Twierdza - Gildia Multi MMO

Star Wars. The Old Republic => Imperium => SWTOR baza => Raidy => Topic started by: _Tindalos_ on March 04, 2013, 07:37:02 PM



Title: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: _Tindalos_ on March 04, 2013, 07:37:02 PM
Witajcie,

Ze względu na fakt, iż gildia rozrasta się stabilnie i intensywnie (z czego należy się tylko cieszyć) to tym samym zaczęły pojawiac się sytuacje w których należało wybierać składy na tzw. progress. Czy to owocowąło wszyscy wiemy - spina, że ja ide, on nie idzie, ja chce z nim on z ze mna i generalnie jedno wielkie p***nie i nerwy, nie powinno tak być. Aby temu zaradzic po konsultacji z oficerami oraz naszym GM-em postanowiłem zaproponować rozwiązanie, które świetnie sprawdzało się w innym mmo w którym miałem przyjemnośc pełnic fukcje oficersko-raid-leaderowe. Mowa o systemie tzw. BACKUPU oraz systemu punktowego.
System jest w fazie tworzenia, toteż dzisiaj zaprezentuje i omówie jak ma wstepnie działać, natomiast wartości liczbowe podamy już po dopracowaniu całości więc proszę wszystkich zaiteresowanych rajdami o śledzenie niniejszego posta.

I. CO TO JEST BACKUP I CZEMU MA SŁUŻYĆ!

Backup (ang. wsparcie) - chcielibyśmy aby wszyscy mieli mozliwość uczestniczenia w rajdach progresowych, narazie nie jesteśmy w stanie robic 16-tek ale wierzymy, że dzieki temu systemowi uda sie do tego celu dojść w patchu 2.0.

II. WTF?? Czyli JAK TO DZIAŁA.

Najprościej pokazac to na przykładzie. Załóżmy że idziemy na progress EC HM 8-man, do rajdu zgłasza się 12 osób z czego wiemy, że 7 jest świetnie ubranych, pozostałe w miarę dobrze tak, że są w stanie ubić conajmniej jednego bossa i moga jeszcze z nigo wyciągnąc jakis sensowny item. Po ustaleniach wybieramy odpowiednie 8 osob... no dobra a co z pozostałymi, tutaj własnie wchodzi backup. Pozostałe 4 osoby DOBROWOLNIE I BEZ PRZYMUSU zapisuja sie do osoby prowadzącej w danym dniu system PODMIAN RAJDOWYCH. Oznacza to, że mimo iz nie sa one obecne podczas walki, to sa traktowane jak osoby, które chciały iśc ale z pewnych przyczy nie mogły dołączyć (np.inni bardziej potrzebują itemu z danego bossa, dla danej osoby nic juz z bossa nie dropnie wiec szkoda marnowac gear itp.). Pozwoli to nam na elastyczny dobór składu w zależności od walki i pozwoli uniknąc sytuacji że np czekamy na kogos do 21.50 - zamiast tego bierzemy kogos innego np na jednego bossa a na drugiego wchodzi kolejna osoba itd. wszystko do ustalenia.

III. No dobra ale co ja z tego mam

Czytając powyższe pomyslicie, no WTF? A co ja z tego mam że siedze bezmyslnie na tsie jak nie ma mnie w rajdzie. Ano właśnie.. tutaj druga nowość mimo, iz nie ma Was w walce otrzymujecie PUNKTY PROGRESOWE ZA OBECNOŚĆ!! Te punkty będa pózniej używane do "kupowania" itemów które dropną, wyeliminuje to sytuacje gdzie wszyscy daja need na item i dostaje osoba ktora np ma 99% itemow na best i upgrade ma minimalny a osoba ktorej boos by skoczyl nie bo miala pecha - tego NIE chcemy! System punktów opisuje poniżej.

IV. No fajnie ale pewnie jest jakies ale...

Owszem jest, dostajesz punkty, jestes traktowany tak jakbys byl w rajdzie ale... progress = wipy = naprawy = dodatkowe stimy a wiec... aby otrzymac punkty za backup trzeba do guild banku wplacic sredni koszt jaki poniosłbyś drogi rajderze podczas progresu. Dzieki temu gildia się wzbogaci i będzie mozna kupowac np. matsy na bisowe mody czy tez np. darmowe stimy na czas naprawde trudnych walk. Koszty będa ustalone tak, żeby nikogo nie puścic z torbami więc luz.

