Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Lore-Master w Morii - buildy, traity i rola w drużynie  (Read 7371 times)
Murkar
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 857


Maruda


« on: July 24, 2009, 12:52:01 PM »

Krótki wstęp:

Lore-Master to klasa, która zazwyczaj pełni dwie podstawowe role w drużynie: Crowd Control oraz Power Management. W niektórych przypadkach skupia się na Debuffach lub zwyczajnie na DPSie.

Buildy:

Crown Control

Oznacza to po naszemu „kontrola tłumu”: Daze (usypianie 5-30 sekund, wybudza moby po uderzeniu), Stun (ogłuszenie 3-6 sekund, nie można wybudzić) oraz Root (unieruchomienie 30 sekund instant lub po 5-10 sekundach, 25/50% szansy na usunięcie efektu przy uderzeniu).
Różne długości trwania i odpalania tych efektów są spowodowane nie tylko różnymi skillami, które taki efekt powodują, ale również od bonusów i kar w zależności od ułożenia traktów.

Zmaksymalizowanie CC to 3 traity w Ancient Master (dla szybszego zaaplikowania Roota, często niedoceniane, bo wymaga dobrej komunikacji w drużynie, no i zwykle można sobie poradzić bez tego, Fast Leader, Explosive Force i Deep Lore), nie więcej niż 2 traity w Master of Nature’s Fury (dla zachowania 30 sekund Daze, koniecznie Master of the Staff oraz dodatkowo Harmony with Nature) i polecam do tego 2 traity w Keeper of Animals zwiększające możliwości offhealu (Healer i Light of Hope).

Build bez aktualnego zastosowania.

Optymalne CC to zrezygnowanie z szybszego aplikowania Roota i wymiana jednego Deep Lore na Proof Against All Ills z Keeper of Animals. Poza tym można wtedy zmienić Harmony with Nature na bardziej ogólny trait jak Tactically Adept, Knowledge of the Past lub Flame of Annor. Można też zupełnie zrezygnować z drugiego traitu w DPS i włożyć Power of Wisdom z Ancient Master i zachować w ten sposób szybszą aplikację Roota z Cracked Earth (dla dociekliwych różnica do buildu poprzedniego to ilość celów obejmowanych Rootem).

Build stosowany praktycznie w każdej instancji i na niektórych rajdach (Rift, Helegrod, Dar Narbugud).

Power Management:


Maksymalna pomoc z utrzymaniu poweru w drużynie oznacza, że Lore-Master musi jak najczęściej i jak najefektywniej ściągać energię skillem Power of Knowledge, żeby spamować Share the Power potrzebującym.

Maksymalny Power Management to koniecznie trait Power and Wisdom, który pozwala dłużej ciągnąć Power, a co za tym idzie zdobyć go więcej za każdym razem. Oprócz tego bardzo istotne jest utrzymanie wysokiego Power Poolu, czyli maksymalnej wartości power LMa oraz ICPR (in combat power regen). Statystyki za to odpowiedzialne to Will i Fate. Polecam więc wyposażyć się w przedmioty, które dodają zarówno te statystyki jak i zwiększają bezpośrednio max power. Warto mieć też wyekwipowane traity Wisdom, Idealizm i Honesty. Dodatkowym plusem traitu Power and Wisdom jest też zwiększenie bonusu do Will z Ancient Wisdom.
Mając już dużo Powera i możliwośc jego jak najszybszego odzyskiwania należy jeszcze tę energię oszczędzać, czyli dodajemy wszystkie traity, które zmniejszają koszt rzucania skilli: Knowledge of the Past, Harmony with Nature oraz Awareness of Body. Poza tym jak zwykle polecam Master of the Staff i suport do leczenia, czyli Healer i Ligot of Hope.

Build stosowany w Filikul (żółw).

Optymalny Power Management to jedynie wyekwipowanie Power of Wisdom. Reszta traitów dość dowolna w zależności od przydzielonej roli (CC albo DPS).

