Pages: [1]
  Print  
Autor Topic: Templar Murder Machine  (Read 2621 times)
ext3R
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« on: April 25, 2014, 08:47:49 PM »

Zanim będziesz chciał korzystać z tego buildu radziłbym przeczytać post niżej (!).

Witam,

 Korzystam z tego buildu od 20lvl (obecnie 2VR) i jestem skłonny stwierdzić, że build ten (z kilkoma modyfikacjami) jest spoko:
http://tamrielfoundry.com/topic/templar-murder-machine/

 Jest to build całkowicie nastawiony na staminę, magicka odgrywa rolę drugorzędną, supportującą, medium armor, two handed/bow, imperial race.
1. Pasywy z medium armora i rasowego drzewka ogromnie boostują nam staminę i healtha
2. Ładny dmg two handed + szalone pasywy do weapon enchantment effect (skrócenie jego cooldownu- arcane fighter) + pasyw z ulti fighter guild (flawless dawnbreaker) robią sieczkę
3. Build posiada skille, które ładnie podnoszą survivality naszej postaci (restoring focus jest wielce przydatnym skillem na pve)
4. Build jest uniwersalny, łatwo można go zmodyfikować zarówno pod pvp jak i pve
5. Łuk pozwala nam odetchnąć trochę, zregenerować healtha i staminę przed kontynuowaniem dalszej rzezi :D
Minusy:
* podczas dłuższej walki często trzeba się wspierać health potkami, self-heal troche nie nadąża
* większe packi mobków, szczególnie bijących z dystansu, mogą nas spokojnie zjeść, jedynie co wtedy pomaga to spamowanie brawlerem w celu otrzymania dosyć sporej dawki damage shielda i nieco healtha z red diamond pasywu
* więcej póki co nie zauważyłem :)
Modyfikacje
1. Na pvp restoring focus raczej się nie przydaje ze względu na armor cap wynoszący 700. Zamiast jej lepiej dać skilla Rally (zmorfowany ze skilla Momentum), zarąbiście podbija dmg
2. Podobną sytuację mamy na pve. Tym razem nie polecam korzystać z Purifying ritual (słaby heal, rzadko zdarza się, żeby mob dawał jakiś mega debuff), zamiast niej wziąć Rally
3. Jeżeli chodzi o łuk to używam na zmianę venom shotu i silver shardsów (w zależności z kim walcze, na pve przeważnie tego drugiego, jednak trzeba uważać na zasoby staminy, bo szybko je zżera)
Z mojej strony chyba to wszystko jeżeli chodzi o komentarz, w razie czego pytać, krytykować, odpowiem :P.
Pozdrawiam,
ext3R.
ext3R
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Reply #1 on: May 18, 2014, 06:54:40 PM »

Po dłuższym czasie grania tym buildem i analizie innych ze smutkiem muszę stwierdzić, że powyżej 4/5 ranku veterana nie spełnia on wymagań (tj. zacząłem dostawać ostry wpierdziel :D). Z chęcią podzielę się moimi spostrzerzeniami (być może mogą być one oczywiste, ale nie dla tych, co rozpoczynają dopiero grę w ESO templarem):

1) Templar bez magicki to matwy templar :) :

Korzystajac jedynie ze staminy i zaniedbując magickę tracimy dodatkową pule energii potrzebną do skilli, a przez to również przeżywalność oraz siłę umiejętności z drzewka templara - spokojnie powyżej 5 ranka, z niebieskim żarciem na magickę i staminę, z glyfami na armorze ze wspomnianymi atrybutami (mag+sta) oraz rozdysponowanymi punktami atrybutów-najlepiej wszystkimi- w healtha, jesteśmy w stanie "zsoftcapować" przynajmniej magickę/staminę a pozostałe atrybuty utrzymać w okolicach softcapa ( w moim przypadku na 8VR, posiadając zielony armor z białymi glyfami wyciągam z jedzeniem niebieskim ok 2200 HP, 1930 magicki i 1820 staminy).

2) Templar jest bardzo uniwersalną postacią:

Posiada on na tyle różnorodne skille, że jesteśmy w stanie zrobić niemalże każdą klasę (Healer/Support na dungeony przede wszystkim, jako "tankier",AoE DPS również wypada nienajgorzej, bardzo słabo za to wypada jako single target DPS). Ma bardzo fajne skille CC (crowd control) i inne skille, które omówię poniżej.