V. Ok, jakie K***a punkty...

Najwazniejsze, punktacja. Krótko i na temat: Za każda GODZINĘ progresu + za ubice bossa beda punkty dla osob w RAJDZIE i NA BACKUPIE!  Dropi item z bossa i każdy decyduje czy go chce czy nie, jeśli tak: płaci odpowiednia ilośc punktów i dostaje item, przez co kolejnego nie wezmie poki nie odrobi bo inni maja wiecej niz on. Przykład (wartosci przypadkowe, nie sugerujacie sie nimi chodzi o zamysł):

RAJDER A: Był na kilku opsach ma 10 punktów
RAJDER B: Ta sama sytuacja, 10 punktów

DROPI ITEM, oboje go chcą więc robia /roll, lub sie dogadują, powiedzmy że ustalono że RAJDER A bierze item.

RAJDER A placi np 4 punkty i dostaje loot

RAJDER A ma teraz 6 punktow a RAJDER B 10, czyli na kolejnym bossie, juz tylko Rajder B wezmie item bo ma wiecej punktow.

Dzieki temu skonczy sie bezmyslne needowanie na wszystko bo trzeba bedzie zaplanowac co chcemy wydropic a co ew kupic na markecie. Dura Lex sed Lex...


Tak bysmy to wstepnie widzieli, system jest w fazie dopracowywania, więc jakiekolwiek konstruktywne uwagi (za komentarze typu "głupie" - dziekujemy) sa jak zawsze mile widziane, to NASZA gildia więc chętnie poznamy zdanie jej członków na ten temat. Zachęcam do komentowania i niech Moc będzie z Wami.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Vetharius on March 04, 2013, 08:00:23 PM
Muszę coś napisać, bo od razu skojarzenie z WoW'em.

DKP( Dragon Kills Points) albo EPGP( Effort Points and Gear Points)...

Na szybko wadami tychobu sytemów, również zaporoponanego przez Ciebie jest system losowania. Robiłem, prowadziłem i łajpiłem setki raidów z takimi systemami i jak wiadomo, albo nie wiadomo zwykle tanki albo heale będą miały więcej 'punktów' od reszty, ale nie o to chodzi, a moze i troche o to?

Pierwsza wada: Do SWTOR nie znam addonu - programu do takiego czegoś, ale wiem, że część gildi z tego korzysta. Pojawią się problemy z tym kto, komu i za co przyzna oraz co jeśli w 'kolejnym dniu progressu' nie bedzie oficera, tylko zwykle opsy do raidowania. Kto te punkty podliczy, rozda i poprowadzi rolla? Niby proste, ale jak nie bedzie 'punktów' to będzie foch, a jak będą to kto je potwierdzi?

Druga wada: Lubie pewnych gildiowiczów bardziej, innych mniej, jeszcze innych w ogole nie znam, a jeszcze innych przeciwnie. "Średnio poczebuje ten itemek, ale podbije mu troche 'licytacje' to bede mial na 2 itemy, a nie tylko na 1 przewage!" - pomyślało kilka osób. Nie oszukujmy się, że tak nie będzie... bo sie kochamy...


Refleksje pozostawiam Wam, będę dopisywał moje przemyślenia, ale wstępnie jestem średnio na NIE.

Natomiast jestem na TAK za rozdawaniem loota przez ops-lida. Podobny gear to roll, jeśli ktoś ma słabszy, a będzie chodził i ogarniał i się starał to ma np. +20 do rolla, albo item od razu.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: bloodcorsair on March 04, 2013, 08:01:03 PM
tak naprawdę system ma działać tylko na rajdach progresowych ( tak mniemam ) , zawsze będzie ktoś z władzy gildii i myślę że wszystko jest do ogarnięcia


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: BogyOne on March 04, 2013, 09:30:23 PM
Co prawda nie rajduje ale co tam, pytaliscie o opinie.

W moim doświadczeniu z WoWa najlepiej sprawdzaly się:
1. Baby u steru ;)
2. Zero Sum DKP + Monthly Tax
3. Rotacje zarzadzane przez Class i Rajd Leaderow

Pkt 1 możemy tu zapomnieć. ;) Pkt 2 jako ciekawostkę do dyskusji zacytuje poniżej z innego forum.

Co do podmian i punktów: Dobrowolna rezygnacja z rajdowania i dostawanie za to punktów tez nie bardzo mnie przekonuje bo wygląda żywcem jak dopłaty dla rolników po to by nie uprawiali. Kasę (=dkp) się powinno dostawać ZA pracę, a ten kto pracuje z większą korzyścią ją wykorzysta bo dowodzi kompetencji ja zdobywając.

Dochodząc do najmniej przyjemnej części - łożenie na gildiowy bank uważam za chybiony pomysł, ponieważ nie wdając się w szczegoly przydaloby się najpierw podnieść zaufanie do gbanku.

No to mniej więcej tyle.
Bogy

Quote
Amassed DKP did not show there from out of space, it is there for reason. Nobody would tell me to not buy a new car because he just started a job and has no money, right?

