Twierdza - Gildia Multi MMO

Na Horyzoncie Twierdzy => AoC baza => Zamknięte oddziały Twierdzy => Inne gry MMO => Crafting/Profesje => Topic started by: Adooni on July 19, 2008, 10:02:31 AM



Title: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Adooni on July 19, 2008, 10:02:31 AM
uwazam ze luzne rozmowy na vencie nic nie wnosza wiec swoja drastyczna co dla niektorych :) propozycje zapisze na forum

Uwazam ze wrecz przymus powinien byc wprowadzony co do zbierania surowcow i to juz od lvl 40 na osobe

40-59 lvl - 100 surowcow T1/tygodniowo
60-74lvl  - 100 surowcow T2/tyg
75-80lvl - 100 surowcow T2-T3/tyg

prawda jest taka zeby zebrac taka ilosc surowcow to przebiegniecie sie przez 1/2 krainy ponizej 1h czasu i to pesymistycznie podchodzac do tego wiec moim zadaniem jak ktos nie jest w stanie grac tyg 1h w gre no to po kiego grzyba jest w klanie ?

 Odpowiadajac od razu na pytanie - co z osobami co nie beda online przez tydz ?
Sprawa bardzo prosta, osoba odpowiedzialna za surowce sprawdza czy dana osoba byla online w ostatnim tyg i jak delikwenta/tki nie bylo to ok jakis urlopik czy cos

Ale jak ktos byl online to 1 raz upomnienie a za 2 razem usuniecie z gildi, sry ale pol godziny tyg na gildie mozna poswiecic a jak nie to po co w gildi byc.

Tylko sie zastanawiam co do ilosci surowcow na tydz bo 100 to bardzo smieszna liczbamoze jakis pool ile surowcow tyg chcemy na gildie dawac 100,200,300,500 np


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Kirrliane on July 19, 2008, 10:58:45 AM
Przecież Nergal właśnie to proponował  ;D Germion z resztą też. To teraz już się pomysł podoba? W sumie dobrze.  :D


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Marakai on July 19, 2008, 11:08:15 AM
no nie zupełnie

w propozycji Adoniego nie ma ani słowa o priorytetach na rajdy za większe zbieranie, natomiast jest mowa o wykopaniu jak ktoś nie uzbiera


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Atlanta on July 19, 2008, 12:04:25 PM
Trzeba zbierać matsy i tyle. W Pointain już same t2 miasta stoją :/ Wszyscy będą uczestniczyć w oblężeniach tylko my będziemy jeszcze skrobać na t2 jak tak dalej pójdzie.

Ja czasami robię przebieżkę po Poitain i zbieram... Wczoraj uzbierałem po 100 yew, granitu, electrum, ironu i wcale mi to jakoś dużo czasu nie zajęło.. Wysłane i gotowe. Człowiek od razu się czuje przydatniejszy dla gildii.

Do roboty ludzie levele nie uciekną :)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gefaran on July 19, 2008, 01:30:39 PM
Jak dla mnie (choć na daną chwilę nie gram) tragedia. To co podobało mi się w Twierdzy to totalny brak ciśnienia: chcę to zbieram, nie chce to siedzę i fajkę palę a do okoła ludzie z którymi warto pogadać czy razem polatać po światach. Z założenia gildia ludzi dorosłych, nie mających czasu na grę w wakacje czy od 15tej do 4tej rano codziennie. Ja wiem - te 100 surki jakiejkolwiek to marny czas, ale co jeżeli ktoś ma zawalony tydzień pracą i rodziną, w końcu znajduje ze 2h na pogranie na koniec tygodnia i okazuje się, że musi zapierdzielać zbierać surkę na gildię zamiast zrelaksować się i w końcu robić co mu się podoba? Takim ludziom mówimy sajonara? Trochę to nie ta Twierdza do jakiej się kiedyś zapisałem...


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Adooni on July 19, 2008, 01:50:31 PM
no jak widze kolega wyzej ma zupelnie inne zdanie bo np jakbym ja mial zawalony tydz  i mial 1-2h na granie to co moge  zrobic expic zbierac party na instancie 2h to nie ma sensu nawet czegos takiego zaczynac. Ja bym przez 2h zasuwal zbieral surowce i to by mi sprawilo zajefajna frajde bo bym pomagal tym wszystkim w gildii a nie myslal ze bara nabije w tym czasie czy kilka co i tak niczego nie zmienia.

No i nie wiem jak mozna uwazac zbieranie kilku surowcow na tydz za zmuszanie/gnebienie kogos, ja wrecz w tej chwili troche sie wsydze za cala gildie bo mamy full ludzi ktorzy naprawde latami juz graja w MMORPG i mamy 1 z najgorzej rozbudowanych miast a jakby nie te kilka osob co na T1 wylozylo kaske to bysmy mieli najslabsza Gildie.

Tradycje Twierdzy do czegos zobowiazuja i ja np nie uwazam ze byc w gildi to tylko chwalic sie na forach ze ja jestem z Twierdzy, zerowac na jej renomie ;tylko pomagac budowac pozytywna opinie o Twierdzy.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Severeen on July 19, 2008, 01:51:18 PM
Gefran - jełśi grasz w tygodniu 2 godz to bez sensu zbieranie surówców przez godz, ale nie oszukujmy sie - nikt nie płaci miesiecznie za grę 50zł i gra 2x4=8 godz miesięcznie
napisałem już post co myślę na temat zbierania surówców w temacie o budowie miasta i surowcach, więc sie nie bedę powtarzał
powiem krótko- casul odnosi się do gra jako takiej- nie chcesz- nie expisz 24/24,nie chcesz raidów - nie idziesz,  ale chcesz należeć do jakiejkolwiek gildii to niestety za korzyści z tym związane- np bez budynków nie ma lepszych craftów - trzeba jakoś gildii wynagrodzić - a limit 100 szt jest tak niewielki, że aż wstyd pisac jak to ciezko to zebrać


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Thorres on July 19, 2008, 02:06:49 PM
Gefaranowi chodzi o to ze w Twierdzy NIGDY nikogo do niczego niezmuszano. (niewolno było nakładać obowiązków z założenia regulaminowego) Bo nikomu niezależało na budowaniu gildii silnej "materialnie" tylko silnej społecznie (czyli virtualne przyjaznie, miejsce wspólnych spotkań towarzyskich a gra miała byc tylko narzędziem do tego typu praktyk)

