Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Build'y  (Read 2555 times)
cieniu
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 2


« on: October 13, 2008, 03:00:22 PM »

Taki temat gdzie mozemy sie podzielic gotowymi buildami. Oto moj:

http://www.wardb.com/career.aspx?id=24#15:41480:5:32:0:0:25:563:842:9512:9521::::670:674:671:9542

Jak mozna zauwazyc skupia sie glownie na drzewku agony. Otoz zadaniem takiej sorcki ma byc eliminowanie poszczegolnych celow, jak najszybciej i jak najefektowniej.

Zacznijmy analize od dodatkowego drzewka, czyli calamity, ktore to skupia sie na DoTach, czyli obrazeniach rozlozonych w czasie i czarach z szybkim castem. Dlaczego nadmiar punktow wrzucilem tutaj a nie w drzewko AoE? Otoz agony mimo duzych obrazen ma ten minus ze dlugo sie castuje czary. Dlatego tez przydadza sie DoTy, ktore nie dosc ze sa instant, to kosztuja malo punktow i zarowno sa dobre na 'otwarcie', dobicie jak i wypelnienie czasu miedzy castem czasochlonnych czarow z agony.

Wrzucamy tutaj 6 punktow - tyle zeby zdobyc Gloom of Night, czar zadajacy srednie obrazenia, za to obszarowe. W polaczeniu z podstawowym Childwindem bedziemy generowac w krotkim czasie calkiem porzadne obrazenia, wystarczajace do celow opisanych powyzej.

Czas przeanalizowac nasze glowne drzewko - Agony. Naturalnie, pakujemy 15 punktow, zeby zmaksymilizowac obrazenia nalezace do tej grupy, czyli tej ktorej bedziemy uzywac najczesciej. Podstawowy Doombolt na 40lv zadaje 600obrazen, a jego kolega Gloomburst 337. Daje nam to 937 obrazen w 4 sekundy i nie wlaczamy tutaj bonusow z inteligencji czy krytykow. Skoro juz siedzimy w podstawowych umiejetnosciach warto wspomniec Arctic Blast. 2s casta daje nam 348 bazowych obrazen, ale nie zapominajmy o spowolnieniu, ktore dziala tylko kiedy ofiara jest Cursed. Jednak, pamietajmy ze od tego mamy calamity w ktore zainwestowalismy pare punktow i wlasnie chociazby Gloom of Night ktore dziala przez 15s. Takie mini combo jest idealne w sytuacji gdy przeciwnik proboje wycofac sie z pola walki, a jak wiemy sorcki maja czesto ten problem zwany "Out of Range". Ostatnia podstawowa umiejetnosc zadajaca obrazenia to Frostbite. Osobiscie rozwazam ten czar nie jako Direct Damage, ale raczej zaklecie uzytkowe - dzieki zdolnosci disarm dzialajacej przez 5s. Idealny czar gdy mamy na sobie tanka ktorego chcemy dobic, lub walczymy z innym zadajacym bezposrednie obrazenia przeciwnikiem.

Zanim przejdziemy do umiejetnosci 'nabywanych' wspomne tylko ze celowo pomijam Frozen Toucha, bo obowiazkowo musimy miec to na sobie. Umiejetnosci Core tez przemilcze, w koncu przy kazdym buildzie je mamy a kazda sorcka powinna miec je opanowane.

Zacznijmy wiec omawianie umiejetnosci do wykupienia od dolu.

Recover Energy - Taktyka, ktora daje nam 25% szansy na odbudowanie 50pkt akcji przy kazdym uzyciu czaru z Agony. Co prawda istnieje darmowa taktyka, ktora ma 25% szansy na odbudowanie 30pkt przy kazdym czarze, ale uzywajac agony musimy sie liczyc z duzymi kosztami. Dodatkowo 30pkt to jedna umiejetnosc, 50 pozwala juz na wiecej. No i uzywamy caly czas tej sciezki wlasciwie, dlatego sadze ze ten punkt powinien sie ladnie zwrocic.

