Pages: 1 2 [3] 4
  Print  
Autor Topic: Range czy melee  (Read 18500 times)
Xerena
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



« Reply #30 on: October 10, 2008, 11:13:01 AM »

Tez poszedlem w Skirmish wlasnie dla Shadow Sting. Ale nastepne pkt wrzuce w Scout, dla Glass Arrow.
Ale nieprawda jest ze SS dziala tylko wtedy kiedy mob/player ma ponizej 50% zycia. Aby SS zadzialal "targer must be Ailing", co w teorii oznacza ze cel powinien byc uposledzony, uszkodzony, a w praktyce musi miec na sobie twojego dota. I tyle. Nie zauwazylem zaleznosci pomiedzy iloscia zycia a SS. Testowalem, sprawdzalem i SS  dzialal wtedy kiedy nakladalem innego dota na cel, nawet w przypadku pullu dotem, czyli przy 90% zycia.
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #31 on: October 10, 2008, 01:59:36 PM »

Ja właśnie trochę się waham... Z jednej strony Glass Arrow brzmi nieźle (dotychczas jedna obszarówka to mało na nasze potrzeby). Z drugiej strony to stosunkowo niewielki dmg - przy dobrym sprzęcie to moze około 500 przez 15 sekund. Fajny dot chyć bardziej jako przeszkadzajka niż właściwe zabijanie :)

Ja osobiście chyba się skupię na drodze skermish, żeby dojść do wysokich ataków i do morale rank 4, które - moim zdaniem - w close range combat będzie kopało zadki (wyobraźcie sobie odpalenie go na tyłach wroga, gdzie głównymi celami będą clothowcy... aghr!!) :)

Ale jedno trzeba powiedzieć, czym większa różnorodność w ramach naszej klasy (scout, assault i skermish) tym lepiej będziemy się uzupełniać. :)

A propo uzupełniania - gra z drugim SW w grupie na scenario to super zabawa. Jak się uda z nim zgrać to wtedy nie ma strasznych postaci dla SW... Rapid Fire powoduje, że przebijamy się we dwóch przez każde leczenie (z Vengeance Of Nagarythe i Steady Aim obrażenia są rzędu 150 - 200 za strzał co łącznie daje do 1200 w 3 sekundy). Do tego ciąganie za sobą ciężkozbrojnych to super zabawa - oczywiście małe szanse na szybką wygraną ale gość zazwyczaj sam rezygnuje. :)
Krótko mówiąc - DPS mamy słaby (mój maks to około 30k na T2 w porównaniu z 60K dmg BW to nic). Ale zabawa jest taka, że aż się nie chce przestawać :)
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #32 on: October 14, 2008, 01:13:03 PM »

Chyba muszę zmienić to, co napisałem wcześniej (ale tylko krowa nie zmienia poglądów).

Grając na scenario T3 zauważyłem, że ile bym sie nie starał i tak na skirmish jest mało prawdopodobne abym przekroczył 25k dmg w całym scenariuszu. Czy to dużo, czy mało - nie wiem. Wystarczało na jakieś +30 trupów... Ale wszytko się zmieniło, kiedy spróbowałem... Scout'a. Powiem wam, że to co zobaczyłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania.

Po pierwsze - dmg z całego scenario wzrósł do około 40k (to też zasługa morale 3, które otrzymuje na 24 lvl).
Po drugie - DoT'y, DoT'y i jeszcze raz DoT'y. Trzeba pamiętać, że rolą SW nie jest walenie w tanka tylko ostrzał casterów i range dps. A jak taki healer dostanie raz wszsytkie DoT'y na siebie to następnym razem będzie ostrożnie podchodził do swojej pierwszej linii.
Po trzecie (last but not less) - Znacząco wzrosła moja przeżywalność a co za tym idzie mogę więcej czasu prowadzić ostrzał wroga. Dodatkowo stojąc z tyłu mam lepszą możliwość wsparcia healerów i - jeśli tylko zajdzie taka potrzeba - ściągnąć na siebie uwage natrętnego napastnika (albo umożliwić bezpieczne oddalenie się healera od napastnika).

