Pages: [1] 2 3 4
  Print  
Autor Topic: Wrażenia po beta testach  (Read 15765 times)
Sieczyslaw
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 38



« on: November 28, 2011, 06:14:35 PM »

Ogólnie grałem sporo w ten weekend na serwerze PvP, trochę się bawiłem, trochę próbowałem różnych rzeczy, dobiłem do 14 levelu Sith Warriorem, oto moje wnioski i garść informacji które się mogą przydać:

PvE
+Dopracowane, bardzo fajna fabuła, klimat grania Sithem siedzi na 5.
- trzeba się sporo nabiegać (jak dla mnie słabo zaprojektowane levele, wiem coś o tym bo sam jestem level designerem)
- własny skuter dostaje się dopiero na 25 levelu (jak dla mnie dużo za późno)
- taksówki (do szybszego poruszania się) tworzą kilka niezależnych linii, więc czasami trzeba jechać jedną a potem biec żeby wsiąść do drugiej linii
- łatwo ominąć gościa od specjalizacji (na 10 levelu można). Dopiero na 13 levelu poszedłem się specować, bo trzeba było wziąć questa od kolesia a ja go minąłem bo myślałem że to jakiś sidequest.
- troche niedoróbek/słabych rozwiązań
- grafika słaba, kolorowa jak kreskówka, warhammer wygląda o niebo lepiej

Ogólnie jeśli jesteś fanem PvE myślę że ta gra da ci dużo satysfakcji. 8/10.

PvP
+ hmm... w miarę dobrze zbalansowane klasy i dynamiczna walka
- tylko 3 scenariusze (warzony)...
- ...  i tylko max 8v8 ...
- ... w 1 rzucasz piłką i musisz z nią dolecieć za linię przeciwnika, w 2 zakładasz/rozbrajasz ładunki na drzwiach, w 3 typowe przejmowanie kontroli nad 3 bosami, brak chociaż jednej zwykłej areny do nawalanki bez ideologii
- brak kolizji między postaciami, więc jest ogromny chaos i machanie myszką jak oszalały i klasy melee mają też przez to spory minus
- brak dropów z przeciwników, brak expa za zabicie przeciwników, brak widocznego jakiegoś napisu "zabiłeś X", "zabił cię Y", pierwszą nagrodę (expa) dostajesz dopiero po 10 minutach nawalanki kiedy kończy się scenariusz, do tego póki co usunęli gear za PvP i znerfili expa za scenariusz do 1/3 więc o 2/3 szybciej się expi na PvE
- słabe zobrazowanie tego że otrzymujesz obrażenia, kiepskie UI (ktoś chyba nadmieniał że nie da się go modyfikować, jeśli tak to tragedia totalna)
- brak klimatu, motywacji do walki, w ogóle nie jest (jak dla mnie) emocjonująca
- dali różnym klasom mase stunów itp, przez co często dostajesz 2-3 stuny po koleji, SW ma jednego skilla do zniesienia stuna (2 min cooldownu i dodatkowo nie daje on żadnej odporności na stuny po użyciu więc po użyciu skilla znowu mogą cię zestunować i dupa)
- dużo klas RDPS, wiele osób uważa że są bardzo OP, nie stwierdze na 100% ale coś w tym jest
- healowanie ponoć jest koszmarne (UI, bugi z paskami zdrowia, klikanie na graczy bardzo problematyczne, nie można się ruszać przy healowaniu itd, ale to piszę z tego co wyczytałem na forum testerów)
- healowanie ogólnie wydaje się być bardzo bardzo słabe więc trzeba się przyzwyczaić do częstego umierania, nie ma co liczyć że się nagle stanie cud i cię ktoś wyhealuje z 20% na 80%.
- nie ma rezowania
- póki co wydaje mi się że w tym PvP w ogóle nie ma taktyki, a jeśli jest to schodzi na dalszy plan, takie mam wrażenie
- większe skupisko graczy zawsze wygrywa, skill nie ma znaczenia, no chyba że walczysz z totalnymi noobami
- warzony dostępne dopiero od levelu 10
- pierwsza strefa open PvP jest dostępna dopiero jak się uzyska statek kosmiczny (po zrobieniu wszystkich class questów na drugiej planecie, czyli będąc na levelu 10-20), ja zdobyłem mając 13 level bo od 10 cisnąłem tylko class questy.
- poleciałem do strefy open PvP i ... pusto ... no bo w sumie tam nie ma się o co bić... żadnych battlefield objectiveów... nic.