Zobaczymy co powie na to rada. (kto wie może zmienili juz nieco nastawienie na tego typu sprawy ale wątpie w to)

PS:
Wcześniej bywały już ponoć w twierdzy grupy ludzi którzy próbowali wymuszać wprowadzenie DKP, Podatkow, Obowiązkow....... Zawsze przegrywali..... 8)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Nilhilien \ Laru on July 19, 2008, 02:25:43 PM
100 sztuk surowca na tydzień? Toż to śmiech, z jednym palcem w nosie i noga za oknem biegnac z lokacji do lokacji zbiore te marna ilość, nie oszukujmy sie. Jeśli ktoś uważa że to jest jakieś ciśnienie, ograniczenie, przymus to tylko dlatego że tak sam sprawe stawia.
Czy nie można czasami powiedzieć "sorry ludzie chwilowo mało gram ale postaram sie coś tam zebrać gdy bede w grze, 100 to jeszcze nie tak duzo wiec da sie zrobić"

Ktoś chce miło spedzić czas i sie wyluzować? To zapraszam jest nas mnogo w AoC a na ventrillo pojawia sie tylko nieliczna grupka osob. moze sie wstydza, moze nie umieja poradzic sobie ze strona techniczna. Tak samo cicho jest na czacie gildiowym, widze te same osoby.  Nie oczekujmy ze ktoś cos za nas zrobi lub zrobi sie samo.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Marakai on July 19, 2008, 02:34:14 PM
Zobaczymy co powie na to rada. (kto wie może zmienili juz nieco nastawienie na tego typu sprawy ale wątpie w to)
żeby nie było bandyctwa, żeby nie było złodziejstwa, żeby nie było niczego  ;D

problem w tym że AoC różni się pod wieloma względami od innych mmo
tutaj bez rozbudowanego miasta nie będzie craftu, nie będzie oblężeń, nie będzie end game contentu dla którego AoC powstało
musi więc powstać dla części osób obowiązek łożenia na gildię skoro sami tego nie potrafią zrozumieć

dobra gildia jest jak związek 2 osób, dopóki posuwa się na przód wszystko jest ok, gdy stoi w miejscu... często któraś ze stron rezygnuje

a jeśli ktoś z gildii odchodzi to przegrywa gildia a nie osoba która odejdzie
czas to zrozumieć :)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Thorres on July 19, 2008, 03:17:45 PM
Podatek pewnie przejdzie (faktycznie Marakai ma racje. AoC jest tak skonstruowany ze bez miasta stoisz w miejscu. A zeby wybudować miasto trzeba mase surowców i współpracy wielu osób)

Ale wątpie że GM ogłosi to jako obowiązkowy podatek. Wywalanie darmozjadów z gildii za brak płacenia podatków na 100% nieprzejdzie. Bo to pachnie Hardcorem rodem z WoW lub Lineage (A twierdza ma carebearsowy charakter, czyli ciepłe przytulne mieszkanko z miłą obsługą dla wszystkich miłych nieawanturujących sie ludzi  ;) )

Ale z drugiej strony każda szanująca sie organizacja stawia obowiązki wobec swoich czonków i nikt nigdy tego nieuznawał za zły objaw. więc....??

Może pora na zmiany???
Może czas w końcu sie wybić i powalczyć troszke o wyższe cele niż tylko milusie granie "pro fun"?? 


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Atlanta on July 19, 2008, 03:50:29 PM
A twierdza ma carebearsowy charakter, czyli ciepłe przytulne mieszkanko z miłą obsługą dla wszystkich miłych nieawanturujących sie ludzi  ;)

To ciekawe kto będzie tą obsługą...

Założeniami AoC było że gildia pracuje razem dla osiągnięcia celu jakim jest miasto i battlekeep. A w przyszłości Legendary Keep. Wiele osób zrezygnuje z Twierdzy gdy zobaczy że większość gildii ma postawione miasta t3, i walczą w pvp o batlekeepy. Poza tym nazwa Twierdza zobowiązuje do posiadania takowej :P

100 surowca zbiera się w 20-30 minut.

Na Fury w klanie Ruscorp miasto t3 zbudowało zaledwie 10 osób oddelegowanych do zbierania ale za to mieli zapewnione od reszty członków czego tylko potrzebowali. Powerleveling, miejsce w raidach, darmowy craft i itemki.
Oczywiście nie chce takiego hardcoru ale jedynie trochę współpracy by jednak coś osiągnąć i mieć satysfakcję z gry.

Fajnie by było zrobić na przykład w googlowym excelu tabelkę, kto ile jakiego surowca dał. Dla sprawy porządkowej i mobilizującej :) "Ten dał tyle a jeszcze prawie nic? Kurcze głupio tak, więc może jednak coś nazbieram?" Poza tym wtedy udział w zbieractwie matsów mógłby być sprawą decydujacą w niektórych kwestiach jak kolejność brania na raid, itp.

Casual nie oznacza żerowania na innych i czekania aż inni to zrobią za Ciebie.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Severeen on July 19, 2008, 03:52:51 PM
Ludzie o czym wy gadacie?- bez surowców nie ma miasta , bez miasta nie ma craftu i nie ma end game - to jest istota AoC i tym różni się od innych gier mmo- to powinni wiedzieć wszyscy - jesli ktoś chce grac w Aoc i mieć radośc z tej gry  to musi pamiętać ,że bez miasta tego nie ma- teraz jeszcze robimy 80 lvl , laty  itp , ale za jakiś czas wszyscy będa mieli przynjamniej po 1 postaci z 80 i co wtedy?- płacz - a inne gildie to robią siege  a my nic , a inne gildie to mają fajne itemy z craftu a my nie - a najwiecej będą płakać , jak zwykle . ci którzy nic nie zrobili żeby miasto powstało

ja nawet jestem za tym , żeby w  regulaminie dopisać o obowiązkowych składkach na miasto - bez tego nie ma AoC- i nie oszukujmy się - ci najlepsi gracze po 2-3 miesiacach odejdą z takiej gildii bo co tu bedą robić?- a wtedy to wgóle - nie będzie nic ;p

gram od early Aces a mam dopiero 60 lvl - też nie mam zbyt wiele  czasu na granie a jakoś poświęciłem 1,5 niedzieli żeby zebrać surowce

mozę zrobić dodatkową gildie - dla leniuszków?