Ale nadal uważam, że tylko odpowiednie dopasowanie stylu do panujących warunków zapewnia pełne wykorzystanie możliwości tej postaci. nie było jeszcze walki, w której nie użyłbym wszystkich 3 stanców... Ale idzie mi to opornie na razie, dużo nauki przede mną :)
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #33 on: October 14, 2008, 03:34:39 PM »

spróbowałem... Scout'a. Powiem wam, że to co zobaczyłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania.

no ciekawe.. muszę to przemyśleć
bo jak już pisałem byłem przekonany, że pd koniec wszyscy będą tylko scouta używać przy walkach liniowych, ale że tak szybko na niego  będzie warto się przesiąść to mnie zaskakujesz

czy to porównanie dmg pochodzi z tego samego lvla ?

strzelanie z większego zasięgu na pewno zwiększa przeżywalność i sumaryczną efektywność.. to racja
chociaż z tym "glassem" to trzeba nieco bliżej podejść jak widzę
no i szkoda tego Shadow Stinga, a bez tego leczącego się załatwić b. ciężko będzie
Xerena
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



« Reply #34 on: October 14, 2008, 04:01:11 PM »

Ja od poczatku optowalem za Scoutem. W skirmish wsadzilem pkt tylko dla SS, nie biorac po drodze zadnych innym umiejetnosci/taktyk.
Teraz kolejne pkt ida w scout i na tym sie bede skupial.
Chcialem tylko nadmienic ze drzewko rozwoju drzewkiem rozwoju, ale wybranie specjalizacji nie zmusza nas do porzucenia innych standow. Wszystkie sa swietne, kazdy do innej sytuacji.
Ale biorac pod uwage endgame i obrone/zdobywanie keepow to jedynym rozsadnym buildem jest Scout. Masowe doty, wiekszy zasieg, wiekszy dmg (+do balistic).
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #35 on: October 14, 2008, 05:25:43 PM »

@Kodda

Tak, porównanie było robione na 24 lvl. Tylko musze zaznaczyć jedną ważną rzecz. Większość dmg robiłem z AoE pochodzącego z Morale 3. A dlaczego to ma wpływ na rozważanie, czy scout czy skermish? Ano chodzi o tą przeżywalność. W skermish po prostu nieczęsto miałem wystarczająco dużo czasu aby naładować morale bądź po prostu musiałem używać morale 1 (odrzucanie) aby w ogóle przetrwać potyczke - pamiętajmy, że skermish to głownie walka do 45 yardów a zazwyczaj to około 10-15.

Wydaje mi się, że SS jest wręcz niezbędną umiejętnością w naszych drzewkach. Raczej nie wyobrażam sobie gry bez niego. Więc po prostu te 6 punktów będę musiał poświęcić ale to jest do przeżycia :)

@Xerena
Trudno powiedzieć aby coś było jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Warto pamiętać, że obrona keepa składa się z dwóch etapów. Pierwszy opiera się na dystansie ale drugi to walka na dystansie max 20 yardów. Niewątpliwie scout posiada więcej możliwości aoe - no i te DoT'y, ale... bo zawsze jest ale. Ale:
1) Wymaga stania w miejscu (wróg raz stoi w grupie a w następnej sekundzie już nie i wychodzi z zasięgu -  strzał można uznać za stracony)
2) Skermish posiada również bardzo fajne AoE wynikające z umiejętności przedostatniej z drzewka (nie pamiętam, jak się ona nazywa) a także morale 4 które można wykorzystać w ruchu...

---

Co do zmiany - jak już mówiłem, nie wiem jeszcze jak to wygląda w poszczególnych etapach. T2 to ogólnie walka skupiająca się na close combat (po prostu nie było miejsca ani czasu aby używać scouta). Teraz T3 daje szanse na wykazanie się temu stancowi. Ale nie wiem co będzie w T4 - może assault? :)
Ja jeszcze poczekam ze zmianą kilka lvl. Zmiana to raptem 1,5g więc to nie koniec świata. Najważniejsze, aby nie bać się tesotwać nowych rozwiązań :)

Acha, i mała podpowiedź. Umiejętność z Morale 3 (do każdego strzału dodaje obszarówkę) używajcie głównie z Rapid Fire. Morale 3 trwa 10 sekund więc nawet po dodaniu Vengance macie czas aby wystrzelać cały Rapid Fire i walnąć kila szybkich strzałów. A to wszystko powoduje efekt banana na twarzy prowadzącego SW :)
Fland
Gość
« Reply #36 on: October 17, 2008, 01:02:03 PM »

Ejexen pamietasz pewnie jak Ci mowilem o moim kumplu ktory zreszta gra z nami w Twierdzy, nick Rihana, ma rowniez 24 albo 26 lvl , dokladnie nie pamietam. Wczoraj znowu wykrecil ponad 80k expa, jak bedzie spytaj go jaki ma build i bedzie po sprawie.