But there is indeed a problem called DKP Hoarding. In theory, guys who amassed DKP can log after few weeks/months of absence and snatch few items and go back to being idle. Or same people always being privileged to get loot first hand.

Thus let me present the solution that was effect of many years of raiding in my WoW guild. Our fair DKP system was best I met and prevented many tensions (in addition to us being mature ppl ofc :) ).

After many models we have ultimately landed with Zero DKP + Monthly Tax model.

Zero DKP means that total of DKP earned and spent in raid is 0. E.g. Dreadguard MH/OH drops, it costs 160dkp. 8 raid members get awarded 160/8 = 20 DKP and buyer pays the price of 160 DKP, so the balance is +20 x 7 / -140 x 1
 Important: there is nothing wrong in negative DKP, it means that you actively spend it to upgrade your gear for benefit of all.

 We used to have much smaller bonus for things like being on time, Ironman (staying after cap), being prepared. But the real big DKP came from kills so we played to win.
 Oh, what I really loved was 3x DKP from items on first 3 kills in progression mode, than going back to normal.
 If Main Spec was not attractive, it went for half price for Off Spec which was also benefit for raid.
 If no buyer was met than it would go for guild RE/diss and 9th "shadow member" would be charged with costs in order to keep total at 0 (poor guy earned nothing and had only expenses, but we never met him, so...)

 Parallel problem: people who came for raid but were not in raid when boss killed: bad luck, got it next time because we had fair rotation system in place. You got DKP for killing the boss not playing an alt while others struggled.

Now, to the real solution to the point you raised: Monthly DKP Tax.

 Make on end of each month 20% tax of dkp, i.e. x0.8, above zero of course! Benefits:
•No runaway DKP
•Closing the gap between players
•Retention of individual standings - first will be still first, last will be still last
•The more you spend, the more your DKP is worth because less gets taxed (actually, negative DKPers are winners).
•Encourages to spend DKP for progression, players will not save it and play in worse gear awaiting one wonderful item they want, want, want to snatch right as it drops but ultimately gain more from not hoarding DKP.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Vetharius on March 04, 2013, 09:39:20 PM
Sorry, ze same wady, ale mam kolejna.


A ile osób w BACKUP będzie? 1? 3? 19?
Generalnie bedzie sprzeczka, czemu oni sa w back, a ja nie? Chodzi o to, ze ktos se zaplanuje, ze nie pojdzie na opsa, bo mu sie nie chce, a w tym samym czasie bedzie sobie cisnal WZ, albo daily, albo cos i dostanie punkty.

Bede kminil dalej :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Jaeenia on March 04, 2013, 11:34:30 PM
niestety system zaproponowany przez tindalosa jest zły.
Kilka powodów, które będą prawdopodobnie się powtarzać z wcześniejszymi postami:)
1.Punkty.
Rozdawanie lootu za punkty jest dla mnie bezsensu.Ustawiamy master loot'a przed opsem i tyle. Ops leader powinien decydować kto co dostanie ,a nie system punktów,który bierze pod uwagę tylko suche liczby ,a nie to czy dana osoba rzeczywiście potrzebuje danej rzeczy.
2.Backup
Moim zdaniem powinien zostać znacznie zredukowany do 3 osób po jednej z danej klasy(heal,tank,dps).
3.Kłótnie o chodzenie na opsy.
Ops leader jest od tego by decydować kto idzie dzisiaj na opsa(po uwzględnieniu kilku czynników np.trudność raidu,) ,a kto nie.Jak dana osoba czuje się poszkodowana idzie ze skargą do GMa.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: bloodcorsair on March 05, 2013, 12:01:18 AM
no już tak nie bójcie się nowego , pamietajcie że to dotyczy tylko progresu , co do sugestii Jaeenia z 3 osobami w backupie bym się zgodził ,co do lootu , nie dawajcie wszystkiego na głowie ops liderowi, ja przyznam się nieskromnie że od czasu gry w swtora raz tylko miałem przyjemność wylosować  na rajdzie loot ( bardziej na bossie na Ilum) , zresztą cały mój gear jest mozolnie zbieraną kasą zrobiony , myślę że byłoby to jakaś mobilizacja szczególnie dla nowych że ma się punkty i jakaś bliższa możliwość uzyskania lootu.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Vetharius on March 05, 2013, 12:21:35 AM
Sadze, ze przed 2.0 powinno to byc potestowane, jednak...

Kazdy kto mial stycznosc z takim/podobnym systemem powinien zabrac glos i wypisac jak najwiecej wad tego systemu. Na TS byla nawet ciekawa dyskusja.

Dlaczego wad?

Ano dlatego, ze pomyslodawcy zaczna te wady redukowac. Po ich zminimalizowaniu powinnismy dostac prototyp systemu sprawnie dzialajacego.

