Pages: 1 [2]
  Print  
Autor Topic: System podmian/punktów czyli duże zmiany w systemie rajdowym!  (Read 8856 times)
bloodcorsair
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 191


« Reply #15 on: March 05, 2013, 08:04:48 PM »

co do postu Jaeeni, punkt 1 - no bez jaj , ninja na rajdzie progresowym , punkt 2 - wiadomo , punkt 3 - może się czasem zdarzyć , chciałbym podkreślić nikt nikogo z rajdu nie będzie wyrzucał ale mogą zdarzyć się wyjątki , podam przykład , jestem na backupie dps , w związku z wypadkiem losowym Tindalos przewidziany do rajdu daje znać że spóźni się godzinę więc wchodzę za niego na ten czas , dla mnie nie będzie problemu wyjść po godzinie , w końcu każdemu może coś wypaść
Vetharius
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


"Peace is a lie, there is only Passion..."


« Reply #16 on: March 05, 2013, 10:22:46 PM »

Niby fajnie, ale...

Backup w takim wypadku nie jest potrzebny... Poprostu zamiennik za kogos wczesniej wpisanego w forum na sklad w dany dzien. Nie moge isc o 20, bede o 21 - zaznaczam szefom, oni biora kogos za mnie. Ten ktos ma dostep do calego lootu z trashu, matsow i lootu z bossow jaki przypadl by mi. Ile ugral tyle jego. Potem wbijam ja i cisne dalej.

Po co w bakup brac 4 osoby? Albo nawet 2? Podac dzien, godzine, miejsce, sklad: kto nie moze, pisze posta, ze nie moze i raid leader wpisuje zamiennik i decyzje, czy ta osoba wejdzie w polowie, czy nie wejdzie.

Jesli ktos wyleci przez DC - trzeba by bylo kminic co robic, jak dobrac inna osobe.

Prostsze od takiego zamotania bedzie chyba zrobienie 2 grup progresowych, ale... nie ma tanka i heala... Solucja? Ubrac w gildi bardziej ogarnietych i beda! Nie latwe, bo trzeba wytypowac 2-3 osoby do tego, ale... rozwiazanie dlugoterminowe :)
Kajko
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26


« Reply #17 on: March 06, 2013, 10:32:16 AM »

W klanie jest nawet więcej tanków heali niż potrzeba do 2 grup progresowych. Problem jest tylko z tym iż jest ciągła rotacja pomiędzy altami. A ludziska powinni się określic która z postaci jest mainem i tą cisnąć progres.
Qilavi
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 73


« Reply #18 on: March 06, 2013, 03:55:35 PM »

ja też mogę o 17,a nawet o 16 jakbym od razu po powrocie ze szkoły zasiadł do komputera, ale nie sądzę żeby było dużo chętnych. A tą 19 zaproponowałem z uwagi głównie na siebie, ponieważ wstając o 6 rano staram się kłaść spać nie później niż 23 (oprócz weekendu oczywiście) żeby spać te 7 godzin :)
_Tindalos_
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 51


« Reply #19 on: March 06, 2013, 07:14:53 PM »

Na szybkości odpowiem na jeden z zarzutów na temat "punkty są bez sensu".. ano nie są, bo skończy się needowanie na wszystko bezmyslnie zamiast planowanie gearu. Przywołam sytuacje z Deadtootha "ja juz nie ide na kolejnego bo już wszystko mam" - takich sytuacji unikniemy mając punkty - chodzisz na opsy/zapisujesz sie - masz gear. Nie chodzisz, gearu nie masz, proste. Bez sensu to jest obecna sytuacja gdzie wszyscy needuja a potem sie okazuje że np. osoba która wygrała item wzięła go na offspeca bo akurat dzis jest healerem/tankiem lub wyjeła JEDEN mod a reszta do wyrzucenia a drugi by miał upgrade z całości. Pewne osoby wiedza o jakich sytuacjach mówie, jesli nie wiedzą/nie pamiętaja to zapraszam, przypomne ale będę jechał nickami...
Podsumowując, mnie usprawnienie Arwy tez wydaje sie ciekawe a co do tego "bez sensu wywalac z rajdu" to tez sie nie zgodze, np. ubilem drugiego bossa i wypadl mi item, blood tez go chce wiec ja z OGROMNA checia ustapie na kolejnym opsie miejsca bloodowi zeby tez mial szanse na ten item po dzieki temu budujemy stabilny sklad z mozliwoscia podmian na rownie dobrze ubrane osoby a ponadto kazdy ma szanse pocwiczyc. bolesnie sie przekonalismy nie raz ze gear jest gowno warty jak nie ma ogrania z bossem. A jeszcze bolesniej sie przekonalismy jak złudne jest uafnie jednemu składowi, potem nagle coś się stanie i jest problem zeby cokolwiek złożyć... takie jest moje zdanie :)
Vetharius
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 37


"Peace is a lie, there is only Passion..."