Dzisiaj tez Wam bede marudzil :D
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #37 on: October 17, 2008, 02:55:54 PM »

Kurcze, mój udokumentowany rekord (2 lvl temu) to 40k i jakoś nie mogę wejść wyżej... Trzeba się wziąć za to ostro :)
Kodda
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 325



« Reply #38 on: October 17, 2008, 11:31:15 PM »

scenaria na których te "rekordy " dmg powstają to gra zespołowa
a nie strzelnica  z taka samą tarczą i trudno te wyniki porównywać

też chyba nie wyszedłem poza te 40k i nawet nie patrzę na to za często
bo ważniejsza dla mnie jest sama zabawa
nie będę też stał z boku i walił obszarówkami w tłum... jak obok ktoś walczy o przetrwanie napadnięty przez te "podstępne baby"

sytuacje też się  bardzo dynamicznie zmieniają i ważna jest umiejętność przerzucania się szybkiego po stylach

na razie na scenario w T3 byłem parę razy tylko na śniegu u krasnoludów i w jakiś młynie, a 99% zaproszeń jakie dostaje  na ten wulkan, gdzie walczy się w wąskich groblach pomiędzy kipiącą lawą i już wiadomo o co chodzi..
cała zabawa to kto kogo do tej lawy wrzuci z odrzutu, a za to punkty dmg lawa dostaje
zastanawiam się mocno, czy nie wykosztować się na kolejną zmianę i spróbować assaulta w tej sytuacji...

bo na 25lvl mamy  młynka z 3s stunem.. czy też wytrącanie broni na 5s  ,
Swift Strikesa  i obszarowego Sweeping Slasha


Ejaxen - sprawdziłem to "rozbrajanie na 5 s ... dostaje się na 25 lvl od trenera to prawda, ale działa niestety tylko w tym assaultowym przełączeniu

nie udało mi się jeszcze w praktyce przetestować - czy jak wytrącam broń nadbiegającej "paskudzie" to mimo to może mi "odrzut " zrobić w tym czasie ?



Xerena
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



« Reply #39 on: October 20, 2008, 04:53:02 PM »

O ile Fland sie nie pomylil to nasz kolega wyciaga 80k ale expa a nie dmg (tak przynajmniej jest napisane)...Moze to pomylka. Jesli faktycznie osiaga 80k dmg to szacun:))) Ale w sumie tez zalezy na jakim scenerio. Jesli ten trwa pelne 15 min to jest to do zrobienia. Jesli robi to w ciagu 3-6 min, a tyle trwa scenerio z lawa (Tor Acostam) toc to prawie sztuczka cyrkowa jest...Taki wynik to tylko przy BW widzialem. Najwyzszy wynik osiagniety na tym scenerio przez SW, widziany na moje wlasne oczy to 51k. A gracz byl na 30 lvl.
Wracajac jeszcze do SS'a. Pamietacie ze mozna go uzyc tylko wtedy gdy cel jest "ailing"? Wtedy wymadrzalem sie ze wystarczy jakikolwiek dot i SS zadziala. Otoz to nie moze byc jakikolwiek dot. To musi byc umiejetnosc ktora ma w charakterystyce umieszczone slowko "ailment ".Miesci sie ono po prawej stronie ramki z opisem umiejetnosci. Moze juz to zauwazyliscie. Jesli tak to przepraszam za moje wypociny, jesli nie to taka wiedza na pewno sie przyda ;D
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #40 on: October 21, 2008, 11:46:51 AM »

No cóż, ja nie widziałem nigdy nikogo na TA, ktory by wyciągnął więcej ze scenario niż 18 - 20k exp - nawet BW, który nabił 110k dmg. Co do dps to sam osiągnąłem ponad 50k dmg (udokumentowane, jak wrócę do domu i nie zapomnę to wrzucę w posta) będąc na 26 lvl... Ale to tylko i wyłącznie dzięki temu, że walka była jak na TA baardzo długa :)

Co do SS - muszę to rozkminić bo jeszcze nie do końca rozumiem pełen mechanizm tej umiejętności. Muszę chyba trochę nad tym posiedzieć :)

Co do drogi rozwoju. No cóż, wszystko zmienia się jak w kalejdoskopie. Już chyba 3 albo 4 razy zmieniam zdanie na temat SW (ale to mnie bardziej cieszy niż denerwuje). Na razie uważam, że:
Scout - PvP
Assault - dobre do questowania
Skirmish - dobre do PvE ale w party i niezastąpione na champion'ów - nie wiem, czy ktoś rozwalił champa w innym stansie...?