Mysle, ze za 2-3 dni Tindalos i reszta szefostwa przedstawi nowy pomysl na zaproponowany system, ktory ponownie skrytykujemy pod katem nowych wad, ewentualnie wylapaniu poprzednich.

Taka metoda dojdziemy do punktu, w ktorym nie bedzie juz sie do czego przyczepic i bedzie to system skuteczny i zdolny do wprowadzenia na testy przed 2.0  ;)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: _Tindalos_ on March 05, 2013, 04:24:21 PM
Dzieki za komentarze, czekam na więcej co do Wad które napisaliście to odniosę sie po rozmowie z oficerami:)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Arwagon on March 05, 2013, 04:27:47 PM
Może jestem jednych z nielicznych, ale mi osobiście ten system bardziej by odpowiadał, ale w sytuacji kiedy zwiększymy ilość dni progresowych z dwóch do np:4. Sytuacja wyglądała by następująco:
- główny rajd progresowy(wtorek, piątek) z ustalonymi wcześniej osobami+ 4 osoby z backupu idą na TFB HM, rajd zaczyna się o 20, po 21:30 zmiana dwóch osób z backupu(wiadomo o co chodzi).
- drugi rajd(środa, sobota) EC NiM(tak wiem, najpierw musimy zrobić HM :P) najpierw są brane osoby co we wtorek były na backupie,a dopiero do nich dobierane kolejne 4. Rajd też zaczyna się o 20 i w miarę potrzeby robimy zmianę lub nie.
Oczywiście w takim ustawieniu dość łatwo można by zdobyć potrzebne pkt, ale zwiększyłby się loot z opsów i ilość osób, które by rajdowały co wyszłoby nam tylko na dobre, ponieważ po jakimś czasie mielibyśmy grupę na TFB 16 HM :P
Dwie grupy rajdujące powinny być już w pełni gotowe do wprowadzenia w wersji 2.0, na razie ciągle trwa szukanie kandydatów i nabór( niestety brakuje tanka i heala, dps już są).


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Qilavi on March 05, 2013, 05:23:26 PM
Mi to się nawet wydaje fajne  (zwłaszcza plan Arwy  ) z tym że moim zdaniem powinniśmy zaczynać początkowo o 19 i po jakimś czasie zobaczyć  jakie są dla nas najwygodniejsze godziny :).


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Jaeenia on March 05, 2013, 06:20:35 PM
Arwa twój pomysł jest niestety zły.Jeżeli grupa,która zaczyna opsa i dobrze sobie radzi powinna go dokończyć. Nie ma sensu rozwalać czegoś co dobrze działa prawda?Zresztą na jakiej podstawie chcesz wymieniać ludzi w połowie opsa?
To jest bezsensu. Ja wiem ,że są osoby które nie mogą się stawić o 20,ale wyrzucanie ludzi z raidu to pomysł bezsensowny.Można opsa w danym tygodniu zacząć o 20,a w następnym o 21:30 z osobami ,które nie poszły w poprzednim tygodniu.Jak mówiłem wyrzucaniu ludzi bez powodu ,bądź dlatego, że inne osoby zaczynają grać później jestem zdecydowanie przeciwny.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: bloodcorsair on March 05, 2013, 06:40:26 PM
no nikt tutaj nie będzie celowo kogoś wyrzucał ale wchodzi osoba bedąca na backupie za osobę która przyjdzie później , rajd możemy zacząć wcześniej , oczywiście wszystkie osoby będą umieszczane na zasadzie rotacji więc jak ktoś raz na trzy rajdy będzie na backupie to się nic nie stanie ( no i zbiera punkty ).


