Pages: [1] 2
  Print  
Autor Topic: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!  (Read 8799 times)
_Tindalos_
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 51


« on: March 04, 2013, 07:37:02 PM »

Witajcie,

Ze względu na fakt, iż gildia rozrasta się stabilnie i intensywnie (z czego należy się tylko cieszyć) to tym samym zaczęły pojawiac się sytuacje w których należało wybierać składy na tzw. progress. Czy to owocowąło wszyscy wiemy - spina, że ja ide, on nie idzie, ja chce z nim on z ze mna i generalnie jedno wielkie p***nie i nerwy, nie powinno tak być. Aby temu zaradzic po konsultacji z oficerami oraz naszym GM-em postanowiłem zaproponować rozwiązanie, które świetnie sprawdzało się w innym mmo w którym miałem przyjemnośc pełnic fukcje oficersko-raid-leaderowe. Mowa o systemie tzw. BACKUPU oraz systemu punktowego.
System jest w fazie tworzenia, toteż dzisiaj zaprezentuje i omówie jak ma wstepnie działać, natomiast wartości liczbowe podamy już po dopracowaniu całości więc proszę wszystkich zaiteresowanych rajdami o śledzenie niniejszego posta.

I. CO TO JEST BACKUP I CZEMU MA SŁUŻYĆ!

Backup (ang. wsparcie) - chcielibyśmy aby wszyscy mieli mozliwość uczestniczenia w rajdach progresowych, narazie nie jesteśmy w stanie robic 16-tek ale wierzymy, że dzieki temu systemowi uda sie do tego celu dojść w patchu 2.0.

II. WTF?? Czyli JAK TO DZIAŁA.

Najprościej pokazac to na przykładzie. Załóżmy że idziemy na progress EC HM 8-man, do rajdu zgłasza się 12 osób z czego wiemy, że 7 jest świetnie ubranych, pozostałe w miarę dobrze tak, że są w stanie ubić conajmniej jednego bossa i moga jeszcze z nigo wyciągnąc jakis sensowny item. Po ustaleniach wybieramy odpowiednie 8 osob... no dobra a co z pozostałymi, tutaj własnie wchodzi backup. Pozostałe 4 osoby DOBROWOLNIE I BEZ PRZYMUSU zapisuja sie do osoby prowadzącej w danym dniu system PODMIAN RAJDOWYCH. Oznacza to, że mimo iz nie sa one obecne podczas walki, to sa traktowane jak osoby, które chciały iśc ale z pewnych przyczy nie mogły dołączyć (np.inni bardziej potrzebują itemu z danego bossa, dla danej osoby nic juz z bossa nie dropnie wiec szkoda marnowac gear itp.). Pozwoli to nam na elastyczny dobór składu w zależności od walki i pozwoli uniknąc sytuacji że np czekamy na kogos do 21.50 - zamiast tego bierzemy kogos innego np na jednego bossa a na drugiego wchodzi kolejna osoba itd. wszystko do ustalenia.

III. No dobra ale co ja z tego mam

Czytając powyższe pomyslicie, no WTF? A co ja z tego mam że siedze bezmyslnie na tsie jak nie ma mnie w rajdzie. Ano właśnie.. tutaj druga nowość mimo, iz nie ma Was w walce otrzymujecie PUNKTY PROGRESOWE ZA OBECNOŚĆ!! Te punkty będa pózniej używane do "kupowania" itemów które dropną, wyeliminuje to sytuacje gdzie wszyscy daja need na item i dostaje osoba ktora np ma 99% itemow na best i upgrade ma minimalny a osoba ktorej boos by skoczyl nie bo miala pecha - tego NIE chcemy! System punktów opisuje poniżej.

IV. No fajnie ale pewnie jest jakies ale...

Owszem jest, dostajesz punkty, jestes traktowany tak jakbys byl w rajdzie ale... progress = wipy = naprawy = dodatkowe stimy a wiec... aby otrzymac punkty za backup trzeba do guild banku wplacic sredni koszt jaki poniosłbyś drogi rajderze podczas progresu. Dzieki temu gildia się wzbogaci i będzie mozna kupowac np. matsy na bisowe mody czy tez np. darmowe stimy na czas naprawde trudnych walk. Koszty będa ustalone tak, żeby nikogo nie puścic z torbami więc luz.