Echo of Power - instant cast ktory zadaje 337 obrazen, czyli tyle co nasz Gloomburst. Problem w tym ze mozna uzyc tylko gdy nasz czar zostanie rozproszony przez przeciwnika. Osobiscie nie zamierzam marnowac punktu na czar ktorego bede uzywal od swieta, bedzie mi robil balagan na pasku skilli i mozna zastapic castem innego czaru.

Tapping The Dark - dodatek do jednego z lepszych buffow, jednak niezbyt zachecajacy. Pozwala na absorbcje do 89 obrazen, gdy aktywuje sie Umbral Strike. Ciekawe, ale my nie jestesmy supportem, tylko rdps nastawionym na eleminowanie. Buffy to nie nasza dzialka, tym bardziej jezeli mamy inwestowac w nie punkty i marnowac slota na taktyke.

Impending Doom - instant, z 10s cooldawna, zadajacy ponad 400 obrazen? Do koszyka bez pytania!

Swell of Gloom - dodatkowe 75 obrazen do Gloombursta, kosztem punktu, slotu taktyki i :hic!: backslasha za kazdym razem gdy uzyjemy tej umiejetnosci? Biorac pod uwage ze to kolo 400 obrazen przy wyzszym dark magic to ja powiem: pas! Mamy eliminowac konkretne cele, wiec musimy sie trzymac przy zyciu. 75 obrazen IMHO nie jest warte ceny.

Shades of Deatch - bardzo ciekawe zaklecie. Przez 10s od czasu gdy uzyjemy go na przeciwniku bedzie dostawal 112 dodatkowych obrazen, za kazdym razem gdy zostanie zraniony, do 5 razy wlacznie. W ciaglej walce, gdy jest celem przynajmniej 2 osob, to ponad 500 obrazen, a w tym czasie dorzucamy mu jeszcze inne spelle. Ciekawy jestem czy DoTy rowniez na to sie lapia, wdg opisu czaru niby tak, ale cholera wie. Mimo wszystko, grzech nie uzywac.

Dalej mamy morale, ktore wzialem, ale opisze je przy zestawieniu Morali. Wpierw jednak taktyki ktore wybralem:

Recover Energy - Opisane wyzej
Endless Knowledge - Zwiekszamy INTeligencje, czyli nasz podstawowy wspolczynnik. Wieksza szansa na przebicie czaru i dodatkowe obrazenia. Wybor, mam nadzieje, oczywisty.
Increased Pain - Sorcki maja swoj unikalny system Dark Magic, ktory bardzo wplywa na szanse crita. Dajac dodatkowe bazowe 5% na zwiekszenie znacznie obrazen czynimy dobry wybor. Tym bardziej ze gramy klasa dla ktorej crity sa bardzo wazne.
Grasping Darkness - Uzywajac Doombolta i Chilwinda dajemy ofiarze rowniez klatwe ktora odbiera znaczna wartosc sily, inteligencji i balistic skilla. Wiekszosc celow pod to sie lapie, a ze to sa nasze podstawowe czary i klatwa trwa 10s mozna uznac to za pernamentny debuff dla przeciwnika. Dodatkowo 20pkt akcji mniej przy kazdym uderzeniu tym czarem. Gdy przeciwnik ma mniej mozliwosci by nam dokopac, to chyba nie mozemy narzekac? //Ta taktyka jest otwartym wyborem. W czasie, gdy budowalem tego builda, uznalem ze to najlepszy wybor z calej puli. Narazie tak zostawie, byc moze pozniej cos tu zmienie.

No i ostatnie, co nie znaczy ze najgorsze, a wrecz przeciwnie: Morale.

Wezmy pod uwage, ze odblokowywanie morali jest raczej czasochlonne. Niestety, nie wspolgra to najlepiej z sorcka, ktora przezywalnosc ma raczej krotsza niz wiekszosc archetypow. Dlatego tez skupilem sie na moralach ktore nie dosc ze beda wspolgraly z zamyslem postaci, to jeszcze dadza nam szanse na wykaraskanie sie z niektorych sytuacji.