3) Eksperymentuj:
 
Przeglądałem wszystkie fora poświęcone tematyce templar buildów i nie znalazłem żadnego, który byłby "OP" :D (myślę, że jest to wina zbyt zrebalansowanych skilli). Zacząłem się bawić skillami, co niestety zabolało finansowo, lecz bardzo pomogło mi to zrozumieć istotę skilli templara, sprawdziłem je wszytkie (poza morfami, których nie wybrałem, lecz z nimi jest tak, że w przypadku wyboru morfa, to jeden jest lepszy od drugiego - nie ma problemu z wyborem pod wzgledem skuteczności tego skilla).

4) Broń dobieraj zgodnie z rasą, którą wybrałeś:

W tej regule wyjątkiem jest restoration staff, który po prostu trzeba mieć podczas wypadów na dungeony, bo właśnie templar jest najskuteczniejszą klasą w roli healera i supportera. Moim zdaniem templar, który nie posiada resto staffa LUB SnB (broni jednoręcznej i tarczy) po prostu będzie zbędny, wręcz kulą u nogi, nie będzie wykorzystywał swojego potencjału. W przypadku gry solo i pvp, by zwiększyć własną zdolność bojową, powinniśmy korzystać z broni faworyzowanej pasywami danej rasy. Przykładem jest moja Imperialna templarka, która posiada fajny pasyw, który daje 10% szansy na zregenerowanie pewnej ilości życia przy ciosie melee (tj. Szybki atak, silny atak oraz umiejętność zadająca dmg w full kontakcie). Dzięki szybkości ataku i doborze odpowiednich skilli jesteśmy w stanie zwiększyć efektywność leczenia, a przez to i przeżywalność, szczególnie na pvp. Dlatego też zamierzam zamienić Two-handed na dual wield.

5) Pare słów o pancerzu.

W przypadku samej wartości armora... niestety twórcy nie postanowili wprowadzić procentowej wartości redukcji obrażeń, widoczne są jedynie cyferki, które zbytnio nie pokazują, jak bardzo otrzymywane obrażenia są redukowane. Generalnie im więcej tym lepiej (Myślę, że na VR10 powyżej 1250 styknie + jakieś spelle na armor i spell resistance - rune focus). Jednak to nie sama wartość armora a pasywki z danego typu armora są najważniejsze, dzięki nim mamy możliwość dodatkowego podbicia atrybutów, resistów i otrzymania dosyć ciekawych buffów (attack speed z 5M, spell crit z 5L, physical dmg z 5H). Możemy także kombinować z typami pancerza, przeważnie jest to 5x pancerz, dzięki któremu dostajemy powyższy buff + 2x pancerz zwiększający nam inny atrybut. W moim przypadku:
*na solo PvE: 5M 2L
*na solo PvP: 5M 2L/2H lub 7M (naprawdę grubo zastanawiam się nad wyborem ze względu na build, który opiszę poniżej)
*na dungeony: 7L jako healer/support, nad setem tanka jeszcze się nie zastanawiałem,
*na rajd PVP: 7L lub 5M2L w zależności od pełnionej roli

Teraz spostrzeżenia dotyczące skilli:

 1) Aedric Spear:

* Puncturing Strikes - sztandarowy skill templara, generalnie spamowanie tym skillem zadaje ładny burst dmg + knockback dzialajacy jak interrupt, dla imperiala skill zarąbisty, Na pvp dobrym morfem jest biting jabs ze wzgledu na ladny dmg (100%crita na targety poniżej 30% hp) na pve puncuting sweep - ładny aoe dmg

* Piercing Javelin - dla supportu fajna rzecz, przydaje sie do ucieczki jak i ułatwia doadnięcie uciekającego przeciwnika na pvp,  ranged atak ze sporym knockbackiem + stun, jeżeli chodzi o morf to wybrałem binding javelin by wydłużyć knockdowna

*  Focused Charge- dla melee must have, piekny gap closer ("dobiegnięcie" do przeciwnika), stunuje, interruptuje, na pvp toppling, na pve explosive morf. Uważam, że jest znacznie lepszy od critical charge'a z drzewka two-handed

* Spear Shards - dobry skill dla supportera jak i do solo grania z bossem podatnym na efekty crowd control ze względu na dezorientacje, fajna synergia (regen staminy dla przyjaciela) blazing morf zamienia dezorientacje na stuna + słaby aoe dmg, polecam luminous morfa (dodaje synergie z magicka recorvery)