« Reply #20 on: March 07, 2013, 06:17:25 PM »

Niby fajnie, ale ciągle kwestia rozdawania itemków...

Zakładając, że to będzie. Będę mógł losować wszystko, co mi się podoba. W sumie, to ma być cennik.

Bez cennika, w wypadku gdy wszyscy będą full ultra, a mi będzie brakować itemku, który zwiększy mi dps o 1-2 oczka mogę go kupić za 10 punktów. Taka sama akcja z tym, że gracz bez punktów chce, bo mu doda 100 oczek do dps. On ma 10 punktów, ja 150. Leader pewnie zarządzi, że muszę mu go oddać, bo nie mogę sobie go wziąć za półdarmo. Teraz w sumie też leaderzy zaczeli decydować kto dostaje itemy.


Z cennikiem. Ta sama akcja. Cena 40 punktów. Ja go kupie, bo mogę. Ten drugi nie kupi, bo go nie stać, ale najwięcej z tego dostanie. To chwila... Skoro on dostanie rzecz za 10, choć ja muszę płacić 40 i inni też tyle płacili to co? Będzie musiał decydować leader, ponownie. Czyli jak wyżej "Teraz w sumie też leaderzy zaczeli decydować kto dostaje itemy."

Powstaną niepotrzebne spięcia.

Arwagon
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 96


« Reply #21 on: March 08, 2013, 07:28:03 AM »

Po części masz rację, ale tylko po części:) Skąd możesz mieć pewność, ze ta nowa osoba, co ma te 10 pkt nie jest u nas tylko na rajd może dwa, tylko po to, abyśmy go szybko wygirowali, a on po tym sobie pójdzie gdzie indziej ? A zakładając nawet sytuacje, że będzie to nowy sumienny i uczciwy gracz to przecież możemy zastosować metodę lisingu, czyli potrzebne itemy dostanie, ale na kolejnych opsach będzie musiał je "spłacić" nie biorąc niczego i zbierając pkt.

A przyznawanie pkt mogłoby być następujące:
7 pkt - 1h walki
5 pkt - ubicie bosa
10pkt- za 1h na backupie
3pkt - za zmianę z graczem na backupie i odwrtotnie

Ceny itemów DG
Hełm - 50pkt
Buty - 40pkt
Rękawice- 40pkt
Nogi - 50 pkt
Klata - 70pkt
Broń mhand - 100pkt
Offhand - 90pkt
Kolczyki i implanty - 30pkt
Oczywiście to są tylko moje propozycje i nie wyrażają one stanowiska gildi :P
Eor (Czarny)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 368



« Reply #22 on: March 08, 2013, 10:45:52 AM »

