Pages: 1 2 [3]
  Print  
Autor Topic: ESO porażka czy sukces?  (Read 15201 times)
TobiAlex
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 177



« Reply #30 on: April 03, 2014, 10:47:51 PM »

Cóż... Wbrew pozorom to nie za dobre info ^^ Myślałem, że trochę jutro odpocznę przed dojściem paczki, ale jak widać, będzie trzeba grać :/

Co do moich odczuć: Chwaliłem, chwaliłem, chwaliłem i... Miałem racje :D Nawet pomimo faktu, że miałem zamiar rushnąć moimi pierwszymi trzema altami grę jak najszybciej, aby tylko ogarnąć wszystkie craftingi i mieć jakiś wybór na pvp łapę się na tym, że czytam dialogi albo gram RP, bo gra WCIĄGA! Człowiek chce się w niej utopić cały, świat jest mega i wszystko jest godne poprzednich części w świecie mmo :D Denerwuje mnie tylko fakt, że już wszyscy mają po 25+ lvl a ja się kiszę z tym 18, ale mam nadzieje, że w weekend nadrobię co nieco :P

25lvl? 18lvl? Ja mam prawie 24h played a moja postać ma dopiero 9lvl :) I nie traktuje to jako porażkę, wręcz przeciwnie, bo choć pewnie się powtórzę, jest to pierwsze mmo, gdzie warto dosłownie wszędzie zajrzeć. Mało tego, mam mounta a i tak idę z buta, bo co chwilę jest coś do zebrania, więc w innym przypadku dużo czasu traciłbym na wsiadanie i zsiadanie z mounta. Do tego pomimo, że właśnie zacząłem Stonefalls, to wracam na pierwszą wyspę, bo tam najwięcej wypada mi stylów do craftu :D i innych miłych rzeczy :)
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #31 on: April 03, 2014, 10:51:35 PM »

Level wybić to wcale nie takie trudne. Dopiero skillpointy świadczą o progresie postaci... Zapowiada się super przygoda. Juz alta planuje :)
Perun
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1015



« Reply #32 on: April 03, 2014, 10:52:22 PM »

Ooooo i banerek sobie juz nawet zmienilas :P
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #33 on: April 03, 2014, 10:55:36 PM »

.. es. es  ;D Kocham elfice.  Tak nierealne ze aż można się zatracić :)
Perun
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1015



« Reply #34 on: April 03, 2014, 11:06:53 PM »

hehe
XanderGreatmaster
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 42



« Reply #35 on: April 03, 2014, 11:08:23 PM »

Elfki jak elfki... Powinniście zobaczyć moją rudowłosą, piegowatą, zielonooką Nordkę <3 Po skończeniu tworzenia postaci zrobiłem takie krótkie: O kurrrczę! Chyba się zakochałem :D
Smuga (Iren)
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 171



« Reply #36 on: June 27, 2014, 11:21:32 AM »

Dobra 3 miesiące minęły od startu.
Co teraz sądzicie o tytułowym temacie? Czy ESO to porażka czy sukces?
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #37 on: June 27, 2014, 12:02:01 PM »

Zapewne opinii będzie tyle co graczy. Każdy lubi co innego.
Jedni nie lubią questów, drudzy odwrotnie.
Mi osobiście ten styl gry który pokazuje ESO odpowiada. Zwłaszcza że zaczynałem od areny i dagerfala.
Niektórzy narzekają na bugi. Osobiście tylko raz miałem problem z questem, ale wystarczył zwykły relog i pomogło.
Gram jednocześnie 4/5 postaciami bo nie mogę się zdecydować która klasa ma być moim mainem. Na chwilę obecną 2 postacie vr2 i teraz leveluje dwie kolejne. Decyzja która będzie główną zapadnie dopiero gdzieś koło levelu vr3-4 gdy każda klasa będzie miała rozwinięte wszystkie skile zarówno te aktywne jak i pasywy. Bo trudno oceniać klasę bez wszystkich bonusów wynikających z pełni rozwiniętych skili aktywnych jak i bonusów z pasywów.
Dla mnie ESO to jak Morrowind tylko w wersji online. Bardzo ciekawy craft i różnorodność w rozwoju postaci.
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #38 on: June 27, 2014, 03:31:29 PM »