* Sun Shield - a dokładnie blazing shield, skill niszczący system na melee w pvp 1vs1, ładny damage shield i ten końcowy efekt, piękna rzecz :D brak regeneracji magicki podczas trwania efektu trochę boli ale da się przeżyć w krótkich walkach

2) Dawn's Wrath:

* Sun Fire - ranged spell z ładnym DoT (damage over time), morf Vampire's Bane zabójczy dla wapirów pvp, Reflective Light dobrze sprawdza się przy walce z mobami ze względu na snare (osłabienie szybkości przeciwnika) i AoE dmg. Tego skilla używałem rzadko, być może dla niektórych może być zapchaniem 2 skill point'ów

* Solar Flare - ranged spell, podobnie jak powyższy skill, tyle że dodaje ładny spell i physical power przy kolejnym ataku innym skillem. Spell cast trochę boli, dlatego też polecam Solar Barrage morf. Osobiście korzystałem z Dark Flare i ta redukcja leczenia u przeciwnika przydaje się wyłącznie na PvP i to tylko na pojedynki małych grup, na "zergowskie" walki mało co się ten skill przyda :).

* Backlash  - dla supporterów skill, który trzeba mieć. Genialnie boostuję dmg całej grupy, szczególnie morf Power of the Light dodający 7% do dmg po 5 skutecznych uderzeniach. Myślę, że Purifying Light jest zbędny, mamy o wiele ciekawsze skille do leczenia.

* ECLIPSE - ten skill nie jest napisany przez duże litery bez powodu.... On po prostu "trolluję" na maxa i mieli niczym kombajn wszelkich spell casterów (tj. używających umiejętności zadających obrażenia elementarne)  podatnych na efekty crowd control. Raz rzucasz i zapominasz na 5-6 sekund, gdzie w walce jest to dosyć sporo, o przeciwniku. Spell odbija się od ciebie i od innych bez utraty ani 1 punktu HP i wraca do rzucającego owe zaklęcie zadając mu całkiem ładny dmg. Już nie raz chciało mi się śmiać jak tego typu World Boss podatny na ten efekt zabija się własną bronią, a ja go bez problemu soluję. Kiedyś spell casterzy byli dla mnie największą zmorą, teraz są mym najmniejszym problemem :D. Używam morfa Unstable Core, uważam, że jest on lepszym wyborem od drugiego, który zmniejsza spell dmg celu (i tak co pewien czas spamujemy tym skillem, więc po co nam redukcja spell dmg, skoro i tak nam nic nie może zrobić :F). Skill nie był testowany na PvP, być może będzie on miażdżył sorcererów bez redukcji negatywnych efektów. Tak czy siak spell ten zawsze mam na pasku skilli.

* Blinding Light - skill bardzo przydatny na solo pve, często używam go zamiennie z Unstable Core przed walką z dużym packiem mobów bez casterów, oślepia on przeciwników wokół, zmniejszając ich szansę na trafienie, oraz przy zpudłowaniu zostają ogłuszeni. Wybrałem morf Blinding Flashes, który przez wielokrotny błysk, zwiększa szanse na oślepienie, ten drugi morf zadaje zbyt mały dmg, by był opłacalny. Na pvp może być niezłym skillem w full kontakcie

3) Restoring Light:

* Rushed Ceremony - skill leczący na dosyć spory zasięg, rzadko korzystałem z tego skilla, aczkolwiek przy walkach z bossami na obszernych arenach w dungeonach jest przydatny, ale i niestety bardzo zasobożerny, dlatego też myślę, że morf Honor The Dead byłby sensowniejszy, do leczenia grupy mamy inny skill.

* Healing Ritual - najczęściej używany przeze mnie skill leczący ze względu na mały koszt, możliwość leczenia kilku osób za jednym razem oraz duża wartość leczenia, która w połączeniu z ritual'em i odpowiednimi pasywami z owego drzewka potrafi wyleczyć 700-800 hp. Męczy trochę długi czas casting, dlatego też korzystam z morfa Ritual of Rebirth. Ten drugi daje tylko niewielki efekt leczący po pewnym czasie.