Jeśli głownie cię interesuje PvP to szczerze odradzam tą grę niestety :( 3/10

Ogólnie to poważnie się zastanawiam czy kupię tą gre. A jeśli kupie to pewnie żeby pograć 2-3 tygodnie w samo PvE, bo fabuła jest fajna, tydzień w PvP a potem do kosza.... ehhh... liczyłem na solidne PvP a tu mi chyba przyjdzie znowu wrócić do wara...

Jeśli ktoś ma jakieś wrażenia z open PvP napiszcie proszę. Jak to wygląda? Czy są dropy, exp z przeciwników? Czy są to obszary na których są questy? Chyba że ktoś coś wie więcej o endgamie, info też mile widziane.

EDIT: Aha i jeszcze jedno, jeśli ktoś myśli o PvP to zupełnie nie ma sensu wybór serwera PvE, bo tego PvP jest tak mało w grze (nawet na serwerze PvP) że żal... i tak na prawdę jest chyba niewielka między nimi różnica.
Sieczyslaw
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 38



« Reply #1 on: November 28, 2011, 06:36:07 PM »

Aha i taki przykład przeklejam (bo mi się już nie chce pisać) jak wygląda podróż między planetami:
1. Run to the Coruscant spaceport.
2. Run to class specific instance.
3. Travel via elevator to hanger.
4. Enter ship
5. Cut Scene of leaving planet
6. Loading screen
7. Run from exit to planetary map and choose Taris.
8. Ship travels to Taris
9. Run to exit.
10. Cut scene of entering planet.
11. Loading screen
12. Leave hanger and go down elevator.
13. Exit instance and starport.
Karolus
Palladyn i Burglar
Radny
Bohater
****
Offline Offline

Wiadomości: 875



« Reply #2 on: November 28, 2011, 07:43:54 PM »

Miałby kto może wolny kluczyk do bety weekendowej dla mojej córki? Bo jak się zassała do kompa w weekend na moim koncie to sam wiele nie potestowałem :-)

Wiecie czy gdzieś można jeszcze zdobyć jakiś kluczyk?
Elron
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 407



« Reply #3 on: November 28, 2011, 07:50:13 PM »

Miałby kto może wolny kluczyk do bety weekendowej dla mojej córki? Bo jak się zassała do kompa w weekend na moim koncie to sam wiele nie potestowałem :-)

Wiecie czy gdzieś można jeszcze zdobyć jakiś kluczyk?

Beta się kończy za 11h więc nie wiem czy jest sens szukać jeszcze kluczy do niej.

Co do moich wrażeń - jeszcze testuję:) Dotarłem już z klasowym questem Sith Warriora na Tatooine - jutro coś napiszę o moich wrażeniach. 
Inkwizytor
Moderator
Super Bohater
*****
Offline Offline

Wiadomości: 1639



« Reply #4 on: November 28, 2011, 08:57:38 PM »

Sieczysław - jak to nie ma reza? - to co ja robiłem tym leżącym typkom że wstawali? ;)

Nie wiem czy na warzonach to działa, bo ludzie nie są przyzwyczajeni, że ktoś stawia więc sami szybko się rezują do spawna.

Na pewno Agent i SI mają zdolność stawiania i to już na niskich lvl (nie wiem czy od początku, ale na pewno poniżej 10lvl juz są). Można nawet skille (do reza kompaniona i graczy) wrzucić na pasek, ale nie ma to sensu, bo jak się najedzie kursorem na ciało to można od razy zrezować. Przypuszczam, że tak samo mają pozostałe klasy, ze ścieżkami do heala.

