Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Wewnętrzny Regulamin Twierdzy SW: TOR  (Read 5410 times)
Khelegros
Radny
Forum Addict
****
Offline Offline

Wiadomości: 2765



« on: January 09, 2012, 12:53:40 AM »

Twierdza Star Wars: The Old Republic jest gildią typu ORGANISED casual. To znaczy, że gramy przede wszystkim dla przyjemności, a prawdziwe życie jest dla nas ważniejsze. Jednakże obok całej przyjemności zgadzamy się na to, że w gildii obowiązują pewne zasady i respektujemy je. Zasady te spisane są w tym dokumencie.

§1 Procedura przyjęcia do gildii

1. Rejestracja na forum pod takim samym nickiem jak ma się w grze.

2. Napisanie podania zgodnie z informacjami zawartymi w temacie: http://twierdza.org.pl/index.php?topic=6359.0.

3. Przeczytanie i zaakceptowanie Kodeksu Twierdzy http://twierdza.org.pl/index.php?topic=749.0 i Regulaminu Forum http://twierdza.org.pl/index.php?topic=780.0.

4. Przeczytanie i zaakceptowanie poniższego regulaminu (wewnętrznego Regulaminu w dziale Star Wars: the Old Republic).

5. Wiek – minimum 16 lat, (istnieje możliwość odstępstwa od tej zasady, jeśli grający w gildii rodzic nieletniego wyrazi zgodę na przyjęcie do gildii).

6. Akceptacja podania przez GM-a gildii lub wyznaczonego przez niego oficera.

7. Zwrócenie się z prośbą o przyjęcie do gildii w grze do jednego z oficerów (http://twierdza.org.pl/index.php?topic=6770.0).

8. Zwrócenie się z prośbą o awans we własnym temacie rekrutacyjnym po upływie 3 tygodni od dołączenia do gildii.


§2 Rangi w gildii

1. Rekrut – osoba świeżo przyjęta do gildii, jest na tzw. „okresie próbnym”.

2. Alter ego – alt pełnoprawnego członka gildii.

3. Member – osoba, która zadomowiła się w Twierdzy. Po status ten należy zgłosić się po 3 tygodniach obecności we własnym temacie rekrutacyjnym. Pełnoprawny członek gildii.

4. Oficer – kadra zarządzająca i wspierająca lidera. To do nich należy zgłaszać się z wszelkimi problemami i prośbami.

5. Lider– GM.


§3 Kwestie techniczne związane z postaciami

1. Po akceptacji podania do gildii wprowadzić można jedną postać (main) oraz w zależności od posiadanej rangi gildyjnej:

a) Rekruci nie mogą posiadać altów w gildii,

b) Membersi mogą posiadać dowolną ilość altów i na dzień dzisiejszy ograniczeń w tej sferze nie będzie. W przyszłości nie wyklucza się jednak wprowadzenia ograniczeń w związku z osiągnięciem limitu postaci w gildii czy też przy ewentualnych zmianach w mechanice działania gildii wprowadzonych w przyszłości przez BioWare.

2. Każdy przyjęty do gildii alt powinien w rosterze mieć opis (member note) z nickiem głównej postaci (maina) – opis taki może wstawić każdy oficer – w razie braku takiej notki należy niezwłocznie zgłosić się do oficera.

3. Zaleca się, aby przy tworzeniu altów przestrzegać reguły różnych archetypów tzn. jak mamy maina tanka to dobrze by było, aby nasze kolejne alty były dpsem bądź healerem.

4. Nick który wybieramy dla swojej postaci nie może być obraźliwy i/bądź też idiotyczny (np. nick Jedzeniedlapsa nie ma szans na przyjęcie, nickom z „PL” też dziękujemy :). Czy dany nick spełnia te kryteria jest subiektywną oceną oficera przyjmującego). Dobrze jest również zakładać postacie z nickami, które łatwo się wymawia.

5. Zaleca się poinformować oficera przyjmującego do gildii (bądź też dla osób będących już w gildii dowolnego oficera) o crafcie jaki dana postać posiada. Informacja ta będzie wprowadzana w Member note w celu ułatwienia wzajemnie życia gildiowiczom w kwestiach związanych z craftowaniem.

6. Do gildii „Twierdza” przyjmowane są postacie aktywne. Nie ma potrzeby wprowadzania do gildii altów, na które i tak nie będzie się logować.


§4 Komunikacja w gildii

1. Podstawowe kanały komunikacyjne w gildii, to: TeamSpeak, guild chat, forum.

2. Każdy gracz powinien starać się zaglądać i czytać treści zawarte na forum przynajmniej raz w tygodniu.

3. Po otrzymaniu rangi w gildii wyższej niż Rekrut (najczęściej będzie to ranga Member) gracz uzyska dostęp do działów forum dostępnych dla Wojowników Twierdzy.

4. Każdy gracz po dołączeniu do Twierdzy SW:TOR zobowiązuje się do zainstalowania i używania komunikatora TeamSpeak (zwany dalej TS).