Tak sobie czytam i czytam ... i wydaje mi się, że jest to nieco zbyt skomplikowane :)
Dla świeżego rajdowicza takie zasady mogą być bardziej niż trochę niezrozumiałe. A niezrozumienie prowadzi jak zwykle do nieporozumień, których wszyscy chcą uniknąć. Być może to tylko moje, pierwsze błędne wrażenie ale na razie tak to odbieram. Poza tym liczenie punktów, za to za tamto, za zabicie, za 1 godzinę ... kto to będzie robił? Komu się będzie chciało? Pierwszy, drugi raz pewnie tak, ale za miesiąc, rok? Poza tym "... z moich wyliczeń wynika, że grałem 27 minut dłużej niż wyliczył mi ops leader ... i brałem najkluczowszy udział w zabiciu 3 bossa, a poza tym ja zapłaciłem za tę klatę 50 pkt a dlaczego Iksiński zapłacił 40 ... pewnie dlatego, że jest trzymającym władzę" ;D - takie słowa mogą często padać w przypadku takiego systemu.
Wydaje mi się, że im bardziej skomplikowane zasady rajdowe tym więcej nieporozumień. Być może ich nie rozumiem, ale właśnie o to chodzi abym zrozumiał od razu a przynajmniej tylko po niewielkich korepetycjach :)
Tak sobie myślę, że moglibyście przyjrzeć się zasadom rajdowym twierdzowego LOTRO. Nie są idealne ale myślę, że dość proste, przejrzyste i sprawiedliwe. Po drobnej lecz koniecznej konwersji można by zastosować je i w Swetrze.
A to że leader rozdaje łup wojenny :) ... a dlaczego nie? Na leaderze jak na wodzu wojennym, spoczywa ciężkie brzemię. Musi rajd zorganizować, zebrać ludzi, przedstawić taktyki często przywołać niesfornych do porządku. To że decyduje o podziale łupu nie jest złe, tym bardziej, że jak będzie źle dzielił nikt już z nim na wyprawę nie pójdzie. Ostatnio byłem na bardzo fajnym rajdzie. Było spokojnie, profesjonalnie i kulturalnie, bez krzyku i pleplania na tsie. Rajd leader wyjaśniał, odpowiadał rzeczowo na zadane pytania a potem zebrał cały łup (molekulary) i podzielił równo pomiędzy wszystkich. Ponieważ było o jednego molekulara mniej kazał rollować i los wskazał nieszczęśnika bez łupu (LOS, nie wódz :) ).
Mniej cenne itemy można rollować tak samo ale już wśród tych którzy molekulara nie wygrali. Dokładnie tak samo można w ramach uczestników rajdu robić z gearem. Wódz zbiera a potem chętni na daną cześć rollują. Najpierw dla siebie, bo to mój przedmiot klasowy, bo POTRZEBUJĘ. Jak nie ma chętnych to np. na offspeca w ramach klasy, potem już wszyscy dla ewentualnych kompanów a na końcu na sprzedaż. Trwa to chwilę dłużej ale warto chyba poświęcić te parę minut aby przedmiot trafił to tego który go naprawdę potrzebuje i jednocześnie UCZESTNICZYŁ w rajdzie.
Może to pewnie doprowadzić do sytuacji kiedy, ktoś się nachapie i przestanie chodzić na niektóre rajdy bo już nic z nich nie potrzebuje. No cóż, możemy takich ludzi nie lubić ale nie możemy ich zmusić do chodzenia na rajdy. Poza tym zawsze znajdą się ludzie, szczególnie w Twierdzy, którzy będą chcieli pomagać innym.
Reasumując. Wg. mnie na poziomie rozwoju który osiągnęła nasz gildia zasady rajdowe MUSZĄ powstać, bo teraz to trochę taka wolna amerykanka jest. Na 100% nie wykoncypujemy tu zasad idealnych i jedynych, pozostają nam tylko te "idealniejsze" :). A dla mnie takie zasady powinny być w miarę proste, działać przy jak najmniejszym nakładzie pracy i nie naruszać mojego prawa do chęci posiadania ;)
Kajko
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 26


« Reply #23 on: March 08, 2013, 11:03:41 AM »

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale przedmiotowa propozycja ma dotyczyć opsów progresowych, tak więc z ilością "pracy" przy podliczaniu punktów bym nie przesadzał. Niestety żaden z sytsemów nie będzie doskonały, w sytuacji decydowania przez ops leaderów kto ma otrzymać loot takze moze dojść do przepychanek czemu on dostał a nie ja. "Kupowanie" lota za punkty eliminuje czynnik ludzki.
bloodcorsair
Moderator
Weteran
*****
Offline Offline

Wiadomości: 191


« Reply #24 on: March 08, 2013, 01:12:48 PM »

system punktowy ma dotyczyć tylko i WYŁĄCZNIE rajdów progresowych , reszta bez zmian , więc myślę że aż tego liczenia nie będzie zbyt dużo i ogarniemy wszystko na luzie
Eor (Czarny)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 368



« Reply #25 on: March 08, 2013, 02:58:03 PM »

No jeśli ma dotyczyć tylko rajdów progresowych to pewnie i zadziała, w sumie i tak uczestniczy w nich niewielka i w miarę stała grupa graczy. Chociaż nie ukrywam, że byłoby fajnie gdyby ustalić ogólne zasady rajdowania dotyczące wszystkich rajdów organizowanych przez gildię na forum.
_Tindalos_
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 51


« Reply #26 on: March 08, 2013, 07:08:14 PM »

Nie ma ludzkiej mozliwości aby punkty dotyczyły innych rajdów niz progresowe bo gdyby KAŻDY rajd który robimy miał punkty to promowało by to no-lifowanie a tego nie chcemy. Punkty TYLKO I WYŁĄCZNIE za rajdy progresowe. Tak jak pisał Kajko, zliczenie punktów dla 15 osób 2 razy w tygodniu to robota na całe 10 minut... zx przerwą na siku.
Kassei (Claymore)
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 386



« Reply #27 on: March 09, 2013, 11:08:32 AM »