Debuff:

Całość tego ustawienia jest podporządkowana traitowi Force of Will, który pozwala trzymać debuff do melee mobów cały czas dzięki Fire-Lore, tak jak to bez żadnych traitów pozwala Wind-Lore.
Tak więc trzeba załadować 5 traitów w Ancient Master: The Study of Fire-Lore, The Study of Wind-Lore, Impoved Sign of Power: Command, Deep Lore oraz Power of Wisdom dla utrzymania poweru. Pozostałe dwa traity w zależności od upodobania albo Healer i Light of Hope albo Master of the Staff i Light of Hope.

Build stosowany w Vile Maw (watcher).

DPS:

Maksymalny DPS to oczywiście wszystkie traity w Master of Naure’s Fury. Podstawa to Master of the Staff, Flame of Annor, do tego Harmony with Nature, Awareness of Body i Tactiacally Adept lub Knowledge of the Past. Dzięki temu można założyć trait Improved Sticky Groud, który działa jak obszarowy ogień zadając obrażenia w czasie.

Zbalansowany DPS to na przykład 3 traity w Master of Nature’s Fury i zachodzenie 20 sekundowego Daze. Polecam wtedy Master of the Staff, Flame of Annor i Knowledge of the Past, a do tego Proof Against All Ills, Fast Loader Healer i Light of Hope albo też 4 traity w Master of Nature’s Fury dodając na przykład Harmony of Nature lub Awareness of Body zamiast jednego z traitów niedpsujących w zależności od potrzeby.

Pet DPS, czyli przekształcenie zwierzaka w maszynę do zabijania. Najlepszym do tego petem jest Bog-Guardian, którego można przywołać po wyekwipowaniu traitu legendarnego Nature-Friend. Trzeba więc założyć 5 traitów ze ścieżki Keeper of Animals: Beast-Lore, Master of Beasts, The Wild and Ward, do tego Healer i Light of Hope. Oprócz tego polecam jak zawsze Master of the Staff i Flame of Annor. Warto też założyć inny trait legendarny Noble Savage.

Buildy zasadniczo do gry solo.


Traity Virtues:
Osobiście nie robię tu wielu zmian.
Zawsze trzymam Valour i Justice. Poza tym staram się utrzymywać duży Power Pool poprzez Wisdom i Honesty oraz ICPR i Tactical Crit przez Idealizm.
Do gry solo zakładam Loyalty i Empathy zamiast Wisdom i Idealizm.
Do Vile Maw zamiast Loyalty i Wisdom wkładam Innocence i Empathy.

Traity legendarne:
Zawsze mam aktywny trait Sword and Staff. Poza tym zazwyczaj March of the Ents i Eagle-Friend. Jeśli potrzebny jest build Debuff lub Full DPS to zmieniam Eagle-Friend na Force of Will lub Improved Sticky Tar. Natomiast na zabawę z petem zostawiam Sword and Staff, Noble Savage i Nature-Friend.


Biżuteria i statystyki:
Jeśli chodzi o konkretne przykłady biżuterii, to dobre jest wszystko co daje Morale, Power, Will i Fate. Starajcie się nie maksować jedynie statystyk, ponieważ obecność w grupie Minstrela oznacza często bonus +60 Will i Fate, a obecność kapitana to właściwie pewność +50 do wszystkich statystyk. Warto trzymać je na poziomie powyżej 500 (pamiętać trzeba o bonusie +60(80) Will z Ancient Wisdom) i do tego zwiększać ilość bezpośrednio Morale i Power.
Grając solo można zrezygnować z Will na koszt Agality dla zwiększenia Parry/Evade.