Healowałem trochę SI (12 lvl) - na tym lvl miałem tylko 1 skill, ale i tak wykręcałem najwyższe heale - po prostu mało healerów biega ;) W każdym razie to fajna zabawa, więc na pewno nie zmieniam swojej opcji i będę grał Consularem w healu.

A i gdyby ktoś jeszcze nie wiedział - wybór sub klasy jest na stałe - nie można zmienić np z Sage na Shadowa. Drzewka za to można normalnie respecować.
Nuzifax
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 20



« Reply #5 on: November 28, 2011, 09:14:41 PM »

PvP jest żadne. Ciągłe lagi, brak sensu i masówka nic nie myślisz tylko nawalasz ewentualnie klikniesz na drzwi i ustawisz bombę albo ja rozbrajasz ale to tylko wtedy kiedy jest was więcej. Nie da się zakraść od tyłu i zrobić backdoora. Jedynie przepychanka. Nie ma znaczenia czy się broni czy atakuje- pozycja nie ma żadnego znaczenia a przynajmniej nie zauważyłem.
Grając trooperem commando pod gunnery 19lvl używałem:
1.Jednego skilla do ataku na pojedynczy cel [Charged Bolts]
2.Jednej masówki(do przeszkadzania w podkładaniu bomb czy ustawienia działa) [Mortal Volley]
3.Granatu stunującego [Cryo Grenade]
4.Defensywnie jak ktoś podszedł [Concussion Charge]
5.Jak się udało uciec i schować (rzadkość) był czas podleczyć się probami. Nie da się robić DMG i leczyć jednocześnie. Nie da się wyleczyć w czasie walki- czas aktywacji charged bolts to 1,5s przy obrazeniach 2,5k natomiast czas aktywacji proby 2,5s a leczy za 1,2k.

Mimo klasy dystansowej "daleko dystansowej" nie odczuwa się tego. Jak są jakieś fajne miejsca to zawsze są zbyt daleko od miejsca akcji wiec trzeba podejść. Klasa walcząca w zwarciu może doskoczyć bez problemu i już nie uciekniesz na płaskim terenie tak jak na podwyższeniu można by było go strącić za pomocą Concussion Charge. Bieganie też nie ma większego sensu gdyż wszystkie poważne skille trzeba aktywować.

PvE już wygląda o niebo lepiej. Flash pointy, Questy klasowe jak i poboczne są przyjemne i zrobione z sensem. Fajnie się gra z kolegą jak i samemu.

Kiepski jest poziom wymagany do obsługi "mountów". Mogły by wcale nie mieć ograniczeń. Co to za komandos bez prawa jazdy? :| Na 15 poziomie miałem już 25k kredytów gdzie słabszy skuter(min25lvl) kosztuje 8k?

Krokiem w tył jest system wykupywania i lvlowania skilli- tylko denerwuje ciągła potrzeba biegania do trenera po nowy poziom(koszty są żadne, nie odczuwa się ich).

Craft i załoga.
Strasznie mnie denerwował. Ciągle mi znikała opcja w menu jak bym nie miał żadnych skilli, po naciśnięciu "N" nic się nie działo. Po jakimś czasie zaczynało działać żeby po 30 minutach znowu mogło się zaciąć(po otworzeniu okna załogi najlepiej już nie zamykać chyba że się kończy z crafceniem).
Problemy z załogą nie ograniczały się jedynie do braku wyświetlania ich zakładki. Czasem nie dało się ich przyzwać. Bez otwierania zakładki załogi nie mogłem zmienić companiona.

Dobrym rozwiązaniem jest ciągły dostęp do depozytu i brak potrzeby ciągłego wyciągania materiałów podczas crafta.

Wysyłanie companionów na misje jest okropną pomyłką. Wysyłam za 95 kredytów lub 120 a dostaje boxa zawierającego 50-120 kredytów lub 1-2 kawałki metalu. Podstawowe składniki zdobywa się o wiele szybciej w polu albo taniej wyjdzie zakup ich na aukcji. Ostatecznością jest wysyłanie po nie.