naprawdę trzeba odróznic inne gry od AoC-a- bez wspólpracy tu nic nie osiągniemy , a bez miasta gra znudzi sie po kilku miesiącach - szkoda wysiłku tych co coś dla gildii robią , jeśłi to wszystko mam pójśc na marne - bo nie oszukujmy się - gildia bez miasta rozpadnie się - to kwestia czasu


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Elk on July 19, 2008, 03:57:20 PM
100 sztuk danego surowca to rzeczywiście bardzo niewiele i spokojnie dużo więcej można zebrać przez godzinkę grania.
Myślę, że wystarczyłby aktualizowany na bieżąco spis kto ile przesłał. Tak jak wspomniał Atlanta - podejrzewam, że większość jakby zobaczyła, że inni wysyłają to też by zaczęli wysyłać - taka mała rywalizacja na pewno pomoże.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Atlanta on July 19, 2008, 04:04:44 PM
Powinien być oficer od surowców. Ktoś kto ma trochę czasu by się tym zająć, prowadzić księgi :P . Podejrzewam, że Nergal i tak ma sporo na głowie jako el commendante ale chciałbym zobaczyć jakie on ma zdanie na ten temat. Jakby co to nawet ja mogę się tym zająć :) Serio najwyższa pora zacząć coś działać.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Nergal on July 19, 2008, 06:00:59 PM
Nie usiedziałem na tyłku i wszedłem na forum, chociaż dostęp mam tylko mobilny a Sushi i relaks nie zachęcają do tego typu dyskusji.

AoC jest inną grą. Głównym jej założeniem jest rozbudowa miasta, Siege oraz życie po 80 :).
Żeby crafter mógł rozwijać się w swojej dziedzinie, musi posiadać odpowiedni budynek w mieście, na odpowiednim poziomie. Z kolei żeby ten budynek postawić, należy zebrać odpowiednią ilość surowca oraz odpowiednią ilość pieniędzy, żeby  architekt gildiiowy mógł wyuczyc się odpowiednich planów, a następnie te budynki wybudował. Żeby móc zbierać surowce należy mieć odpowiedni level i skończoną "praktykę" ( zaliczyć odpowiedni quest) w tym kierunku.

Nie jest to więc gra dla samotników, którzy pragną sobie tylko poexpić, polatać po pięknej krainie, zabijać moby, czy tylko gadać na vencie.
To pełną gębą gra, której założeniem jest także zwarcie szyków, zacieśnianie więzi między graczami poprzez wspólne działanie na rzecz gildii. Samemu nie dasz rady w tej grze, w przeciwieństwie np do WoW'a, L2 itp.
Granie w nią 1 h czy 2 h tygodniowo ma sens, bo jest to świetna odskocznia od rl i to że ktoś spędza tylko tyle czasu nie ma znaczenia i niczego nie zmienia. ( w dalszej części wykaże dlaczego )

Zasady zastosowane do gier w których jest oddział twierdzy nie mają w 100% zastosowania do AoC. Szefem oddziału AoC Twierdzy jest członek Rady. Nergal jest jego el Comendante.Potem są ludzie z Rady i oficerowie ( wg nadanych rang w systemie AoC). Rada w osobie Germiona wie i wiedziała że będą wprowadzone pewne zasady mające na celu wybudowanie miasta i przygotowanie go do Siege.
Podatek został wprowadzony i obmyślany tak, żeby każdy miał możliwość kupić sobie konia. Jeżeli go nie stać, to daje znać Nergalowi lub oficerowi. Już były takie sytuacje, że takie osoby dostawały konia, na tak zwaną kreskę - czyli rodzaj pożyczki już na 40 levelu. Potem te osoby zgłaszały się do niego i oddawały równowartość w postaci pieniężnej lub surowców. Nic nie było przymusowe, nic nikomu nie kazano. Było to dobrowolne, na zasadzie rozmowy i umowy między Nergalem lub Oficerem a tą osobą.
Podatki zostały narzucone, że względu na miasto i wyszkolenie architekta. Suma 30 srebrników na levelu 55 ( max do 59) jest sumą śmieszną do zebrania. Zostały tak ustalone, żeby ludzie tego nie odczuli, wystarczy popytać samych graczy czy  są one zbyt wysokie. Nie ma w tej grze systemu automatycznych podatków ( będzie wkrótce, jak zapewnia FC), więc trzeba było to wprowadzic dla dobra i rozwoju miasta, craftów i oblężeń.
Zbieranie surowców po 100 w sumie tygodniowo, też jest śmieszną sumą. wystarczy posiedzieć 10 minut i ma się zebrane ponad 20 sztuk. Zabijając moby też zbierasz surowce np leather, cotton. Surowce widoczne są na mapie, więc nie trzeba ich nawet szukać, lekko zmienić trasę marszruty ( w wielu wypadkach nawet tego nie trzeba robić). I znowu poświęcić 5 minut żeby wydobyć 10 sztuk silvera, nie powinno być problemem.
Jeżeli ktoś nie może zbierać, nie chce mu się tego robić, ale ma czas na zabijanie to też w jakimś sensie zbiera surowce. Pamiętajcie że za pieniądze na AH też można je kupić.
W Lotro nie farmiliście matsów, kasy żeby móc potem coś kupić czy też zrobić w kużni/kowadle?

Quote from: autor Huriel
Jesteśmy gildia casualowa, gramy kiedy chcemy i jak chcemy. Social nad Progress, towarzystwo nad epixami, po prostu stawiamy na jakość, a nie na ilość.

itd

Przeczytajcie ten Kodeks, może się czegoś nauczycie i wreszcie zrozumiecie  co tam jest napisane. Do części z was nie dociera to co tam stoi.

Quote from: autor Gefaran
Jak dla mnie (choć na daną chwilę nie gram) tragedia. To co podobało mi się w Twierdzy to totalny brak ciśnienia: chcę to zbieram, nie chce to siedzę i fajkę palę a do okoła ludzie z którymi warto pogadać czy razem polatać po światach. Z założenia gildia ludzi dorosłych, nie mających czasu na grę w wakacje czy od 15tej do 4tej rano codziennie. Ja wiem - te 100 surki jakiejkolwiek to marny czas, ale co jeżeli ktoś ma zawalony tydzień pracą i rodziną, w końcu znajduje ze 2h na pogranie na koniec tygodnia i okazuje się, że musi zapierdzielać zbierać surkę na gildię zamiast zrelaksować się i w końcu robić co mu się podoba? Takim ludziom mówimy sajonara? Trochę to nie ta Twierdza do jakiej się kiedyś zapisałem...

