jak wszyscy pewnie wiedzą Threat jest niewidzialną siłą kierującą mobami (jezu jak to mistycznie brzmi
)
niektóre z poniższych rzeczy mogą być oczywiste dla niektórych naszych tanków (i nietylko) ale mam nadzieję, że przydadzą się nowym
w przeciwieństwie do damage'u, healu czy tauntów (mob ignoruję swoją listę agro) Turbine nie pokazuje wartości Threatu jaki generujemy i każdy musi bazować na wyczuciu
jak będzie widać w przykładzie poniżej każdy mob który jest z nami w walce ma/buduje indywidualną listę agro
znalazłem kilka postów z forum Wardenów które mogą zaciekawić tankujących (nie tylko Wardenów)
(Graalx2 to jeden z devów)
Warden Threat effects stack completely with other Threat effects and with themselves. (notka ode mnie: w przeciwieństwie do DoTów i HoTów które u Wardena nie nakładają się jeśli są z tego samego tieru)
The descriptions for the magnitude of a Threat effect are absolute. A Moderate threat increase does the same amount of Threat on a Tier 2 gambit as a Tier 5 Gambit.
The magnitude of threat effects is approximately:
.5x -Slightly increased threat
1x -Moderately increased threat
2x -Increased threat
3x -Greatly increased threat
All Warden Threat over Time effects last 16 seconds with 4 second pulses. The duration is not increased by traits but the magnitude of each pulse is increased by some traits.
Warden heals do increase threat for each pulse of healing, though some monsters care more about healing threat than others.
X is a level based amount approximately equivalent to the threat generated by 1 autoattack.
A single pulse from a Threat over Time effect has the same magnitude as the equivalent direct threat effect.
The bonus threat from a skill that adds Slightly increased threat over time adds 4 times the threat as a skill that just has Slightly increased threat. (4 pulses)
i ładny przykład ilustrujący agro leach
Fellowship of 4. PC1, PC2, PC3, Warden
3 Orcs. Orc1, Orc2, Orc3
Numbers are for demonstration purposes only.
Midway into the fight the Orc's hatelists may look something like this
Code:
Orc1 Orc2 Orc3
PC1 1500 1000 1000
PC2 1700 1400 1000
PC3 3000 3000 3000
Ward 3500 3100 2200
Warden executes Dance of War
Orc1 Orc2 Orc3
PC1 1400 900 900
PC2 1600 1300 900
PC3 2900 2900 2900
Ward 3800 3400 2500
kolejną ciekawą rzeczą jest (nie mam pod ręką źródła teraz ale post jednego z devów), że różne moby mają różny priorytet tego co ich wkurza
czyli w zależności od (typu) moba może się różnić Threat generowany z damage'u i z healu
postaram się w wolnej chwili jeszcze dorzucić coś o Threat'cie, nie tylko pod kątem Wardenów
(dla tych co nie wiedzą taunt omija tą listę i tymczasowo ustawia cię na szczycie kolejki agro, po jego wygaśnięciu mob wraca do tego kto jest na 1 miejscu)
jak zwykle wszelkie konstruktywne uwagi mile widziane