Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Wewnętrzny Regulamin Twierdzy GW2  (Read 3460 times)
Kassei (Claymore)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 386



« on: July 23, 2012, 03:36:08 PM »

Twierdza Guild Wars 2 jest/będzie gildią typu ORGANISED casual. To znaczy, że gramy przede wszystkim dla przyjemności, a prawdziwe życie jest dla nas ważniejsze. Jednakże obok całej przyjemności zgadzamy się na to, że w gildii obowiązują pewne zasady i respektujemy je. Zasady te spisane są w tym dokumencie.

§1 Procedura przyjęcia do gildii

1. Rejestracja na forum pod takim samym nickiem jak ma się w grze.

2. Napisanie podania zgodnie z informacjami zawartymi w temacie: http://twierdza.org.pl/index.php?topic=7766.0

3. Przeczytanie i zaakceptowanie Kodeksu Twierdzy http://twierdza.org.pl/index.php?topic=749.0 i Regulaminu Forum http://twierdza.org.pl/index.php?topic=780.0.

4. Przeczytanie i zaakceptowanie poniższego regulaminu (wewnętrznego Regulaminu w dziale Guild Wars 2).

5. Wiek – minimum 16 lat, (istnieje możliwość odstępstwa od tej zasady, jeśli grający w gildii rodzic nieletniego wyrazi zgodę na przyjęcie do gildii).

6. Akceptacja podania przez GM-a gildii lub wyznaczonego przez niego oficera.

7. Zwrócenie się z prośbą o przyjęcie do gildii w grze do jednego z oficerów.

8. Zwrócenie się z prośbą o awans we własnym temacie rekrutacyjnym po upływie 3 tygodni od dołączenia do gildii.


§2 Rangi, ich zmiany i uprawnienia:


1. Rekrut: nowa postać

2. Soldier:  ranga przyznawana nowym osobom w Twierdzy po 3- tygodniowym stażu w gildii
-  Display guild emblem
-  Guild stash deposit
-  Guild treasure trove deposit

3. Weteran: ranga przyznawana osobom po miesięcznym stażu w randze Soldier oraz regularnym opłacaniu składek (początek przyznawania rangi z końcem października 2012) – weryfikacja miesięczna 
-  Guild stash withdraw
-  Claim/Unclaim WvW Forts

4. Lieutenant:  aktywne osoby zajmujące się organizacją codziennego życia gildii
- Admin Lower Ranks

5. General: oficerowie – do nich należy sie zwracać z wszystkimi problemami
-  Queue Upgrades
-  Modify Upgrade In Progress
-  Activate Built Upgrades
-  Treasure Trove Withdraw
-  Edit Message of the Day
-  Edit Guild Emblem

6. Leader : GM
-  Edit Ranks


§3 Kwestie techniczne związane z postaciami

1. Ze względu na specyficzną mechanikę gry można posiadać dowolną ilość postaci i na dzień dzisiejszy ograniczeń w tej sferze nie będzie. W przyszłości nie wyklucza się jednak wprowadzenia pewnych regulacji.

2. Nick który wybieramy dla swojej postaci nie może być obraźliwy i/bądź też idiotyczny (np. nick Jedzeniedlapsa nie ma szans na przyjęcie, nickom z „PL” też dziękujemy :) . Czy dany nick spełnia te kryteria jest subiektywną oceną oficera przyjmującego). Dobrze jest również zakładać postacie z nickami, które łatwo się wymawia.

§4 Komunikacja w gildii

1. Podstawowe kanały komunikacyjne w gildii, to: TeamSpeak (rezerwowo Ventrilo), guild chat, forum.

2. Każdy gracz powinien starać się zaglądać i czytać treści zawarte na forum przynajmniej raz w tygodniu.

3. Po otrzymaniu rangi w gildii wyższej niż Rekrut (najczęściej będzie to ranga Member) gracz uzyska dostęp do działów forum dostępnych dla Wojowników Twierdzy.

4. Każdy gracz po dołączeniu do Twierdzy GW2 zobowiązuje się do zainstalowania i używania komunikatora TeamSpeak (zwany dalej TS).

5. Informacje niezbędne do zalogowania na TSa są dostępne w głównej zakładce gildyjnej.

6. Na wszystkich kanałach typu chat zabronione jest przeklinanie i spamowanie. Jednorazowe wpadki na chacie karane nie będą, natomiast nagminne przeklinanie czy "puszczanie wiązanek" okraszonych wulgaryzmami będą traktowane jako niestosowne i karane. Na kanale TS przekleństwa dopuszczalne są w sytuacji, gdy nie obrażają innych graczy, są przez wszystkich obecnych akceptowane i wynikają z emocji. O kulturę języka prosi się ze względu na część młodych gildiowiczów, ale również ze względu na dorosłe osoby, które nie mają ochoty i nie życzą sobie robienia z guild chatu miejsca, w którym prym wiodą słowa niecenzuralne.


§5 Kwestia członkostwa w innych gildiach (multiple guilds system)

1. Mechanika gry dopuszcza możliwość switchowania gildii. Polityka Twierdzy w tej kwestii jest bardzo sprecyzowana - wstępując w szeregi Twierdzy gracz zgadza się na reprezentowanie tylko i wyłącznie jej barw (wszystkimi postaciami). Gildia stawia na tworzenie pewnego kolektywu i budowania wspólnej więzi między graczami, gdzie jednoczesna przynależność do kilku gildii, a co za tym idzie grup społecznych zaburza te starania. Jednocześnie pozwoli to uniknąć podbierania graczy innym gildiom i zachowania w stosunku do nich zasady "fair play" w tej kwestii. Złamanie tego punktu regulaminu wiąże się z poważnymi konsekwencjami.