V. Ok, jakie K***a punkty...

Najwazniejsze, punktacja. Krótko i na temat: Za każda GODZINĘ progresu + za ubice bossa beda punkty dla osob w RAJDZIE i NA BACKUPIE!  Dropi item z bossa i każdy decyduje czy go chce czy nie, jeśli tak: płaci odpowiednia ilośc punktów i dostaje item, przez co kolejnego nie wezmie poki nie odrobi bo inni maja wiecej niz on. Przykład (wartosci przypadkowe, nie sugerujacie sie nimi chodzi o zamysł):

RAJDER A: Był na kilku opsach ma 10 punktów
RAJDER B: Ta sama sytuacja, 10 punktów

DROPI ITEM, oboje go chcą więc robia /roll, lub sie dogadują, powiedzmy że ustalono że RAJDER A bierze item.

RAJDER A placi np 4 punkty i dostaje loot

RAJDER A ma teraz 6 punktow a RAJDER B 10, czyli na kolejnym bossie, juz tylko Rajder B wezmie item bo ma wiecej punktow.

Dzieki temu skonczy sie bezmyslne needowanie na wszystko bo trzeba bedzie zaplanowac co chcemy wydropic a co ew kupic na markecie. Dura Lex sed Lex...


Tak bysmy to wstepnie widzieli, system jest w fazie dopracowywania, więc jakiekolwiek konstruktywne uwagi (za komentarze typu "głupie" - dziekujemy) sa jak zawsze mile widziane, to NASZA gildia więc chętnie poznamy zdanie jej członków na ten temat. Zachęcam do komentowania i niech Moc będzie z Wami.
Vetharius
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


"Peace is a lie, there is only Passion..."


« Reply #1 on: March 04, 2013, 08:00:23 PM »

Muszę coś napisać, bo od razu skojarzenie z WoW'em.

DKP( Dragon Kills Points) albo EPGP( Effort Points and Gear Points)...

Na szybko wadami tychobu sytemów, również zaporoponanego przez Ciebie jest system losowania. Robiłem, prowadziłem i łajpiłem setki raidów z takimi systemami i jak wiadomo, albo nie wiadomo zwykle tanki albo heale będą miały więcej 'punktów' od reszty, ale nie o to chodzi, a moze i troche o to?

Pierwsza wada: Do SWTOR nie znam addonu - programu do takiego czegoś, ale wiem, że część gildi z tego korzysta. Pojawią się problemy z tym kto, komu i za co przyzna oraz co jeśli w 'kolejnym dniu progressu' nie bedzie oficera, tylko zwykle opsy do raidowania. Kto te punkty podliczy, rozda i poprowadzi rolla? Niby proste, ale jak nie bedzie 'punktów' to będzie foch, a jak będą to kto je potwierdzi?

Druga wada: Lubie pewnych gildiowiczów bardziej, innych mniej, jeszcze innych w ogole nie znam, a jeszcze innych przeciwnie. "Średnio poczebuje ten itemek, ale podbije mu troche 'licytacje' to bede mial na 2 itemy, a nie tylko na 1 przewage!" - pomyślało kilka osób. Nie oszukujmy się, że tak nie będzie... bo sie kochamy...


Refleksje pozostawiam Wam, będę dopisywał moje przemyślenia, ale wstępnie jestem średnio na NIE.

Natomiast jestem na TAK za rozdawaniem loota przez ops-lida. Podobny gear to roll, jeśli ktoś ma słabszy, a będzie chodził i ogarniał i się starał to ma np. +20 do rolla, albo item od razu.
bloodcorsair
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 191


« Reply #2 on: March 04, 2013, 08:01:03 PM »

tak naprawdę system ma działać tylko na rajdach progresowych ( tak mniemam ) , zawsze będzie ktoś z władzy gildii i myślę że wszystko jest do ogarnięcia
BogyOne
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Reply #3 on: March 04, 2013, 09:30:23 PM »

Co prawda nie rajduje ale co tam, pytaliscie o opinie.