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Jaeenia on March 05, 2013, 07:12:08 PM
blood trochę sam sobie zaprzeczasz:)
nikt nikogo nie będzie wyrzucał bez powodu,będzie tylko zmiana na osobę z backup'u.
Jeżeli to nie jest celowe wyrzucanie osoby z party to nie wiem co nim jest.
Pomijam kwestię motywacji:po co mam się starać na opsie skoro i tak mnie wyrzucą?
Moim zdaniem wymiana graczy na raidzie może mieć miejsce tylko w trzech przypadkach:
1.Ninja looter ,który needuje wszystko np. warrior ,który roluje rzeczy dla inquisitora podczas, gdy w raidzie są osoby ,które tego potrzebują.
2.Dlugie dc jednej postaci i nie wiadomo czy wróci.
3.Osoba kompletnie sobie nie radzi,nie zna taktyk, ma za słaby gear,nie rozumie tego co się do niej mówi np. unikać kółek na ziemi,a dana osoba notorycznie w nie włazi.
A zamiana gracza ,bo ktoś czeka jest dla mnie głupia i niezrozumiała.
Przecież w następnym tygodniu mogą iść osoby,które były w backupie ,albo się spóźniły.
Kwestię punktów za loot skwituję trzema słowami:całkowicie bez sensu.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Arwagon on March 05, 2013, 07:32:08 PM
Kamil trochę źle mnie zrozumiałeś, na samym początku umawiamy się, że np: dwie osoby wchodzą na pierwszego bosa po item, a potem zwalniają miejsce, jeśli takiej umowy nie ma to zostają na całego opsa i nikt z backupu nie wchodzi. Inny przypadek zamiany to jak podałeś albo dłuuuugie DC lub ktoś musi wcześniej kończyć, np jak ja w soboty, mogę max do 23 to za mnie wejdzie backup.
Natomiast co do propozycji Qilaviego, ja opsy mogę zaczynać nawet i o 17 jak będą chętni :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: bloodcorsair on March 05, 2013, 08:04:48 PM
co do postu Jaeeni, punkt 1 - no bez jaj , ninja na rajdzie progresowym , punkt 2 - wiadomo , punkt 3 - może się czasem zdarzyć , chciałbym podkreślić nikt nikogo z rajdu nie będzie wyrzucał ale mogą zdarzyć się wyjątki , podam przykład , jestem na backupie dps , w związku z wypadkiem losowym Tindalos przewidziany do rajdu daje znać że spóźni się godzinę więc wchodzę za niego na ten czas , dla mnie nie będzie problemu wyjść po godzinie , w końcu każdemu może coś wypaść


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Vetharius on March 05, 2013, 10:22:46 PM
Niby fajnie, ale...

Backup w takim wypadku nie jest potrzebny... Poprostu zamiennik za kogos wczesniej wpisanego w forum na sklad w dany dzien. Nie moge isc o 20, bede o 21 - zaznaczam szefom, oni biora kogos za mnie. Ten ktos ma dostep do calego lootu z trashu, matsow i lootu z bossow jaki przypadl by mi. Ile ugral tyle jego. Potem wbijam ja i cisne dalej.

Po co w bakup brac 4 osoby? Albo nawet 2? Podac dzien, godzine, miejsce, sklad: kto nie moze, pisze posta, ze nie moze i raid leader wpisuje zamiennik i decyzje, czy ta osoba wejdzie w polowie, czy nie wejdzie.

Jesli ktos wyleci przez DC - trzeba by bylo kminic co robic, jak dobrac inna osobe.

Prostsze od takiego zamotania bedzie chyba zrobienie 2 grup progresowych, ale... nie ma tanka i heala... Solucja? Ubrac w gildi bardziej ogarnietych i beda! Nie latwe, bo trzeba wytypowac 2-3 osoby do tego, ale... rozwiazanie dlugoterminowe :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Kajko on March 06, 2013, 10:32:16 AM
W klanie jest nawet więcej tanków heali niż potrzeba do 2 grup progresowych. Problem jest tylko z tym iż jest ciągła rotacja pomiędzy altami. A ludziska powinni się określic która z postaci jest mainem i tą cisnąć progres.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Qilavi on March 06, 2013, 03:55:35 PM
ja też mogę o 17,a nawet o 16 jakbym od razu po powrocie ze szkoły zasiadł do komputera, ale nie sądzę żeby było dużo chętnych. A tą 19 zaproponowałem z uwagi głównie na siebie, ponieważ wstając o 6 rano staram się kłaść spać nie później niż 23 (oprócz weekendu oczywiście) żeby spać te 7 godzin :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: _Tindalos_ on March 06, 2013, 07:14:53 PM
Na szybkości odpowiem na jeden z zarzutów na temat "punkty są bez sensu".. ano nie są, bo skończy się needowanie na wszystko bezmyslnie zamiast planowanie gearu. Przywołam sytuacje z Deadtootha "ja juz nie ide na kolejnego bo już wszystko mam" - takich sytuacji unikniemy mając punkty - chodzisz na opsy/zapisujesz sie - masz gear. Nie chodzisz, gearu nie masz, proste. Bez sensu to jest obecna sytuacja gdzie wszyscy needuja a potem sie okazuje że np. osoba która wygrała item wzięła go na offspeca bo akurat dzis jest healerem/tankiem lub wyjeła JEDEN mod a reszta do wyrzucenia a drugi by miał upgrade z całości. Pewne osoby wiedza o jakich sytuacjach mówie, jesli nie wiedzą/nie pamiętaja to zapraszam, przypomne ale będę jechał nickami...
Podsumowując, mnie usprawnienie Arwy tez wydaje sie ciekawe a co do tego "bez sensu wywalac z rajdu" to tez sie nie zgodze, np. ubilem drugiego bossa i wypadl mi item, blood tez go chce wiec ja z OGROMNA checia ustapie na kolejnym opsie miejsca bloodowi zeby tez mial szanse na ten item po dzieki temu budujemy stabilny sklad z mozliwoscia podmian na rownie dobrze ubrane osoby a ponadto kazdy ma szanse pocwiczyc. bolesnie sie przekonalismy nie raz ze gear jest gowno warty jak nie ma ogrania z bossem. A jeszcze bolesniej sie przekonalismy jak złudne jest uafnie jednemu składowi, potem nagle coś się stanie i jest problem zeby cokolwiek złożyć... takie jest moje zdanie :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Vetharius on March 07, 2013, 06:17:25 PM
Niby fajnie, ale ciągle kwestia rozdawania itemków...