Piszesz że nie grasz a masz pretensje nie wiadomo o co w zasadzie. Ja nie widzę tu ciśnienia. Chcesz to przychodzisz i grasz, nie chcesz to nie. Zgodnie z kodeksem nieobecność 100 dni eliminuje cie jako członka gildii. Jak wrócisz po takiej długiej przerwie to zostanie przyjęty. Gdzie tu problem.
Nie chcesz zbierać surowca, to kup go na AH - max 2 minuty roboty i jeszcze ile masz czasu na granie. I znowu gdzie tu problem widzisz.
Chcesz pogadać, zapalić fajkę, to wchodzisz na venta i jest ok, relaksujesz się w czasie rozmowy.
Najważniejsza sprawa - decyduje w tej grze Germion, na chwile obecną Comendantem jest Nergal. Nad nimi jest Rada, która scala i czuwa.
System Casual , to także rozmowy i formy umów między graczami a szefostwem. Zawsze można dość do porozumienia. Trzeba tylko chcieć, a w gronie osób dorosłych tego typu sprawy same sie rozwiązują w czasie rozmowy.
Każda gildia potrzebuje mieć jakieś podstawowe zasady, bo chaos  bez kontroli jest najgorszą rzeczą i rujnuje, zamiast scalać.

Quote from: autor Thorres
Gefaranowi chodzi o to ze w Twierdzy NIGDY nikogo do niczego niezmuszano. (niewolno było nakładać obowiązków z założenia regulaminowego) Bo nikomu niezależało na budowaniu gildii silnej "materialnie" tylko silnej społecznie (czyli virtualne przyjaznie, miejsce wspólnych spotkań towarzyskich a gra miała byc tylko narzędziem do tego typu praktyk)

Zobaczymy co powie na to rada. (kto wie może zmienili juz nieco nastawienie na tego typu sprawy ale wątpie w to)

PS:
Wcześniej bywały już ponoć w twierdzy grupy ludzi którzy próbowali wymuszać wprowadzenie DKP, Podatkow, Obowiązkow....... Zawsze przegrywali..... 8)
Obowiązki z założenia regulaminowego - pięknie brzmi.
Znajdz mi ten obowiązek w regulaminie. Jest to dobrowolne, jak ktoś nie da to mu głowy czy innej części nie urwę, nie wyrzucę go z gildii.
Budowanie gildii tylko społecznej, nie materialnej w tej grze jest jednym i tym samym. Bez materialnej nie ma społecznej, prościej mówiąc, bez miasta nie ma gry, bo nie ma ludzi. wielu graczy trzyma się w tej chwili myśli że wybudujemy T2 miasta, co pozwoli na dalsza grę, crafting, oblężenia. Bez tego ludzie odejdą, bo ta gra stanie się nudna i monotonna dla nich po osiągnięciu 80 levela.
Prośba do ciebie, najpierw zagraj w AoC i dojdz do 80 a potem wyrażaj takie mało przemyślane myśli.

Co powie rada ? Ciekawe, podatki wprowadzono gdy był Germion, który wyraził zgodę na to. Pomyślmy dalej, kto grał wtedy z rady, może Karolus, może Gillarwe itp  ;)
Wymuszanie czegokolwiek, hahahah rozbawiłeś mnie. Na początku w AoC był system kto chce to daje, tyle ile może i ile chce. To była prośba, a ludzie dawali nawet po 20 golda i 1,5 k surowców. Widać że nie wiesz za dużo o tym co było, a  co jest, ale swoje pięć groszy chcesz wsadzić. Mi to zbytnio nie przeszkadza, raczej irytuje.

Na tą chwilę wszystko jest zawieszone oprócz podatków ( rozliczane co tydzień)
do czasu powrotu Germiona.
Gildiia nie jest tworem demokratycznym, chociaż do tej pory była, były rozmowy z ludzmi, z oficerami. Skoro wam się nie podoba współpraca, to będzie stagnacja, do momentu aż Germion albo rada nie powie inaczej.


Na zakończenie. Mam ambicje doprowadzić do tego żeby Twierdza w AoC posiadała miasto T3 i spróbowała zdobyć sama lub z sojuszem  ( lepiej sama :) )
BattleKeep. Zdobyła sety  T1/T2 a pożniej sprała na kwaśne jabłko Bossa Necrosa i Martwiaka z T3  ( Smoka i Pania w woalce juz zabiliśmy, tylko Robak się opiera, a jego wałki tłuszczu nie pozwalaja dobrac się do pysznego mięska )  ;D.
O reszcie nie wolno mi mówić bo  FC zabrania.

El Comendante
Nergal


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Severeen on July 19, 2008, 06:35:56 PM
w zasadzie bardziej dokładnie opisałeś to , co ja pisałem,więc tylko przyklasnąć postowi :)


Na zakończenie. Mam ambicje doprowadzić do tego żeby Twierdza w AoC posiadała miasto T3 i spróbowała zdobyć sama lub z sojuszem  ( lepiej sama :) )
BattleKeep. Zdobyła sety  T1/T2 a pożniej sprała na kwaśne jabłko Bossa Necrosa i Martwiaka z T3  ( Smoka i Pania w woalce juz zabiliśmy, tylko Robak się opiera, a jego wałki tłuszczu nie pozwalaja dobrac się do pysznego mięska )  ;D.
O reszcie nie wolno mi mówić bo  FC zabrania.

El Comendante
Nergal

to właśnie mnie trzyma w Twierdzy i dalej będę zbierał surowce na miasto, z nadzieją , że nie pójdzie to na marne , bo nad tym czuwasz

ps

śmieszą mnie posty , w których niektórzy piszą , że dla nich gra to rozmowy, kontakt itp - na vencie jestem prawie od początku ( choć nie zawsze) - cały czas jest kilkanaście tych samych osób, które tylko się zmieniają , podobnie na czacie  gildiowym  w samej grze- na hasło witam odpowiada po kilka osób ( rozumiem tych co raidują) a jak sie popatrzy na status online to siedzi z 30 osób - mówiąc krótko - przestancie sie usprawiedliwiać i weźcie do roboty ;p ( co poniektórzy)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Thorres on July 19, 2008, 07:19:12 PM
Nergal żle mnie zrozumiałeś......
Mówiłem o czasach kiedy Twierdza AoC nawet w planach niemiała.....
Wtedy każdy system typu (podatek,DKP,Rajdowanie pare dni w tygodniu,Obowiązki za których niespełnienie groziło wydalenie z gildi) był uznawany za przejaw chorego nolajfizmu. Wszelkie takie inicjatywy były bombardowane z całą stanowczością a ludzie którzy je przedstawiali często odchodzili lub kończyli gre.