Przydatne legacje:

W broni:

Tutaj możemy trafić w zasadzie tylko legacje do dpsu. Najważniejsze to:
Tactical Skills Direct Damage
Staff Strike Cooldown
Light of the Raising Down Damage i Critical Multiplier
Fire skills Critical Multiplier
Burning Embers Initial Damage

Nie warto sobie zawracać głowy legacjami zwiększającymi zasięg poszczególnych skilli. Zwiększenie damage do Gust of Wind albo Test of Will jest takie sobie, bo to skille, które mają i tak mały damage.

W Książce:

Do DPSu:
Fire Skills Critical Rating
Fire Damage over Time
Burning Embers Pulses

Do CC:
Target Physical Resist Rating
Target Tactical Damage Skills Resist

Do Debuffów:
Non Damaging Sign of Power


Uff, tyle chyba wystarczy. Zapraszam do dzielenia się swoimi uwagami dotyczącymi konkretnego ustawienia, jak również dzielenia się własnymi buildami na jeszcze inne okazje, niż wypisane przeze mnie.

Myślę, że jedną ze spraw dyskusyjnych może być fakt nie pojawienia się w tym zestawieniu Dunadan-Learning, czyli przedłużonego antystuna. Otóż w czasach przed Morią używałem tego traitu jedynie w Rifcie i to raczej dla oszczędności poweru. W czasach Morii niestety nie można antystunem poradzić nic na efekt kulenia się pod wpływem dreada, poza tym w obecnie spotykanych sytuacjach można sobie spokojnie radzić bez tego traita.
Sharif
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


« Reply #1 on: July 26, 2009, 08:38:54 PM »

Dzieki za wyczerpujacy poradnik. Szczegolnie za opis watchera, zolwia i virtues.

Mam jedno pytanie tylko: czy LM koniecznie musi posiadac orzelka? Czy da sie przezyc zastepujac go lynxem lub lurkerem?
Murkar
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 857


Maruda


« Reply #2 on: July 26, 2009, 09:20:49 PM »

Orzeł jest niezły, bo dodaje "mało bo mało ale jednak" +60 ICPR dla całego Fellowshipu, posiada atak leczący LMa i może rezować swojego pana.
Pozostałe pety mają właściwie jedynie skille atakujące, które są niczym w porównaniu do DPSu championów czy Hunterów.

Jednak tak naprawdę jedynym niezbędnym petem jest Bear w Filikul, dzięki debuffowi Shattered Arms i możliwości ściągnięcia aggro na siebie przez chwilę.
W pozostałych instancjach można wykorzystać takiego peta, jaki jest pod ręką ze wskazaniem na orła podczas gry w dryżynie lub ryśka w grze solo, jeśli nie gramy buildem Pet DPS.
Sharif
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 15


« Reply #3 on: July 26, 2009, 10:11:29 PM »

To jeszcze sie spytam o Kruka - czy ma on jakies zastosowanie na 60 lvlu?

hellsing
Jeździec
**
Offline Offline

Wiadomości: 76


« Reply #4 on: July 26, 2009, 10:30:38 PM »

Jak dla mnie jako nobowskiego ale zawsze lma, to do instancji gdzie muszę rozdawać powera to trait healer jest z typu must have z prostej przyczyny zmniejsza on koszt rozdania powera o 15%, czyli dajemy 800powera za 680naszego, wygląda na rozsądna rzecz. Co na przykład można wykorzystać na żółwiu, traitując full DPS(staff strike, flame of anor, harmony with nature,wareness of body  + knownlage of the past= img) i dwa wspomniane powyżej traity, albo full am(firelore,windlore,isop:c,power and wisdom, secret of tar=fow) i wtedy możemy założyć Staff strike + healer, co pozwala utrzymać tanka dłuzej przez minstreli albo zabić go zdecydowanie szybciej.