Zakładając, że to będzie. Będę mógł losować wszystko, co mi się podoba. W sumie, to ma być cennik.

Bez cennika, w wypadku gdy wszyscy będą full ultra, a mi będzie brakować itemku, który zwiększy mi dps o 1-2 oczka mogę go kupić za 10 punktów. Taka sama akcja z tym, że gracz bez punktów chce, bo mu doda 100 oczek do dps. On ma 10 punktów, ja 150. Leader pewnie zarządzi, że muszę mu go oddać, bo nie mogę sobie go wziąć za półdarmo. Teraz w sumie też leaderzy zaczeli decydować kto dostaje itemy.


Z cennikiem. Ta sama akcja. Cena 40 punktów. Ja go kupie, bo mogę. Ten drugi nie kupi, bo go nie stać, ale najwięcej z tego dostanie. To chwila... Skoro on dostanie rzecz za 10, choć ja muszę płacić 40 i inni też tyle płacili to co? Będzie musiał decydować leader, ponownie. Czyli jak wyżej "Teraz w sumie też leaderzy zaczeli decydować kto dostaje itemy."

Powstaną niepotrzebne spięcia.



Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Arwagon on March 08, 2013, 07:28:03 AM
Po części masz rację, ale tylko po części:) Skąd możesz mieć pewność, ze ta nowa osoba, co ma te 10 pkt nie jest u nas tylko na rajd może dwa, tylko po to, abyśmy go szybko wygirowali, a on po tym sobie pójdzie gdzie indziej ? A zakładając nawet sytuacje, że będzie to nowy sumienny i uczciwy gracz to przecież możemy zastosować metodę lisingu, czyli potrzebne itemy dostanie, ale na kolejnych opsach będzie musiał je "spłacić" nie biorąc niczego i zbierając pkt.

A przyznawanie pkt mogłoby być następujące:
7 pkt - 1h walki
5 pkt - ubicie bosa
10pkt- za 1h na backupie
3pkt - za zmianę z graczem na backupie i odwrtotnie

Ceny itemów DG
Hełm - 50pkt
Buty - 40pkt
Rękawice- 40pkt
Nogi - 50 pkt
Klata - 70pkt
Broń mhand - 100pkt
Offhand - 90pkt
Kolczyki i implanty - 30pkt
Oczywiście to są tylko moje propozycje i nie wyrażają one stanowiska gildi :P