Podsumowując jest to dobry "singiel na multi". Jeżeli nic nie zrobią z PvP to przyjemne będzie jedynie granie każdą postacią dla ich fabuł.
Nuzifax
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 20



« Reply #6 on: November 28, 2011, 09:17:58 PM »

Sieczysław - jak to nie ma reza? - to co ja robiłem tym leżącym typkom że wstawali? ;)
[...]
Na pewno Agent i SI mają zdolność stawiania i to już na niskich lvl (nie wiem czy od początku, ale na pewno poniżej 10lvl juz są). Można nawet skille (do reza kompaniona i graczy) wrzucić na pasek, ale nie ma to sensu, bo jak się najedzie kursorem na ciało to można od razy zrezować. Przypuszczam, że tak samo mają pozostałe klasy, ze ścieżkami do heala.

Każda klasa może rezowac poza combatem chociaż wygodniej zawołać sobie probe ;P
emssik
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 474


« Reply #7 on: November 28, 2011, 09:31:49 PM »

Uważam, że SWTOR, to bardzo przyzwoity produkt, wpasowujący się mocno w moje gusta ;) Tyle, że ja lubię cRPG i nie odczuwam jakiejś wewnętrznej potrzeby grania w grupie. Nie wiem, jak dalej, ale pierwsze 15 poziomów było absolutnie trywialne (nawet za trywialne), jeśli chodzi o stopień trudności samej gry. Przechodzenie tego wszystkiego w grupie, cóż ;) W między czasie dwa, albo trzy Q grupowe i jeden flash (który sobie odpuściłem w becie, ale chętnie do niego wrócę jak już pojawi się ostateczna wersja).

Wiele osób czepia się grafiki, dla mnie grafika jest w zupełności wystarczająca, a oglądane z pewnej odległości walki wymachujących mieczami świetlnymi Sithów czy Jedi, rewelacyjne :)

Generalnie PvE (pomijając stopień trudności, a w zasadzie jego brak), jest na etapie levelowania bardzo przyjemne, co będzie dalej, nie mam pojęcia. Na pewno, historie są wciągające i jestem ciekawy co każda z klas będzie miała nam w tej kwestii do powiedzenia.

Odniosłem jednak wrażenie, że po stronie Imperium, zadania są jak by fabularnie ciekawsze i głębsze... Może to tylko takie wrażenie.

UI, no cóż, nad tym na pewno można popracować. Wkurza mnie trochę to, że startują z etapu premiery LOTRO, czy WoWa... Zamiast rozpocząć, tam gdzie te gry są obecnie, i nie chodzi mi o pluginy, tylko o możliwość pełnej zmiany wyglądu interfejsu.

Co do pvp nie wypowiem się, bo dla mnie PVP to (aczkolwiek zapewne narażę się wielu osobom) taki Battlefield BC2, a nie TABo klikalne uganianie się za drugim graczem. Nie przepadałem za PvP w WoW, nawet nie spróbowałem w LOTRO, i tutaj też nie będzie to mój priorytet. Więc w gruncie rzeczy jest mi to obojętne.

Na pewno znajomość Angielskiego (tudzież Niemieckiego czy chyba jeszcze Francuskiego), jest w tej grze potrzebna mocniej niż w wielu innych mmorpgach. Szkoda tracić zabawę nie rozumiejąc fabuły, której jest tutaj nieporównywalnie więcej niż w niejednym pełnokrwistym cRPG :)

Z mojej strony to tyle. Naprawdę jestem ciekawy jak to się potoczy dalej, uważam, że początek jest bardzo obiecujący. Nie wspomnę już o tym, że ani przez sekundę grania nie zauważyłem że to stress testy...
Modnok
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 344



« Reply #8 on: November 28, 2011, 09:50:59 PM »

Hmmm napisał bym też coś ale widzę, że wszyscy już wszystko napisali. Wrażenia moje? Gra jest genialna. Dziękuje
Filavorin i Spółka
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 710