W moim doświadczeniu z WoWa najlepiej sprawdzaly się:
1. Baby u steru ;)
2. Zero Sum DKP + Monthly Tax
3. Rotacje zarzadzane przez Class i Rajd Leaderow

Pkt 1 możemy tu zapomnieć. ;) Pkt 2 jako ciekawostkę do dyskusji zacytuje poniżej z innego forum.

Co do podmian i punktów: Dobrowolna rezygnacja z rajdowania i dostawanie za to punktów tez nie bardzo mnie przekonuje bo wygląda żywcem jak dopłaty dla rolników po to by nie uprawiali. Kasę (=dkp) się powinno dostawać ZA pracę, a ten kto pracuje z większą korzyścią ją wykorzysta bo dowodzi kompetencji ja zdobywając.

Dochodząc do najmniej przyjemnej części - łożenie na gildiowy bank uważam za chybiony pomysł, ponieważ nie wdając się w szczegoly przydaloby się najpierw podnieść zaufanie do gbanku.

No to mniej więcej tyle.
Bogy

Quote
Amassed DKP did not show there from out of space, it is there for reason. Nobody would tell me to not buy a new car because he just started a job and has no money, right?

But there is indeed a problem called DKP Hoarding. In theory, guys who amassed DKP can log after few weeks/months of absence and snatch few items and go back to being idle. Or same people always being privileged to get loot first hand.

Thus let me present the solution that was effect of many years of raiding in my WoW guild. Our fair DKP system was best I met and prevented many tensions (in addition to us being mature ppl ofc :) ).

After many models we have ultimately landed with Zero DKP + Monthly Tax model.

Zero DKP means that total of DKP earned and spent in raid is 0. E.g. Dreadguard MH/OH drops, it costs 160dkp. 8 raid members get awarded 160/8 = 20 DKP and buyer pays the price of 160 DKP, so the balance is +20 x 7 / -140 x 1
 Important: there is nothing wrong in negative DKP, it means that you actively spend it to upgrade your gear for benefit of all.

 We used to have much smaller bonus for things like being on time, Ironman (staying after cap), being prepared. But the real big DKP came from kills so we played to win.
 Oh, what I really loved was 3x DKP from items on first 3 kills in progression mode, than going back to normal.
 If Main Spec was not attractive, it went for half price for Off Spec which was also benefit for raid.
 If no buyer was met than it would go for guild RE/diss and 9th "shadow member" would be charged with costs in order to keep total at 0 (poor guy earned nothing and had only expenses, but we never met him, so...)

 Parallel problem: people who came for raid but were not in raid when boss killed: bad luck, got it next time because we had fair rotation system in place. You got DKP for killing the boss not playing an alt while others struggled.

Now, to the real solution to the point you raised: Monthly DKP Tax.

 Make on end of each month 20% tax of dkp, i.e. x0.8, above zero of course! Benefits:
•No runaway DKP
•Closing the gap between players
•Retention of individual standings - first will be still first, last will be still last
•The more you spend, the more your DKP is worth because less gets taxed (actually, negative DKPers are winners).
•Encourages to spend DKP for progression, players will not save it and play in worse gear awaiting one wonderful item they want, want, want to snatch right as it drops but ultimately gain more from not hoarding DKP.
Vetharius
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


"Peace is a lie, there is only Passion..."


« Reply #4 on: March 04, 2013, 09:39:20 PM »

Sorry, ze same wady, ale mam kolejna.


A ile osób w BACKUP będzie? 1? 3? 19?
Generalnie bedzie sprzeczka, czemu oni sa w back, a ja nie? Chodzi o to, ze ktos se zaplanuje, ze nie pojdzie na opsa, bo mu sie nie chce, a w tym samym czasie bedzie sobie cisnal WZ, albo daily, albo cos i dostanie punkty.