O tym właśnie wspominał Gefaran mówiąc o starej twierdzy do której sie kiedyś zapisał....
I którą ja kiedyś z początków pamietam.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Kirrliane on July 19, 2008, 07:32:54 PM
Zgodnie z tym co pisali poprzednicy, fakt, że uzgodniliśmy, że dajemy co tydzień minimum 100 surowców nie zamienia nas w gildię hardcorową. Dla przykładu: ludzie z RL w ciągu tygodnia muszą uzbierać po 1000 surowców (czy jakoś tak) i to jeszcze nie jest hardcore w tej grze. To KONIECZNOŚĆ. Ja już nie mogę rozwijać craftingu, bo brakuje budynków T2, a chciałabym dalej sie rozwijać. Te "podatki", które mamy są śmieszne i dla wszystkich do przełknięcia. Zmiany, o których jest mowa w tym topicu, nie nastąpiły z dnia na dzień. Wielu z nas spędziło nad nimi długie dyskusje na vencie, czy w grze na chacie. Nie było żadnego przymusu, tylko ZGODA członków gildii, którzy chcieli się wypowiedzieć. Dialog trwa cały czas, czy to na forum, czy na vencie. Ludzie zgłaszają obiekcje, propozycje, modyfikacje i to wszystko jest brane pod uwagę.
Nad wszystkim czuwa teraz Nergal (Germion na wyjeździe, a ktoś musi) i to on wszystko organizuje, podlicza, aktualizuje. Dzięki niemu coś się dzieje w gildii, nie ma zastoju, jest ciekawie. Ja osobiście czuję się WAŻNA, bo wiem, że moje zdanie (i innych graczy) zawsze będzie wzięte po uwagę. Czuję, że mam aktywny wkład w rozwój miasta, gildii i daje mi to ogromną satysfakcję. Jestem dumna, że jestem w Twierdzy.

W moim odczuciu ekipa, która gra teraz w AoC jest już zgrana, mamy za sobą udane raidy, a to dopiero początek.

 :D


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Alrik on July 21, 2008, 03:44:20 AM
Nie no, mówienie ze 100 sztuk matsów na tydzień do jest juz "hardcore" czy przejaw nolifeowania to troszkę kpina. A ja akurat o nolifowaniu mogę coś powiedzieć (gram po 8-14h dziennie w AoC). I naprawde panie i panowie róbmy cos z tym miastem bo będzie kiepsko. Przyznaję że jak dla mnie kick z gildii za nieoddawanie matsow co tydzień to zawysoka kara ale 100sztuk matsów to pikuś. poświęcić jeden dzień na zbieranie surowców uzbieraj kilka stacków i oddawaj po 1 na tydzień a jak uzbierasz ich 4 rodzaje (tyle do rozbudowy jest potrzebne) to masz następny miesiąc wolne. Może ktoś pomyśli nad takim rozwiązaniem jak zaproponowałem ale miło by było gdyby większość członków gildii zaczęło brać aktywny udział w życiu naszej Twierdzy.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Xabbu on July 21, 2008, 08:05:04 AM
Musimy  zbierać surowce na miasto i płacić te skromne podatki.  Na razie nie ma w grze systemu opodatkowania i dlatego sami musimy sie dogadać.  Aktualna propozycja opodatkowania jest niska i niech taka zostanie.

 Niskim kosztem liczonym w czasie, wspólnie stawiamy miasto. Nie ma znaczenia czy odda sie więcej czy mniej, ale jak każdy raz na tydzień odda 100 st matsow to miasto stanie szybciej i wspólnymi silami.

 Takie moje zdanie na ten temat.

Przecież Nergal pisze, ze jeśli ktoś ma problem, z czasem na zbieractwo czy granie, wystarczy pogadać i kłopot z głowy.

 Co do raidowania, dkp i tych problemów, to myślę ze to tez coś co o czym trzeba będzie pogadać, tak szybko jak pojawi sie problem ze slotami na raidy.  Na razie jest ok, ale z czasem albo trzeba sie będzie dogadać, albo wprowadzić jakiś system rotacji czy coś w tym stylu.

 Czasem wystarczy po prostu pogadać i problem sam znika ;) Nie szukajmy problemów gdzie ich nie ma.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gonan on July 21, 2008, 08:56:25 AM
Co do raidowania, dkp i tych problemów, to myślę ze to tez coś co o czym trzeba będzie pogadać, tak szybko jak pojawi sie problem ze slotami na raidy.  Na razie jest ok, ale z czasem albo trzeba sie będzie dogadać, albo wprowadzić jakiś system rotacji czy coś w tym stylu.

Problem ze slotami na raidy już występuje (od dwóch ostatnich raidów).
Natomiast co do tych 100 szt surowców to błagam przestańmy już o tym mówić, nie róbmy sobie wstydu, to jest tak śmieszna ilość, że na prawdę nie warto kontynuować tematu. Zresztą jest to temat rozhuśtany przez ludzi którzy nie grają w AOC lub przez kilku malkontentów, którzy z nudów odczuwali potrzebę się wygadać.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Atlanta on July 21, 2008, 05:49:00 PM
Tak na marginesie już 6 gildii na Ymirze ma battlekeepa. Zostały jeszcze dwa wolne. A byliśmy jedną z pierwszych gildii, które wybudowały keep...


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Kasanga on July 22, 2008, 01:40:28 PM
Jak jako że mam średnio czasu to mogę sie podjąć gdy jestem online zbieraniem matsów , tylko czy mogę potem liczyć na jakąś pomoc w levelowaniu ? jeśli nie to np. podzielę czas jakoś. Fakt bez oblężeń i innych smaczków będących następstwem posiadania miasta będzie lipa.
Pozdrawiam   


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Divus on July 22, 2008, 02:57:55 PM
Witam!