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Eor (Czarny) on March 08, 2013, 10:45:52 AM
Tak sobie czytam i czytam ... i wydaje mi się, że jest to nieco zbyt skomplikowane :)
Dla świeżego rajdowicza takie zasady mogą być bardziej niż trochę niezrozumiałe. A niezrozumienie prowadzi jak zwykle do nieporozumień, których wszyscy chcą uniknąć. Być może to tylko moje, pierwsze błędne wrażenie ale na razie tak to odbieram. Poza tym liczenie punktów, za to za tamto, za zabicie, za 1 godzinę ... kto to będzie robił? Komu się będzie chciało? Pierwszy, drugi raz pewnie tak, ale za miesiąc, rok? Poza tym "... z moich wyliczeń wynika, że grałem 27 minut dłużej niż wyliczył mi ops leader ... i brałem najkluczowszy udział w zabiciu 3 bossa, a poza tym ja zapłaciłem za tę klatę 50 pkt a dlaczego Iksiński zapłacił 40 ... pewnie dlatego, że jest trzymającym władzę" ;D - takie słowa mogą często padać w przypadku takiego systemu.
Wydaje mi się, że im bardziej skomplikowane zasady rajdowe tym więcej nieporozumień. Być może ich nie rozumiem, ale właśnie o to chodzi abym zrozumiał od razu a przynajmniej tylko po niewielkich korepetycjach :)
Tak sobie myślę, że moglibyście przyjrzeć się zasadom rajdowym twierdzowego LOTRO. Nie są idealne ale myślę, że dość proste, przejrzyste i sprawiedliwe. Po drobnej lecz koniecznej konwersji można by zastosować je i w Swetrze.
A to że leader rozdaje łup wojenny :) ... a dlaczego nie? Na leaderze jak na wodzu wojennym, spoczywa ciężkie brzemię. Musi rajd zorganizować, zebrać ludzi, przedstawić taktyki często przywołać niesfornych do porządku. To że decyduje o podziale łupu nie jest złe, tym bardziej, że jak będzie źle dzielił nikt już z nim na wyprawę nie pójdzie. Ostatnio byłem na bardzo fajnym rajdzie. Było spokojnie, profesjonalnie i kulturalnie, bez krzyku i pleplania na tsie. Rajd leader wyjaśniał, odpowiadał rzeczowo na zadane pytania a potem zebrał cały łup (molekulary) i podzielił równo pomiędzy wszystkich. Ponieważ było o jednego molekulara mniej kazał rollować i los wskazał nieszczęśnika bez łupu (LOS, nie wódz :) ).
Mniej cenne itemy można rollować tak samo ale już wśród tych którzy molekulara nie wygrali. Dokładnie tak samo można w ramach uczestników rajdu robić z gearem. Wódz zbiera a potem chętni na daną cześć rollują. Najpierw dla siebie, bo to mój przedmiot klasowy, bo POTRZEBUJĘ. Jak nie ma chętnych to np. na offspeca w ramach klasy, potem już wszyscy dla ewentualnych kompanów a na końcu na sprzedaż. Trwa to chwilę dłużej ale warto chyba poświęcić te parę minut aby przedmiot trafił to tego który go naprawdę potrzebuje i jednocześnie UCZESTNICZYŁ w rajdzie.
Może to pewnie doprowadzić do sytuacji kiedy, ktoś się nachapie i przestanie chodzić na niektóre rajdy bo już nic z nich nie potrzebuje. No cóż, możemy takich ludzi nie lubić ale nie możemy ich zmusić do chodzenia na rajdy. Poza tym zawsze znajdą się ludzie, szczególnie w Twierdzy, którzy będą chcieli pomagać innym.
Reasumując. Wg. mnie na poziomie rozwoju który osiągnęła nasz gildia zasady rajdowe MUSZĄ powstać, bo teraz to trochę taka wolna amerykanka jest. Na 100% nie wykoncypujemy tu zasad idealnych i jedynych, pozostają nam tylko te "idealniejsze" :). A dla mnie takie zasady powinny być w miarę proste, działać przy jak najmniejszym nakładzie pracy i nie naruszać mojego prawa do chęci posiadania ;)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Kajko on March 08, 2013, 11:03:41 AM
Poprawcie mnie jeśli się mylę ale przedmiotowa propozycja ma dotyczyć opsów progresowych, tak więc z ilością "pracy" przy podliczaniu punktów bym nie przesadzał. Niestety żaden z sytsemów nie będzie doskonały, w sytuacji decydowania przez ops leaderów kto ma otrzymać loot takze moze dojść do przepychanek czemu on dostał a nie ja. "Kupowanie" lota za punkty eliminuje czynnik ludzki.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: bloodcorsair on March 08, 2013, 01:12:48 PM
system punktowy ma dotyczyć tylko i WYŁĄCZNIE rajdów progresowych , reszta bez zmian , więc myślę że aż tego liczenia nie będzie zbyt dużo i ogarniemy wszystko na luzie


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Eor (Czarny) on March 08, 2013, 02:58:03 PM
No jeśli ma dotyczyć tylko rajdów progresowych to pewnie i zadziała, w sumie i tak uczestniczy w nich niewielka i w miarę stała grupa graczy. Chociaż nie ukrywam, że byłoby fajnie gdyby ustalić ogólne zasady rajdowania dotyczące wszystkich rajdów organizowanych przez gildię na forum.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: _Tindalos_ on March 08, 2013, 07:08:14 PM
Nie ma ludzkiej mozliwości aby punkty dotyczyły innych rajdów niz progresowe bo gdyby KAŻDY rajd który robimy miał punkty to promowało by to no-lifowanie a tego nie chcemy. Punkty TYLKO I WYŁĄCZNIE za rajdy progresowe. Tak jak pisał Kajko, zliczenie punktów dla 15 osób 2 razy w tygodniu to robota na całe 10 minut... zx przerwą na siku.