5. Informacje niezbędne do zalogowania na TSa są dostępne w głównej zakładce gildyjnej.

6. Na wszystkich kanałach typu chat zabronione jest przeklinanie i spamowanie. Jednorazowe wpadki na chacie karane nie będą, natomiast nagminne przeklinanie czy "puszczanie wiązanek" okraszonych wulgaryzmami będą traktowane jako niestosowne i karane. Na kanale TS przekleństwa dopuszczalne są w sytuacji, gdy nie obrażają innych graczy, są przez wszystkich obecnych akceptowane i wynikają z emocji. O kulturę języka prosi się ze względu na część młodych gildiowiczów, ale również ze względu na dorosłe osoby, które nie mają ochoty i nie życzą sobie robienia z guild chatu miejsca, w którym prym wiodą słowa niecenzuralne.


§5 Zasady gry podczas wyjść grupowych

1. Ogólne zasady funkcjonowania Party/Operation/Wyjść zorganizowanych:

a) Każdy członek party ma obowiązek wejścia na komunikator głosowy (przynajmniej na nasłuch). Po wejściu na ustalony kanał obowiązuje następująca zasada: podczas starć z wrogiem odzywa się tylko lider, chyba że ktoś ma do przekazania informację ważną dla sytuacji, w której grupa się aktualnie znajduje; jeśli nie jesteśmy w bezpośrednim starciu każdy może się odezwać chyba że lider party zdecyduje inaczej,

b) Na danym kanale komunikatora powinni znajdować się tylko członkowie danego party. Jeśli chcemy po prostu pogadać i nie uczestniczyć w grze wchodzimy na inny, wolny kanał, chyba że nasza obecność nie przeszkadza grupie będącej trakcie wypadu.

c) Przemieszczając się po zonie/instancji trzymamy się blisko party lidera, chyba że ten sobie życzył inaczej.


§6 Kary

1. W sytuacji gdy GM lub oficer gildii oceni zachowanie któregoś z graczy jako rażąco naruszające regulamin, ma on prawo do ukarania danego gracza. Karanie odbywa się poprzez wpisanie w notce oficerskiej karanego „gwiazdki”, daty zdarzenia oraz uzasadnienia, ewentualnie zamiast uzasadnienia - odniesienie się do odpowiedniego (złamanego) paragrafu regulaminu. Każda „gwiazdka” jest ważna 1 miesiąc, po upływie tego czasu traci ważność. Każdy gracz może mieć maksymalnie 3 ważne „gwiazdki”, w momencie gdy kwalifikuje się na otrzymanie czwartej jego przypadek zostaje rozpatrzony przez zgromadzenie oficerów i decyzją zgromadzenia może zostać usunięty z gildii. W przypadku rażącego zachowania i braku przesłanek do poprawy zachowania decyzja o usunięciu z gildii może zostać podjęta w trybie przyśpieszonym.

2. Każda „gwiazdka” nadawana przez oficera musi być uzasadniona na „Privie” dlaczego jest nadawana.

3. Oficer może ocenić zachowanie gracza jako nie kwalifikujące się do otrzymania gwiazdki, wtedy może poprzestać na uciszeniu/zbanowaniu danego gracza na komunikatorze.

4. GM ma prawo do unieważnienia „gwiazdek” w uzasadnionych przypadkach.


§7 Inne zasady

1. Akceptując regulamin gildii akceptujesz również wewnętrzne rozporządzenia znajdujące się na forum gildii, które ustalane są na bieżąco przez kadrę dowodząca po konsultacji z gildiowiczami w zależności od sytuacji i potrzeb.

2. W czasie nieobecności GMa, decyzje dotyczące gildii podejmuje osoba przez niego wyznaczona lub oficerowie (większością głosów).


§8 Podsumowanie

1. Twoje wstąpienie do Twierdzy SW: TOR jest dla nas równoznaczne z chęcią współpracy, osiągania celów i doskonalenia się. Tym samym decydujesz się również na dzielenie doświadczeniem, czasem również swoimi zasobami (kredyty, sprzęt - dobrowolnie), poświęcenie trochę czasu w grze dla innych czy słuchanie się oficerów i GM-a.

2. Jako, że jesteśmy gildią Casual nie oczekujemy i nigdy nie będziemy oczekiwać ani stawiać minimalnych wymogów odnośnie minimalnego czasu grania czy konieczności bycia w grze, a także posiadanego skilla, ekwipunku i innych tego typu zbędnych barier. Każdy gra tyle ile chce i tak jak lubi. Jednak ze względu na to, że naszym celem jest również bycie jedną z lepszych gildii na serwerze oczekujemy od Ciebie, że zaakceptujesz i dostosujesz się do powyższych zasad.

3. W zamian za to w imieniu swoim i oficerów mogę zagwarantować, że dokładamy wszystkich starań abyś był zadowolony z bycia członkiem Twierdzy, a do gry zaglądał chętnie nie tylko dlatego, że jest udana, ale również dlatego, że grają w niej z tobą po prostu fajni ludzie.
   
Czekamy na Ciebie,
GM'i & Oficerowie
Pages: [1]
  Print