Ja mam prawie tak samo jak Edek. Tyle że postacie jakoś zatrzymują mi się na VR1. Bardzo podobają mi się questy. Lubie z pugiem dunga machnąć.
Jak bym miał wskazać coś z mechaniki co mi nie leży byłyby to niskie softcapy, w szczególności armor i regeny(hp!). Jeśli chodzi o ogólniejszy design veteran ranki mi w ogóle nie leżą. Liczę trochę, że jak mi się main wyklaruje, to popchnę dalej te VR.
Smuga (Iren)
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 171



« Reply #39 on: July 03, 2014, 12:36:29 PM »

Dobra więcej już pewnie nikt nie napisze :P

To teraz ja :) Czyli moje przemyślenia na temat stanu gry po 3 miesiącach retail:)

1) Gra jako taka jest bardzo poprawna, jednakże widać duże niedociągnięcia i brak doświadczenia Zenimaxa w prowadzeniu tak złożonego projektu jak MMO. Nie potrafia tym narazie zarządzać począwszy od samego game play a na wszelkich zmianach w mechanice kończąc. Najnowszy przykład silvershardy 100% walące po 2k dmg na wszystkich wilkołakach i wampirach ergo wszyscy pogryzieni mogą zapomnieć o PVP bo są oneshot albo góra twoshot. i tak od tygodnia z okładem

2)  Totalny brak wyczucia i wiedzy na temat zarządzania gra MMO.

Tu najlepszym przykładem jest wypuszczenie CRAGLORN. Udostepnienie tej zony dla graczy od vr1 jest totalną niekonsekwencją. Najpierw Zenimax robi wszystko żeby gracze zwiedzili cały świat i zony innych sojuszy  a następnie mówi a wiecie co nie musicie tego robic damy wam szybką ścieżkę pozwalająca na głupim grindzie wbic te vr w przeciągu 20-30 godzin zamiast jak do tej pory 200-300

Żeby było jeszcze śmieszniej ludzie nawet nie muszą tej zony zwiedzać wystarczy że będa grindowali 3-5 spotów

3) brak zbalansowania klas i buildów. Na chwile obecna jedyną słuszna droga dla jakiejkolwiek klasy jest bieganie ze staffem i w szmatach bo najbardziej efektywne są buildy oparte na magica. Granie buildem opartym na staminie to generalnie gimpowanie samego siebie. Szczęście maja ci co wybrali jako swoje postacie klasy sorcerer albo DK nb i templair sprawdzają się w grze dużo gorzej.

sam planowałem granie nb jako łucznik (ranged dps) owszem gram jako ranged dps ale... biegam z resto staffem jako bronią ofensywną

To takie główne spostrzeżenia a teraz o ich efektach na obecny stan gry

Prawdą jest i to niezaprzeczalną że nastąpił gwałtowny odpływ graczy (np w gildii handlowej założonej na samym początku gry gdzie jest ok 450 kont w prime time jest około... 10-15 ludzi online. W Twierdzy liczącej na chwile obecna 149 kont online w prime time bywa 20-25 i to rozsianych po całym zakresie leveli :P
(Na szczęście ilość aktywnych kont vr10-12 gwałtownie rośnie jest wiec szansa na zmontowanie jakiegoś wstępnego składu gildiowego na cokolwiek o ile oczywiście ludzie po wbiciu vr12 nie stwierdza że nie ma co robić :P)

Zenimax nie ma narazie najmniejszego pomysłu co z tym faktem zrobić i w efekcie ... nie robi nic albo robi rzeczy nieprzemyślane które zamiast utrzymać ludzi w grze  maja skutki wręcz odwrotne (vide CRAGLORN)

Podsumowując ESO to gra która jest z biznesowego punktu widzenia zdecydowana porażką a przynajmniej zdecydowanie poniżej oczekiwań. Blizzard może spać spokojnie.

Osobiście sądzę że Zenimax nie potrafił sam się zdecydować o jaki kawałek tortu się starać: czy o graczy MMO czy o graczy cRPG
Z mojej perspektywy wygląda to tak jak gdyby do ostatniej chwili stawiali na graczy MMO a na 2-3 miesiące przed startem przestraszyli się tego i postawili nagle na graczy cRPG.

Efekt? Doskonała gra MMO sama siebie gimpująca. Dlaczego tak sadze? Otóż jest to gra MMO która absolutnie w żaden sposób nie premiuje grania w grupie...