TAk czytam wasze posty, zgadzajac sie z jednymi z drugimi troche mniej, podobniej jak niektorzy, uwazam ze zmuszanie kogos do czegokolwiek nie jest wpozadku - rozumiem ze ktos pisze ze 100 sztuk nie jest niczym wilekim i osobiscie sie z tym zgadzam.

aczkolwiek jak juz wspomnialem nie jestem za Tym zeby komus cos nakazywac, dlatego chcailbym wprowadzic (byc moze dobra) forme rozwiazania problemu.

przechadzac do sedna, chodzmi mi mianowicie o to aby zrobic liste osob (tak wiem kolejna lista ;/) ktore chca uczestniczyc troche barzdiej "hardcorowo" w zyciu Twierdzy AoC.

wtedy mozemy sie umowic na vencie lub czacie czy nawet na forum przedyskutowac na jaka ilosc surowki i kasy sie zgadzamy, a reszta osob ktorzy nie maja czasu na gre lub tez nie maja ochoty "tracic czasu" na zbieranie surowki niech robia dobrowolne skladki, lub tez pozostana te co sa, lub ustali sie nowe.

zeby nie bylo tak szaro i blado mozna pokusic sie o bonusy dla tych ktorzy chca uczestniczyc i rozwijac glide bardziej niz niektorzy i uwazam ze jest to pomysl dobry i zaden z glidiowiczow nie bedzie czuc sie pokrzywdzony czy nawet "sfoszony" o to ze ktos ma jakeis bonusy lub ich nie ma.

wszystko pieknei rysuje mi sie w glowie - przy kolejnym nudnym dniu w pracy. nie pisze zbednych rzeczy bo czekam na wasza aprobate lub jej brak.

tabelke w exelu wyglada tak
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pFeJka2Y2fhGnByqXfPSzeQ&hl=en

aa teraz ide do domu :)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Xabbu on July 22, 2008, 03:28:36 PM
Jasne Divus, to dobry pomysł. Ale pamiętajmy tez o graczach którzy nie maja tyle czasu ile trzeba by grac tak namiętnie.  Problem z bonusami jest taki, ze zamienia podejście gildi na bardziej hardcorowe i jeśli dobrze sie tego nie zaplanuje, to będzie problem.

 Składka jest łatwa i każdy powinien modz sobie z nią poradzić, ale jak zaczniemy naliczać bonusy w zły sposób, gracze z brakiem czasu na grę spadną na sam dol a to nie dobrze.

 Idzie tez ten system wykorzystać w droga stronę.  Np można poświecić 1 lub dwa dni played time, na farmowanie matsow a potem mieć giga boost do bonusu, i tym sposobem zmusić innych do farmy. I tak zaczyna sie chore kolo tej historii.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gimlain on July 22, 2008, 04:06:42 PM
Wybaczcie, ze zabieram glos ;) jako niedoswiadczony jeszcze nomad z dalekiej polnocy hehe ale moze po prostu zamiast jakichs wymiernych bonusow zastosowac system tytulow... sam nie wiem... cos niematerialnego aczkolwiek w pewnym sensie wartosciowego.

Ja sam powiem, ze nie moge sie juz doczekac, kiedy bede mogl dodac swoj wklad w budowe miasta. Sama swiadomosc, ze sie cos zrobilo dla wspolnej sprawy ma dla mnie wartosc najwyzsza... to jest.... idealizm??? tak juz mam

do zobaczenia na polu bitwy

 


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Divus on July 22, 2008, 04:22:15 PM
no masz duzo racji w tym co mowisz Song - grunt to zrobic to dobrze i rozwaznie.

Gimlian - stary druhu - tutaj jest wiecj zamieszania niz Ci sie wydaje :)

kiedys byla rozmowa na vencie o raidach i o tym saystemie raidowania - kto ma isc a kto nie. MArakai wtedy przytoczyl wg. mnie bardzo dobry pomysl, ktory mozna usprawic, jak wszystko ;] mowa byla glownie o rollowaniu, ale ze wspolczynnikami ujemnymi (np -40 za 1 udzial w raidzie, przy kostce k100)

wracajac do naszych bonusow - graczy Bardziej Hardcore Niz Inni (BHNI) za zdobywanie surowki i wplaty na miasto beda dostawac pkt dodatnie dajmy na to 5 za kazdy tydzien, ale tlyko wtedy jezeli w calosci wywiaza sie z regulaminu. co za tym idzie, w momencie keidy tego nei zrobia, nie urywamy im glowy, ani niczego inego, tlyko nie dostaja pkt dodatnich. idac dalej, skoro jestesmy BHNI to po 2 tygodniach niezebrania tego co bylo ustalone dostajemy -5pkt.

dodatkowo mozna wprowadzic poczatkowa stala liczbe dla ludzi nie BHNI, ale wydaje mi sie ze to dopiero wtedy jak bedzie conajmniej 20 80-ek

oczywiscie wszystkie liczby jakie wymienilem sa czysto losowe, aczkolwiek wyskalowane co do swoich przynaleznosci (IMO OFC)



Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Elk on July 22, 2008, 05:08:08 PM
A ja bym po prostu zrobił jednorazową akcję - przez tydzień wszyscy chodzimy zbierać surowce i po kłopocie. Kwestia tylko dobrego podziału na instancje i rejony, żebyśmy nie biegali wszyscy wokół miasta gildiowego i podbierali sobie materiały. Do tego kilka osób do Villi żeby pofarmić trochę kasy i budujemy Miasto tier 2 w dwa wieczory.
Potem znowu taka akcja na tier 3. Także zamiast wieczornego rajdu na smoka można zrobić rajd na surowce.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gimlain on July 22, 2008, 05:57:18 PM
Ja po prostu obawiam sie ze przy jakichkolwiek systemach punktow, bonusow dodatnich, ujemnych powstanie balagan, niepotrzebne emocje itd. Poza tym potrzeba bedzie kogos, kto bedzie potrafil trzymac to wszystko w garsci i aktualizowac na biezaco. Tak jak pomyslalem chwile nad propozycja Elk'a to wydaje sie ona rozsadna zrobic to szybko i bezbolesnie kilkoma wieczorami....

ale co ja tam sie odzywam z moim levelem :D

pzdr


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Xabbu on July 22, 2008, 06:32:06 PM
Ja po prostu obawiam sie ze przy jakichkolwiek systemach punktow, bonusow dodatnich, ujemnych powstanie balagan, niepotrzebne emocje itd. Poza tym potrzeba bedzie kogos, kto bedzie potrafil trzymac to wszystko w garsci i aktualizowac na biezaco. Tak jak pomyslalem chwile nad propozycja Elk'a to wydaje sie ona rozsadna zrobic to szybko i bezbolesnie kilkoma wieczorami....

ale co ja tam sie odzywam z moim levelem :D

pzdr

Nie tylko level sie liczy :)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Severeen on July 22, 2008, 11:36:06 PM
wg mnie - krótko:
- obowiązek zbierania musi być - tak jest idea tej gry
- nie wyznaczać jednego terminu na zbieranie - strata czasu będzie ogromna- zamiast mieć matsy na 100% będą na 20-30- szkoda czasu na latanie po mapie- nawet zmiana instancji niewiele da jeśli zbierze sie spora liczna osób
- dla najlepszych jakieś profity musza być-ktoś zbierze raz , drugi sporo matsów  i będzie np tak samo traktowany w kolejce do raidu jak ktoś kto zebrał 10x mniej - to pomyśli - a po co mam tracić czas?