« Reply #9 on: November 28, 2011, 10:15:14 PM »

No gra świetna, ale ja chciałbym jeszcze skomentować Emssika

Znajomość angielskiego mianowicie, ja znam tak średnio na jeża w LotRO lubowałem się w ciężkich momentami próbach tłumaczenia booków, ale uważam że taki system dialogów jest świetną okazją by, poprzez zabawę, nauczyć się w miarę przyzwoicie angielskiego (pomijam dialogi w wykonaniu kosmitów przez któe skłaniam się ku rasizmowi, moja Mirialanka zna wspólny) tyle ode mnie
Tomii
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 55



« Reply #10 on: November 28, 2011, 10:21:03 PM »

niektorzy tak cos tutaj pisza jak sie gra na hmm 10 , 15 , 20 lvlu?:D przeciez gra sie zaczyna po wbiciu max lvla... pve - raidy world bosy , heroic wersje wszystkich wczesniejszych imnstancji 4 osobowych + rozne poziomy trudnosci raidow
pvp- warzony - faktycznie poki co sa 3 , ale na 100% dodadza ich wiecej a co do slepego bicia i podkladania bomb to nie zawsze musi tak byc ze przeciwna strona to debile :) anyway dochodza do pvp jeszcze lokacje open pvp nawet na serverach pve , gdzie jest ciagla walka o... no wlasnie ja niewiem oco ale napewno pocos to jest :) takze trzeba w gre pograc zanim sie mowi dziwne rzeczy na tematy o ktorych niema sie pojecia
Decoo
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 194


« Reply #11 on: November 28, 2011, 10:45:48 PM »

Jak już ktoś wspomniał gra jest super, PvP jest takie jak w każdej grze na low lvlu- 3/4 graczy nie wie do czego służy ponad połowa skilli.

Jak napisał Tomii to jest MMO gra zaczyna się na max lvlu, aczkolwiek content fabularny 1-2 osobowy od samego początku wciąga ;]

Co do problemów z załogą.. ja żadnego nie miałem, wszystko działa fantastycznie.
Wysyłanie kompanów po matsy? pomysł genialny, nie będę musiał tracić dziesiątek godzin na uzbieranie crapu na jakiś secik. Będę mógł skupić się na fabule ;p

Grafika jest taka jak w zapowiedziach, bez szału- bo go nigdy nie miało być. W niektórych miejscach i tak świat wygląda cudownie.

Wszystko wyjdzie w praniu... na razie każda wypowiedź powinna być traktowana jak recenzja serialu, po obejrzeniu pierwszego odcinka.

Pozdrawiam

P.S do tych wszystkich płaczków:
-dostaliście wersje BETA gry... wiedzieliście, że dużo rzeczy może się psuć, a jednak do gry wbiliście. Więc po co teraz narzekacie?
Nuzifax
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 20



« Reply #12 on: November 28, 2011, 10:54:57 PM »

Decoo wysyłanie kompanów po matsy to naprawdę fajny pomysł. Tylko źle rozwiązany moim zdaniem.

Nie narzekamy tylko krytykujemy, oceniamy, debatujemy etc.
Decoo
Wojownik Twierdzy
Weteran
*
Offline Offline

Wiadomości: 194


« Reply #13 on: November 28, 2011, 11:07:37 PM »

Nie jest źle rozwiązany, masz takie wrażenie bo miałeś dużo problemów z tym( z tego co czytam wyżej) Ja nie miałem żadnego kłopotu, więc dla mnie jest to przyjemny system, wiadomo na początku ubogi, ale to w końcu ułamek tego co dostaniemy potem.

o tym narzekaniu chodziło mi bardziej właśnie o te problemy z znikającym menu załogi itp. itd. w końcu to nie w pełni działający produkt, więc takie rzeczy to normalka.

Co do reszty zgodzę się, że fajnie będzie sobie podywagować o tym, czy o tamtym.