Bede kminil dalej :)
Jaeenia
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 28


« Reply #5 on: March 04, 2013, 11:34:30 PM »

niestety system zaproponowany przez tindalosa jest zły.
Kilka powodów, które będą prawdopodobnie się powtarzać z wcześniejszymi postami:)
1.Punkty.
Rozdawanie lootu za punkty jest dla mnie bezsensu.Ustawiamy master loot'a przed opsem i tyle. Ops leader powinien decydować kto co dostanie ,a nie system punktów,który bierze pod uwagę tylko suche liczby ,a nie to czy dana osoba rzeczywiście potrzebuje danej rzeczy.
2.Backup
Moim zdaniem powinien zostać znacznie zredukowany do 3 osób po jednej z danej klasy(heal,tank,dps).
3.Kłótnie o chodzenie na opsy.
Ops leader jest od tego by decydować kto idzie dzisiaj na opsa(po uwzględnieniu kilku czynników np.trudność raidu,) ,a kto nie.Jak dana osoba czuje się poszkodowana idzie ze skargą do GMa.
bloodcorsair
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 191


« Reply #6 on: March 05, 2013, 12:01:18 AM »

no już tak nie bójcie się nowego , pamietajcie że to dotyczy tylko progresu , co do sugestii Jaeenia z 3 osobami w backupie bym się zgodził ,co do lootu , nie dawajcie wszystkiego na głowie ops liderowi, ja przyznam się nieskromnie że od czasu gry w swtora raz tylko miałem przyjemność wylosować  na rajdzie loot ( bardziej na bossie na Ilum) , zresztą cały mój gear jest mozolnie zbieraną kasą zrobiony , myślę że byłoby to jakaś mobilizacja szczególnie dla nowych że ma się punkty i jakaś bliższa możliwość uzyskania lootu.
Vetharius
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


"Peace is a lie, there is only Passion..."


« Reply #7 on: March 05, 2013, 12:21:35 AM »

Sadze, ze przed 2.0 powinno to byc potestowane, jednak...

Kazdy kto mial stycznosc z takim/podobnym systemem powinien zabrac glos i wypisac jak najwiecej wad tego systemu. Na TS byla nawet ciekawa dyskusja.

Dlaczego wad?

Ano dlatego, ze pomyslodawcy zaczna te wady redukowac. Po ich zminimalizowaniu powinnismy dostac prototyp systemu sprawnie dzialajacego.

Mysle, ze za 2-3 dni Tindalos i reszta szefostwa przedstawi nowy pomysl na zaproponowany system, ktory ponownie skrytykujemy pod katem nowych wad, ewentualnie wylapaniu poprzednich.

Taka metoda dojdziemy do punktu, w ktorym nie bedzie juz sie do czego przyczepic i bedzie to system skuteczny i zdolny do wprowadzenia na testy przed 2.0  ;)
_Tindalos_
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 51


« Reply #8 on: March 05, 2013, 04:24:21 PM »

Dzieki za komentarze, czekam na więcej co do Wad które napisaliście to odniosę sie po rozmowie z oficerami:)
Arwagon
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 96


« Reply #9 on: March 05, 2013, 04:27:47 PM »

Może jestem jednych z nielicznych, ale mi osobiście ten system bardziej by odpowiadał, ale w sytuacji kiedy zwiększymy ilość dni progresowych z dwóch do np:4. Sytuacja wyglądała by następująco:
- główny rajd progresowy(wtorek, piątek) z ustalonymi wcześniej osobami+ 4 osoby z backupu idą na TFB HM, rajd zaczyna się o 20, po 21:30 zmiana dwóch osób z backupu(wiadomo o co chodzi).
- drugi rajd(środa, sobota) EC NiM(tak wiem, najpierw musimy zrobić HM :P) najpierw są brane osoby co we wtorek były na backupie,a dopiero do nich dobierane kolejne 4. Rajd też zaczyna się o 20 i w miarę potrzeby robimy zmianę lub nie.
Oczywiście w takim ustawieniu dość łatwo można by zdobyć potrzebne pkt, ale zwiększyłby się loot z opsów i ilość osób, które by rajdowały co wyszłoby nam tylko na dobre, ponieważ po jakimś czasie mielibyśmy grupę na TFB 16 HM :P
Dwie grupy rajdujące powinny być już w pełni gotowe do wprowadzenia w wersji 2.0, na razie ciągle trwa szukanie kandydatów i nabór( niestety brakuje tanka i heala, dps już są).
Qilavi
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 73


