Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Mechanika w SWTOR  (Read 2204 times)
thoern
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 589


« on: January 11, 2012, 02:44:54 PM »

Wall of text and basic Math inside warning!!  8)

Quote
Originally Posted by Georg Zoeller
Combat Results:

We use a two-roll system for determining combat results.

First is a hit roll, accuracy versus defense, and if the attacker misses then no damage occurs. If the attacker rolled poorly enough to miss even discounting the target's defense then a "Miss" result occurs. If he misses because of the defense then the result varies based on the attack type, the cover state of the target, and the target's equipped weapons. All the possible results - Dodge, Parry, Deflect, Resist, Cover - are mathematically the same, but they can trigger different effects and are visualized in different ways.

If the attacker hits, then a second roll is made with the crit chance of the attacker versus the shield chance of the target. If a Crit or a Shield occurs then the damage is adjusted up or down (based on Surge/Absorb), and then it goes through to the armor and damage resistance. A critical can never be shielded, and an attacker with a high enough crit chance can push the target's shield chance off the table. It shouldn't be possible to get your passive crit chance high enough to start pushing off the target's shield chance, but there are short-duration buffs that push these chances high enough to come into conflict.

On Diminishing Returns:

All of the percentage-based "ratings" on gear have diminishing returns. The design intent is that all tanks will want a mix of Shield, Absorb and Defense ratings, with the "perfect" ratios varied by spec and play style.
Georg Zoeller to Lead Combat Designer, wiec chyba wie co mowi  :P

Pierwsza czesc jest w miare oczywista, rzut to okreslenie czy trafilismy:
dla przykladu, nasze Accuracy to 90%, cel ma 10% Defence. Mozliwe wyniki to
1 do 80(acc-deff) trafilismy
80-90(przedzial Acc zmodyfikowany przez wartosc def) cel obronil sie przed atakiem, pojawia sie wiadomosc parry, dodge itp
90-100(wiecej niz nasze bazowe Acc)strzelilismy panu bogu w okno=miss

Druga czesc jest duzo ciekawsza.
Po trafieniu w cel nastepuje kolejny rzut na to jak trafilismy. Mozliwe wyniki to:
- Crit, dmg jest zwiekszany o wartosc wynikajaca z Surge
- Shield, dmg jest zmiejszany o wartosc wynikajaca z Absorsion
- normal, dmg jest naliczany standardowo

ciekawe jest to ze nie moze nastapic sytuacja ze crit jest shield-owany oraz ze wartosc kryta ma 'pierwszenstwo' przed shieldem, czyli przyklad:
nasza szansa na kryta 30%, cel ma 40% shielda
1-30 kryt
30-70 shield
70-100 normalny hit

ciekawiej sie robi jak odpalimy sobie np buffa do kryta +50%, wtedy wartosci beda
szansa na kryt 80%, shield 40% a mozliwe wyniki to:
1-80 kryt
80-100 shield

czyli dzieki naszemu wysokiemu krytowi obcielismy 20% szansy na shieldowanie ataku. Wynika z tego ze nie oplaca sie budowac bardzo wysokiej szansy na shield-a na tanku, bo i tak nam ja zmniejszy mechanika.

Pozniej dmg jest juz standardowo redukowany przez inne czynniki - pancerz, debufy, guard itp.


Po przeanalizowniu tego wszystkiego zaczalem kopac dalej i odkrylem bardzo ciekawa informacje o shield-zie. W chwili obecnej NIEchroni on przed atakami typu TECH i FORCE. Efekt shield moze sie pojawic tylko przy ataku WEAPON. Zmienilo sie to podobno niedawno, wczesniej shield chronil przed wszytkimi typami atakow, i narazie nie wiadomo czy jest to bug czy zaplanowany nerf.
Angro
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 9



« Reply #1 on: January 12, 2012, 06:28:01 AM »

Zaiste ciekawe. Aczkolwiek, co do fragmentu w którym twierdzisz, że nie oplaca sie zbierać shield chance muszę się niezgodzić. W sytuacji PvE mobki/bossowie posiadaja stały crit chance, który nie zepchnie (a przynajmniej nie powinien) shield chance z tabeli.
 Jesli weżmiemy pod uwagę diminishing returns, które okolo 30% Defa są już zapewne bardzo odczuwalne, shield chance będzie jedyna rozsadną opcją.
 Myślę, że przy dobrym gearze i odrobinie kombinacji można wbić "def capa" w sensie, że przy ataku bossa nigdy nie dostaniesz czystego hita zawsze będzie to shield albo dodge/parry/deflect. Ewentualnie Crit, który w tym przypadku (co mnie niezmiernie dziwi) ma prio nad shieldem.
 Jednak zazwyczaj (każde rozsądnie rozwiązane mmo) crit chance przeciwników PvE powinno byc w okolicy 5%. Uważam, że nie ma co się zbytnio spinać nad teorią do puki nie dostaniemy jakiejkolwiek formy Combat loga.
thoern
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 589


« Reply #2 on: January 12, 2012, 07:45:19 AM »

zgadzam sie ze w PvE im wiecej shield chance tym lepiej, ale w PvP juz nie jestem tego taki pewien. Jezeli dodatkowo informacja o tym ze shield nie chroni przed atakami Tech i force jest prawdziwa to zabicie tanka przy pomocy takich atakow, bijacych po Elemental/Internal, jest bardzo latwe.
Pages: [1]
  Print