Decyzjami podjętymi tuż przed startem została zamknięta droga alternatywnego levelowania przez granie w dungeonach (znerfiony do praktycznie 0 XP z mobów i bossów w dungeonach 4 osobowych, jednorazowy quest, zmiany w API uniemożliwiające podglądanie cudzego dps w grupie i rotacji itp. itd.) w efekcie przez pierwsze 50 lev plus do circa 5vr ludzie grali solo i nagle w okolicach vr5 okazuje się że content jest zdecydowanie zbyt trudny na solo a zachowań z dnia na dzień gracz nie zmienia...

W grach typu MMO istotna częścią zawsze był content grupowy tu zrobiono wszystko żeby go zmarginalizować. Wprowadzenie CRAGLORN tylko sprawę pogorszyło. Żeby ożywić dungeony w chwili obecnej wystarczyło by np albo wstawic do nich setowe stacje crafterskie albo zrobić unikalne traity które osiągalne są tylko w dungeonach albo materiały do traitów i upgrade itemów zrobić jako dropujące tylko w dungeonach 4 osobowych, ew upgrade sprzętu dostępny tylko w stacjach crafterskich w dungeonach i to dopasowanych do levelu dungeona tzn można upgradowac sprzęt tylko w zakresie leveli dungeona czyli np w dungeonie 10-15lev tylko sprzęt na 10-15 lev- to wszystko oczywiście przy zachowaniu zasady że sprzęt craftowany ma być lepszy niż sprzęt z dropów :P

W efekcie podjętych decyzji Zenimax skutecznie w przeciągu pierwszych miesiąca - półtora stracił większość graczy MMO a teraz bardzo skutecznie traci graczy cRPG którzy zobaczyli całą zawartość gry i też już nie widza sensu dalszego grania...

Bardzo ważnym testem na to co dalej z grą będzie to czy Zenimax uruchomi serwery zlokalizowane fizycznie w Europie. Osobiście sądzę że szanse na to maleją z dnia na dzień i to wykładniczo ...

Ja osobiście jeszcze przeczekam pewnie miesiąc albo i dwa. Będzie to bez wątpienia najtrudniejszy okres dla gry bo właśnie skończył sie okres abonamentowy dla tych co tak zaufali Zenimaxowi że wykupili okres 3-miesięczny... :) Czyli poleci kolejna spora fala rezygnacji z abonamentu.
   
Edhenor
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2718



« Reply #40 on: July 03, 2014, 06:42:42 PM »

Po części zgadzam się tym co powyżej.
Obecnie klasy są słabo zbalansowane, a jako broń stosuje się praktycznie tylko staffy.
Na sorcu mam kostury, na dk mam kostury , na templarze mam kije i własnie myśle jak ustawić nb pod kije ;D Zrobiłem dk w heavy i dwuręczną bronią ale granie nim, zwłaszcza bicie większych grupek to mordęga. DK ze stafem i w light armour wbiega w grupę i po 2-3 sekundach wszystko leży.
Myślę że jak by uwolnili capy na statystyki to można by było coś pokombinować a tak to się nie za bardzo kalkuluje. Bo co mi z heavy armora jak i w light ze skilami mam capa.
Co do tego czy jest to typowe mmo czy crpg?
Jak pisałem wcześniej w tym stanie w jakim ESO jest obecnie to dla mnie kontynuacja Morrowinda.
Aby zachęcić do grania w grupie powinni dodać ja w większości gier jakiś unikatowy drop, lepszy od tego z craftu lub choćby recki na nowe unikatowe sety :)
Maet
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1629



« Reply #41 on: July 03, 2014, 10:54:30 PM »

No, ja czekam na zmiany w heavy. Albo ogólniej na statystykę "armor" robiącą cokolwiek znaczącego :P
Germion
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1101


Addicted to alts


« Reply #42 on: August 06, 2014, 03:59:22 PM »

I jak jest po migracji?
Xabbu
cigrela sabmel
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2234



« Reply #43 on: August 06, 2014, 04:02:12 PM »

Gra wymiata jak trzeba. Jest tyle do zrobienia, ze zycia mi nie starcza hehe. Dla mnie super. Eu server dziala swietnie.
Pages: 1 2 [3]
  Print