« Reply #10 on: March 05, 2013, 05:23:26 PM »

Mi to się nawet wydaje fajne  (zwłaszcza plan Arwy  ) z tym że moim zdaniem powinniśmy zaczynać początkowo o 19 i po jakimś czasie zobaczyć  jakie są dla nas najwygodniejsze godziny :).
Jaeenia
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 28


« Reply #11 on: March 05, 2013, 06:20:35 PM »

Arwa twój pomysł jest niestety zły.Jeżeli grupa,która zaczyna opsa i dobrze sobie radzi powinna go dokończyć. Nie ma sensu rozwalać czegoś co dobrze działa prawda?Zresztą na jakiej podstawie chcesz wymieniać ludzi w połowie opsa?
To jest bezsensu. Ja wiem ,że są osoby które nie mogą się stawić o 20,ale wyrzucanie ludzi z raidu to pomysł bezsensowny.Można opsa w danym tygodniu zacząć o 20,a w następnym o 21:30 z osobami ,które nie poszły w poprzednim tygodniu.Jak mówiłem wyrzucaniu ludzi bez powodu ,bądź dlatego, że inne osoby zaczynają grać później jestem zdecydowanie przeciwny.
bloodcorsair
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 191


« Reply #12 on: March 05, 2013, 06:40:26 PM »

no nikt tutaj nie będzie celowo kogoś wyrzucał ale wchodzi osoba bedąca na backupie za osobę która przyjdzie później , rajd możemy zacząć wcześniej , oczywiście wszystkie osoby będą umieszczane na zasadzie rotacji więc jak ktoś raz na trzy rajdy będzie na backupie to się nic nie stanie ( no i zbiera punkty ).
Jaeenia
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 28


« Reply #13 on: March 05, 2013, 07:12:08 PM »

blood trochę sam sobie zaprzeczasz:)
nikt nikogo nie będzie wyrzucał bez powodu,będzie tylko zmiana na osobę z backup'u.
Jeżeli to nie jest celowe wyrzucanie osoby z party to nie wiem co nim jest.
Pomijam kwestię motywacji:po co mam się starać na opsie skoro i tak mnie wyrzucą?
Moim zdaniem wymiana graczy na raidzie może mieć miejsce tylko w trzech przypadkach:
1.Ninja looter ,który needuje wszystko np. warrior ,który roluje rzeczy dla inquisitora podczas, gdy w raidzie są osoby ,które tego potrzebują.
2.Dlugie dc jednej postaci i nie wiadomo czy wróci.
3.Osoba kompletnie sobie nie radzi,nie zna taktyk, ma za słaby gear,nie rozumie tego co się do niej mówi np. unikać kółek na ziemi,a dana osoba notorycznie w nie włazi.
A zamiana gracza ,bo ktoś czeka jest dla mnie głupia i niezrozumiała.
Przecież w następnym tygodniu mogą iść osoby,które były w backupie ,albo się spóźniły.
Kwestię punktów za loot skwituję trzema słowami:całkowicie bez sensu.
Arwagon
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 96


« Reply #14 on: March 05, 2013, 07:32:08 PM »

Kamil trochę źle mnie zrozumiałeś, na samym początku umawiamy się, że np: dwie osoby wchodzą na pierwszego bosa po item, a potem zwalniają miejsce, jeśli takiej umowy nie ma to zostają na całego opsa i nikt z backupu nie wchodzi. Inny przypadek zamiany to jak podałeś albo dłuuuugie DC lub ktoś musi wcześniej kończyć, np jak ja w soboty, mogę max do 23 to za mnie wejdzie backup.
Natomiast co do propozycji Qilaviego, ja opsy mogę zaczynać nawet i o 17 jak będą chętni :)
Pages: [1] 2
  Print