- dodatkowo - przydałaby się aktualizacja potrzeb ok. 2 x w tygodniu , żeby wiedzieć co zbierać, żeby nie okazało się że mamy za dużo o 800 electrum  a brakuje 3000 granitu


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Nergal on July 23, 2008, 01:52:56 AM
Brakuje okolo 4500 granitu jeszce .

Do roboty panie i panowie.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gefaran on July 27, 2008, 10:10:25 AM
Sorki, że tak późno ale sporo się u mnie dzieje. Thorres dobrze odczytał moje intencje. Nie jestem przeciw progresowi, budowaniu siły itd. Jednak Twierdza z założenia ( i wdg mnie nie ma znaczenia czy to szachy, warcaby czy AoC) miała być właśnie cieplutką ostoją dla 'starszych' świata MMORPG, którzy zmęczeni pracą i rodziną odstresowują się przy grze. 100 surki to nie mało? Pewnie macie racje, pewnie nie wiele to kosztuje wysiłku ale przymus zebrania tych 100 surki to jak dla mnie zwiększenie ilości x10. Naprawdę na co dzień irl mam wystarczającą ilość różnych przymusów, nawet tych jakie sam sobie muszę postawić, żeby jeszcze w czasie wolnym, gdzie mam się bawić poddawać się innym przymusom. Tak, że zbierajmy, mobilizujmy się, dogadujmy sobie pól żartami ale nie budujmy przymusów. To gildia ludzi dorosłych, nie dzieci. Worki z grochem, pasy i inne nagany można zostawić za drzwiami.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Nergal on July 27, 2008, 12:23:03 PM
Idąc twoją drogą drogą myślenia, nie róbmy nic z przymusu, nie rozwijajmy miasta, bo po co, przecież to przymus dla niektórych, bo surowce trzeba na to zebrać, bo crafting'u trzeba się nauczyć, ba potem trzeba będzie tego jeszcze bronić, bo inaczej zniszczą nam nasz dorobek w tej grze. Tak samo z BK który stoi. Niestety ale ta gra wymusza pewne zachowanie i pewne obowiązki.
Jeżeli tego nie lubisz to nie jest to gra dla ciebie.

Piszesz że nie grasz, ale swoje zdanie już sobie wyrobiłeś. Ciekawe skąd i w jaki sposób.

Znowu mam wrażenie że nie czytasz postów, lub nie rozumiesz tego co jest tam napisane. Najpierw pograj i porozmawiaj z ludzmi, potem wyciągaj wnioski, a na końcu wypowiadaj się.
Co do początków i zasad, to wiem równie dużo co ty, tylko i ludzie się zmieniają i gry są inne.



Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Axe on July 27, 2008, 12:59:15 PM
W ogóle to muszę przyznać, że podejście niektórych jest co najmniej niesmaczne.
Jak brać korzyści wynikające z przynależności do gildii to wszyscy chętnie, ale kiedy dać coś od siebie to już wielkie halo, że niedobra gildia wymaga :/
Wstyd!


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gefaran on July 27, 2008, 01:09:51 PM
Nie muszę grać żeby oceniać ogólne założenia. Wniosków nie ma z czego wyciągać bo w tej dyskusji są niepotrzebne. Posty czytam i wydaje mi się ze zrozumieniem, zaś co do początków powstania Twierdzy, ja przy tym nie byłem. Znalazłem ją i dołączyłem dopiero kiedy już była prężna i w pełni działająca, więc nie mnie się o tym wypowiadać. To działka Karolusa, Maxa i innych, co tworzyli tą paczkę starszaków wśród świata nastolatków. Jeżeli zaś chodzi o drogę 'rozwoju'. Cóż mnie w Twierdzy urzekło to, że tworzą ją ludzie na poziomie, ludzie którzy wyrośli już z 'wyścigu szczurów' i chcą się bawić z podobnymi sobie. Jedną z cech ludzi dojrzałych jest cierpliwość. Co z tego, że Twierdza dojdzie do czegoś później niż Titans czy inna gildia? Wielokrotnie na forum były dyskusje i rozważania czy przyspieszyć rozwój w jakiejś grze, czy wprowadzić DKP itd. Zawsze Twierdza odpowiadała negatywnie, zawsze było to w stylu 'Twierdza jest casual, tu nie ma przymusów ani zakazów. Chcesz się rozwijać szybciej, organizuj to w swoim zakresie ale bez tworzenia sztucznych praw. Jak rozwój jest dla Ciebie zbyt wolny, cóż tak działa ta gildia i nic na to nie poradzimy". Każda gra jest inna, ma inne warunki i wymagania. Jak się okaże, że WHO ma kill pointsy i np przy wyliczeniu średniej gildiowej w rankingu cała gildia dostaje bonusy to też będziecie chcieli wymusić na Twierdzowiczach PvP'owanie określonej ilości punktów bo jak nie to paszoł won z mojej Ameryki? Jak na razie taka odpowiedź o ile w ogóle, była używana tylko względem pomysłów właśnie próbujących wymuszać takie a nie inne działania na graczach. Może to się zmieni, może nie. Mnie w gildii gdzie nie ma przymusu jest dobrze, do takiej się zapisałem i w takiej jestem. Oczywiście nie sądzę bym miał jakieś większe znaczenie, ot taki szaraczek który stara się być głosem rozsądku i przestrogą, bo teraz przymus surki, później przymus podatku złotowego, za chwilę przymus odpowiedniego poziomu PK i skończymy starając się jako pierwsi zabić Onyxię na danym serwerze...  ;)

P.s. Co zaś do korzyści i darmozjadowania. Był bym w Twierdzy w grze gdzie bycie w gildii daje minusy, bo ja nie siedzę dla korzyści innych niż to, że mogę do kogoś zagadać, ze sprawdzonymi ludźmi przejść się na insta, czy wymienić informacje i spostrzeżenia.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Axe on July 27, 2008, 08:17:36 PM
Tak czytam, czytam i zastanawia mnie jedno - wiesz jaka jest idea miasta w AoC czy tylko tak sobie - piszesz aby pisać?