1 Morale: Mamy do wyboru pocisk 1,2k obrazen; pocisk 600 obrazen i dodatkowo 1,2k po paru sekundach i aure, ktora zwraca casterom polowe obrazen ktorymi chcieli nas usmazyc. To morale bedziemy osiagac dosyc szybko i czesto, a jako ze stoimy raczej na tylach aura bedzie przydatna tylko od czasu do czasu. Dlatego ja eliminujemy. Zostaje nam DD i DD+DoT. Ze wzgledu na charakter builda wybralem DD, ale ten drugi nie jest taki zly, mimo ze DoTy wole jako wspomagacze. Wybor: Mage Bolt

2 Morale: Do wyboru; kradniemy 200AP i obnizamy INT przeciwnika o znacza wartosc, co przydaje sie tylko przeciwko casterom, a pelne zastosowanie ma tylko gdy potrzebujemy AP. Niekoniecznie. Dalej: 20% obrazen mniej przez 20s. Ciekawe, ale tylko gdyby to byla umiejetnosc stala, a nie taka ktora zaraz mozemy stracic bo morale nam opadnie. Dodatkowo, ciezko bylo by sie wbic zeby odpowiednio tego uzyc. I ostatnie: przez kolejne 10s usuwamy wszystkie blokujace debuffy a nasze umiejetnosci buduja sie 50% szybciej i nie moga zostac zablokowane. Imo najciekawsze, ze wzgledu na wieksze zastosowanie, a dodatkowo wszelkie spowolniena, rooty, bywaja dla nas zabojcze. Wiec obstajemy przy: Focused Mind.

3 Morale: 1200 instantowych obrazen i 7s ogluszenia, lub darmowe castowanie (nie wymagajace AP) przez 10s. To drugie odpada, chociazby dlatego ze mamy taktyke ktora nam buduje AP, a czas castu agony jest dosyc spory i nawet nie wykorzystalibysmy tego w pelni. Dodatkowo, jak mam malo AP to wycofuje sie na pare sekund az sie odbuduje. Wybor: Scintillating Energy.

4 Morale: Standardowo mamy tutaj 1800 obrazen dla wszystkich w obszarze 30ft i dodatkowo odrzut. Ciekawe, ale maly minus: 5ft zasiegu dla tej umiejetnosci. To znaczy ze albo ktos do nas podbiegnie albo my do nich. Biorac pod uwage ze jestesmy zasiegowcami, to bieganie do wroga nie jest dla nas, tym bardziej ze zanim przebijemy sie przez pierwszy szereg to padniemy. A jezeli ktos przebije sie do naszego, ostatniego rzedu, to pewnie jako pojedyncza osoba, wiec potencjal czaru raczej sie marnuje. Dlatego tez zainwestowalem punkt w Soul Stealera z drzewka Agony. 100ft zasiegu, 1200 obrazen, usuwa 125AP wszystkim w 30ft od celu. Brzmi niezle? To jeszcze dodam 1200hp dla nas i 125AP. Nie dosc ze dostajemy obszarowy czar o duzym zasiegu, to jeszcze blokujacy duza czesc przeciwnikow (bez AP moga najwyzej sobie poprzyjmowac obrazenia) i czar ktory moze nas w razie czego podratowac gdy nas bija lub brakuje nam AP. Dla mnie swietna sprawa, dlatego jako 4 Morale: Soul Stealer.


I to by bylo na tyle. Moim zamiarem bylo nie tylko przedstawienie builda w postaci golych cyfr, ale tez zaprezentowanie toku myslenia, by potencjalny uzytkownik wiedzial jak sie gra taka postacia. Mam nadzieje ze przyda sie rowniez jako maly poradnik do sorcki.

Naturalnie, wszelkie komentarze mile widziane, szczegolnie obiektywna krytyka.

pozdrawiam
cieniu
Pages: [1]
  Print