Piszesz, ze na DN stosujesz build określony jako CC, hmm tylko tam nie ma za bardzo czego kontrolować, do blind ona raptem 3mobki... potem nie jest lepiej zapewne. Bardzo często zdarza się natomiast połączenie 2xlm. Jeden full AM + healer+ paai, drugi full MOFN + healer+ paai. Paai na watcherze zastępujemy Light of Hope, Jest to bardzo dobre  połączenie bo lm z Mofn traci tak narawdę tylko stuna z BF zachowuje resztę skilli cc(root, ce, tar, burning embers) + debuffy na wypadek gdy lm z AM coś zrezistuje, a ma za to genialny burst do aoe dem, który może być wykorzystany na Watcherze, Zolwiu, DN jak i na prozaicznym HoCu i w nudnawej 16tej halli, w 2ch ostatnich wymienionych instancjach śmiem twierdzić, że CC czyni je mozolnymi i je niepotrzebnie spowalnia. Wtedy na raidach(nie mówie o 6kach) 2lm pełni role debuffera oraz cc, defacto jeżeli zna swoje możliwości i odpowiednio dogada się z minstrelem(vent must have) jest w stanie utrzymać 4mobki w dejzie przez jakieś 30 sekund. I największy plus mamy wtedy wszystkie debuffy na mobkach, dzieki czemu biją raid słabiej przez cały czas a nie przez moment, co jest przydatne wszędzie nie tylko na Watcherze.

Build jaki ty podałeś jako cc, po drobnej modyfikacji mianowicie dodaniu 3go czerwonego traita może być wykorzystany na etten, jest on tam diabelsko skuteczny i to tacy lmi są w większości postrachem creepów. I jest on bardziej cc niż zbalansowanym dpsem.

Co do broni na debuffy polecam nie legendarny staff z lorien(wersja z critem), rekompensuje on nam brak master of the staff dając nam sporo morale/powera i bardzo dużo icpr.

Ja osobiście lubię mieć 2ch lm w raidzie, niezależnie na jakiej klasie gram. Jeżeli jestem na lm pozwala to mi się skupić na swoim zadaniu a nie skakaniu po wszystkim naraz, czas hybryd w lotro pve skończył się wraz z morią, ścieżki klasowe i bonusy jakie one oferują przeważają za tym i czasem ciężko jest tego nie dostrzec. Oczywiście można zabierać 1go lma i polegać na jego umiejętnościach ale czasem jest to walka z wiatrakami i niepotrzebny stres np. ktoś da sporego wounda całemu raidowi i powtarza to co 10sekund, większość przypadków wipe 1lm nie "obsłuży" 2 drużyn... Powoli zaczynam się przekonywać, że 2ch lm i 2 capów to podstawa raidów... Ułatwia znacząco większość wyzwań w grze.

To oczywiście jest moja opinie, nie jestem szczególnie doświadczonym lm raidowym, więc parę poprawek na pewno można dodać. Wzorowałem się też na tym temacie: Turned to The Dark Side z forum lotro eu.

Kruk to najlepszy przyjaciel lma na żółwiu jeżeli w fello są rk, lm ustawiony na mofn.
Murkar
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 857


Maruda


« Reply #5 on: July 26, 2009, 10:35:54 PM »

Jedyną, ale dość istotną zaletą kruka jest jego bonus +15% Shadow Mitigation.
Każdy boss, który używa tego typu ataków, może być właściwie osłabiony przez obecność tego zwierzaka, jednak wybór między krukiem a orłem zależy w dużej mierze od długości walki (długie walki to duży wydatek power i każdy bonus do ICPR jest istotny) i wielkości Shadow Damage w stosunku do innych typów obrażeń w tym czasie.

Ciężko mi z głowy teraz podać jakiś przykład, ale to na pewno ciekawy temat i rozejrzę się za szczegółami i dodam do listy w pierwszym poście.