Quote
Jedną z cech ludzi dojrzałych jest cierpliwość.
Zaś drugą - odpowiedzialność.

Skoro większość ludzi aktywnie grających w AoC jest za taką formą wkładu w rozwój miasta - które w efekcie pozwoli im (oraz wszystkim innym) na większy rozwój indywidualny, to nie rozumiem co ma tu do przekazania 'głos rozsądku' osoby która nie jest zaangażowana osobiście w AoC?

Nie gram w WoW i nie próbuję mówić osobom w WoW grającym co jest dobre a co złe - bo nie znam realiów i zasad panujących w grze.
Poza tym - naprawdę - ilość "haraczu" jaki ściąga niedobra gildia jest tak śmiesznie niski, że w ciągu tygodnia nawet mimochodem przebiegając obok źródeł materiałów można je zebrać na spokojnie.

Nie mówiąc już o tym, że nie było powiedziane że wszyscy mają dostarczyć osobiście zebrane materiały - ktoś woli walczyć zamiast zbierać - nie ma problemu - większość materiałów można spokojnie kupić za zdobyte pieniądze. Ktoś nie chce się bawić w handlarza - na pewno może się dogadać z szefostwem i dorzucić się do puli gotówką.

Naprawdę - Nergal podszedł do zagadnienia tak pobłażliwie jak tylko można aby gildia jakoś posuwała się do przodu a nie tylko dreptała w miejscu.
No i jest jeszcze kwestia Battle Keepów, ale osobie nie rozeznanej w realiach AoC to nawet nie mam jakoś ochoty tego teraz tłumaczyć.

Gefaran - naprawdę, przy całym szacunku do Ciebie - jeśli naprawdę masz ochotę bić pianę, to założę Ci osobny dział i tam się spełniaj, a nie mąć w tematach które nie dotyczą Ciebie bezpośredno.


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Gefaran on July 28, 2008, 09:45:20 AM
Nie jest moim celem bicie piany. Dodatkowo mylisz się Axe, pisząc że temat mnie nie dotyczy. Chcę, kiedy już warunki osobiste mi pozwolą wrócić do AoC, więc to co zastanę jak najbardziej ma wpływ na moją grę. Mylisz się sądząc, że większość ludzi w AoC wystarczy do wszystkiego. Twierdza jest gildią multi i ogólne zasady obowiązują wszystkie działy (to tak jak by nagle w Jasiejówce ludzie sobie wymyślili, że u nich znaki stopu to będą smutne mordki a droga z pierszeństwem - uśmiechnieta mordka i wprowadzili tą zmianę u siebie głosem większości) . Jeżeli Twierdza się nie zmieni, nie zatraci casualowości i lekkości, żadne podatki nie przejdą. Jednak nie ma co pisać po próżnicy. Temat jest wystarczająco zaakcentowany, żeby ludzie, którzy naprawdę decydują o tak istotnych zmianach w kierunkach rozwoju gildii go zauważyli. Wszystko co się dało chyba już tu napisaliśmy a decyzja należy do nich. I na koniec, nie chce nikogo urazić, nie chcę pod kimś kopać dołków, poprostu nie chcę wrócić za jakiś czas i zobaczyć, że moja kochana Twierdza to już zupełnie inna bajka.  ;)


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Yllien on July 28, 2008, 10:31:04 AM
Osobiście również przeciwny jestem "presji", nakazom, DKP itd., ale...
Jak słusznie napisano tutaj już - AoC jest grą na tyle odmienną od pozostałych mmorgp, iż wymaga również nieco innego do niej podejścia.
Bez rozwiniętego miasta prędzej czy później czeka nas stagnacja i niemożność zabawy w siege, wysokolevelowy craft etc. Nie chciałbym być złym prorokiem, lecz przy takim scenariuszu imo czekałby nas exodus graczy do innych gildii.

Oczywiście ideałem byłaby "społeczna" postawa wszystkich członków gildii - wtedy zapewne nie byłyby potrzebne nawet tak skromne "przymusy", ale to utopia.
Dlatego uważam, iż obecnie przyjęte rozwiązanie jest optymalnym - pozostawiając wilka sytego (stały dopływ surowców) i owcę całą (zachowana ogólnie idea casual).
Btw, wczoraj zmierzyłem czas potrzebny na zebranie 100 surowców w pointain - 15 minut (przy dość mocno przeszkadzających akurat strażnikach).
Tyle czasu pro publico bono nie problem chyba poświęcić?
Zresztą, praktycznie w każdej mmorpg występują mniejsze lub większe przymusy jeśli gracze chcą się łączyć w klany, gildie itp.
Przykładowo, w L2 w którym spędziłem najwięcej czasu w KAZDYM klanie była stała oplata tygodniowa (i to wcale nie mała), wszystkie materiały z dropa do skrzynki klanowej i nikt sie przeciw temu nie buntował, bo utrzymanie zamku, clan hallu, pvp, siege - to koszty, a kto je miał ponosić jak nie członkowie klanu?

Tak więc moim skromny zdaniem - nie ma się o co spierać i "ciśnieniować" :)

P.S. fajnie jest widzieć jak nasze miasto się rozrasta i fajnie mieć świadomość, że się swoją (nawet bardzo malutką) cegiełkę do tego dorzuciło ;)

Pozdrawiam,


Title: Re: Propozycja- zbieranie surowcow
Post by: Nergal on August 12, 2008, 01:42:09 PM
Temat zamykam. Szkoda gadać o tym.

Dla wszystkich, którzy nie rozumieją zasad jakimi kieruje się Twierdza polecam
nadrzędny KODEKS TWIERDZY.
http://twierdza.org.pl/index.php?topic=749.msg6743#msg6743

Warto też zwrócić uwagę na końcowe zdanie :

Quote
Uwaga - Kodeks jest nadrzędnym dokumentem w Twierdzy. Każdy oddział ma swój wewnętrzny regulamin.