Już kilu osobom pomogłem doprowadzić Lotro do względnej płynności, więc stwierdziłem, że w chwili wolnego coś napiszę. Nadszedł ten czas
Zaan dodał link, wcześniej chyba Fall gdzieś też to wrzuciła. Jeśli komuś się nie chce czytać lub ma problem ze zrozumieniem to napiszę parę słów, do czego sam doszedłem, własnie z tym poradnikiem.
Lotro jest starą grą, więc nie potrzebuje komputerów NASA, choć czasami wydaje się inaczej
.
Jeśli posiadacie kartę graficznę z 1GB pamięci lub więcej to wydaje mi się, że nie powinno być problemów.
Należy ustawić w opcjach zaawansowanych
Powinno to pomóc z wczytywaniem tekstur, nagle pojawiającymi się przedmiotami/NPC/graczami itd. Zaznaczę, że im większa jakość tekstur, tym więcej powinno się posiadać pamięci, aby suwak "Texture Cache Size" nie popsuł zabawy.
Synchronizacja po to, aby nie męczyć karty, czasmi bywa tak, że wyświetla 100 klatek, a za chwile wyświetli 20. Ten mały zapas mocy pozwala zwiększyć płynność stałą. Normalny monitor nie wyświetli więcej jak 60 klatek, a to nie jest FPS, żeby celownik musiał być bardzo szybko pozycjonowany.
Oczywiście jeśli ktoś nie ma 60 klatek nigdy, to nie musi zaznaczać "Refresh Sync Rate".
U mnie wszystko działa z 2GB, ustawienia High.
Dodatkowo co interesujące, należy zwiększyć "Object Draw Distance", jak i "Landscape Draw Distance".
Zmiana najbardziej jest zauważalna podczas jazdy koniem. Jeśli ustawi się obie opcje na medium/high, ilość klatek minimalnie spadnie, ale dzięki temu nie ma przykrych spadków podczas szybkiego poruszania się.
No i ostatni hit internetu
, ustawcie opcje zasilania komputera na "Wysoka wydajność", "niektórzy" grają na oszczędzaniu energii
. "Niektórzy" wiedzą o kogo chodzi
.
Zaznaczę, że gram na laptopie z dedykowaną kartą, ale karta jest tylko trochę lepsza od tych zintegrowanych z procesorami. Głównym jej atutem jest posiadanie własnej pamięci.
Mam nadzieję, że komuś pomogę i będzie miał przyjemność z grania.
Oczywiście, miele widziane własne spostrzeżenia.