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Kassei (Claymore) on March 09, 2013, 11:08:32 AM
Jeśli można - wtrącę się nieco do tematu, jako osoba z drugiej strony frontu :D Nie rozumiem tutaj jednej rzeczy. Tworzycie system rozdziału loot'u dla grupy progresowej, kiedy sama idea działalności w/w tworu polega na podejmowaniu kolejnych wyzwań a nie farmowaniu itemów. Jeśli coś dropnie to się powinno rozdzielać to na zasadzie, że itemy wędrują tam gdzie będzie największy boost (np. tank/heal > dps) i po sprawie. Przez ponad rok gry w swtor nigdy nie mieliśmy nawet małej spinki w sprawie podziału lootu. Biorę pod uwagę okres kiedy równolegle na rajd szło 5-6 grup i mieliśmy osobno static progresowy, jak i czasy obecne gdzie mamy full rotację ludzi i do progresu bierzemy każdego kto chce iść i ma jako taki sprzęt. Chodzą z nami nawet ludzie z konkurencyjnego PGL i nie mamy problemów z podziałem lootu. Z dwa razy się zdarzyło, że były z nami osoby które zaliczyły 5/5 HM TFB będąc pierwszy raz na tym raidzie w ogóle ;D Zawsze była zasada, że jeśli raid leader nie zarządzi inaczej to needuje każdy. Dodatkowo jednak na zasadzie dobrego koleżeństwa pytamy komu bardzo zależy na danym itemku i needują tylko te osoby. Ja osobiście jak coś wylosuję to proszę aby wszyscy po zakońćzeniu rajdu poczekali, biegnę potem zobaczyć item do vendora i jeśli boost jest minimalny i/lub staty mi nie pasują to oddaję komuś item. Pozbyłem się tak ostatnimi czasy m.in. mainhand i offhand dread guard, przy czym ten drugi powędrował do gracza z PGL i żadnej dramy nie było z tego powodu ;) Zero jakichkolwiek spięć. Jedyne co sobie teraz przypomniałem to sytuację, że raz dawno dawno temu klata rakata powinna powędrować do określonej osoby, a wylosował ją bardzo rzadko grający sage, który jednak po zwróceniu mu uwagi na niską frekwencję solidarnie postanowił pojawiać się w miarę możliwości online w czasie każdego rajdu niezależnie czy był wybrany do składu czy nie i faktycznie tak robił. Nawet nie wiem czy można rozpatrywać tą sytuację jako konfliktową  ;)

Gram już z 16 lat w mmo i szczerze Wam powiem - jeśli ludzie się nie potrafią dogadać bez regulaminu w tak prostych kwestiach, to wprowadzenie go dużo nie pomoże :o
Jeśli problemy biorą się faktu dużej liczby chętnych do grupy progresowej to zróbcie po prostu drugą, czy nawet trzecią - w czym problem  ???


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: Qilavi on March 09, 2013, 05:04:58 PM
Po części masz rację, ale tylko po części:) Skąd możesz mieć pewność, ze ta nowa osoba, co ma te 10 pkt nie jest u nas tylko na rajd może dwa, tylko po to, abyśmy go szybko wygirowali, a on po tym sobie pójdzie gdzie indziej ? A zakładając nawet sytuacje, że będzie to nowy sumienny i uczciwy gracz to przecież możemy zastosować metodę lisingu, czyli potrzebne itemy dostanie, ale na kolejnych opsach będzie musiał je "spłacić" nie biorąc niczego i zbierając pkt.

A przyznawanie pkt mogłoby być następujące:
7 pkt - 1h walki
5 pkt - ubicie bosa
10pkt- za 1h na backupie
3pkt - za zmianę z graczem na backupie i odwrtotnie

Ceny itemów DG
Hełm - 50pkt
Buty - 40pkt
Rękawice- 40pkt
Nogi - 50 pkt
Klata - 70pkt
Broń mhand - 100pkt
Offhand - 90pkt
Kolczyki i implanty - 30pkt
Oczywiście to są tylko moje propozycje i nie wyrażają one stanowiska gildi :P




Arwa twoja tabelka trochę nie ma sensu ,bo jednak uważam, że osoba, która wipuje przez 1h na opsie zasługuje na więcej pkt. niż osoba która tylko jest na backupie. Uważam też, że ceny są trochę za wysokie .



A tak w ogóle to uważam, że te całe punkty to kombinacje alpejskie , które są zupełnie niepotrzebne i umniejszą nam zabawę z opsowania, ale to moje zdanie :)


Title: Re: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!
Post by: yarpen on March 10, 2013, 11:20:54 AM
Po rozmowie z wieloma osobami na TS oraz dyskusją przeprowadzoną w tym temacie, informuję, że żadnego systemu punktów nie będzie. System ten miał na celu nie tyle rozwiązać problem z lootem, którego w gildii nigdy nie było, a raczej zapewnić rotację osób w opsach, by nikt nie czuł się pominięty. Obecnie mamy praktycznie dwie grupy progresowe, więc z "rotacją" osób nie powinno być problemu. Co do lootu, zasady przedstawione w oddzielnym temacie są wystarczająco jasne. Poza tym, master looter rozwiązuje sprawę tym bardziej, że problemów do tej pory w tej kwestii nie zauważyłem. Temat zamykam.