Osobiście ja mógłbym ponarzekać ;D na zmuszenie gracza grającego Jedi Consularem na walkę w zwarciu jarzeniówką ;pp chciałem mieć Dżedaja nawalającego mocami z każdej ręki, podnoszącego kawałki ścian i rzucającego nimi we wrogów(owszem dostajemy taki skill) strzelanie piorunami( chyba, że to sobie zarezerwował inkwizytor) wiadomo, później już mam wybór, ale chciałbym mieć go też od samego początku( parę umiejętności takich, kilka takich) no ale i tak będę grać tym Sage'm ;D
Komciu
Wojownik Twierdzy
Mędrzec
*
Offline Offline

Wiadomości: 268



« Reply #14 on: November 28, 2011, 11:27:46 PM »

Hmm. Dawno żem tu nie pisał, ale się wypowiem na temat bety SWTOR, bo czemu by nie, skoro rozważam granie.

Nie próbowałem PvP, craftingu, na PvE wbiłem do 10lvlu, ale jakieś tam zdanie mam.

Pod względem questów przebija wszystkie wcześniejsze MMO. WoWa spróbowałem, nie wciągnął mnie, nudny, tylko grind i grind. Ponoć zabawa zaczyna się później, ale jak mam wbić kilkudziesiąty lvl po to, żeby zaczęło być ciekawie to ja podziękuję. Tutaj od samego początku zabijało mi się moby miło, szybko i na dodatek "z sensem", właśnie ze względu na konstrukcję questów, które bardzo rzadko polegały na "przynieś mi 10 skór magicznej krowy", tylko zwykle kończyły się jakąś scenką, którą można było zakończyć na kilka sposobów, które może i nie miały wpływu na świat gry, ale na osobistą historię i owszem. Urzekło mnie, jak dostałem maila ingame od jednej z postaci, której darowałem życie. Jak ktoś lubi przeklikać i tylko bić kolejne moby, to współczuję takiego podejścia.

Pod względem walki jest dokładnie tak samo jak większość tytułów MMO, nie wiem czemu miałoby to kogoś dziwić? Stary, sprawdzony mechanizm, nie widzę na horyzoncie żadnych zmian pod tym kątem w najbliższym czasie. Takie ani na plus ani na minus.

Silnik gry - świetny! Mi się bardzo podoba ta stylistyka. (Animowany film o Wojnach Klonów uważam za lepszy niż nowe trzy filmy razem wzięte). No i płynnie mi to działa(na nowym kompie, na starym po prostu działa, na załadowanie rozmowy tylko musiałem czekać trochę czasu). Problemów z lagami nie doświadczyłem. Całkowite przeciwieństwo WAR pod tym względem.

Zwykle latałem z kolegą, w dwójkę było bardzo łatwo, nawet mocniejszych wrogów pokonać, mam nadzieję, że dlatego, że to była tylko pierwsza planeta, nie wiem jak jest później.

Słyszałem już gdzieś zarzuty, że co to za gra MMO, w której jest taki nacisk na single player. Dla mnie to nie jest wada, ponieważ nawet "osobiste" questy są często w tych samych lokacjach, więc można je robić drużyną. A jak akurat nie ma z kim zabijać drużynowo, to można porozwijać sobie fabułę. A to dla mnie jasny punkt, ponieważ poznaję niezgorszą historię, jednocześnie rozwijając postać, która przez to będzie silniejsza/bogatsza jak się pojawi ktoś, z kim można grać.

W tym momencie jest to dla mnie jedyna gra MMO, która coś sobą reprezentuje innego, niż ciągłe robienie tych samych instancji i zabijanie tych samych mobów(bleh, toć jak słyszę jak koledzy rozprawiają o rajdach w WoWie to uśmiech na ustach mi się pojawia, że te same rzeczy w kółko i w kółko, a jak ktoś zlami i będzie wipe to niedajboże. Jeszcze doczytać muszę, czy endgame tutaj się zapowiada tak samo, ale to nie dzisiaj).

Trololo. Cóż za nieskładny spam w moim wykonaniu.
Pages: [1] 2 3 4
  Print