threata generowanego/leechowanego przed wardena. Coś jest nie tak z traitem TV i EoB dzięki czemu można ekstremalnie dużo agro zrobić. Jeśli spróbować bez tego bardzo łatwo stracić agro. Czort wi co się stanie jak naprawią bugi.
Podsumowując, warden da radę tankować w T1 bez kłopotu. Prawdopodobnie da radę i T2 jeśli ekipa i warden będą bardzo dobrzy. Natomiast zawsze lepiej zabrać guardiana. Mówię oczywiście o Tower of Orthank nie jakichś skirmishach.

W czasach przed RoI prawdę mówiąc nigdy nie brakowało mi twardości. Może poza Durchestem i Słonikami z OD (spike damage to zmora wardena od zawsze), ale i tam tankowałem. Brakowało mi tylko narzędzia do zmiany tanka, żebym nie musiał zawsze polegać na tym, że kolega guardian naciśnie co trzeba.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Gudrim on March 19, 2012, 04:31:58 PM
Czyli nie jest tak źle. Dobrze wiedzieć. Ale zanim wbiję odpowiedni do rajdowania lvl, trochę czasu upłynie, coś się może zmieni, mam nadzieję, że na lepsze. Dzięki za wyczerpującą odpowiedź ;)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 20, 2012, 05:50:36 PM
Quote
Tomorrow's patch (6.0.1) will address the following. There will be other fixes coming at a later date in Update 6.1.

* War-cry now has an AOE Threat effect when in determination stance.
* Battle-preparation will now be dispelled upon using any gambit.
* Boar's rush no longer attempts to apply the daze effect in all stances when critical strikes apply.
* Adroit Manoeuvre and Reversal's ranged version will now load into Battle Memory when the warden is potent.
* The Skill "Battle Preparation" was allowing Wardens to be extremely well prepared. This has been addressed.
* Warden – Armour of the Thamen and Armour of the Porbad set bonus function properly again.
by Sapience and
Quote
The way that the Terrible Visage trait is interacting with Exultation of Battle is just broken. We just missed the cut off for the patch coming out this week but it will be corrected 'soon'.
by Graalx2


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 20, 2012, 10:25:05 PM
Czy to już w pełni uszczęśliwi wardenów? :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Nepher on March 20, 2012, 10:29:24 PM
Zobaczyc uszczesliwionego updatem wardena i moge umierac ;)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 20, 2012, 10:52:13 PM
Zobaczyc uszczesliwionego updatem wardena i moge umierac ;)

To będziesz żył wiecznie :)

Jak już nie będzie nawet najdrobniejszej rzeczy, którą guardian robi lepiej na warsztat pójdą inne klasy :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 21, 2012, 06:34:04 AM
Czy to już w pełni uszczęśliwi wardenów? :)
Policz to jako 16-sty update wardena, jeśli to Cię uszczęśliwia :P.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Bondur on March 21, 2012, 08:09:15 AM
Sam widzisz - nie czas umierać jeszcze Nepher :)


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 21, 2012, 08:59:57 AM
Sam widzisz - nie czas umierać jeszcze Nepher :)
Ciebie Bondziu nie ma online prawie wogóle, ale spytaj innych ile ja teraz gram wardenem. Zwyczajnie nie chce mi się przebijać przez te bugi. Leveluję sobie potencjalnych następców (burg i guard - póki co projekt niepewny więc poza Twierdzą są). Jeśli warden jest taki zajefajny, myślisz że bym się na to zdecydował? Po ilu, trzech latach wardenowania? Zwłaszcza, że ostatnio zarzuciłeś mi nawet rozsądne podejście do upgradowania i niezbędnego nerfienia wardena. Poczytalny chyba jeszcze jestem.
Teraz wardena czeka zapewne seria patchy usuwających co ktoryś, bo przecież nie większość. Sam wiesz ile czasu jeden bug potrafi żyć. Z oceną co warden może wstrzymam się aż tego sam na poważnie posmakuję, a nie tylko poklikam godzinę, dwie(patch, dwa). Opinie community są podzielone. Są tacy co się czołgają w pyle dziękując Orionowi, są tacy co kończą granie. Na koniec są niezdecydowani, którzy czekają co z tego wyjdzie.
W miarę zgodność panuje co do:
- jest twardszy niż był, co udało się osiągnąć nie dodając mu mitygacji - w sumie jedyna wada to podatność na okolice "onehitowania" i brak opcji odzyskania agro po zgonie i swapowania tanka,
- melee dps w dół (a przypomnę, że mało kto przed U6 zauważał dps wardena więc jakiś wielki nie był),
- range dps - zbyt zbugowany i powolny, żeby brać pod uwagę,
- threat zaczyna być poważnym problemem,
- jest przegięty w solo i prostszym kontencie.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 25, 2012, 10:02:34 AM
Najlepszy, jak do tej pory opis nowych i starych efektów w gambitach:
http://forums.lotro.com/showthread.php?451496-Asto-s-Gambit-Compendium-Warning-Comprehensive


Title: Re: Warden w U6
Post by: Severei on March 25, 2012, 09:19:26 PM
Najlepszy, jak do tej pory opis nowych i starych efektów w gambitach:
http://forums.lotro.com/showthread.php?451496-Asto-s-Gambit-Compendium-Warning-Comprehensive

Jak tylko na to patrze to mi sie odechciewa czytac. Do tej pory zapamietac 30 gambitow i ich funkcji to bylo nie lada wyzwanie, a teraz praktycznie zrobili 30x3. Warden to zaawansowana klasa ale bez przesady, juz widze jak takie zestawienie zacheca nowych graczy do grania wardenem...