Jeśli można - wtrącę się nieco do tematu, jako osoba z drugiej strony frontu :D Nie rozumiem tutaj jednej rzeczy. Tworzycie system rozdziału loot'u dla grupy progresowej, kiedy sama idea działalności w/w tworu polega na podejmowaniu kolejnych wyzwań a nie farmowaniu itemów. Jeśli coś dropnie to się powinno rozdzielać to na zasadzie, że itemy wędrują tam gdzie będzie największy boost (np. tank/heal > dps) i po sprawie. Przez ponad rok gry w swtor nigdy nie mieliśmy nawet małej spinki w sprawie podziału lootu. Biorę pod uwagę okres kiedy równolegle na rajd szło 5-6 grup i mieliśmy osobno static progresowy, jak i czasy obecne gdzie mamy full rotację ludzi i do progresu bierzemy każdego kto chce iść i ma jako taki sprzęt. Chodzą z nami nawet ludzie z konkurencyjnego PGL i nie mamy problemów z podziałem lootu. Z dwa razy się zdarzyło, że były z nami osoby które zaliczyły 5/5 HM TFB będąc pierwszy raz na tym raidzie w ogóle ;D Zawsze była zasada, że jeśli raid leader nie zarządzi inaczej to needuje każdy. Dodatkowo jednak na zasadzie dobrego koleżeństwa pytamy komu bardzo zależy na danym itemku i needują tylko te osoby. Ja osobiście jak coś wylosuję to proszę aby wszyscy po zakońćzeniu rajdu poczekali, biegnę potem zobaczyć item do vendora i jeśli boost jest minimalny i/lub staty mi nie pasują to oddaję komuś item. Pozbyłem się tak ostatnimi czasy m.in. mainhand i offhand dread guard, przy czym ten drugi powędrował do gracza z PGL i żadnej dramy nie było z tego powodu ;) Zero jakichkolwiek spięć. Jedyne co sobie teraz przypomniałem to sytuację, że raz dawno dawno temu klata rakata powinna powędrować do określonej osoby, a wylosował ją bardzo rzadko grający sage, który jednak po zwróceniu mu uwagi na niską frekwencję solidarnie postanowił pojawiać się w miarę możliwości online w czasie każdego rajdu niezależnie czy był wybrany do składu czy nie i faktycznie tak robił. Nawet nie wiem czy można rozpatrywać tą sytuację jako konfliktową  ;)

Gram już z 16 lat w mmo i szczerze Wam powiem - jeśli ludzie się nie potrafią dogadać bez regulaminu w tak prostych kwestiach, to wprowadzenie go dużo nie pomoże :o
Jeśli problemy biorą się faktu dużej liczby chętnych do grupy progresowej to zróbcie po prostu drugą, czy nawet trzecią - w czym problem  ???
Qilavi
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 73


« Reply #28 on: March 09, 2013, 05:04:58 PM »

Po części masz rację, ale tylko po części:) Skąd możesz mieć pewność, ze ta nowa osoba, co ma te 10 pkt nie jest u nas tylko na rajd może dwa, tylko po to, abyśmy go szybko wygirowali, a on po tym sobie pójdzie gdzie indziej ? A zakładając nawet sytuacje, że będzie to nowy sumienny i uczciwy gracz to przecież możemy zastosować metodę lisingu, czyli potrzebne itemy dostanie, ale na kolejnych opsach będzie musiał je "spłacić" nie biorąc niczego i zbierając pkt.

A przyznawanie pkt mogłoby być następujące:
7 pkt - 1h walki
5 pkt - ubicie bosa
10pkt- za 1h na backupie
3pkt - za zmianę z graczem na backupie i odwrtotnie

Ceny itemów DG
Hełm - 50pkt
Buty - 40pkt
Rękawice- 40pkt
Nogi - 50 pkt
Klata - 70pkt
Broń mhand - 100pkt
Offhand - 90pkt
Kolczyki i implanty - 30pkt
Oczywiście to są tylko moje propozycje i nie wyrażają one stanowiska gildi :P




Arwa twoja tabelka trochę nie ma sensu ,bo jednak uważam, że osoba, która wipuje przez 1h na opsie zasługuje na więcej pkt. niż osoba która tylko jest na backupie. Uważam też, że ceny są trochę za wysokie .



A tak w ogóle to uważam, że te całe punkty to kombinacje alpejskie , które są zupełnie niepotrzebne i umniejszą nam zabawę z opsowania, ale to moje zdanie :)
yarpen
Moderator
Mędrzec
*****
Offline Offline

Wiadomości: 301


« Reply #29 on: March 10, 2013, 11:20:54 AM »

Po rozmowie z wieloma osobami na TS oraz dyskusją przeprowadzoną w tym temacie, informuję, że żadnego systemu punktów nie będzie. System ten miał na celu nie tyle rozwiązać problem z lootem, którego w gildii nigdy nie było, a raczej zapewnić rotację osób w opsach, by nikt nie czuł się pominięty. Obecnie mamy praktycznie dwie grupy progresowe, więc z "rotacją" osób nie powinno być problemu. Co do lootu, zasady przedstawione w oddzielnym temacie są wystarczająco jasne. Poza tym, master looter rozwiązuje sprawę tym bardziej, że problemów do tej pory w tej kwestii nie zauważyłem. Temat zamykam.
Pages: 1 [2]
  Print