Kurcze, w sumie dobrze, żeby wypowiedzieli się Ci, który są już blisko 40 lvl (a chyba 1-2 jest już blisko). Bo na razie my sobie gdybamy a oni już wiedzą :)


Acha, i z innej beczki - czy nie macie wrażenia, że sety dla SW są - delikatnie rzecz ujmując - do bani?! W sumie nie opłaca się zbierać pełnego kompletu bo:
a) jest drogi - 2 częsci za renown stoją po 8g każda
b) często jest słabszy niż dostępne za questy (a nieraz nawet gorsze od zielonych dropów!!!)
c) bonusy ogólnie są słabe (ten co mam to ma fajny tylko bonus za 2 sztuki +46 Ballistic Skill)
d) nawet nie wyglądają lepiej od "normalnych"
Xerena
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



« Reply #41 on: October 21, 2008, 04:18:07 PM »

Co do SS'a to juz napisalem. SS zadziala tylko wtedy jesli nasz cel oberwal umiejetnoscia, ktora jest okreslona jako "ailment". Jest ich kilka w naszym arsenale, teraz nie pamietam dokladnie ktore, bo nie pamietam jeszcze wszystkich nazw 8)
Z tego co poczytalem sety maja nizsze statystyki ale do wszystkich (albo wiekszosci) cech postaci. Jedynymi "+" armoru setowego sa bonusy za czesci oraz miejsca na kamyki. Na wyzszych lvl sa po 2-3 miejsca. Z mocnymi talismanami daje to niezlego boosta w staty. Sa kamyki dajace +12 do ballistic. Wiec z 3 kamykami daje nam +36 ballistyk z jednego itemu, nie mowiac o socetach w innych czesciach setu.
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #42 on: October 22, 2008, 12:53:00 PM »

Właśnie, czy ktoś się spotkał z listą talizmanów pod nasze postacie? Szukam jej od jakiegoś czasu a wiem, że ogólnie można je podzielić na:
1) robione
2) dropy
3) quest rewards

Jestem ciekaw, czy ktoś ma jakieś info (bo na razie z ballistic nie spotkałem).
Xerena
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26



« Reply #43 on: October 24, 2008, 11:51:31 AM »


Ok, wracam do sprawy 80K dmg podobno osignietego przez jednego z naszych SW na scenerio. Otoz jest to jak najbardziej prawdopodobne :) Niestety w tej chwili nie moge zalaczyc screena, jako ze jestem w pracy ale mnie udalo sie osiganac wynik zblizony, 73K dmg na Ton Anroc.
A nawiazujac do wypowiedzi Koddy :
"(...)nie będę też stał z boku i walił obszarówkami w tłum... jak obok ktoś walczy o przetrwanie napadnięty przez te "podstępne baby" "
to wcale jedno nie przeczy drugiemu. Taki wynik osiagnalem grajac "globalnie" to znaczy robiac wszystko czego wymaga sie od SW. Jako ze stalem z tylu, razem z clothowcami, moglem bardzo szybko zareagowac jesli jakis mele przedarl sie przez szeregi tankow. A range dps musial wychodzic poza zasieg wlasnie z powodu moich obszarowek. Range dps destro bardziej zajmowal sie soba niz dpsem.
Morale rosnie w zatrwazajacym tempie jesli uda sie umiescic Flaming Arrow albo Glass Arrow w odpowiednim miejscu. Do 3 talentu pasek dochodzil w przeciagu 20 sek, a te wybuchowe strzaly w promieniu 30 yardow polaczone z dotami aoe daja naprawde porazajace efekty. Destro wialo az milo:)))
Ejexen
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 91



« Reply #44 on: October 24, 2008, 02:44:48 PM »

No Xer - gratki! Powiem, że mi szczęka opadła. A co do takich pokazów -> http://img374.imageshack.us/my.php?image=kalinm049om3.jpg
Gość grał w skiermish.

Najlepsze jest to, że... przegrali i to z kretesem! :) Ale gość wyśrubował wynik jak tylko mógł. Ale z tego widać, że w SW nie o to chodzi (bo on tutaj się lansował a drużyna przegrywała). Nasza rola to niestety support. Ech, gdzie ta sprawiedliwość.

A tutaj inny przykład (20 lvl FFS!!) - http://img80.imageshack.us/my.php?image=tolevandrelm038le3.jpg
Pages: 1 2 [3] 4
  Print