2. Dopuszcza się jednak czasowe bądź eventowe przyjmowanie do Twierdzy graczy innych gildii pod warunkiem uzyskania zgody jej władz (np. ktoś jest członkiem gildii zajmującej się wyłącznie PvP, a chciałby też spróbować czasem contentu PvE).

3. Kolejnym odstępstwem od tej zasady może być ewentualna umowa między-gildijna regulująca powyższe kwestie. Jednak tego typu ustalenia nie są przewidziane w momencie premiery.   

§6 Zasady gry podczas wyjść grupowych

1. Ogólne zasady funkcjonowania Party / Eventów / WvW / Wyjść zorganizowanych:

a) Każdy członek party ma obowiązek wejścia na komunikator głosowy (przynajmniej na nasłuch). Po wejściu na ustalony kanał obowiązuje następująca zasada: podczas starć z wrogiem odzywa się tylko lider, chyba że ktoś ma do przekazania informację ważną dla sytuacji, w której grupa się aktualnie znajduje; jeśli nie jesteśmy w bezpośrednim starciu każdy może się odezwać chyba że lider party zdecyduje inaczej

b) Na danym kanale komunikatora powinni znajdować się tylko członkowie danego party. Jeśli chcemy po prostu pogadać i nie uczestniczyć w grze wchodzimy na inny, wolny kanał, chyba że nasza obecność nie przeszkadza grupie będącej trakcie wypadu.

c) Przemieszczając się po zonie/instancji trzymamy się blisko party lidera, chyba że ten sobie życzył inaczej.


§7 Kary

1. W sytuacji gdy GM lub oficer gildii oceni zachowanie któregoś z graczy jako rażąco naruszające regulamin, ma on prawo do ukarania danego gracza. Karanie odbywa się poprzez wpisanie w notce oficerskiej karanego „gwiazdki”, daty zdarzenia oraz uzasadnienia, ewentualnie zamiast uzasadnienia - odniesienie się do odpowiedniego (złamanego) paragrafu regulaminu. Każda „gwiazdka” jest ważna 1 miesiąc, po upływie tego czasu traci ważność. Każdy gracz może mieć maksymalnie 3 ważne „gwiazdki”, w momencie gdy kwalifikuje się na otrzymanie czwartej jego przypadek zostaje rozpatrzony przez zgromadzenie oficerów i decyzją zgromadzenia może zostać usunięty z gildii. W przypadku rażącego zachowania i braku przesłanek do poprawy zachowania decyzja o usunięciu z gildii może zostać podjęta w trybie przyśpieszonym.

2. Każda „gwiazdka” nadawana przez oficera musi być uzasadniona na „Privie” dlaczego jest nadawana.

3. Oficer może ocenić zachowanie gracza jako nie kwalifikujące się do otrzymania gwiazdki, wtedy może poprzestać na uciszeniu/zbanowaniu danego gracza na komunikatorze.

4. GM ma prawo do unieważnienia „gwiazdek” w uzasadnionych przypadkach.


§8 Inne zasady

1. Akceptując regulamin gildii akceptujesz również wewnętrzne rozporządzenia znajdujące się na forum gildii, które ustalane są na bieżąco przez kadrę dowodząca po konsultacji z gildiowiczami w zależności od sytuacji i potrzeb.

2. W czasie nieobecności GMa, decyzje dotyczące gildii podejmuje osoba przez niego wyznaczona lub oficerowie (większością głosów).


§9 Podsumowanie

1. Twoje wstąpienie do Twierdzy GW2 jest dla nas równoznaczne z chęcią współpracy, osiągania celów i doskonalenia się. Tym samym decydujesz się również na dzielenie doświadczeniem, czasem również swoimi zasobami (kredyty, sprzęt - dobrowolnie), poświęcenie trochę czasu w grze dla innych czy słuchanie się oficerów i GM-a.

2. Jako, że jesteśmy gildią Casual nie oczekujemy i nigdy nie będziemy oczekiwać ani stawiać minimalnych wymogów odnośnie minimalnego czasu grania czy konieczności bycia w grze, a także posiadanego skilla, ekwipunku i innych tego typu zbędnych barier. Każdy gra tyle ile chce i tak jak lubi. Jednak ze względu na to, że naszym celem jest również bycie jedną z lepszych gildii na serwerze oczekujemy od Ciebie, że zaakceptujesz i dostosujesz się do powyższych zasad. Jednocześnie jesteśmy na tyle elastyczną gildią, że potrafimy też wspierać bardziej ambitne przedsięwzięcia określonej grupy osób.

3. W zamian za to w imieniu swoim i oficerów mogę zagwarantować, że dokładamy wszystkich starań abyś był zadowolony z bycia członkiem Twierdzy, a do gry zaglądał chętnie nie tylko dlatego, że jest udana, ale również dlatego, że grają w niej z tobą po prostu fajni ludzie.
   
Czekamy na Ciebie,
GM'i & Oficerowie

*dopuszcza się pewne zmiany w regulaminie po premierze gry
Pages: [1]
  Print