* Restoring Aura - na początku go używałem, lecz teraz jest on śmietnikiem dla paska i blokadą cennych skill pointów. Dodaje regenerację HP i SP, którą i tak zsoftcapujemy z armora/biżuterii/żarcia/armor setów. Nie wiem jak jest z morfem Repentance, być może jest przydatny dla templarów AoE DPS.

* Cleansing Ritual - używany przeze mnie od początku skill, must have dla supportera i healera ze względu na Healing over Time i zwiększenie %crit dla grupy z pasywki. O ilę korzystałem z morfa Cleansing Ritual, który co prawda zmniejsza koszt i zwiększa redukcję efektów, lecz trwa zbyt krótko, poza tym rzadko się zdarza, że mob/gracz na pvp rzuci więcej niż 1 debuff. Preferuję ten drugi morf (Extended Ritual)

* Rune Focus- ważna rzecz dla buildu opisanego w pierwszym poście, lecz tym razem jak już to korzystałbym z morfa Channeled Focus (dodatkowa regeneracja magicki, choć niewielka, zawsze się przyda). Drugi morf co prawda zwiększa efektywne leczenie, lecz skill ma zbyt mały zasięg, by był wykorzystywany w tym celu. Skill ten czyni nas nieco statycznymi graczami, gdyż staramy się wtedy utrzymać w dosyć wąśkim okręgu. Dobrym zamiennikiem tego skilla, który korzysta ze staminy jest Ring of Preservation (morf z Circle of Protection drzewka fighter'skiego, dodatkowo daje armora i spell res nie tylko nam, ale wszystkim co stoją w okręgu).

Buildy, z których korzystam stworzyłem osobiście (Póki co korzystam głownie ze skilli templara, zaznaczyłem również skille, które po kolejnym respecu zamierzam wypróbować). GDY WEJDZIESZ W LINK NALEŻY W OTWARTEJ STRONIE KLIKNĄĆ NA ZAKŁADKĘ SKILLS:
1) Mój obecny templar zrobiony pod solo pve:
*two handed + resto staff (combat prayer korzystam zamiennie z honor the dead, blinding flashes korzystam zamiennie z unstable core)
http://esohead.com/calculator/skills#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

*two handed + bow (przeważnie tak idę na solowanie world bossów, blinding flashes korzystam zamiennie z unstable core)

http://esohead.com/calculator/skills#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


 W przyszłosci zamierzam zrezygnować z two-handed i pójść w dual wielding, narazie chce wbić już VR10. Niedługo również dodam co nieco o ultimate'ach.

Pozdrawiam,
 ext3R.
Eniggme
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 7


« Reply #2 on: May 20, 2014, 05:30:37 AM »

Konkretnie napisane :) tylko mam problem mianowicie templarowe skille klasowe sa wypasione i niema co ukrywac i korzystaja one z magicki :) wiec czy set medium jest tutaj potrzebny ? Podnosi on dobrze szanse kryta ale ze skili fizycznych nie magicznych czy nie lepszym rozwiazaniem w takim przypadku jest pol na pol heavy z lightem lub caly heavy w zaleznosci na co sie nastawiasz ?


Wczoraj nad tym sporo myslalem i skoro medium set nieda mi do szansy kryta to lepiej zalozyc cos co zwiekszy mi magicke i jej regen oraz hpsa :D co sądzisz ?

Skille z 2H sa slabe jeden mnie tylko zadowala i medium set tylko dla jednego skilla ? troche slabo.

Jesli cos zle zrozumielem to prosze wyprowadz mnie z bledu :D
ext3R
Przybysz
*
Offline Offline

Wiadomości: 14


« Reply #3 on: May 20, 2014, 11:12:18 AM »

Wszystko zależy, jaką grę preferujesz. Ja do solo pve i pvp wybrałem medium armor ze względu na attack i movement  speed oraz build, z którego będę korzystać na pvp, lecz jak wspomniałem wcześniej na rajdach pvp/dungeony będzie to prawdopodobnie full light set, gdyż pasywy z tego armora w tego typu grze będą najkorzystniejsze. Co do 2-handed, jest on bardzo potężny w tej grze, głównie ze względu na możliwość osiągnięcia największej wartości weapon power oraz wspaniałych buffów do enchant effectów. Gdybym grał np. Nordem, orkiem lub redguardem zamiast imperialem to pozostałbym przy broni dwuręcznej.

Build solo PvP:
http://esohead.com/calculator/skills#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
Pages: [1]
  Print