Title: Re: Warden w U6
Post by: Fearfin on March 25, 2012, 10:57:19 PM
To możesz mi dać swojego wardena :D


Title: Re: Warden w U6
Post by: Engril on March 25, 2012, 11:32:18 PM
Przecież napisał "nowych'. Nie sądzę, że siebie do nich zalicza :P


Title: Re: Warden w U6
Post by: Huriel on March 26, 2012, 08:49:45 AM
To ja dodam swoje 3 grosze z punktu widzenia healera  - roots of Fangorn, t2, poison (ten, który w założeniu zadaje 7k co 3 sekundy).
Guardian dostaje 2,5-3,5k/tik, u wardena wchodzi ok. 4,5k/tik (przy ciut mniejszym morale).

Że nie wspomnę o pięknej odpowiedzi Maeta na tekst Walkosa, że pierwszy boss, jak mu się nie przerwie indukcji stunuje i wali ze 3 razy po 1,5-2k na hit: "No chyba ciebie" ;-)


edit: literówka


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on March 26, 2012, 09:02:38 AM
Że nie wspomnę o pięknej odpowiedzi Maeta na tekst Walkosa, że pierwszy boss, jak mu się nie przerwie indukcji stunuje i wali po ze 3 razy po 1,5-2k na hit: "No chyba ciebie" ;-)
Mam nadzieję, że udało mi się choć trochę oddać ton mistrza  ;D.
Przelicznik dla rzeczy ignorujących BPE jest łatwy. Obrażenia wardena są o 2/3 większe.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Edhenor on March 26, 2012, 01:38:46 PM
   Wykupiłem wczoraj wszystkie nowe skile wardena, poustawiałem na nowo pasek skili i troszkę potrenowałem.
   Jak dla mnie to jedynie może istnieć Determination, pozostałe style walki to tylko gubienie się w gambitach, bo faktycznie kto zapamięta 90 kombinacji.
  Nie mam go ubranego i wyposażonego ale faktycznie można latać z kilkunastoma mobami na karku i nic sobie z tego nie robić.  Ubiorę go troszkę i zobaczę jak się biega solo po instach moriowych. 65 lev bibliotekę to przeleciałem jak odkurzaczem. Sprawdzę dziś czy dam radę na 70 i na 75 :P

Quote
Nie najgorzej powinien sobie radzić warden wytraitowany pod shield ganiający na zmianę w recklessness i determination zależnie od tego czy ma dużo czy mało wrogów, dużo czy mało morale.

Kilka godzin bawiłem się wardenem w poniedziałek - na słabsze mobki ( poniżej własnego levela) dobrze sprawdza się wytraitowany na dps ale z determination. Zasysa wszystko i jak odpali się conv. plus eob to nawet stuny kilkusekundowe nie są groźne. Aby przypomnieć sobie skile ćwiczyłem na Uru i CD.  Agrowałem ile się tylko dało i tak mobki z Uru zostały na 4 czy 5 wielkich stosach.
Jeszcze ze 2 -3 dni i może zapamiętam choć część gambitów bo chwilami to musiałem się zastanawiać się co mam wbijać ( choć i tak dla ułatwienia skile leczące ustawiłem sobie z masteries na pasku ). Jak dorobię odpowiednią broń pokuszę się zrobić solo insty moriowe.


Title: Re: Warden w U6
Post by: Maet on April 11, 2012, 10:38:27 AM
Patch notes
http://forums.lotro.com/showthread.php?453909-Update-6.1-Release-Notes-BULLROARER-ONLY-SUBJECT-TO-CHANGE-4-10-12
podobno są niekompletne. Jeden taki zalogował się na BR i napisał
Quote
I just logged on Bullroarer and I discovered that there are some pretty nice bug fixes that aren't in the patch notes. I haven't tried out everything yet but here are a few sweets:

*Conviction legacy now gives + 10% healing.
*Builders are also affected by the "+ Range legacy" in Assailment - so they also work at a range up to 40m.
*Brink of Victory now gives the tier 2 Evade buff.
*Here is something nice many on this board demanded: The three new tiered buffs will be renewed if you use the gambit for the correlating tier. So "Persevere" will always renew the tier 1 block buff and "Celebration of Skill" will always renew the tier 3 block buff to its full length.
*And last but not least: Defiant Challenge now seems to give the +40% Mitigation buff (for 30s) - at least according to the tooltip. You can't test it because DC is still listed as a gambit on bullroarer (same problem as on Bullroarer U6 version).

This was only my first glance, maybe there are some more hidden treasure. But all in all, those are some changes I think many here on the board will look forward to.
Może nawet się zaloguję na wardena po update 6.1.