Edit do posta Vadosiego:
Kruk na żółwiu to jest niezły pomysł, w ogóle na to nie wpadłem, ale tylko wtedy gdy dps robią RK, Hunterzy. Jak jest więcej champów, to niestety debuff miśka jest lepszy.
Coby się usprawiedliwić to w DN po kilku próbach nadal walczymy z trollami, więc raczej myślałem o ustawieniu pod trash moby, dwóch LMów ze zrównoważonym cc/dps daje taki sam efekt, jak jeden full debuff/drugi full dps przy sprawnej komuniakcji do debuffów. Jeżeli ktoś idzie na jednego LMa to sprawa jest dużo trudniejsza, sam jeszcze nie wiem, co by wtedy lepiej działało.
Build na Ettens jak najbardziej jest potrzebny w tym zestawieniu, ale to nie moja działka niestety. Trochę ogarnę co napisałeś, zapytam Twardego i też coś się wklei.

Teraz, jeśli pozwolisz to Cię zdyskredytuję trochę, żebym urósł w oczach własnych gildiowiczów: LM może ściągać Wound/Disease tylko ze swojej drużyny :D.
Filavorin i Spółka
Wojownik Twierdzy
Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 710



« Reply #6 on: June 05, 2011, 11:23:24 AM »

SPAM NEKROMANCKI:

Że tak przyspamuje,  to co zostało tu napisane w jakim stopniu to jest dzisiaj aktualne z tego co się orientuje w update 1 albo 2 (już nie pamiętam) wprowadzali jakieś zmiany do traitów dla rk i LM (lm wtedy nie miałem to nie wiem jakie) poza tym trochę wody w Missisipi upłynęło odkąd napisano ten temat xD.
rozumiem że ciężko utrzymać aktualny poradnik dla jakiejkolwiek klasy, ale akurat myślałem nad daniem kopniaka w d... mojemu lmowi więc chciałem się wywiedzieć do czego będzie on potrzebny w przyszłości (coby go niepotrzebnie nie lvlować)

POST OZNACZONY KRYPTONIMEM "SPAM"
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Starsza nad armatą
Forum Addict
*****
Offline Offline

Wiadomości: 10552


KoHaniutka


« Reply #7 on: June 05, 2011, 06:19:02 PM »

Traity się nie zmieniły, doszły nowe skille (frost lore - zmniejszający tactical dmg, staff swipe, czyli laskowe AOE, które użyte po flance peta jest HOT'em powerowym).
W jednym zdaniu - Lm jest zawsze (nawet ustawiony pod dps) debufferem i crowd controlem + power potem dla leczących:)
Arduneth
Wojownik Twierdzy
Super Bohater
*
Offline Offline

Wiadomości: 1959



« Reply #8 on: June 05, 2011, 07:01:21 PM »

będąc bardziej pod DPS spada mu trochę zdolość CC oczywiście
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2700



« Reply #9 on: June 05, 2011, 07:41:22 PM »

<żart>

no nie wiem - szybkie ubicie to też forma cc :D
Huriel
GM Iron Lady ;-)
Starsza nad armatą
Forum Addict
*****
Offline Offline

Wiadomości: 10552


KoHaniutka


« Reply #10 on: June 05, 2011, 08:10:57 PM »

będąc bardziej pod DPS spada mu trochę zdolość CC oczywiście
rooty masz takie same, jedynie skraca ci się czas trwania blinding flash najpierw o 10 i 15sec w zależności od ilości traitów z dpsu. Ale set z DN pozwala wydlużyć czas trwania bf o 5 sekund, czyli w tym secie nawet na full dpsie masz 10stuna.
Plus oczywiscie masa krótkich stunów 3-5sek i np przy misiu - kolejny krótki. Da radę:)

Offtop: Bondziu - 999 postów!
Nepher
Lotro Officer
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 3050


Co komu do tego, skoro i tak mniejsza o to?


« Reply #11 on: June 05, 2011, 09:17:01 PM »

Bondur, wyzywam Cie... napisz tego 1000go posta :P
Bondur
Wojownik Twierdzy
Forum Addict
*
Offline Offline

Wiadomości: 2700



« Reply #12 on: June 05, 2011, 09:47:19 PM »

Nie :D
Pages: [1]
  Print